Ayasha schreef:Dit kan met mensen ook gebeuren ja, maar die kiezen er wel voor om aan zo iets te beginnen ondanks dat het kan gebeuren, een dier is onschuldig en heeft zich maar te voegen bij plannen van de mens.
Dat is wel iets wat je héél goed in je gedachten moet houden; JIIJ kiest hier voor, niet het paard. Het paard mag dus onder geen enkele voorwaarde lijden onder dit ide IMO. JIJ vindt het niet erg om 3 dagen op een noodles soepje te leven maar een paard mag je dat IMO niet aan doen.
Maar moet het paard dan maar all dagen van zijn leven in een hokje staan en af en toe bereden worden en met geluk een keer het bos in te mogen omdat de kans is dat hij ziek word? Sorry maar dat vind ik nou weer zielig, bij ons krijgt het paard alle ruimte en mogelijk heid om te doen waar deze paarden voor gemaakt zijn. Ben dan ook op zoek naar een paard die graag loopt en buiten is.
Als het moet leef ik inderdaad 3 dgn op noode soup zodat er genoeg plek is voor eten en drinken voor het paard, ja ik heb er dus veel voor over om het paard het beste te geven wat deze nodig heeft.
: je kunt geen extra bepakking meenemen bovenop je eigen gewicht, het gewicht van je tuig en je kleding en het gewicht van jouw bagage. Dat gaat niet, dat is te zwaar. Een goed getraind paard kan als stelregel maximaal 15% van zijn eigen gewicht dragen, maar ook dat gaat niet oneindig op.