Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LaVieDivine

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 07:47

Liseef schreef:
kynshiri schreef:
ik ben 1 keer gevallen op buitenritn met de pony van een vriendin... we waren met 3 gaan wandelen en wilden de paarden even in het water laten op het blosodomein, maar mn vriendin vroeg of ik ook even met haar pony in het water wilde gaan als de mijne er genoeg van had omdat zij der op dat moment niet zo lekker voelde en geen zin had om in het water te gaan.
Ik rij dus met haar pony het water in, maar plots draait de pony van het andere meisje dat met ons mee was zich om en trapt naar mij en de pony waar ik op zat... Pony schrikt en springt omhoog. Ik val en duik dus in het water. Op een of andere manier moet de pony op mij getrapt zijn bij het uit het water rennen, want ik had 2 mooie paarse hoefafdrukken op mn ribbenkas (en nog 1 op mn arm van die andere pony zn trap Boos! ).

Verder ben ik ook al met een gebroken voet thuis gekomen, maar zonder te vallen Vork

Auw! Scheve mond
En dan nog helemaal nat waarschijnlijk ook. Niet in de winter hoop ik? Scheve mond

in maart... twas wel niet te koud gelukkig, maar het water was wel nog aardig fris moet ik zeggen... Degoutantste van al was dat er een passerende mountainbiker het blijkbaar superopwindend vond dat ik snel een droog truitje van iemand anders aantrok. Kun je nu geloven dat die op een afstandje van ons even alles uit zn broek tevoorschijn haalde en er in ons zicht mee begon te spelen Boos! Toen zijn we maar snel doorgegaan...

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:24

Citaat:
in maart... twas wel niet te koud gelukkig, maar het water was wel nog aardig fris moet ik zeggen... Degoutantste van al was dat er een passerende mountainbiker het blijkbaar superopwindend vond dat ik snel een droog truitje van iemand anders aantrok. Kun je nu geloven dat die op een afstandje van ons even alles uit zn broek tevoorschijn haalde en er in ons zicht mee begon te spelen Boos! Toen zijn we maar snel doorgegaan...

Aah jakkes, wat een malloot, het zou je maar overkomen... Scheve mond

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:10

Liseef schreef:
Citaat:

Aah jakkes, wat een malloot, het zou je maar overkomen... Scheve mond

Zeg dat wel zeg, bah! Misselijk

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:15

een aantal jaren geleden ben ik eens flink gevallen met een buitenrit. met een pittige jonge welsh ruin.
hij was erg fris, en ik was alleen gaan rijden in het bos.
na een paar flinke drafjes was hij iets rustiger (dacht ik)
toen draaide hij zich ineens om af het pad af tussen de bomen door!
ik verloor mijn evenwicht en lag met mijn rug tegen een boom aan.
pony galopeerde weg, en het enige wat ik kon doen was hopen dat hij niet de weg over rende, maar dat deed hij wel.
gelukkig is alles goedgekomen en was hij helemaal ongedeerd.
gelukkig was er een man zo vriendelijk om me terug naar stal te brengen.(ik dacht niet eens erover na dat ik bij een vreemde man in de auto stapte!!)
ik had er een gekneusde rug aan overgehouden.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:17

ik ben wel vaker er buiten af gevallen een keer ging zij gelijk in volle galop terug naar het land (waren gelukkig bijna thuis) en een keer liep ik tussen de groep en daar kan zij niet tegen zij moet ergens vooraan lopen. en toen gaf ze een hele hoge bok, van dit weet ik niks meer van af ik wist ook niet echt meer waar ik was in het bos ben er zelf weer op gestapt ik was op mijn achterhoofd gevallen en mijn cap was stuk, weet nog dat ik zij wat zit mijn cap los moet ik die niet vast maken waarop een vrindin zij nee die is stuk ik helemaal verbaast. verder was ik toen supper laggerig. vond het echt gek en kon niet geloven wat er was gebeurd en wat ik die dag allemaal heb gedaan dat dat echt was. was ook in een soort droomwereld heel gek. ik kon eerst nog goed mijn hoofd dragen maar later kon ik mijn hoofd niet meer zelf optillen. dus was toch wel beetje serieus. verder als ik geen cap op had gehad zat ik nu niet achter mijn computertje. dus heb wel geluk gehad

_Mlssa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:17

Ja me verzorgpaardje ging er vandoor doordat een hond tussen der bene ging lopen en nar der benen bijte ( daar zat em vriendin op ) en ik zat op een kleinere pony zonder zadel en normaal doet hij normaal maar toen niet bokken stijgeren weer wegrennen en toen is hij dde bosies in gestormt en ben ik er afgevallen (A) was best pijnlijk maar zag nisk meer doro de bomen en bosjes whahaha gelukkig daarna alles goed gegaan alleen stom dt mensen met honde ook over een ruiterpad agan lopen :S

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:37

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:08

Nathaliia schreef:
ik was een keer met een meisje naar het bos, toen we gingen galoperen gingen mijn pony en de ander een wedstrijdje houden.
Ze galopeerde zo hard, toen we bij de weg aankwamen kwamen er 2 auto's aan toen dacht ik mijn paardje weg te sturen maar nee hij galopeerde zo door,
toen wende hij opeens toch naar links en daar lag ik, natuurlijk bleef ik vasthouden en werd over het asvalt gesleurd,
gelukkig zag de vrouw in de auto dat het gebeurde en is gestopt.
en een ander is met mijn pony naar stal gelopen, ik ben terug gebracht, omdat de pony in mijn buik was gaan staan.
gelukkig ben ik er met een paar bloeduitstortingen in armen en been en shcaafwonden afgekomen!
ik ga nu tegenwoordig niet meer met anderen naar het bos,
de week daarvoor had die ook al een geintje uitgehaald dat ik in de bosjes belandde.

hier een foto van de schaaf wonden op mijn heup en buik!!
http://i242.photobucket.com/albums/ff30 ... cky210.jpg

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:12

Gelukkig ben ik zelf nog nooit gevalen maar toen ik nog op de manege ree en we gingen een keer naar buiten naar het strandje en het ging heel goed en ik ree achteraan en toen gingen de voorste paarden heel hard terug rennen naar de manege maar gelukkig was er een meisje met een eigenpaard die dat paard dwars op het ruiterpad had gezet daardoor ging het paard er achter ook niet verder en ik had ook me paard al dwars neer gezet(en ik zat op een rustige dus die werkte goed mee;p) en daarna reden we terug met ze 3e naar de manege en toen we daar aankwamen was iedereen daar ook alleen 1 iemand was in de sloot gevallen en een ander was ook nog gevallen maar niks heel ergs gelukkig en de paarden liepen terug naar hun stal, maar gelukkig heb ik nog nooit iets zelf mee gemaakt!

body_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:53

ik ben een keer tijdens een bosrit met manege met me hoofd tegen de boom aan geknalt,, alle paarden waren er vandoor gegaan en ik had zware hersenschudding,, mijn paard liep naast nog 1 waar het meisje aan het begin er al was afgevallen maar ik wou volhouden ,, gelukkig zat mijn instructice 8er mij en heeft me meegenomen

Ekiw_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:09

Ik ben 1x echt hard gevallen, en mijn paard rende terug naar stal, daar stond ik dan.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

anoek03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:56

ja !

ik reed in een bos pad te galloperen en in het weiland aan de regterkant liep een veulentje mee Tong uitsteken
enne toen dat veulentje aan het eind van het weiland was remdie die ineenkeer af en stond binne een paar seconde stil!
wat doet mijn pondy die doet ineens het zelfde! en ik was meer aan het kijken na de veuelentje enzo dus zat niet op te letten enja toen vile ik in de sloot Bloos

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:08

Ja een hele tijd geleden
Pony was erg druk en liep in een stuk waar ze de dag ervoor gegraven hadden.
Hadden het niet afgezet.
Was veel klei.
Ze struikelde en belande deels op mij.
Pony had niks ik mij sleutelbeen gebroken op 2 plaatsen.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:16

Vroeger toen ik net begon met rijden was ik net een paar keer met de bosrit mee geweest op een manegepony was best wel een slome pony en tilde ook nooit zijn voeten op..

We gingen op een gegeven moment aan draven en ze verkondigde dat ook ik kijk nog even achterom om te kijken of iedereen wel was aangesloten..
Gaf al wel benen en de pony struikelde en boem daar ging ik voorover er af..

Hele kin geschaaft was een enorme plek en had mijn handen ook nog zeer ...

Ik heb ook toen ik een eigen pony had ging ik met een meisje mee voor het eerst die altijd heel hard ging galopperen maar ze zij dat ze nu rustig zal doen.
Ik ging met volle moed met haar benen zij kon haar paard niet meer houden en waung daar ging ze .
Ik had mijn pony net 3 weken en die werd erg ongeduldig en ging gek doen en bokken en weg springen en op gegeven moment ging die er achter aan hebhet een stuk vol kunnen houden maar op gegeven moment niet meer en viel ik er heel hard af op mijn rug paard leip richting de snel weg zag op ééns het andere paard met wie ik was en galoppeerde daar heen..

Ze stonden beide net aan de andere kant van het spoor en daar gingen de bellen dat er trein aan kwam ik snel rennen naar de overkant om me paard te pakken had hem net en de bomen ging net dicht was toen wel even schrikken Clown

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:18

ik ben van mijn vorige paard een keer in de zee eraf gevallen, in okt en ik was goed nat, brrr!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:19

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LH_Ashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:09

Toen ik Ashley net had ben ik een x gevallen en toen is ze weggerend, toen vonden mijn vadre en ik haar later weer zonder hoofdstel ( die lag dus ergens. ) & ik was maandag ook nog gevallen, ze schrok van een mountainbiker en sprong de lucht in en ik raakte me beugels kwijt.& toen kwam ik met beide benen op de grond terecht Tong uitsteken

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:41

Gelukkig niet.
Wel 1 keer meegemaakt dat het paard zo maf begon te doen dat ik uit het zadel werd gegooid, alleen kwam met beide beentjes op de grond Tong uitsteken . Paardje had er zo'n zin in! haha

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:06

Yep. Ik herriner mij er bijna niets meer van, ook niet van die rit en de rest van de dag, alles heb ik achteraf gehoord. Sommige delen van die dag, vooral van de ochtend (het gebeurde 's avonds) kan ik me wel een heel klein beetje herrinneren, maar dat is alsof het een hele vage droom is geweest.

Maar goed, dat kwam dus omdat ik op mijn hoofd ben gevallen (godzijdank wel met cap op!!). Ik reed die week op een jong paard van het ruiterkamp waar ik was, 4 jaar was ie, groot beest ook. Hij was echt nog zo'n jong paard dat alles nog een beetje eng vond, erg kijkerig en onzeker. Maar we reden in een grote groep met ook ervaren paarder er tussen, dus alles verliep op zich prima Knipoog Totdat er een man in het bos was met een vuilcontainer bij zich. Mijn paard vond het nogal eng en er waren (helaas) meer paarden die daar zo over dachten. Eén van de andere paarden begon te dribbelen en die van mij werd daar alsmaar onrustiger van, totdat ze allebei wegrenden en uiteindelijk over de greppel de bosjes in sprongen. Ik ben er toen afgelazerd en kennelijk op mn hoofd geland Knipoog
Bang ben ik er niet van geworden, misschien komt dat ook wel omdat ik me er toch niets van herrinerde. Ik ben de rest van de week ook op hetzelfde paard verder gereden Lachen

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:09

Ja Tong uitsteken , mijn pony ging er vandoor en toen wou hij niet aan de kant en toen botste ik tegen een boom aan .

Lisa003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:17

Ja 1 x
Ik was bij het springparcour en hij weigerde en Boem , pats, auw.. daar lag ik Tong uitsteken

Luca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:07

ik ben gelukkig nog nooit gevallen op buitenrit.
Heb trouwens nog niet zoveel buitenritten gemaakt.
3 in tsjechië, 3 x op een manegepony en vaker op de verzorgpony van mn zus, maar die is langs de weg erg braaf.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:39

oef ben er weer afgevallen van een fries ik zat zonder zadel en er komt een trekker voorbij ik kijk naar die trekker.
en die fries doet zo leuk en zet een stapje opzij en ik glij er zo vanaf. Clown
die fries draaft mooi naar stal Clown

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:52

Ik een aantal keer. Drie keer zelfs, op een vergelijkbare manier. Pony en ik in galop, Pony gaat op noodrem nadat ze ergens van schrikt, en ineens lig ik erlangs. Al ben ik maar een keer echt gevallen, kwam op mijn schouder terecht, maar gelukkig niet te hard, kon weer verder rijden. De andere twee keren kwam ik op mijn benen terecht en stond er dus versuft langs te kijken Haha!