Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:48

Vandaag kom ik mij ook eindelijk weer melden met een ritje met eigen paard :D paar maanden geleden was echt niet leuk. Staken, achteruit, omhoog. Maar niet naar voren. Zijn 2/3 maand alleen in bak bezig geweest, dressuurmatig en longeren. Bijrijder die (gelukkig) veel meer kennis heeft en haar ook flink doorgepakt heeft.

Had zelf nog niet echt vertrouwen erin, maar noodgedwongen naar buiten. Ze beginnen morgen met aanleg van de nieuwe bak, waardoor we nu niet in bak kunnen rijden. Dus dan toch maar rondje buiten. En het ging zo lekker <3 uurtje onderweg geweest en ze is voorwaarts en staakt nergens.

Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast 1,5 week geleden nog met bijrijdpaard op pad geweest. Wat langer dan de bedoeling was. Een zandpad waar we eerder vaak langs gingen was ineens onderdeel van natuurgebied. Oftewel wildroosters. Dus met omweg weer naar huis gegaan. Uiteindelijke 17,5km gereden.

Afbeelding

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:57

Leuk initiatief! Nu even hard balen dat ik geen paard heb haha. Veel succes iedereen!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 23:39

Huer vanmiddag weer een rondje gemaakt.
Muts was zo braaf en het ging zo goed :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:03

Ik vond Teteringen ook slecht aangegeven. Ook ik ben 1x omgedraaid omdat ik niet zeker was of ik wel goed zat. Maar over het algemeen was het wel allemaal goed te doen. Zeker de 2e lus. Je weet dan wat de route is. En toch reden er mensen de 2e lus verkeerd van zowel de korte en de lange K2..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:10

Net een kort rondje gedaan in de storm. Altijd leuk met Caj :') <<) Maar ik moet zeggen, dat het best aardig ging. Alleen toen er ineens een bankstel naast de weg stond, werd het haar even te gortig. Maar best lekker gereden.

Afbeelding

Woon ik toch zonn beetje naast de endurance van Breda, maar nog nooit geweest. Met Pinksteren zijn we altijd weg.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:33

Afgelopen zondag naar de meinweg geweest. Heb ook even geruild met een ander paard van de eigenaresse van het paard dat ik rij (Feli). Het paard dat ik het meest rij is al wat ouder en de andere is nog jong. Soms kan die dan net wat te fris worden en dan rij ik er even op. Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:30

Gebruikt iemand hier de samsung gear S2 smartwatch met endomondo?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:04

Ja ik...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:47

Mag ik je een pb sturen?

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:48

Ja natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 00:14

vanavond nog een tourtje met verzorgster gedaan (ben al wel langer terug dan nu)
flint liep lekker te klieren: bij aangaloperen begon hij te bokken, als hij wat langer galopeerde vloog zijn hoofd naar beneden
we hebben wel ons snelheidsrecord verbroken: staat nu op 33.18 km/uur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:54

Gisteren fijn rondje gedaan, traag ( :+ ) maar fijn.
Onderweg even tijd genomen voor een mooie foto, al zag ik achteraf dat ik eigenlijk een ander uitzicht erop had gewild, meer naar links zeg maar, ponybeest stond niet helemaal goed, maar hij stond wel braaf stil <3 (had geen teugels vast ofzo en hij is geen gras gaan eten, is echt een prestatie _O- )

Afbeelding

Afbeelding
(hoop dat die goed staat want hier gaat het een beetje raar.. staat soms op z'n kop en soms niet .. heel gek).

En voor de eventuele liefhebber nog een lalala-filmpje

Mijn grasallergische/pollenallergische/hooikoortspony.. <3

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:26

[***] wat is dat voor rood hokje in je filmpje?
Super dat je lekker hebt kunnen rijden, zonder dat hij ergens last van had.

Fabster kwam enge bankstellen tegen :(:) die horen natuurlijk ook niet langs de weg.

Mooie paden daar in de Meinweg.
En las nog meer over geslaagde ritjes.

Hier vanmiddag een overwinning gedaan. Dezelfde route gereden als waar Mutsje toen op hol is geslagen.
En we kwamen veel enge dingen tegen. Parasols die werden opgehangen, een quad, een bus in de verkeerde versnelling precies naast haar.
En als toetje op de kers :+ een trekker spuit ding vanaf achteren.
Maar hebben alles overleefd al gaf het laatste bij mij gigantisch veel spanning. Vriendin stond bij muts haar hoofd om haar vast te houden en ik zat met trillende benen en armen op de kar. Maar samen hebben we mutsje gesteund en ze bleef super braaf staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En filmpjes. Hoop dat het zo gaat.
https://www.facebook.com/keetie.bijl/po ... nref=story

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:51

Tinker_Sally, is dat een uitrijdeken voor onder het zadel? Of speciaal 1 voor het koetstuig?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:30

Voor onder het zadel met strategisch extra geknipte gaten erin :D

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 08:31

Heerlijk al die foto 's en filmpjes! Vandaag gaan we een rally rit maken op de meinweg, bij manege Venhof. Wordt wel warm, maar lekker rustig aan doen met de paardjes.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:32

tinker_sally schreef:
Voor onder het zadel met strategisch extra geknipte gaten erin :D

Handig! Ga ik ook doen!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:46

Ik had mijn ritje van vrijdag nog niet geshowd. :D

Was een heerlijk ritje wel flink tempo zag ik achteraf :o

Het was zeiknat in de bossen en mevrouw bleek het prachtig te vinden om door de plassen te racen :D

Afbeelding
Afbeelding

Sabine leuk filmpje!
En wat slim die vliegendeken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:01

tinker_sally schreef:
[***] wat is dat voor rood hokje in je filmpje?

Thanks. Volgens mij een jagershut maar gelukkig nog nooit een jager gezien. Zou het anders ook niet weten.

Super dat je rit zo goed ging, kan me voorstellen dat het spannend was! Speciaal ook zo'n zebra voor de kar :Y)

Merci Tyrcanol. Jij ging ook goed zo te zien ;)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:51

Mijn stip was een paar dagen vrij na de wedstrijd. Donderdag hem voor het eerst weer meegenomen naast de fiets en ook flinke stukken asfalt meegepakt om hem voor te bereiden op Etten-Leur. Helaas kan de fiets alleen nog in z'n eerste versnelling dus ik kon niet echt harder dan dit haha, normaal mag hij ook een paar stukjes galopperen naast de fiets.
Afbeelding

En vandaag vanaf het pad in het bos een kleine galoptraining gedaan en ook een aantal stukken asfalt meegepakt op de terugweg. Ik ben alleen zo stom om steeds te vergeten m'n horloge uit te zetten als ik thuis kom waardoor de gemiddelde snelheid heel erg zakt. :roll:
Afbeelding
Afbeelding

In het bos zelf denk ik er nooit aan om foto's te maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:18

Daar heb je geen tijd voor met zo'n snelheid, haha :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:42

Lekkere rondjes weer :D
Leuk dat je weer op pad gaat Tinker sally en jij ook weer een beetje genieten Tyrcanol! Ik volg je andere topic, wat een toestand met je mannetje...

Hier zaterdag op wedstrijd geweest, dus geen km's gemaakt, wel heel trots, 2e keer dat we een proefje doen (onderling, maar dat maakt niet uit :P ) 194,5 punten en een 2e plaats, bitloos gestart :D
Gisteren een kort rond ivm de warmte en vandaag ook niet zo ver geweest ivm de harde wind hier :+
Afbeelding
Wel m'n doel behaald, ik wilde aan het eind van deze challenge 1200km hebben gereden en die grens ben ik nu gepasseerd :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Letizia op 12-06-17 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:57

Gisteren rally rit bij manege Venhof gehad!
Het was een heerlijke rit, het was wel ongelooflijk warm. We hebben rustig aan gedaan en heel veel gestapt. Andere ruiters haalden ons vaak in galop in, de paden waren er ook naar. Maar we hielden rekening met de paarden en deden er maar langer over.

We hebben in totaal 6 uur gereden, met opdrachten en kleine pauzes. Vergat endomondo op pauze te zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:43

We hebben deze week de 13 km aan getikt *\o/*

Een mooie rit met de wagen.
Afbeelding

Vandaag een verkenningsritje gemaakt onder het zadel, in stap, richting de Langenboomse bossen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:04

vanavond na het trainen (binnen 2 weken dressuurwedstrijd) nog even een klein tourtje gedaan met verzorgster
ging wel lekker, wel op een gegeven moment elkaar even kwijt gespeeld (zij ging wat te snel :p )
en we hebben onze goede daad voor vandaag ook weer gedaan: we hebben een uitgehongerde en uitgedroogde duif gevonden en mee naar huis genomen (wij hebben zelf duiven en als ze hersteld is mag ze weer vrij) reed ik daar met in de ene hand een duif en in de andere kant mijn teugels