Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:46

Zo ein-de-lijk ook weer eens kunnen wandelen.
Was wel een hele snelle ronde, Bam had iets te veel energie :')
Nu langzaam weer gaan opbouwen.

Afbeelding

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:05

Ik wandel momenteel ook iedere dag een klein uurtje met mijn (bijna) 4 jarige ruin. Wij moeten eerst een stuk over de weg, dat vindt hij doodeng (hij is van nature heel rillerig)maar toch doet hij ontzettend zijn best. Zal hem goed doen, veel wandelen en zien

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:17

Het weer heeft meegewerkt! *\o/*
Heerlijke ronde gelopen van 4,8 km, en nieuw terrein voor Zohra. Ze vond het wel spannend; op de terugweg liep ze ongeveer naast me te piafferen. Gelukkig heb ik van mijn instructrice een paar jaar terug een goede tip gekregen voor als ze sneller wil dan ik kan en een beetje schijt aan alles heeft. Had haar weer redelijk snel rustig. :)
Had juist dit rondje gekozen zodat we het met een jong paard binnenkort kunnen lopen, dat Zohra het allemaal al een beetje gezien heeft. Want als die twee samen besluiten dat het eng is, is het eind zoek. :')

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:08

Vandaag een mega bui op ons kop gehad >;) Ik voelde me op dat moment echt heel ongelukkig :') voelde het water zo mn schoenen inlopen. Wat een armoe :')

Maargoed de merrie geeft heerlijk 2.5 uur gras gegeten. Heb 3 uur gedaan over 8.5 km Hahaha! Vandaag was het graspeditie grasbinson! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:21

Haha, grappig om te lezen .. de ene dolgelukkig met het weer, de andere iets minder :')

Leuke foto Onali!

Ik heb gisteren wat grondwerk gedaan en daarna kreeg ik ineens zin om op te zadelen, dus dat heb ik gedaan en na zo'n 4 maanden nog eens erop gezeten :7 Wel gewoon in de piste, voorlopig blijf ik buiten toch maar wandelen .. denk ik ... Het kriebelt toch wel moet ik zeggen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:03

Iedereen aan het genieten van het prachtige weer? 8-)

Gisteren hebben [***] & ik 8.5 km gedaan, heb daarmee de grens van 200 km (totaal met de pony's) sinds begin dit jaar overschreden *\o/* Was wel beetje moeilijk hooikoorts-weer maar hij ging wel fijn mee! Wat meer achter mij dan naast mij, maarja, je kan niet alles hebben hé.

Afbeelding

Een nieuw stukje route gedaan, is wel handig zo'n kaart-app-ding op je mobiel! Ik wist op een punt dat ik normaal naar links ging dat de ruiterroute rechtdoor ging en verderop naar rechts (en dan heel ver weg :P ) dus ik dacht "als daar op de splitsing nu toevallig een bospaadje naar links gaat... " , even gekeken op de app en dat was zo, dus even een extra (onbekend) stukje erbij gepakt. Was zo leuk, [***] was meteen wakker, dat stuk liep hij wel met gemak langs/voor mij _O-

Was ook een heel mooi stuk <3
Afbeelding

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:05

Ik heb net ook lekker een stuk van ruim 8 km met de dames gelopen. Het was zelfs warm, paarden waren op het eind (net als ik) best aan het zweten. Ella is helaas ook een paard met pollenallergie maar met haar hoofdkap op was het goed te doen. Wel veel proesten maar geen hoofdschudden vandaag.

Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 16:01

Gisteravond met een stalgenootje ruim 4 km gedaan. Heerlijk met dit weer!

Net heb ik een nieuw halster gekocht, kon m niet laten liggen. Die moet ik vanavond dus natuurlijk even met Zohra uitproberen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:40

Wij ook een km of 6 gewandeld. Wat een heerlijk weer was het!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:46

Ik kom me hier ook graag melden! Onder het zadel problemen op het moment, tot de oorzaak is gevonden en verholpen gaan we het lekker lopend doen. Vandaag heb ik 5,5 km gewandeld en heerlijk genoten van het weer!

Dit ben ik met Carrera:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:07

Lekker gewandeld allemaal!
Welkom linoleum, de reden is niet zo leuk maar wandelen is ook erg fijn!

Hier vandaag 12 km gedaan, ging best goed, al is de kaars nu wel uit.
Snap echt niet hoe sommigen hier "dagelijks" zo'n afstanden of zelfs meer kunnen :') Maarja, een niet gezond lichaam zal daar ook wel aan bijdragen, al heb ik het er wel moeilijk mee om dat toe te geven :o

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:19

Ik kon vandaag ook wel merken dat ik mijn jodphurs aanhad in plaats van de hardloopschoenen waar ik normaal op wandel. Na 4 km kreeg ik al last van m’n knieën. Door m’n hypermobiliteit kan ik het slecht hebben. Volgende keer dus toch maar goede schoenen aandoen!

En snelle reactie [***]! Ik zit al bij de challenge :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:39

Haha ja, had het toevallig nog open staan omdat ik mijn route had toegevoegd dus dat was zo gepiept ;)

Ik weet niet goed wat het is, lijk altijd wel problemen met schoenen te hebben, maar volgens mij ligt het niet aan de schoenen :+ Gisteren 8.5 km zonder problemen en nu erg pijn in mijn voet (en mijn andere voet heb ik iets aan mijn teen open gelopen wat ik helemaal niet begrijp). Om dan over de rest nog maar te zwijgen :+ Misschien moet ik toch een andere hobby zoeken, haha.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:03

Iedereen lekker aan de wandel geweest zie ik. Het was echt zulk mooi weer!

Hier ook heerlijk genoten van het weer! Vandaag maar liefst 18 km gelopen! Sta er zelf ook versteld van eigenlijk.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:50

Hier was het plan om een buitenrit te maken, maar mijn spierpijn van de les van gisteren, en het feit dat ik weer niet hardgelopen heb dit weekend, deed me beslissen om naast mijn paard mee te stappen. Leuke route, zo'n 7 km, een lang stuk onverhard, ook op de verharde stukken weinig verkeer, en natuurlijk een stralende zon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:31

Ik moet ook nog ff andere schoenen halen.
Heb n zelfde paar terug m kocht in dezelfde maat, als ik een jaar of 8 gebruikt heb daarvoor.
Maar dit paar lijkt wel kleiner te vallen ofzo, heel vreemd..

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:48

Wat een leuk topic! Mag ik mij ook melden?

Ben sinds kort (nog geen 2 weken O:) ) in het bezit van een 4 jarige fjordenruin. Nog helemaal groen dus kent veel dingen buiten ook niet. Ik heb nu 2 keer met hem gewandeld buiten om hem te laten wennen aan verkeer e.d. gaat heel goed! Auto's en vrachtwagens vind hij nog een beetje spannend, maar hij blijft wel netjes naast mij lopen.

Voorheen had ik een haflingerruin waarmee ik ook regelmatig een rondje naar buiten ging wandelen! :j

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:53

[***] schreef:
Hier vandaag 12 km gedaan, ging best goed, al is de kaars nu wel uit.
Snap echt niet hoe sommigen hier "dagelijks" zo'n afstanden of zelfs meer kunnen :') Maarja, een niet gezond lichaam zal daar ook wel aan bijdragen, al heb ik het er wel moeilijk mee om dat toe te geven :o

Ik ook niet hoor, kan het een dag en daarna ben ik dagen aan het herstellen (bij ong 15 km). Daarom probeer ik het meer te combineren met rijden, gaat beter dan. Dan krijg ik tussendoor rustmomenten.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:56

Ik loop iedere dag ca 6 km met mijn paard. Ik moet eerst een stuk over de weg. Best spannend met een 3 jarige (1.75M) die niet verkeersmak en heel bang is, maar afgelopen weekend de eerste keer een ontspannen rondje kunnen lopen . Super trots

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:09

Ik meld me ook graag. Mijn vriend en ik gaan regelmatig een stukje wandelen met onze Tinker.
Soms gaat onze jaarling Fjord ook mee, dan zijn het wel maar wandelingen van 300 meter :p.
Het lijkt me leuk om het via endomondo bij te houden, dus ik voeg je zo toe!
Afbeelding
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:00

De grootste uitdaging bij groot verkeer bij ons is om toch echt aan madam duidelijk te maken dat ze bij het wachten in de berm niet uitgebreid moet gaan staan grazen :') niks of nergens bang voor, verkeersmak en bomproof geboren. Wat wel handig is, aangezien gisteren heel motorrijdend Nederland er ook opuit was getrokken.

Ik ga het ook combineren met rijden. Maar het rijden dan met een ander paard. Die ik wat ga oppakken. En hopelijk met paar maand ook weer heerlijke buitenritten met Carrera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:34

Heerlijk allemaal! Wij ook genoten en wezen zwemmen :D Helaas dus niks opgenomen omdat ik met m'n telefoon het water niet in kan ;)
Afbeelding

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:50

Wat een leuke foto's allemaal!
Lekker in het water :D
En die jaarling Fjord <3 <3

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:54

Ooh heerlijk dreamer!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:10

Vandaag de 5 km aangetikt! :) Langzaam bouwen we naar de grote rondes van de zomer. {:}