Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:12

spatter schreef:
Dayanaera van welke hoek ben je?

8 april is hier de Foshei rit

Breda :j

Vriendinnetje van me woont in Gastel.

spatter

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:38

Vanaf Gastel is het niet ver meer naar Molenbeersel Kinrooi, ongeveer 20 km.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:13

Heerlijke rondjes allemaal, het ruikt idd heerlijk in het bos zo in het voorjaar!

Oh ik zie ook TREC voorbijkomen, leuk!! De route op kaart rijden lijkt me nog wel een dingetje.

@Ganna;
Nee hoor, hij at en dronk prima gedurende de dag!! Gelukkig ook maar idd.
Ik vermoed dat een combi van tussen de 2x 30 door een korte vetgate en omslag van het weer (het was echt warm) geen lekkere combi was.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:30

Spatter wat maak hij fijne ritten zeg!
Von wat een heerlijke trainingen heb jij gemaakt zeg!

Ik wilde ook KWB de korte kl II rijden, maar nu ga ik toch die dag onze eigen wedstrijd (Veluwe Marathon) voorrijden, de nieuwe routes om Uddel. Maak ik daar een km of 45/50
Idee is nu om Epe te rijden, maar ik vind er niet zo veel aan zonder vriend voor Belle en de meeste paarden op de lijst lijken 'erg snel' ik moet mezelf dus nog even motiveren. Wil dat weekend eigenlijk een km of 120-130 rijden en dan is 46 km in Epe wel een mooie afstand er tussen. Dubberdedub.

Lein wat fijn dat hij wel wilde eten! Zo belangrijk! 2 keer 30 is ook pittig, ik baal altijd van die korte VG's in NL. Vreselijk waarom niet standaard 45 minuten of af en toe zelfs een uur?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:53

Ik moet echt nog eens een planning gaan maken wat ik zou willen starten...

Ik weet ook nog niet hoe ik het zou willen opbouwen dit jaar.

Lekker trainen en meteen een lange klasse 1 doen en als dat goed gegaan is (net als Laag-Soeren vorig jaar) een leuke klasse 2 uitzoeken? Of eerst een korte klasse 1 en dan daarna een lange en dan toewerken naar een klasse 2?

Lastig!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:24

Ganna schreef:
Spatter wat maak hij fijne ritten zeg!
Von wat een heerlijke trainingen heb jij gemaakt zeg!

Ik wilde ook KWB de korte kl II rijden, maar nu ga ik toch die dag onze eigen wedstrijd (Veluwe Marathon) voorrijden, de nieuwe routes om Uddel. Maak ik daar een km of 45/50
Idee is nu om Epe te rijden, maar ik vind er niet zo veel aan zonder vriend voor Belle en de meeste paarden op de lijst lijken 'erg snel' ik moet mezelf dus nog even motiveren. Wil dat weekend eigenlijk een km of 120-130 rijden en dan is 46 km in Epe wel een mooie afstand er tussen. Dubberdedub.

Lein wat fijn dat hij wel wilde eten! Zo belangrijk! 2 keer 30 is ook pittig, ik baal altijd van die korte VG's in NL. Vreselijk waarom niet standaard 45 minuten of af en toe zelfs een uur?

Ja, endurance Epe valt helaas bij mij in een familie weekend. Maar k zag dat er veel animo is de korte klasse 2 daar.

Marije_jiplover schreef:
Ik moet echt nog eens een planning gaan maken wat ik zou willen starten...

Ik weet ook nog niet hoe ik het zou willen opbouwen dit jaar.

Lekker trainen en meteen een lange klasse 1 doen en als dat goed gegaan is (net als Laag-Soeren vorig jaar) een leuke klasse 2 uitzoeken? Of eerst een korte klasse 1 en dan daarna een lange en dan toewerken naar een klasse 2?

Lastig!

Lange klasse 1 en daarna een KK2 is helemaal nie tzo gek, ik ben in t eerste jaar al lange klasse 1 gaan doen omdat de pony na die 20 km nog zo fanatiek was dat die 10km er wel bij konden ;)

Mijn planning is nu KWB1 44km aankomende zondag, Dormagen 61km eind April en dan in de zomer nog een Lange Klasse 2 en de Klasse 3 Marathon in Someren.
Zag ook dat er best veel wedstrijden zijn aan t einde van t seizoen (sept, okt), dus daar wil ik er ook nog een paar van doen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:31

Ganna, ik moet groomen in Epe. Anders had Niek misschien nog een mooi maatje geweest voor Belle.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:46

Marije, ik denk dat je best met een lange kl I kan beginnen. Elmo (Ik kan er niets aan doen ik moet dan denken aan kleine H. die vanuit haar bed roept 'Elmo Elmo!' Ze heeft nu een kleine elmo en die moet altijd, maar dan ook altijd bij haar in bed onder de deken.) heeft al zoveel basiskm's in de benen. Easy does it! It is the speed that kills the horse, not the distance. Hij loopt er wel 30 hoor!
En dan rustig door naar de kl II, kort.

Zo'n luxe dat die 40 km afstanden er tegenwoordig zijn. Toen ik met Ilonk in de kl II begon was mij eerste, en kortste kl II 56 km.

Jammer dat jij niet kan in Epe Von! Maar ik denk eigenlijk ook dat Bente te hard gaat voor het Belle. Alhoewel ze met haar lange benen best wat harder kan vermoeddelijk... Ik ben zo gewend aan korte pootjes en het feit dat Ilonk haar basistempo gewoon 2 km/uur lager lag.
Dormagen is tegelijk met de VM, geen zin om bij ons te komen rijden? Ik ken de organisatie en kan vast wat regelen :')

Jammer Hilli, ik denk inderdaad dat de Merrie en het Bellebeest een goede match zouden kunnen zijn. Kan PaulineS niet zonder jou?? Zetten we een flinke emmer water klaar in de VG. ALthans ik gok dat je haar gaat groomen. Over grooms heb ik uberhaupt nog niet gedacht, ik denk dat ik zonder ga.

Op de VM, nog in dubio of ik kl III of IV wil doen (en wat ik daar dan van ga rijden is een tweede) helpt Djilan me, super de luxe!! :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:40

Ganna schreef:
Marije, ik denk dat je best met een lange kl I kan beginnen. Elmo (Ik kan er niets aan doen ik moet dan denken aan kleine H. die vanuit haar bed roept 'Elmo Elmo!' Ze heeft nu een kleine elmo en die moet altijd, maar dan ook altijd bij haar in bed onder de deken.) heeft al zoveel basiskm's in de benen. Easy does it! It is the speed that kills the horse, not the distance. Hij loopt er wel 30 hoor!
En dan rustig door naar de kl II, kort.

Zo'n luxe dat die 40 km afstanden er tegenwoordig zijn. Toen ik met Ilonk in de kl II begon was mij eerste, en kortste kl II 56 km.

Jammer dat jij niet kan in Epe Von! Maar ik denk eigenlijk ook dat Bente te hard gaat voor het Belle. Alhoewel ze met haar lange benen best wat harder kan vermoeddelijk... Ik ben zo gewend aan korte pootjes en het feit dat Ilonk haar basistempo gewoon 2 km/uur lager lag.
Dormagen is tegelijk met de VM, geen zin om bij ons te komen rijden? Ik ken de organisatie en kan vast wat regelen :')

Jammer Hilli, ik denk inderdaad dat de Merrie en het Bellebeest een goede match zouden kunnen zijn. Kan PaulineS niet zonder jou?? Zetten we een flinke emmer water klaar in de VG. ALthans ik gok dat je haar gaat groomen. Over grooms heb ik uberhaupt nog niet gedacht, ik denk dat ik zonder ga.

Op de VM, nog in dubio of ik kl III of IV wil doen (en wat ik daar dan van ga rijden is een tweede) helpt Djilan me, super de luxe!! :D

Zag inderdaad in de endurance database dat jouw basistempo inderdaad ietsjes lager ligt dan die van ons (terwijl ik ons ook niet hard vind gaan hoor.. soms zie je wel eens snelheden voorbij komen)
Bedoeling is om de wedstrijden dit jaar rond de 12 te rijden.

Ja klopt VM is tegelijkretijd met Dormhagen, Mijn planning was eerst inderdaad KL3 VM maar heb met trainen (zoals iedereen) pech gehad met het weer dus ik vond mijn aanloop niet zo ideaal. Dus vandaar de Someren KL3 eind augustus.
Hoewel t me wel leuk had geleken om bij bij Fam. Bon in Hoenderloo te overnachten :o

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:07

12 km/uur red ik ook niet met het Bellebeest. Ik denk dat 11 mooist is voor haar, 11.5 max. Mooi hoe dat is voor jou voelt het niet snel met Bente vanuit mij ga je dat wel. Ieders eigen perceptie.

Ik heb nu twee keer op de VM 50-30-30 gedaan (of 30-50-30) telt ook als klant III.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:15

Belle loopt anders wel hard ;) Alleen heb jij wat meer stap voor de vetgate en meer koeltijd nodig. Maar draftempo ligt hoog zat. Bliksem kan er althans prima naast, alleen gaat die gewoon liever nog harder :')

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:55

Whaha ja Blik gaat het liefste harder dan hard. Knappe Blik.
Klopt wel het Bellebeest loopt lekker door mat ik heb veel tijd nodig om haar in stap (ernaast lopend) af te laten koelen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:20

Hahaha, Ganna, wat leuk dat jouw dochter niet zonder Elmo wil slapen!

Ik heb altijd het riedeltje van Elmo nieuwe schoenen in mijn hoofd als de hoefsmid er weer is :')

Nou, kalender bekeken en denk dat ik mijn pijlen richt op Ommen.
Even gaan nadenken of ik dan idd de 33 km aandurf. Begin mei nog een lekker trainingsblok in Limburg.

De hele zomer matchen de wedstrijden niet zo goed met mijn agenda, ik denk dat er dan in september Montferland of Ginkelse Hei mogelijk een klasse 2 bij kan.
Heb nl wel tijd om te trainen in de zomer, fijn met lange avonden.

En endurance by the sea lijkt me ook erg leuk, maar weet nu nog niet of ik in oktober nog zin heb aan wedstrijden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:43

Als iemand nog zin heeft: ik las dat endurance zeeland wellicht niet door gaat door te weinig aanmeldingen...
Ik had graag mee willen rijden, maar moet helaas werken, heb wel een aantal jaar vrijwilligers werk gedaan en is een leuke route :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:40

Ik ben nog niet klaar voor een wedstrijd en vind Renesse vanaf Arnhem ook wel een tikkie te ver rijden voor 20 km...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:15

Snap ik helemaal!
Toch zou het zonde wezen als de wedstrijd afgelast moet worden, dus misschien anderen?

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:16

Wat is de datum ook alweer?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:20

25 maart :)

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:36

Letizia schreef:

Kak dan kan ik niet :n

Jammer, Maarre weet je de route? Misschien kunnen we een keer samen gaan?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:43

Helaas ook iets te ver vanaf Fryslân :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 07:21

Dayanaera schreef:
Letizia schreef:

Kak dan kan ik niet :n

Jammer, Maarre weet je de route? Misschien kunnen we een keer samen gaan?

Ik weet de route ongeveer, maar leuk! :)

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:21

Renesse is echt een mooie rit!
Ik kan helaas niet want geen oppas voor de kinderen (manlief op wintersport) en dan is een wedstrijd op 2 uur van de wei (welke weer een half uur van mijn huis is) helaas teveel van het goede. Ik vind Renesse qua strandwedstrijd nog mooier dan Katwijk.

Knoop doorgehakt ingeschreven voor Epe. 46 km. Hier iemand die hem gaat rijden met een planning van zo'n 10 a 11 km/uur?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:16

Wij doen niet aan endurance. Wij doen alleen aan gewoon buitenrijden :))
Lekker rondje bos op de woensdagochtend. Het rook weer heerlijk. Overal fluitende vogels en nog een koppel zwijnen gezien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:03

Hoe vond Jim de zwijnen?

Ik ga nu omkleden en vanmiddag een rondje maken met Elmo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:08

Ik ga denk ik eens afspreken met een vriendin die in de buurt van bos woont. Werkt aanstekelijk die foto's van jullie :))