Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:22

Ja weet ik maar ik track ook calorieën en dan tel ik die dubbel.

Dan klets ik gewoon mee zonder de challenge mee te doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:38

Als ik het opnieuw erin zet (heb zowel wandelen als rijden) dan staan bij die nieuwe geen caloriën maar weet niet of dat standaard is of dat het komt omdat het oorspronkelijk van een horloge komt ofzo.

Kijk maar wat je doet, gewoon meekletsen is ook fijn ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 23:08

Tyrcanol schreef:
Ja weet ik maar ik track ook calorieën en dan tel ik die dubbel.

Dan klets ik gewoon mee zonder de challenge mee te doen :)

Ik doe ook zonder challenge.
Kan wel mijn stappenteller weer opzoeken en kijken hoe ver ik daadwerkelijk loop

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 08:57

Ik plaats ook even een berichtje,
Mijn paard en ik vinden het sowieso fijn om zo’n twee keer per week een eindje te gaan wandelen.
Ze is herstellende van een peesblessure en ik moest daardoor veel wandelen, ik merk dat onze band beter/anders is geworden en dat ik grondwerkoefeningen ed ook echt wel heel leuk ben gaan vinden.
Als ik straks weer mag opbouwen dan houd ik het wandelen er zeker in, voor jezelf is het ook gewoon heel prettig, en waarom moet je er altijd maar op?!
Leuk om te lezen dat er veel meer mensen er zo instaan! Succes met wandelen allemaal en ik blijf even meelezen

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:37

Ik vind het wel leuk om in dit topic dan gewoon over het wandelen te blijven kletsen, zonder het over de challenge te hebben. Heb zelf geen zin om het bij te gaan houden in mijn telefoon enzo. :)

Leuk dat jij ook veel wandelt jendemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:39

Kletsen kan ook gewoon in het andere topic hoor, hoef je niet voor mee te doen aan de challenge. Denk dat het fijner is om gewoon 1 wandeltopic te hebben ;)

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:31

Ik ga ook niet mee doen met de challenge. Vind het idd ook leuk om gewoon wat te kletsen en foto's te plaatsen en te bekijken :)

Wat is het verschil tussen dit topic en het andere topic? :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:58

Geen flauw idee :D

Haha, maar ik had me voorgenomen om vandaag een eind te lopen.
Maar het is gewoon echt veel te koud :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:26

Het verschil is dat er oorspronkelijk de vraag was "wie wandelt er en hoe ver" en dat het andere topic gewoon een algemeen wandelervaring/foto-topic is.

Dit in overleg met de mods, in principe gaat dit topic dicht ;)

Quro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 16:28

Ik wil heel graag veel gaan wandelen, liefst ook echt een paar uur door de Beemster. Maar hij wil nog niet echt. Gaat bijten in het touw en stopt gewoon. Dan duw ik hem een paar passen achteruit, en dan probeer ik weer vooruit. Maar uiteindelijk kom je zo niet zo ver haha!
Volgende week proberen met hulp erbij.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:07

Moderatoropmerking:
Er is inderdaad met de topicstarter besproken om een nieuw topic te openen, dit omdat beide topics net een andere inslag hebben maar beide topics kunnen wat ons betreft gewoon naast elkaar blijven lopen, dit topic gaat daarom voor nu niet op slot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:33

Ok, ik had dit verkeerd begrepen blijkbaar, ik dacht dat er dan 2 topics over hetzelfde onderwerp zouden zijn en dit niet de bedoeling is .. Maar geen probleem verder, ik denk dat ik zelf voornamelijk in het andere topic zal posten maar blijf hier wel meelezen ;)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:25

Persoonlijk vind ik het ook wel fijn om dit topic te houden, zodat er een topic is waar niet over de challenge gepraat wordt. In het andere topic worden dan ook vragen gesteld over de app enzo, maar daar hebben de mensen die niet meedoen niet zoveel aan. :)
Dan raken andere dingen ook niet ondergesneeuwd.

ellepel: Dat herken ik! Pff, mijn vingers bevroren gewoon bij het hooi voeren. Zo'n dag dat je even alleen het hoognodige doet. ;)

Quro: Leuk dat je wilt gaan wandelen, alleen jammer dat je pony niet mee wil! Weet je waarom niet? Wil hij niet bij de rest weg, of vind hij het wandelen niet leuk?
Mijn merrie weigert bijvoorbeeld als ze alleen mee moet, maar met andere pony's erbij is er niks meer aan de hand.

Quro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:33

Ik denk dat dat het is ja, niet alleen mee willen. Hij gaat hinniken.
Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat hij hier nog maar 2,5 weken staat, dus boel wennen ook nog. Maar ook in de bak loopt hij niet makkelijk mee. Wat hij wel superleuk vind is achter mij aan lopen. Als ik hem los in de paddock heb en dan rondjes ga rennen draaft hij achter me aan. Ook van richting veranderen; hij vind het een leuk spelletje. Maar ja, dat kan niet op straat en het is beter dat zijn hoofd naast mij is als we lopen. Hij is nog jong, dus ik denk ook een heleboel leren nog.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:14

Heb die wel eens zien voorbij komen maar heb geen facebook dus weet niet of het wat is .. Worden daar ook foto's gepost enzo? Of wat voor pagina is het?

@ Quro : dan zal het vast nog wennen & leren zijn :j Goed dat je er hulp bij haalt, nu even doorzetten en dan heb je er jaren plezier van :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:18

Wil na deze koude week gaan wandelen. Het is mij te koud nu brr.
Als jullie wandelen stappen jullie alleen of ook een draf je? Nu snap ik dat je een mini beter kan bij houden dan een groot paard.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:37

Ik wandel het grootste deel. Af en toe een paar honderd meter een drafje, maar ze worden me dan soms ook wat té enthousiast :) Dus dan blijf ik liever stappen, zodat ze rustig blijven.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:59

Ik pak er graag stukken draf bij, die van mij vind dat heerlijk maar blijft tegelijkertijd netjes bij me. Als hij wilt draaft hij mij als draver me er makkelijk uit natuurlijk haha :Y)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:05

Mira283 schreef:
Wil na deze koude week gaan wandelen. Het is mij te koud nu brr.
Als jullie wandelen stappen jullie alleen of ook een draf je? Nu snap ik dat je een mini beter kan bij houden dan een groot paard.

Bam loopt aan een langere lijn, dus hij draaft wel.
Heel soms doe ik wel eens een sprintje trekken met hem.

Ik heb nu ook al sinds begin deze maand niet echt meer gewandeld, te koud, te druk met werk en nu loopt het bos ook niet echt lekker.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:17

[***] schreef:
Hij blijft nog goed bij mij ja. Zit ook werk in ;) En rustig blijven is het enige wat je kan doen, hoe meer energie je zelf hebt (boos, gespannen, bang, gefrustreerd, ... ) hoe erger het allemaal wordt.

Klinkt naar zo'n ongeluk, heb ik helaas in het verleden ook wel meegemaakt. Denk je van "ik spring er maar af, kan ik tenminste niet meer vallen" maar dat bleek dus niet zo te zijn :')

Weet niet of je echt tips wil, maar de sleutel ligt bij die spanning, een manier vinden om dat opbouwen te beperken/te laten afvloeien, want éénmaal zo ver gevorderd ben je eigenlijk te laat. Als je wat meer info wil hoe ik het heb "opgelost" (want opgelost is het nooit, maar kan er beter mee om) mag je altijd een pb doen :)

Er naast is inderdaad niet altijd beter :Y)

Klopt, rustig blijven is heel belangrijk inderdaad, dat lukt mij ook wel goed inmiddels! Probleem bij ons is een beetje dat ponylief het zó leuk vindt om te gaan wandelen dat hij alleen daardoor al enorme spanning/enthousiasme/adrenaline opbouwt. En als er dan dus iets spannends gebeurt komt hij soms heel snel tot "ontploffing", logisch ook. Moet beter worden door gewoon veel op pad te gaan denk ik... Helaas kunnen we dan nu opnieuw opbouwen, want nieuwe stal.

Ben wel heel benieuwd hoe jij hebt het "opgelost" inderdaad! Als je wil mag je me wel een PB sturen! :)