Muildier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 04:18

Fenrir schreef:
Hier heeft 99% van de paarden nog nooit van zijn leven een muildier (en een ezel misschien ook niet) gezien, misschien dat de paarden bij jullie toch wel eens met een muildier in aanraking gekomen zijn of de geur kennen via andere mensen die een muildier hebben (ik weet niet hoe veel er nou echt zijn in jullie omgeving)?
En de paarden daar werken miss ook wel meer met koeien ed, hier zijn sommige paarden ook bang voor koeien en andere beesten als ze er normaal niet mee in aanraking komen...
Ik ken ook best wat paarden die inderdaad bang zijn voor Shetlanders of mini's... :D

Overigens zijn er ook genoeg paarden die er niet op reageren. Heb ook wel eens het omgekeerde meegemaakt met de ezels, kwamen paarden tegen en een van die paarden was niet meer weg te slaan bij ons. Die wilde het liefst de ezels mee naar huis nemen, leek wel verliefd op ze! Heel schattig om te zien.

Hier in Denver zijn er niet veel koeien te vinden. Tekort aan land en er wordt hier als een gek alles volgebouwd.en steden groeien aan elkaar.
We zijn de meest snel groeiende stad in heel Amerika.
Wij hebben 1 mule in de herd in Denver verder nooit een gezien. Daarom werden we lid van de mule club om wat meer met Mule eigenaren in contact te komen. Helaas zijn de club meetings in colorado Springs een 1 1/2 uur rijden van Denver en altijd door de week wat we niet met ons werk kunnen redden.
De meeste leden misschien 15 wonen allemaal nog eens 1 uur rijdende ten oosten of zuiden van co springs. Veel van hun rij tochten vinden ook ver van ons vandaan plaats.
Wij zijn ook de eerste en enige muilpaard eigenaar In de praktijk van onze paarden dokter die al 25 jaar praktiseerd.
Om je een idee te geven dat muilen ook in Colorado erg moeilijk te vinden zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 10:44

Ik heb nooit begrepen waarom paarden zo moeilijk doen, maar je hebt gewoon paarden die om alles moeilijk doen.
Zat paarden die bang werden van Spatter, mijn appaloosa en ook genoeg dressuurpaarden die van de leg raken van Blue.

Mijn paarden zijn eigenlijk zelden bang, kwamen eens zebra's tegen en die vonden ze ook leuk, ezels hebben we hier vlakbij een hoop , wel kleintjes.
Heb 15 jaar een hangbuikzwijntje gehad en struisvogels, was ook allemaal geen probleem, liepen zelfs de stal in.

Mooie foto's muilpaard , geloof dat ik er ook wel zou kunnen wennen.

Waaslander mooie ezels <3
Ik weet dat er verschillende ezelfokkers zitten in Belgie met grote ezels, helaas zijn die allemaal geen paarden gewend.
Had al geinformeerd :P

Shirley

Re: Muildier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:45

Denk dat het ook veel ligt aan de baasjes, Spatter ;)
Sommige paarden zijn bij sommige mensen overal bang van en bij een ander ineens niet...

Heb hier ook heel veel vreemde paardjes bij mijn, ook ietwat bizarre, veestapel geïntroduceerd in de loop der jaren en dat verliep altijd nagenoeg vlekkeloos!

iSuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:51

Muilpaard schreef:
Hier een quiz voor iedereen.....

We zijn naar deze muilen show geweest ( gewoon gekeken) en met muilen eigenaren gepraat
Wat valt je op aan de muilen?

P.s Langoor je weet het al doordat we gewhatsappt hebben . Sssttt niet verraden[ [url=m/2D5fon.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt wel of deze mules zijn voorzien van paardestaartjes, danwel extentions in hun staart :P

Tot nu toe lees ik in alle stilte mee met dit en overige muildier topics. Muildieren fascineren me al jaren. Ook al heb ik er nog nooit een in levende lijve mogen ontmoeten.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:32

Muilpaard schreef:

We zijn naar deze muilen show geweest ( gewoon gekeken) en met muilen eigenaren gepraat

P.s Langoor je weet het al doordat we gewhatsappt hebben . Sssttt niet verraden[ [url=m/2D5fon.jpg]Afbeelding[/url] ]

Licht rondom de mond/snoet

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:33

Mijn paard was bomproof maar voor ezels?
Het ging prima (althans..wel kijken maar gewoon doorlopen); tot het moment dat die ezels een x gingen balken.
Sindsdien was het drama om haar erlangs te krijgen... doodsbang voor die "beesten".

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 12:51

iSuzz schreef:
Muilpaard schreef:

Het lijkt wel of deze mules zijn voorzien van paardestaartjes, danwel extentions in hun staart :P

Tot nu toe lees ik in alle stilte mee met dit en overige muildier topics. Muildieren fascineren me al jaren. Ook al heb ik er nog nooit een in levende lijve mogen ontmoeten.

Ja Isuzz goed geobserveerd.!!
Ook waren de muilen helemaal geschoren.
( niet goed te zien op de foto)
Ik had nog nooit zoiets gezien
De staarten vond ik zo vreemd lang dat ik dat toch maar eens moest vragen aan een muilen berijdster.
Ze gebruiken haarextensions die voor mensen worden gebruikt.
Zien jullie ook zoiets in Nederland bij de paarden dressuur?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:00

Niet in de dressuur, wel in de westernsport, vooral bij appaloosa's.
Ik vind het triest want een paard met een mooie staart valt in het niet bij paarden met een nepstaart in.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:03

Ik vind het ook belachelijk, alleen voor "de sier" en met nadruk tussen aanhalingstekens, want het is onnatuurlijk en spuuglelijk :D

Vind het want anders als een paard zijn staart is kwijtgeraakt om (medische) redenen en een vreemde vliegenmepper krijgt aangemeten, dan is het functioneel!

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 13:06

spatter schreef:
Niet in de dressuur, wel in de westernsport, vooral bij appaloosa's.
Ik vind het triest want een paard met een mooie staart valt in het niet bij paarden met een nepstaart in.

Ik heb zelf ook een appaloosa en wat ik gehoord heb staan ze bekend zijn om hun dunne staarten.
Kan het ook niet echt mooi vinden en zeker niet bij een muildier. Past gewoon niet

iSuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:32

De wanne-be / look-a-like paardenstaartjes vielen me meteen op. En dat nog wel tijdens een muildieren show!? Dat verbaasd me. Ik deel je mening en die van Shirley, het is anders in het geval van functionele doeleinden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:34

Een muildierliefhebber zou juist trots moeten zijn op de specifieke kenmerken!
Straks gaan ze de oortjes ook nog couperen >;)

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 13:42

Shirley schreef:
Een muildierliefhebber zou juist trots moeten zijn op de specifieke kenmerken!
Straks gaan ze de oortjes ook nog couperen >;)

Ohhhh I hoop het niet he. Kan geen genoeg krijgen van die paashaas oren.
Ze kunnen zo lekker horizontaal flappen tijdens het rijden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:48

Ik had vroeger een vriendin die viel op paarden met lange oren, vliegtuigen noemde we die :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:51

Die nepstaarten is echt typisch Amerikaans idd. Snap het ook nooit zo goed.

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 13:59

Tijd voor weer eens een fotootje.
Training met de dogs and Reba
Drie pups (1 en 3 jaar oud) zijn in training hier.
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:07

:wow: Wat een geweldige honden ! Reba heeft echt zo'n zachte blik in haar ogen :j

Muilpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 17:00

Spoiler:
Pandora2 schreef:
:wow: Wat een geweldige honden ! Reba heeft echt zo'n zachte blik in haar ogen :j

Onze Tibetaanse mastief heeft een heel zacht karakter daar is ze toch niet zo van gecharmeerd.
Die heeft stiekem een keer een bezoek gebracht aan pasture bij haar zelf en mogelijk haar laten schrikken .
Een muildier vergeet nooit een gebeurtenis !

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:03

spatter schreef:
Ik heb nooit begrepen waarom paarden zo moeilijk doen, maar je hebt gewoon paarden die om alles moeilijk doen.
Zat paarden die bang werden van Spatter, mijn appaloosa en ook genoeg dressuurpaarden die van de leg raken van Blue.

Mijn paarden zijn eigenlijk zelden bang, kwamen eens zebra's tegen en die vonden ze ook leuk, ezels hebben we hier vlakbij een hoop , wel kleintjes.
Heb 15 jaar een hangbuikzwijntje gehad en struisvogels, was ook allemaal geen probleem, liepen zelfs de stal in.

Mooie foto's muilpaard , geloof dat ik er ook wel zou kunnen wennen.

Waaslander mooie ezels <3
Ik weet dat er verschillende ezelfokkers zitten in Belgie met grote ezels, helaas zijn die allemaal geen paarden gewend.
Had al geinformeerd :P

ze werken wel mee aan inseminatie als je dat wilt.... dus wel een optie maar meer gedoe natuurlijk :-)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:10

Waaslander daar hadden ze mij dan weer niet over vertelt toen ik informeerde.

Ik heb een welsh cob merrie van 1.50 en als ik een ezelhengst zou kunnen gebruiken die ook tegen die maat aan zit, zou je een mooi muildier kunnen fokken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:13

Misschien wil hij zijn zaad niet laten gebruiken daarvoor?
Er zijn ook ezelfokkers die hun ras heel hoog hebben staan en alleen binnen het stamboek fokken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:16

Zou kunnen inderdaad, maar dan had hij dat ook gewoon kunnen zeggen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:18

Dat lijkt mij ook, niks mis mee en jij hebt duidelijkheid :j

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:25

Afbeelding

Stille meegenieter, voor wie wil ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:29

Die witte voetjes <3