Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:07

Delaja schreef:
Ik wilde vanmorgen een lekker ochtendritje met mn draver maken en dan morgen met mn hafje naar buiten maar vandaag zit er helaas niet in, ben nog te ziek |(
Nu maar hopen dat ik morgen dan wel kan...

Beterschap!

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:08

Blingh schreef:
Ik ga mijn kilometers vandaag weer omhoog halen met een kerstrit met stalgenootjes <3

Vriendlief heeft tot gisteravond laat geprotesteerd want die wilde kerst ontbijten. Nu ken ik vriendjelief en blijft ie tot 12/13 op zijn nest liggen. Dus we maken er een gezellige lunch van :P Volgens vriendlief was ie om 8.30 wakker vandaag, hij ligt nog knock out :))

Veel plezier vandaag!!

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 13:08

jilleke2 schreef:
Blingh schreef:
Ik ga mijn kilometers vandaag weer omhoog halen met een kerstrit met stalgenootjes <3

Vriendlief heeft tot gisteravond laat geprotesteerd want die wilde kerst ontbijten. Nu ken ik vriendjelief en blijft ie tot 12/13 op zijn nest liggen. Dus we maken er een gezellige lunch van :P Volgens vriendlief was ie om 8.30 wakker vandaag, hij ligt nog knock out :))

Veel plezier vandaag!! Jammer dat ik niet mee kan rijden!

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:21

Fijne feestdagen allemaal en degenen die nog gaan rijden, veel plezier!

Ik ben tot vrijdag in Berlijn en dan 3 dagen werken/familie bezoek dus we gaan pas volgende week weer aan de gang :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:24

Fijne kerstdagen allemaal inderdaad :D

Jaaa, eindelijk was het weer lekker weer om buiten te rijden :) Het was dan ook best druk in het bos, maar we hebben toch heerlijk gereden. Niet veel gegaloppeerd omdat er heel veel plassen lag, en Loulou dan van links naar rechts over het pad om de plassen heen springt :') Al zat de modder toch tot op haar buik := Die plassen waren wel ideaal om eens te werken aan Loulou's waterangst. En terwijl ze normaal altijd om plassen heen loopt is ze nu toch door heel wat plassen heen gegaan :D

Ook iets ontdekt waar Loulou wel bang voor is :') We kwamen een pad uit rijden en vanaf de andere kant kwam een echtpaar met een hond die een grote stok in z'n bek had. Loulou schrok zich kapot :') Draaide om en wilde wegrennen maar ik had haar al weer vrij snel bij me ondanks de onverwachte actie. Dus toen weer teruggedraaid, haar stilgezet en rustig laten kijken en toen bleef ze redelijk rustig terwijl die mensen met de hond langsliepen :') Je ziet het nog op endomondo terug ook haha
Afbeelding

Apart rondje :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 25-12-13 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:29

Een apart rondje haha. :))

Ik heb ook weer lekker negen km erop zitten. Het was heerlijk! :))

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:30

Ja er zijn niet zoveel paden waar je goed kan draven en galopperen, dus die rijd ik dan meestal op en neer en dan ga ik verder met m'n rondje :') De rest van het bos verkennen doen we na de winter wel haha

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:31

Ahh ik snap hem. :))

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:30

Afbeelding

Hier ook weer een lekker ritje erop zitten! En wat was het lekker weer! Ik had een kort rondje genomen met veel op- en afdalingen, goede training! Heuveltjes op galopperen en dan er weer in stap of een drafje vanaf. Tijdens één zo'n afdaling was ik lekker naar beneden aan het draven en daar onderaan stonden 2 mensen die foto's van me gingen maken haha. Heb nu nog steeds spijt dat ik niet heb gevraagd of ze de foto's konden doorsturen, waren mooie actiefoto's geweest! Ik heb zelf wel plaatjes kunnen schieten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:54

Wauw, vette omgeving heb je daar! Ik zou heel erg geneigd zijn om dan dwars over dat zand heen te galopperen :')

Hier ook weer een ritje gemaakt van 21 kilometer. Geprobeerd om wat meer de rust er in te krijgen bij Alanda, en dan met name in het draftempo. Werkte op sommige stukken wel goed. Toen we een lang zandpad kregen waar we normaal gesproken een flinke galop meepakken, deed mijn mening er even niet toe: mevrouw wilde in rengalop. Nou ja, vooruit dan. Het is voor haar ook kerst. 36,9 kilometer per uur, hard zat vond ik. Ze wilde nog wat harder, maar dat zag ik dan weer niet zitten :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 18:04

He dat stuk zand ken ik!
Daar gaat in leersum de wedstrijd ook overheen dacht ik.
Heb ik nog een hele gave foto van, hangt nu groot in me kamer!
De foto staat wel in me profiel

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 00:46

kim345 schreef:
He dat stuk zand ken ik!

Klopt, ik zag die foto al eens in je profiel en dacht het al te herkennen! Vorige keer reed ik ook op de dag van endurance Leersum daar en toen werd ik ook nog op de foto gezet :D Je zal wel meer punten moeten herkennen van mijn foto's want ik rij precies in dat gebied, ik heb ook een paar routes leren kennen door endurance Leersum, dan volgde ik gewoon gezellig de lintjes ook, nadat ik aan iemand even had gevraagd wat de kleuren betekenen haha.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 01:39

Ga vandaag om 12:00 een buitenrit maken tot ongeveer 16:30.
Er is een picknick plak met een longeerkraal waar je je paard kan los gooien dus ideaal voor een tussen stopje :D

Hoeveel rijdt ik ong in 4 en half uur?
Doe veel stappen en redelijk veel draven.
Galop doe ik alleen als me paard niet zo druk is ivm eerdere ervaringen. Dat die keihard ging galopperen 7 bokken gaf (vreugde bokken) ik viel er af, paard rent weg 2 km verderop weer gevonden een man had hem gevangen net voor de snelweg, ben hem zo dankbaar _/-\o_

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 01:57

Ik zou in 4 uur ongeveer 24 kilometer rijden, als ik kijk naar wat we in een uur rijden, maar wij stappen heel veel dus jij zult vast meer rijden :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 01:58

NienkeV1994 schreef:
Ik zou in 4 uur ongeveer 24 kilometer rijden, als ik kijk naar wat we in een uur rijden, maar wij stappen heel veel dus jij zult vast meer rijden :)

Oeh, sta nu nog op 0 dus kan het goed gebruiken haha!

Hopen dat het weer mooi blijft anders neem ik mijn regenpak wel mee :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 06:17

Chouchou schreef:
kim345 schreef:
He dat stuk zand ken ik!

Klopt, ik zag die foto al eens in je profiel en dacht het al te herkennen! Vorige keer reed ik ook op de dag van endurance Leersum daar en toen werd ik ook nog op de foto gezet :D Je zal wel meer punten moeten herkennen van mijn foto's want ik rij precies in dat gebied, ik heb ook een paar routes leren kennen door endurance Leersum, dan volgde ik gewoon gezellig de lintjes ook, nadat ik aan iemand even had gevraagd wat de kleuren betekenen haha.

Heb je die foto's al teruggevonden? Anders kan ik je de linkjes wel geven!

Ik vind het toch zo'n mooi gebied. Ben echt jaloers op je! Vind dit misschien wel de mooiste wedstrijd van nl.
Ik hoop hem volgend jaar 2x te rijden!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 09:45

Wij hebben gisteren heerlijk door het bos aan de hand gestapt. Zo jammer dat Elvisje stil staat, het was zo lekker weer gisteren. Iedereen vandaag nog een fijne kerstdag. Geniet ervan met met zn allen!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 09:57

Ik ben nu lekker onderweg :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 10:06

Zozo jij bent er vroeg bij! Ik ben nu pas wakker, gisterenavondw aren we een beetje laat thuis haha

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 10:45

kim345 schreef:
Chouchou schreef:

Heb je die foto's al teruggevonden? Anders kan ik je de linkjes wel geven!

Ik vind het toch zo'n mooi gebied. Ben echt jaloers op je! Vind dit misschien wel de mooiste wedstrijd van nl.
Ik hoop hem volgend jaar 2x te rijden!

Ja de foto heb ik al! Ik had natuurlijk door dat er een foto werd gemaakt maar ik dacht dat de fotografe alle niet-deelnemers wel zou verwijderen. Ik heb toen even het topic opgezocht over endurance Leersum en zomaar stond ik daarbij :D Sinds ik weet dat er ook endurance wedstrijden in Leersum zijn, probeer ik altijd wel even op die dagen ook te rijden, vind het zo'n leuke sfeer, dit jaar kom ik vast wel weer! Wilde misschien ook meedoen met m'n bijrijdpaardje maar die wordt nu verkocht, dus het is nog afwachten of ik met of zonder paard kom kijken :)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 10:50

xRiiannex schreef:
Er is een picknick plak met een longeerkraal waar je je paard kan los gooien dus ideaal voor een tussen stopje :D

Galop doe ik alleen als me paard niet zo druk is ivm eerdere ervaringen. Dat die keihard ging galopperen 7 bokken gaf (vreugde bokken) ik viel er af, paard rent weg 2 km verderop weer gevonden een man had hem gevangen net voor de snelweg, ben hem zo dankbaar _/-\o_

Als je vaker met endomondo rijdt krijg je steeds meer een idee van je gemiddelde snelheid.. bij mij en mijn paard ligt die meestal rond de 10 km/h.. bij ritten van 2 uur dan.. denk niet dat we dat ook redden bij een 4 uurs rit.. denk dat we dan op 8 zitten.. dus dan zouden we een 35 km doen in 4,5 uur ;) als k een rustig ritje maak zit k meestal rond de 6
Wel ideaal zo'n picknick plek onderweg!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 11:06

horsies5 schreef:
xRiiannex schreef:

Als je vaker met endomondo rijdt krijg je steeds meer een idee van je gemiddelde snelheid.. bij mij en mijn paard ligt die meestal rond de 10 km/h.. bij ritten van 2 uur dan.. denk niet dat we dat ook redden bij een 4 uurs rit.. denk dat we dan op 8 zitten.. dus dan zouden we een 35 km doen in 4,5 uur ;) als k een rustig ritje maak zit k meestal rond de 6
Wel ideaal zo'n picknick plek onderweg!

Ja dat is het zeker :D

Alleen wat een weer als het nu niet gaat stoppen met regenen heeft het ook geen zin meer ... Regent al de hele ochtend pff

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 11:07

Ik had trouwens gisteren voor het eerst met mijn garmin gps gereden. Hij deed het echt super goed! En nu zie ik wel degelijk dat endomondo niet heel erg betrouwbaar is. Op endomondo had ik iets meer km gereden dan op mijn gps, (klein verschil). Gemiddelde snelheid niet naar gekeken had maar een rustig stapritje met een klein stuk draf gedaan.

Wel Zembla voluit laten draven hij kwam op gemiddeld 21,3 km per uur. Niet slecht voor een NRPS :))

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 11:22

Ik ben gister lekker een eind wezen stappen met m'n instructrice en een stalgenoot van haar. Koud maar erg gezellig! De paarden hadden moeite om m'n haffie bij de houden.

Vanmiddag nog maar eens een eind gaan rijden, een paard is echt een perfect excuus tijdens deze dagen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:19

Lekker rondje. :))