Mobiele telefonie en paardrijden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:57

Huertecilla schreef:
Kóóp ik onder druk van het thuisfront zo´n ding, dénk ik eraan om het mee te nemen, denk er óók nog aan om tijdig te bellen, krijg ik op mijn falie !!!!

hc

Haha! Haha! Helaas één stapje in je voorbereiding overgeslagen: testen of hij het doet..... Duivel

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 16:13

Waratje schreef:
Huertecilla schreef:
Kóóp ik onder druk van het thuisfront zo´n ding, dénk ik eraan om het mee te nemen, denk er óók nog aan om tijdig te bellen, krijg ik op mijn falie !!!!

hc

Haha! Haha! Helaas één stapje in je voorbereiding overgeslagen: testen of hij het doet..... Duivel


Nee, hij stónd thuis aan. Verse opgeladen en al. Heb het ding alleen uitgezet bij vertrek, want wil niet gebeld kunnen worden onderweg en mijn lief was ervan overtuigd dat ze de pin-code aangepast had.

hc

Proda
Berichten: 104
Geregistreerd: 19-09-07
Woonplaats: Limburg

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:24

Ik bel niet als ik aan het paardrijden ben. Ik kom dan helemaal niet aan mijn gsm. Als ie afgaat laat ik hem gewoon gaan.

Lisaaaa

Berichten: 306
Geregistreerd: 23-09-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:34

ik neem altijd mijn mobiel mee, gewoon voor t geval k val of moeilijkheden heb. k heb hem ook aanstaan voor als mijn ouders bellen als ze ongerust zijn. ik vind t niet echt slim als je geen mobiel mee neemt want als je alleenb rijd en je valt wie is er om je te helpen en om je pony te vangen als hij op hol is geslagen. ik zou zeggen neem altijde je mobiel voor de zekerheid mee.

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 20:53

PoEmTa_hvj schreef:
ik vind t niet echt slim als je geen mobiel mee neemt want als je alleenb rijd en je valt wie is er om je te helpen en om je pony te vangen als hij op hol is geslagen.


Kijk ik néém (probeer er aan te denken Bloos ) om het thuisfront een lol te doen een mobiel mee maar....:
- het is niet de verantwoordelijkheid van anderen de broek van de ruiter op te houden in geval van problemen
- het is uitermate gevaarlijk voor het paard (en ruiter) als dat wegloopt en een mobiel verandert daar niets aan
- een mobiel is een valse zekerheid en een alibi om niet in de basisveiligheid te voorzien, de valkuil van de ´Relativiveiligheidstheorie van HC´

Het is met een mobiel net als met een valhelm. Neem het ding mee, zet hem op maarrrrrrrrrrr..... het verandert beiden niets aan óf er wat gebeurt of aan joúw verantwoordelijkheid. Je mag op beiden niet, nooit, vertrouwen en helaas hoor, lees, zie ik dat een mobiel een nadelig effect heeft op de perceptie van de eigen verantwoordelijkheid hierin.

hc

ukoldaatje

Berichten: 1517
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Bruinisse,schouwenduiveland

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:26

Ik neem ook altijd mijn mobieltje mee. Ik woon in zeeland en de polders zijn erg lang en
uitgestrekt. Als er wat gebeurd en mijn fjord of ik zijn geblesseerd, dan moet ik niet
nog es kilometers naar huis zien te komen. Zeker niet als er iets met mijn paard is.
Opnemen doe ik niet, want op een of andere manier gaat mijn fjordje meteen haar eigen weg
zodra ik de mobiele aan mijn oor heb.
En het geeft gewoon een veilig gevoel dat je in noodgevallen dat ding op zak hebt.

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:39

Als ik buiten rijd, of bij de buren in de bak, dan neem ik altijd mijn telefoon mee. Je weet maar nooit.
Zo waren wij van de week in het bos en zat er een man vast in de modder met zijn auto. Altijd handig dan een telefoon, kan je iemand bellen die hem misschien kan helpen.

Als mijn telefoon af gaat neem ik hem meestal op. Maar als ik aan het galloperen ben ofzo dan niet. Ligt maar net aan de situatie.

Hoiiij
Berichten: 77
Geregistreerd: 26-09-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:40

ik neem mn mobiel wel altijd mee.. als dr dan iets gebeurd kan ik altijd ff naar huis bellen.. tis tog handig zown ding:P

_Wodka_
Berichten: 344
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:18

Ook ik neem altijd mijn telefoon mee als ik buiten ga rijden. En neem ook gewoon op, dan ga ik gewoon even stappen. De enige reden wanneer ik niet opneem is als ik bij de openbare weg ben.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:31

Hier nog een mobiele brigade! Als ik buiten ga rijden gaat ie altijd mee. Tegenwoordig met een heel lieflijk, paardgetest deuntje, wat niet wil zeggen dat ik altijd opneem...
Ik vind het een prettig idee, dat als er wat gebeurt en dat kan net zo goed iemand anders zijn die hulp nodig heeft, er een telefoon met de juiste nummers in de buurt is.
Ook om even op te bellen dat ik wat later kom, in principe dan, want toen het eens zo voorkwam had ik er niet eens aan gedacht. Bloos
Ik heb het ding zowiezo altijd bij me als ik naar de paardjes ga, de belangrijke tel.nummers staan erin (eigenaar, DA), als een van de paardjes 'raar' doet durf ik niet meer te rekenen op mijn 'onfeilbare' geheugen. Bovendien belt het zo moeilijk in een huiskamer met een koliekerig paard aan de hand Knipoog .

Mrtien_Belle

Berichten: 499
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:37

Ik heb mijn telefoon altijd bij me, mocht er wat gebeuren.
Hij staat ook aan, en ook wordt ik weleens gebeld als ik op het paard zit, ik kijk eerst wie het is, en soms neem ik op, het gesprek duurt zeker niet lang wanneer ik op het paard zit, vaak zeg ik dat ik wel even terug bel wanneer ik op stal ben.

SusKu

Berichten: 37
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: giethoorn

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 12:57

Tijdens de les rij ik zonder telefoon. Maar tijdens het begeleiden van buitenritten gaat de mobiele en de headset altijd mee.
• om in geval van nood of
• bij problemen
• vertraging onderweg
te kunnen bellen met de manege of evt. hulpverleners. Het is dan echt geen overbodige luxe om een mobiel mee te nemen.

Maar gezellige niet handsfree chitchats te paard, vind ik niet kunnen.

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 13:43

SusKu schreef:
Het is dan echt geen overbodige luxe om een mobiel mee te nemen.

...euh, is dat geen interne tegenstelling, ´geen overbodige luxe´ Knipoog

In de ts ga ik er al vanuit dát ruiters een mobiel meenemen ook al vind ík het een luxe en probeer ik eraan te denken ermee (uitgezet) voor de zielsrust van het thuisfront op pad te gaan.

Ik heb er afgelopen weekeinde weer heerlijk over gediscussierd. Ík vind dat ik niet het recht heb om de eventuele foutgelopen avontuurlijke behoefte op een ander af te wentelen en vindt het een lúxe dat dit tegenwoordig vaak kan.

Ik ervaar het nu al als een nadeel dat mijn thusfront er nu al GELIJK vanuit gaat dat ik bel als ik een scheet later kom en dat er DUS wat is als ik niet bel.
Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ík dat gevoel niet wil en als dit zo blijft het ding niet meer meegaat.

hc

tiennuh
Berichten: 116
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noordbroek

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:32

Ik heb mn mobiel altijd mee, maar wel op stil. Ik neem niet op als ik gebeld wordt tenzij ik telefoon verwacht. Ik vind het wel zo veilig om een mobiel mee te hebben en zeker op buitenrit of als ik gewoon in de bak rijdt maar ik de enige ben op de manege. Dan vind ik het een fijn idee dat mocht er iets gebeuren ik gewon naar huis kan bellen..

Julia_14

Berichten: 1605
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:37

Ik heb m'n mobiel altijd in m'n zak zitten tijdens het rijden. En als (met de nadruk op ALS Knipoog ) ik een telefoontje aanneem tijdens het rijden, stap ik altijd even af Lachen

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:43

ik heb hem mee voor nood, als er onderweg wat gebeurd of als iemand me met nood moet bereiken. vaak wordt ik niet gebeld op dat ding, dus ik bel eigenlijk nooit op het paard, wordt ik wel gebeld, hou ik het kort (in stap). geluid is trouwens heel rustig, maar meestal alleen trillen

xShellie
Berichten: 1416
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 10:51

Ik heb mijn telefoon op stil of op trillen staan. Als ik word gebeld neem ik nooit op en mijn smsjes lees ik pas nadat ik mijn paard heb verzorgd enzo.. Mijn paard gaat altijd voor! Haha!

gwnashleyy

Berichten: 43
Geregistreerd: 23-09-07
Woonplaats: vlissingen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:35

ik neem hem meestal wel mee voor als er wat gebeurt,maar ik neem meestal niet op of ik moet denken dat het belangrijk is,Er kan maar net wat gebeuren als jij even niet oplet en zit te belle. Frusty

Quillemette

Berichten: 187
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:08

het is altijd slim om een telefoon meeteneme je weet nooit wat er onderweg of tijdens het rijde gebeurd. als er niemand in de buur is heb je tog een probleem.

xx_Lizet
Berichten: 591
Geregistreerd: 11-11-06

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:02

ik heb hem altijd mee
Ik zet hem meestal op trillen of ik vergeet het.
maar ze schrikt niet zo snel ervan.
Ze kán altijd schikken natuurrlijk maarjaa.
Ik neem ook altijd op.
Dan neem ik mijn paard is terug als ik in draf zit dan ga ik stappen of stil staan.

mopje19

Berichten: 34
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: garderen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:05

hij legt bij mij in me kastje als ik ga rijden maar als ik hem bij me heb dan loopt ze gewoon verder als tie afgaat

Clairee

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Overijssel

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 19:09

Als ik in de binnen/buitenbak aan het rijden ben en ik weet dat er mensen in de buurt zijn laat ik hem lekker in mijn tas. Buiten gaat hij altijd wel mee, rij vaker alleen buiten dan met anderen en dan kan het nog wel eens handig zijn. Hij staat dan wel op stil voor als ik gebeld mocht worden. Opnemen doe ik zelden omdat hij dan niet op tril staat en ik hem ook niet kan horen:)

Nikkaaai

Berichten: 181
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:17

Ik rijdt vaak alleen buiten, en soms ook met een mederuiter.
Maar toch heb ik een gsm op zak.
Waarom: als er iets gebeurt kan je altijd iemand bereiken.
Maar verder staat hij op 'trillen' of op 'stil'
Als je rondrijdt en er gaat een gillende ringtone af, reken maar dat het paard schrikt, ookal hoeft dat niet altijd het geval te zijn..

Nikkaaai

Berichten: 181
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:20

En dit om er nog even op aan te voegen:

Ik bel nooit wanneer ik op het paard zit, is gevaarlijk.
Je belt, en dan is de contact met het paard er niet.
Stel dat het paard ergens van schrikt en jij bent aan het telefoneren, je hebt geen grip of wat, levensgevaarlijk!

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:23

Mijn telefoon staat altijd stil want neem liever het zekere dan het onzekere. Zelf bel ik nooit en als ze me bellen neem ik wel eens op ligt eraan. En als ze me een smsje sturen sms ik meestal terug.
Meestal met bellen probeer ik stil te staan.