Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pletje123 schreef:sorayalover1 schreef:Nouja iniedergeval vind ik dat ruiterbewijs nergens op slaan en ze roepen al zo lang dat het verplicht gaat worden. Mijn pony is werkelijk waar bijna nergens bang voor niet voor vrachtwagens.. Maar nu kwam er van de week toch een vrachtwagen aan, ik netjes in de berm hij komt hardstikke dicht voorbij me, pony schrikt springt bijna in de sloot.
Hoe dom ben je dan.. Rem dan iniedergeval af en ga aan de kant met die vrachtwagen ik ga toch ook aan de kant
Waarom vind je het nergens op slaan?
Ik vind het heel goed om ruiters en amazones te toetsen op hun kennis en vaardigheden, voordat ze het verkeer in mogen. Juist om al die gevaarlijke situaties!!
Pletje123 schreef:@Nadya: tjah... kan je niet voor 1 keer met een bitje in rijden om zo je Ruiterbewijs te halen?
runningkawa schreef:Dan heb jij zelfs een vooruit strevend dorp...
Hier staat nergens wat
odetteke schreef:Eigenlijk zou iedereen met tenminste een brommerrijbewijs en 1 winstpunt in de B vrijstelling moeten krijgen van het ruiterbewijs. Dan heb je ook al wel bewezen dat je genoeg van verkeer en paardrijden afweet.
Hypofocus schreef:[***] schreef:Eigenlijk zou iedereen met tenminste een brommerrijbewijs en 1 winstpunt in de B vrijstelling moeten krijgen van het ruiterbewijs. Dan heb je ook al wel bewezen dat je genoeg van verkeer en paardrijden afweet.
Op zich een mooi idee... Maar wat als je nou geen wedstrijdruiter bent, of bijv. westernruiter? Dan gaat die winstpunt in de B ook niet, en zou je een heel jaar lid van de KNHS moeten worden om alleen even een winstpuntje in de B te halen...
En een winstpunt in de B hoeft niet perse te laten zien dat je met een paard overweg kunt in het verkeer, want dat is een hele andere situatie dan een bak met hekjes.
Ik KEN B ruiters (met winstpunt), waar ik zelf nooit de openbare weg mee op zou durven te paard...
Dus wat dat betreft ben ik niet eens echt 'tegen' het ruiterbewijs. Maar ik vind het nogal wat rompslomp.
Pletje123 schreef:sorayalover1 schreef:Nouja iniedergeval vind ik dat ruiterbewijs nergens op slaan en ze roepen al zo lang dat het verplicht gaat worden. Mijn pony is werkelijk waar bijna nergens bang voor niet voor vrachtwagens.. Maar nu kwam er van de week toch een vrachtwagen aan, ik netjes in de berm hij komt hardstikke dicht voorbij me, pony schrikt springt bijna in de sloot.
Hoe dom ben je dan.. Rem dan iniedergeval af en ga aan de kant met die vrachtwagen ik ga toch ook aan de kant
Waarom vind je het nergens op slaan?
Ik vind het heel goed om ruiters en amazones te toetsen op hun kennis en vaardigheden, voordat ze het verkeer in mogen. Juist om al die gevaarlijke situaties!!
Citaat:Ik vind dat de overheid zich gewoon niet zo moet bemoeien met dit soort dingen. Het is echt weer een voorbeeld van hoe ernstig Nederland dingetjes in de hand wil hebben en teveel wil regelen.
odetteke schreef:Eigenlijk zou iedereen met tenminste een brommerrijbewijs en 1 winstpunt in de B vrijstelling moeten krijgen van het ruiterbewijs. Dan heb je ook al wel bewezen dat je genoeg van verkeer en paardrijden afweet.
odetteke schreef:Als het ruiterbewijs in zijn huidige vorm verplicht gaat worden heeft het nauwelijks meerwaarde dan een winstpunt in de B halen, aangezien iedere malloot na 10 lessen op een makke manegeknol het blijkt te kunnen halen.
Citaat:Iedereen die B met een winstpunt is haalt dus ook wel zijn ruiterbewijs, dus is het onzinnig/geldklopperij om dit te willen testen. Als ze het willen invoeren, prima! Maar pak het dan wel serieus aan en maak het geen melkkoe.