Wat ze dit jaar precies in petto hebben, is nog een verrassing, maar als je het leuk vindt valt er volgens mij wel wat te doen èn te winnen

Je hoeft natuurlijk niet per sé de puzzal te doen, je màg wel gewoon "lekker scheuren" en dat zolang je wilt. Op zo'n groot evenement gelden gewoon de regels die bij vierdaagsen en afstandsritten ook gelden (vind ik dan, zal wel in het infoboekje staan ook) dus; even aangeven als je mensen voorbij wilt, niet als een idioot langs of door groepjes heen, en een beetje op elkaar letten.. Maar tot zover (heb ik de Trails allemaal meegemaakt) heb ik maar twee keer iemand van z'n paard zien vallen, dus op de zoveel-honderd deelnemers per keer is dat toch een "meevaller"

Shirley: het idee is inderdaad dat de bemossing tegen gegaan wordt, er vormt nu een laagje mos op de duinen en dat kunnen ze alleen na alle broedseizoenen wat aan gaan doen..
Stukje van der homepage:
"De paarden helpen Staatsbosbeheer namelijk met het beheer van deze ‘woestijn’. Stikstof in de lucht stimuleert de groei van mos. Het mos legt het stuifzand vast, zodat bomen snel kunnen kiemen en er weer bos ontstaat. Door met de paarden over de vlakte van de Kale Duinen te galopperen, wordt het zand goed los gemaakt en blijven de duinen stuiven."