Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:38

myxlea schreef:
Morkhoven is inderdaad België waar ik ga passeren :D.

Wil je plannen niet verstoren maar dat is wel een heel eindje van de grens vandaan.. Is namelijk niet zo ver van bij mij en ik woon toch op een dik halfuur van de grens vanaf (met de auto). Maar als je echt tot hier komt, kom ik eens langs :)

sanne1992

Re: Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:08

Nikki6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:22

Ik zie dit topic nu pas :+ Wat gaaf! Helaas woon ik niet in de buurt van je route. En ik ken de reacties van mensen als je met een pony wandelt. Ik wandel zelf altijd met drie Shetlanders haha.

Leuke pony heb je trouwens! Ik heb er ook wel eens over nagedacht om een Exmoor (is het toch?) op te vangen, maar toch niet gedaan.

Ik blijf volgen :j

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 09:54

Oh dat is echt een super pad zeg, alleen héél erg prijzig... Ik heb al redelijk "veel" geld uit moeten geven, en tijdens de tocht zelf ook nog aan eten etc, dat ik niet denk dat dat handig is...

Ik heb wel geluk.... want had gisteren gebeld met Agradi en ze hadden mijn bestelling op spoed gezet, hij komt vanmiddag als het goed is al binnen *\o/*

Daarnaast ook zo'n fijne ochtendsessie met Dyani gehad. Gisteren de zadeltassen voor het eerst vast en dat was rennen en vliegen. Vandaag een drietal keer vastgemaakt, eerst gewoon rustig stilstaan, tweede keer mini stapjes naar voren en naar achteren lopen en een klein rondje om het blok, derde keer een volte gelopen. Mega trots op mijn kleintje! Hij vond het echt héél erg spannend, maar checkte elke keer netjes bij mij in en had controle over zichzelf. Zo trots! Zelfs al zou het niet gaan lukken voor volgende week, dat hij zulke stappen maakt zijn echt mega sprongen voor hem en ben ik enorm trots op *\o/* Knappe pony!

Hij vond het dan wel echt mega spannend, maar hem kennende en zo te zien was hij echt heel dapper, want als hij het ECHT heel eng vind en niet wilt dan gaat hij door het lint. Ik merkte nu heel erg ook aan zijn gelik en gekauw en zijn inchecken bij mij dat hij heel dapper was en wist dat het oké was, maar gewoon nog héél spannend vond als het wat geluid maakte.

Afbeelding

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 09:54

Tinexx schreef:
myxlea schreef:
Morkhoven is inderdaad België waar ik ga passeren :D.

Wil je plannen niet verstoren maar dat is wel een heel eindje van de grens vandaan.. Is namelijk niet zo ver van bij mij en ik woon toch op een dik halfuur van de grens vanaf (met de auto). Maar als je echt tot hier komt, kom ik eens langs :)

I know :D. Ik ga bij vrienden langs daar... zij helpen mij ook het stukje over de Schelde/door industriegebied van Antwerpen door :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:55

Allereerst gecondoleerd met het verlies van je broertje!!

Wat een ontzettend mooi initiatief zeg! En wat een pracht pony heb je! <3
Heerlijk al die gastvrije reacties hier in het topic zeg!! _/-\o_
Ik volg het ook graag!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 09:57

Dat zonnepaneeltje is ook ontzettend handig, maar inderdaad ook heel prijzig. Ga daar nog even goed over nadenken. Op zich heb ik ook niet veel elektronica nodig, vooral overdag niet. En ach, ergens vragen over tijdens mijn lunch mijn oplader er een half uurtje in mag zorgt alleen maar voor meer contact toch? ;)

Bedankt voor de handige tips allemaal!

Over de droge kleren... ik neem niet zo heel veel mee... 1 lange broek, 1 of 2 korte broeken, 2 hemden, 1 tshirt en een trui _O-. Als ik het zo opschrijf klinkt het heel veel trouwens haha, maar de helft ervan heb ik aan en de andere helft zit in mijn tas :P.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 10:00

Ohhh... en onze logé Exmoor heeft zo'n goede invloed op Dyani. Het is grappig om te zien dat het gedrag van soortgenoten hem veel meer doet dan het gedrag van andere paarden/pony's. Mijn shet is ook een echte knuffel, maar daar trekt hij zich niet zoveel van aan en was Dyani toch heel erg zelfstandig altijd. Komt in de wei nooit naar je toe, knuffelen mwahmwah... maar nu hij Charlie, de logé Exmoor, ziet.. Die komt heel hard op je af gelopen als je de wei in komt, lekker knuffelen... oliebol zeg... dacht Dyani waarschijnlijk _O-. Want in de wei komt hij nu ook direct op je afgelopen, ook bij mijn vriend, terwijl hij eerst toch altijd wel wegliep. Vanochtend ook zo heerlijk met hem kunnen knuffelen, terwijl hij daar echt niet heel erg van is... Hij is meer zo van, ik red mij wel zonder mens... En dat is hem gelijk ook, want het is waar _O- Na 3 jaar in de natuur geleefd te hebben redt hij zich ook alleen wel.

Maar het is zo leuk hem zo te zien opbloeien, nog meer dan hij al deed <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:04

Dus dat wordt de wandeling voorbereiden met 2 pony's...... :+

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:09

Alleen al dit proces is zo de moeite waard. Prachtig!
Trouwens nog even met collega's gehad over de brug bij Ewijk (over de Waal), er ligt nu op de oude brug een breed 2-richtingen fietspad, de auto's en ook het landbouwverkeer gaan over de nieuwe brug. Dus mocht je het toch willen doen, het is in ieder geval op ruime afstand van het doorgaande verkeer, je komt dan wel (afhankelijk van de tijd) langs de werkzaamheden aan de tuien.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:16

myxlea schreef:
Dat zonnepaneeltje is ook ontzettend handig, maar inderdaad ook heel prijzig. Ga daar nog even goed over nadenken. Op zich heb ik ook niet veel elektronica nodig, vooral overdag niet. En ach, ergens vragen over tijdens mijn lunch mijn oplader er een half uurtje in mag zorgt alleen maar voor meer contact toch? ;)

Dat geeft het woord "stopcontact" weer een heel andere, maar wel letterlijke, betekenis _O-

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 10:33

Shirley schreef:
myxlea schreef:

Dat geeft het woord "stopcontact" weer een heel andere, maar wel letterlijke, betekenis _O-

_O- _O-

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 10:34

Waratje schreef:
Trouwens nog even met collega's gehad over de brug bij Ewijk (over de Waal), er ligt nu op de oude brug een breed 2-richtingen fietspad, de auto's en ook het landbouwverkeer gaan over de nieuwe brug. Dus mocht je het toch willen doen, het is in ieder geval op ruime afstand van het doorgaande verkeer, je komt dan wel (afhankelijk van de tijd) langs de werkzaamheden aan de tuien.

Oh dat is wel een goede om in mijn achterhoofd te houden! Dankjewel! :j

Maar welke werkzaamheden zijn daar bezig?

Whaha Kentaro, dat wordt multitasken dan denk ik :)).

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:34

Haha Shirley, je hebt helemaal gelijk xD Moet lukken dat stopcontact!

Voor je tassen te oefenen: ik heb even gemist of je pony wat gewicht op zijn rug duld of niet, dus sorry als dit een loze opmerking word. Maar ik dacht zo: als je die tassen leeg vastknoopt op zijn ruggetje gaat het meer klapperen/geluid maken/ritselen dan dat je er iets in doet. Misschien een idee om er een flesje water of een zakje snoepjes in te leggen om het oefenen wat makkelijker te maken?

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:43

Shirley schreef:

_O- :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:54

Ts: als je een zadelpad met aan beide kanten tassen nodig hebt.mag je de mijne wel lenen.
Mintgroen, maatje full, weet niet of dat gaat passen?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:26

Is inderdaad vrij prijzig, maar heb die van mij via Marktplaats, scheelt in de kosten haha.
Maar als Agradi optijd kan leveren is het ook opgelost ;).

Fijn dat het oefenen met zadeltassen goed ging :)

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 12:01

Super bedankt voor het aanbod Jolliegirl, ik heb je een PBtje gedaan :D.

Dyani duld wel gewicht op zijn rug gelukkig, ik heb de zadeltassen inderdaad volgestopt met handdoeken voor ik ze vastmaakte, zodat het niet zo zou klapperen!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:23

myxlea schreef:
Waratje schreef:

Oh dat is wel een goede om in mijn achterhoofd te houden! Dankjewel! :j

Maar welke werkzaamheden zijn daar bezig?

Complex verhaal, maar komt er op neer dat ze een nieuwe brug hebben gebouwd naast de oude, maar dan wel een stuk hoger. Nieuwe brug is nu dus af en wegdek van oude brug is al wel omhoog gebracht (en dus bruikbaar), maar de dragende pilaren en de daaraan bevestigde tuien moesten ook nog verhoogd/verlengd worden. Ze zijn nu dus bezig met die tuien. Op het stuk waar de rijbaan voor de auto's moet gaan komen staat nu heel veel materiaal, tenten, machines en weet ik wat verder nog. Met het fietspad ga je daar buitenlangs.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 06:57

Dat klinkt wel redelijk ingewikkeld ja haha, volgens mij ben ik daar vorige week langsgereden en heb ik al die werkzaamheden gezien inderdaad :j.

Gisterenmiddag heeft Demi, de verzorgster van mijn shet, wat filmpjes gemaakt terwijl hij met de zadeltassen liep, zal eens kijken of ik die vanmiddag/vanavond kan uploaden als jullie dat leuk vinden!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:06

Natuurlijk vinden we dat leuk :D

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:29

Leuk! Ben benieuwd. :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:44

Tuurlijk vinden wij dat leuk! :D

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 08:10

Goeiemorgen :D.

Ik ga zometeen het filmpje uploaden, voor degene die het leuk vinden dat te zien! Ik heb gisterenmiddag nogmaals met hem ermee geoefend, en hij deed het MEGA knap! Toch een keer weer waarin hij volledig in paniek vloog en niet meer te stoppen was, gelukkig was hij wel te houden en werd het niet helemaal zwart voor zijn ogen zoals hij soms wel is heeft. Heb toen wel besloten dat het goed is zo, ik ben al heel trots op hem dat hij zo ver is gekomen. We hebben het goed en rustig afgesloten, maar ik ga ons dit niet aandoen zo een week voor we gaan wandelen. Dus wordt nog proberen met een deukje met vaste zadeltasjes, die niet zo kunnen klapperen. En als dat echt niet werkt, en afhankelijk van hoe hij zich voelt kan ik altijd nog overwegen om Charlie mee te nemen in plaats van Dyani. Maar ik denk dat hij wel oké gaat zijn met vaste zadeltassen :).

Ben in ieder geval wel heel trots op mijn kleintje, hij doet het toch maar weer en is er in deze periode emotioneel veel van gegroeid!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 09:36

Ik heb een dilemma! Haha, vanochtend wilde ik hem het zadeldek op doen.... wat blijkt... veel te groot :')

Afbeelding

En toen heb ik nog vanalles uitgeprobeerd qua combinaties slaapzakken, barebackpad, etc. Maar ehm, ik ben uit mijn opties _O-.

Gelukkig staan ze nog wel heel vredevol in de wei haha :

Afbeelding