Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djangotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:03

Gisteren ben ik even naar buiten gegaan met Marlie. Maar al het geknal van vuurwerk en gillende kinderen werden haar snel teveel. Haar schrikreactie zie je ook terug in de grafiek. Al lijkt 60 km/u me wel overdreven. :)
http://www.endomondo.com/workouts/279408756/13517278

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Djangotime op 26-12-13 13:12, in het totaal 4 keer bewerkt

Somebitch

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:04

Ik zie geen grafiek. :')

Djangotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:05

Somebitch schreef:
Ik zie geen grafiek. :')

Ik heb een beetje moeite met de html :P

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:22

Toen ik dat berichtje plaatste was ik al ruim een half uur onderweg :o
Echt heerlijk gereden, alleen op het laatst een beetje een nare nasmaak: wij hebben niet heel veel ruiterpaden waar je het overzicht wn de ruimte hebt om hard te gaan. Eén van de paden waar het wel kan wordt helaas vaak gebruikt door hondeneigenaren terwijl er vlak daarnaast een parkje met deels losloopgebied is. De meeste hondeneigenaren die op het ruiterpad lopen vertikken het om hun hond aan te lijnen op dat stuk maar zijn dan wel zo netjes om ze vast te pakken als ze een ruiter zien. Nu liep er echter een mevrouw met een roedel (minimaal 6, volgens mij zelfs meer) grote herders die de honden lekker los liet lopen terwijl ik er aan kwam. Ze ging wel onderaan de dijk staan maar verder deed ze niks. Het pad is daar smal dus ik moest wel wel vrij dicht passeren. Mijn draver is echt heel erg braaf met honden maar ik voelde aan haar dat ze deze groep toch wel heel erg spannend vond maar goed, we moesten er langs om thuis te komen.
Ik zei dus tegen die mevrouw dat het een ruiterpad was en geen losloopgebied (2 losloopgebieden vlakbij maar daar NIET) waarop ik naar mn hoofd kreeg geslingerd dat ik blij mocht zijn dat ze ze bij zich hield. Ik was zo flabergasted door sie opmerking dat ik niet snel genoeg een passende reactie had en Vanou liep snel door dus heb het er maar bij gelaten maar nu achteraf ben ik echt laaiend door die opmerking.... Misschien toch de gemeente nog een keer mailen of ze daar bordjes kunnen plaatsen met aanlijnplicht...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:28

Pff ik heb er zo een hekel aan als mensen hun honden uitlaten op een ruiterpad. :( en dan ook nog een grote mond, ik had denk ik teruggezegd ja gelukkig wel want mijn paard schopt honden of iets in die trant. :o

Beetje jammer Maarja zulke mensen hou je altijd..

Zo kwam ik ook eenloslopende hond tegen, zeggen ze hij kent paarden hoor geen probleem. Dus ik dacht nou dan is het goed. Tot die hond heel de tijd naar de staart van mijn paard liep te bijten en te blaffen jemig. En die mensen? Die deden niks..

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:50

Chouchou schreef:
Ja de foto heb ik al! Ik had natuurlijk door dat er een foto werd gemaakt maar ik dacht dat de fotografe alle niet-deelnemers wel zou verwijderen. Ik heb toen even het topic opgezocht over endurance Leersum en zomaar stond ik daarbij :D Sinds ik weet dat er ook endurance wedstrijden in Leersum zijn, probeer ik altijd wel even op die dagen ook te rijden, vind het zo'n leuke sfeer, dit jaar kom ik vast wel weer! Wilde misschien ook meedoen met m'n bijrijdpaardje maar die wordt nu verkocht, dus het is nog afwachten of ik met of zonder paard kom kijken :)

je ijslander is je bijrijdpaard?
Als je lid bent van de knhs kun je meedoen in de kennismakingsklasse.
Hartstikke leuk gewoon doen! volgens mij is in april er ook een 20 km met een minimum van 8 km/h. Dat moet lukken!
Eind augustus is de internationale in leersum maar de kortste afstand daar is 90... (en stiekem wil ik daar heeel graag nationaal starten!)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:56

Je start toch altijd nationaal Kim? Of? :o

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:09

Net waren de paarden aan het spelen en ook de draf leek weer rad! En dat na een gigantische val. Vorige week was hij nog zo kreupel als wat,...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:28

Somebitch schreef:
Je start toch altijd nationaal Kim? Of? :o

Haha ja klopt maar ik had er neergezet dat Leersum internationaal is.
En ik heb die ambitie niet om dat te starten dus ik denk ik zet er even nationaal bij :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 17:26

K snap hem al. ;) haha

Net lekker ritje gedaan:

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:31

Afbeelding Afbeelding
lekker ritje gereden vandaag!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 18:47

Had vandaag ook een heerlijk rit gereden, telefoon was 24% dus veel zin had het niet om endomondo aan te zetten |o

Hij was echt snel vandaag haha, lekker weertje was het ook :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:11

Hier ook lekker gereden. We zijn uit logeren en weet hier de weg nog niet goed, maar strand kunnen vinden iig!
Ennnn..... Weer plaatsje gestegen! :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:37

Somebitch schreef:
Ik had trouwens gisteren voor het eerst met mijn garmin gps gereden. Hij deed het echt super goed! En nu zie ik wel degelijk dat endomondo niet heel erg betrouwbaar is. Op endomondo had ik iets meer km gereden dan op mijn gps, (klein verschil). Gemiddelde snelheid niet naar gekeken had maar een rustig stapritje met een klein stuk draf gedaan.

Wel Zembla voluit laten draven hij kwam op gemiddeld 21,3 km per uur. Niet slecht voor een NRPS :))

Dat endomondo niet zo betrouwbaar is, is mij ook al vaker opgevallen.. maar ach t geeft een leuk beeld

Ik heb ook een lekker rondje gemaakt vandaag.. sta nu op plaats 99 :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:03

kim345 schreef:
Chouchou schreef:
Ja de foto heb ik al! Ik had natuurlijk door dat er een foto werd gemaakt maar ik dacht dat de fotografe alle niet-deelnemers wel zou verwijderen. Ik heb toen even het topic opgezocht over endurance Leersum en zomaar stond ik daarbij :D Sinds ik weet dat er ook endurance wedstrijden in Leersum zijn, probeer ik altijd wel even op die dagen ook te rijden, vind het zo'n leuke sfeer, dit jaar kom ik vast wel weer! Wilde misschien ook meedoen met m'n bijrijdpaardje maar die wordt nu verkocht, dus het is nog afwachten of ik met of zonder paard kom kijken :)

je ijslander is je bijrijdpaard?
Als je lid bent van de knhs kun je meedoen in de kennismakingsklasse.
Hartstikke leuk gewoon doen! volgens mij is in april er ook een 20 km met een minimum van 8 km/h. Dat moet lukken!
Eind augustus is de internationale in leersum maar de kortste afstand daar is 90... (en stiekem wil ik daar heeel graag nationaal starten!)

Ja de IJslander die ik rij is mijn bijrijdpaard :)
Ik had al wel het idee om met m'n bijrijdpaard in april mee te gaan doen in de kennismakingsklasse inderdaad, maar begon na een paar weken de afstand wat opvoeren toch wat te twijfelen of hij er echt net zoveel lol in had als ik. Moest er sowieso wel hard aan trekken om de snelheid ook te halen, en dan komt ook nog het hartslagprobleem waar vooral IJslanders vaak moeite mee hebben. In combinatie met dat hij nu ook wordt verkocht dus er in april waarschijnlijk al niet eens meer is, zal ik waarschijnlijk niet meedoen, maar kijken zou ik toch wel graag willen! Ben ook langzaamaan eens aan het kijken voor een eigen paardje, het geld en de tijd heb ik op zich, maar er zit geen haast bij. Dus als ik tegen die tijd nog geen ander paard te rijden heb, kom ik gewoon gezellig kijken of vrijwilligen ofzo :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:17

Ik sta op 167 ena laatste maar ben nog niet begonnen met aanzetten enz.

Ga morgenochtend als het mooi weer is ff een rondje rijden. En zorg dan dat mijn telefoon vol is! :)*

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:20

Chouchou schreef:
Ik had al wel het idee om met m'n bijrijdpaard in april mee te gaan doen in de kennismakingsklasse inderdaad, maar begon na een paar weken de afstand wat opvoeren toch wat te twijfelen of hij er echt net zoveel lol in had als ik. Moest er sowieso wel hard aan trekken om de snelheid ook te halen, en dan komt ook nog het hartslagprobleem waar vooral IJslanders vaak moeite mee hebben. In combinatie met dat hij nu ook wordt verkocht dus er in april waarschijnlijk al niet eens meer is, zal ik waarschijnlijk niet meedoen, maar kijken zou ik toch wel graag willen! Ben ook langzaamaan eens aan het kijken voor een eigen paardje, het geld en de tijd heb ik op zich, maar er zit geen haast bij. Dus als ik tegen die tijd nog geen ander paard te rijden heb, kom ik gewoon gezellig kijken of vrijwilligen ofzo :)

Die snelheid moet je ook met je ijslander wel kunnen halen ;)
dat moet zeker goed komen. Die hartslag ook wel! Gewoon flink koelen.
Heeft hij nu een dikke vacht? Misschien dat hij dat merkt..
jammer dat hij te koop staat. Ik hoop voor jou dat hij nog even blijft!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:06

Hier ook een heerlijk kerstritje gedaan, 7,5km. Gestaag stijg ik in de challenge!

Edit: krijg via mijn phone de foto's er niet op?!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:55

View My Video

Vandaag klein stukje gefilmd (stappen)

Edit: tinypic heeft paardenhoofd uitgerekt :') (iphone kwaliteit)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:32

kim345 schreef:
Chouchou schreef:

Die snelheid moet je ook met je ijslander wel kunnen halen ;)
dat moet zeker goed komen. Die hartslag ook wel! Gewoon flink koelen.
Heeft hij nu een dikke vacht? Misschien dat hij dat merkt..
jammer dat hij te koop staat. Ik hoop voor jou dat hij nog even blijft!

Op kortere afstanden lukt het inderdaad wel om die snelheid te halen, maar ook dan merk ik dat hij veel stapmomenten nodig heeft, en we stappen maar 4 à 5 km/u, dus dat gaat langzaam helaas. Ik vind het niet fijn om er zo aan te moeten trekken om die snelheid maar te halen, en er gaat nog veel training in zitten om ook op de langere afstanden aan die snelheid te komen en ik heb het idee dat hij er dan gewoon minder plezier in heeft. Ik had het leuk gevonden om mee te doen, maar dat komt dan later nog wel een keer, als ik m'n eigen paardje heb die ik er wel een plezier mee denk te doen :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:35

Vanmiddag heb ik geen tijd voor een ritje dus wilde lekker vroeg al naar de paarden, was alleen even vergeten dat de zon nu nog niet op is :P Dus even een half uurtje uitgesteld, hopelijk is het ook niet al te bewolkt zodat ik ook nog een mooie opgaande zon als uitzicht heb!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:37

@chouchou: misschien is Enjoy the Ride dan wat voor jullie?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 09:42

Chouchou schreef:
Vanmiddag heb ik geen tijd voor een ritje dus wilde lekker vroeg al naar de paarden, was alleen even vergeten dat de zon nu nog niet op is :P Dus even een half uurtje uitgesteld, hopelijk is het ook niet al te bewolkt zodat ik ook nog een mooie opgaande zon als uitzicht heb!

Weet niet of je al buiten gekeken hebt? Hier is het echt rot weer. :(

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:03

Cindyrella schreef:
Hier ook een heerlijk kerstritje gedaan, 7,5km. Gestaag stijg ik in de challenge!

Edit: krijg via mijn phone de foto's er niet op?!

Lukt mij ook niet meer! Zowel via Photobucket als via mijnalbum geprobeerd, maar zegt dat het te groot is, maar kan nergens vinden waar ik afmetingen aan kan passen.....

Somebitch schreef:
Chouchou schreef:

Weet niet of je al buiten gekeken hebt? Hier is het echt rot weer. :(

Hier ook bar slecht; flinke wind/storm en regen.... Jammer hoor.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 11:04

Ik ga van het weekend weer een rondje denk ik :))