[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:31

Fijn Myrthe!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:33

Ze heeft dr oortjes erop! <3

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 18:50

Wat fijn dat je weer eventjes hebt kunnen rijden :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:11

Leuk Myrthe !

Ik ben net terug van rondje met Jack, 10km gedaan denk ik op het gemakje :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:13

Balen darkchrystal!
Kan het me heel goed voorstellen.
Zie je wel vooruitgang op dit moment?

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:55

Het was inderdaad heerlijk vandaag met het zonnetje.
We hebben nog een lange, maar rustige rit gemaakt. Er lag toch wel veel ijs nog.

Onderweg zijn we een zwijn tegengekomen, die kwam heel hard op ons afrennen. Op het laatste moment sprong hij de bosjes in. Dat was wel schrikken! Paardjes waren zo verbaasd dat ze bleven staan.

Fijn dat de meesten hier ook van de zon buiten hebben kunnen genieten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:06

Er zijn lekkere ritjes gemaakt lees ik alweer. Wat fijn!

Hier helaas zonder zonnetje gereden buiten. Rondje van 12 km maar niet echt lekker kunnen door rijden. Paardje was flink druk en had na vorige week wel echt de smaak te pakken. Zelf weer stukken tolt en telgang gratis gekregen. := Veel spanning en daardoor ook voor veel dingen weer op de rem, achter uit ect.

Ach ja, we hebben wel lekker wat gedaan en heb toch liever een paard wat over loopt van enthousiasme dan dat hij er geen plezier van heeft.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:07

Hey DC, komt dat nog ivm met het hoesten of iets anders waardoor je niet naar buiten kan? Heb t ff gemist denk ik.

Fijn dat de rest wel lekker buiten heeft kunnen rijden. Waar ben je wezen rijden Esther, RW?)

Ik was van plan vandaag een ritje buiten te maken met een stalgenootje. Trekt mijn pony zich los in de wei van de andere paarden, een en al spektakel en bokken! Raakt die muts zijn ijzer kwijt. Dus konden we niet naar buiten. Nu hopen dat de smid snel kan en we alsnog naar buiten kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:09

Oei, verder alles wel goed afgelopen? :=

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:21

Dat is balen Rais :(:), hopelijk heeft je hoefsmid snel een plekje vrij in z'n agenda.

Attidtude, Judith en Henkje zijn ook een mooi rondje buiten geweest. Met wat loslopend wild :D

Myrthe heeft ook een rondje gedaan *\o/*, hopelijk gaat 't goed met het beentje.

Josiens paard heeft een besmettelijke bokziekte :Y)

Marcella ook nog een rondje gemaakt op je varken?

Snadrem, haha, leuke filmpjes _O-

Ik ben met Breez op explorertocht toch geweest <<). Zolang er nummertjes op de paaltjes staan en er geen kaart te krijgen is gaan we zelf maar op onderzoek uit.
Helaas pakte het anders uit dan verwacht. In mijn logica zou den 14, 15, 16 toch in elkaar moeten overlopen. maar.............. einde genummerde paaltjes, andere ruiterpad aanduidingen en uiteindelijk........... einde ruiterpad en een drukke weg. Ach ja, we weten wel dat we die weg niet meer moeten nemen :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:25

Psydoxy schreef:
Ik ben met Breez op explorertocht toch geweest <<). Zolang er nummertjes op de paaltjes staan en er geen kaart te krijgen is gaan we zelf maar op onderzoek uit.
Helaas pakte het anders uit dan verwacht. In mijn logica zou den 14, 15, 16 toch in elkaar moeten overlopen. maar.............. einde genummerde paaltjes, andere ruiterpad aanduidingen en uiteindelijk........... einde ruiterpad en een drukke weg. Ach ja, we weten wel dat we die weg niet meer moeten nemen :')

Die nummertjes maken deel uit van het Euregionetwerk, als mijn info correct is. Daar bestaan kaarten van, al weet ik zo even niet waar je die kunt kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:27

@Rais,ja idd nog vanwege hoest. Echt klóte.
(meer benauwdheid,dan hoest...die is bijna weg,zeker nu met weer ventipulmin en prednison).

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:32

Judith_ schreef:
Oei, verder alles wel goed afgelopen? :=

Ja gelukkig wel. Die 4 waar hij bij door de wei crosste stonden echt te kijken va: "wat doe jij nou?".
Toen ik m uit zn wei haalde sjokte hij achter me aan, zoals meestal. Toen het draadje los ging naar de wei waar ik doorheen moest dacht meneer 'Jippie'. Zn weidegenoot had ik nog vast (haalde ze met zn tweeën binnen) die dacht ook, huh!
Heb wel weer kunnen zien hoe lenig mijn tinkie is, haha. Hij zal wel spierpijn hebben morgen.
Gelukkig had ik het touw (nog) niet vast dus dat was geen gevaar.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:34

Anoniem schreef:
@Rais,ja idd nog vanwege hoest. Echt klóte.
(meer benauwdheid,dan hoest...die is bijna weg,zeker nu met weer ventipulmin en prednison).

Jeetje dat duurt dan wel echt lang zeg. Heb het idee dat die van mij af en toe ook nog benauwd is, maar dat kan ook aan mij liggen.... Ben nu meer bezig met zijn ademhaling en gezondheid dan voorheen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:38

Attitude schreef:
Ligt er bij jullie geen drainage marcella of is het wei?

Nee geen drainage wel zandgrond.

Had heel graag een rondje buiten willen gaan rijden, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. Ook omdat ik nog niet helemaal 100% ben en nog steeds herstellend van de spit in mijn nek. Bollie heeft zich vandaag een heel stuk schoner gehouden gelukkig. Met op de wei zetten heeft hij baas weer verrast, want naar de wei toe gewoon achter baas aan sjokken. Je klikt je halstertouw los en ineens was er plaatselijke explosie naast me. Ben daarna wel een paar keer wezen kijken, maar toen zag ik hem iedere keer rustig rond scharrelen.

Toe ik hem weer ging halen blijkbaar was hij toch iets drukker dan dat hij zich voor deed. Op een gegeven moment denk ik leuk hij kom in draf naar me toe. Begin hij me ineens een partij te bokken draait een mooie piroutte en rent al hard bokkend weer bij me vandaan. En sta me op een afstand daarna aan te kijk alsof ik afschuwelijk monster ben. >;) Ben hem maar gaan halen, maar dit ging ook niet helemaal normaal meer snuiven en snurken. 8)7 Krijg ik dus van stalgenoot te horen ja toen we aan kwamen rijden liep hij ook al flink te rennen. Blijkbaar was hij dus niet zo rustig aan het scharrelen als ik dacht, maar een beetje erg veel last van weide kabouters. :+

Uiteindelijk heel blij dat ik geen buitenritje ben gaan doen, want buiten op een rodeo fjord met die nek van me is geen goed idee. En hem dus flink aan het werk gezet in de bak die er nu weer heel netjes bij lig. ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:53

Zo. Bommetje. :=
Toch maar goed dat je niet bent gaan buiten rijden, helemaal met je spit.

Wij zitten ook op zandgrond. Onze bak is echt geweldig. Een enkele keer is een deel erg nat maar dan staan de bakken in de omgeving al weken onbruikbaar blank. We hebben wel eens s ochtends een 20 x 60 zwembad gehad die aan de eind van de middag droog en rij baar was. :+ Maar onze paddocks zien er ook niet uit. Die zijn net zo modderig als bij jullie Marcella.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:05

Ja heel blij dat ik niet ben gaan buitenrijden, want dat was zeer waarschijnljk geen rustig ontspannen ritje geworden. :=

Nou gisteren stond er nog behoorlijk wat water in de bak (zeg maar blank), maar dat was vanmorgen al bijna helemaal weg op een paar plasjes na. Nu moet ik ook wel zeggen dat het water in de sloot op het moment ook aardig laag weer staat.

Zijn eigenlijk weilandjes, maar er groeit alleen niet veel meer en als er wat groeit word het vakkundig kort gehouden (zeker als er een fjord staat). Alleen het voorste deel is eigenlijk heel erg modderig, maar dat kom zeer waarschijnlijk ook wegens het voeren van hooi daar. Achterste stukjes zijn al heel erg droog.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 21:56

Zo te lezen was ik niet de enige die vandaag lekker er op uit is gegaan! :D Jammer dat het voor anderen niet door ging. Het weer was heerlijk! Het verwachtte zonnetje is er alleen niet lang bijgeweest. Het eerste stuk hebben we nog lekker in de zon kunnen rijden, maar al snel trok het dicht qua bewolking. Toch was het prima weer en we hebben weer heerlijk gereden! Vandaag waren we voor het eerst met zijn drieën!

Afbeelding

DC, wat rot dat het nog steeds niet helemaal goed gaat met je paard!! Ik snap maar al te goed hoe frustrerend dit is. Hopelijk wordt het nog wel beter.

Spannend, Henkje! Ik ben nog nooit een wild zwijn tegengekomen :D Dan zou ik ook wel raar opkijken, want die horen hier ook helemaal niet meer te lopen. Reeën komen we nog wel eens tegen, en eekhoorntjes. Van de reeën schrikken de paarden nog wel eens, maar van de eekhoorntjes niet echt.

Psydoxy, verdwalen is de beste manier om een gebied goed te leren kennen is mijn ervaring :')

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:32

Leuk zeg al die foto's en filmpjes! Krijg helemaal zin in de lente en veel lange ritten maken!

@ DC, duurt lang zeg die benauwdheid... echt vervelend..
@ Raissa, we reden in het Groesbeekse bos, bij de Golfbaan. Ik heb daar nog nooit een zwijn gezien. Vond het wel raar, want het was erg druk met mountain bikers en wandelaars...

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:44

Ik gister een heerlijke rit op mn eigen pony gehad buiten met mn lieve vriendinnen, genoten. Vandaag op de pony van mn vriendin naar buiten geweest, mn eigen pony ff de bak, weer een topmiddag gehad.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:34

ikke schreef:
Die nummertjes maken deel uit van het Euregionetwerk, als mijn info correct is. Daar bestaan kaarten van, al weet ik zo even niet waar je die kunt kopen.

Hmmm, geen idee, hoort Maarheeze bij de Euregio route :?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:37

Psydoxy schreef:
ikke schreef:

Hmmm, geen idee, hoort Maarheeze bij de Euregio route :?

Volgens mij wel, maar schiet me niet af als dat niet zo is. Ik heb die kaarten ooit gezien en ik dacht dat dat gebied er ook deel van uitmaakte.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:33

Volgens mij is dat van het knooppuntennetwerk

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:38

Hier weer een buitenrit gehad, ben goed bezig deze week:), lang leve de vakantie. Ik op t paardje van mn vriendin, en mn verzorgster op mijn pony, ik zat goed:)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:55

Lekker he, die zon van de laatste dagen. Hoop fijne ritten als ik het zo lees!

Jammer Rais, hopelijk kan de hoefsmid het snel weer fixen.

DC, bálen joh. Heel veel beterschap, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt...

Dat is schrikken, van dat zwijn, Henkje. Ik heb nog nooit een zwijn gezien. Zo gek! Ik zie álles hier, behalve zwijnen. Terwijl ze er wel moeten zitten.

Ik heb de helmcamera van stalgenootje te leen, súperleuk! Hierbij mijn eerste filmpje :)

Hier het hele topic:
Rondje Hoge Veluwe