Wielrenners met een buitenrit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Wielrenners met een buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:18

Je hebt gelijk. Ik dacht dat het gedoogd werd, maar het is gewoon toegestaan. Weer wat geleerd :))

vuurneon

Re: Wielrenners met een buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:20

En dag niet gebokt, is een dag niet geleerd haha :D

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:18

sneeuwpop schreef:
Zweep kan zo ver en dichtbij gehouden worden als je wil. Dus ver uitsteken is per geval anders.

Volgens mij hield ze de zweep gewoon bewust zodat de wielrenners er omheen konden en er dus zelf tegenaan reden omdat ze niet genoeg afstand Namen. ..

+:)+ Jij snapt het !

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:26

Is alsnog asociaal, maar dat snap je zelf na al die jaren hopelijk ook :)
Ik ga ook niet opzettelijk mijn voeten uitsteken op een terras met het idee om mensen er ruim omheen te laten lopen of als ze het niet zien; te laten struikelen. Of zoals mijn neefje dan zei; ja maar het is toch niet mijn schuld dat mijn broertje struikelt over mijn voeten?? (Terwijl hij toch écht opzettelijk zijn voeten uitstak om zijn broertje te laten vallen)

Ik denk dat als de wielrenners aangifte hadden gedaan, je niet sterk staat met je verhaal; 'ja maar het is hun eigen schuld dat ze tegen mijn zweep aanfietsen, want ik stak hem bewust uit zodat ze om mijn onervaren paard heen konden die ik nog niet goed onder controle had op de weg'

Ik ga ook geen ruiter passeren met een uitgestoken zweep, is toch ook te zot voor woorden dat een weldenkend mens het in z'n hoofd haalt om dat te doen?

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:05

ik weet vanuit mijn fiets ervaring dat ruiters niet echt snel reageren.
Ook dat paarden een hekel hebben aan een groep racefietsers.

Wij hielden bewust in, niet voor de ruiter maar voor de paarden.
Een paard dwars door de groep wielrenners wil je absoluut niet ivm ongelukken.
voor het paard meestal alleen lastig maar voor de wielrenners levens gevaarlijk en totaal onvoorspelbaar.

ik weet dat er in trainingsgroepen ook wel harder wordt gereden, en voor sommige schaam ik mij.
Inmiddels schaam ik mij nog meer voor de groep ruiters.

een vervelende situatie kan je alleen samen oplossen. met de meeste ruiters hier lijkt mij dat onbegonnen werk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:13

BMHP schreef:
een vervelende situatie kan je alleen samen oplossen. met de meeste ruiters hier lijkt mij dat onbegonnen werk.

_/-\o_

Ik was gisteren uitrijden, door een of andere reden (combinatie trauma, pony die doorliep, slecht ziend rechts én al een tijdje niet buiten geweest) en mijn paard flipte telkens uit als een auto dicht langs moest. Tja prima, ik deed mijn best om hem rustig aan de kant te krijgen zodat de auto's gewoon door kunnen, lukt dat niet remmen ze maar even en jaag ik mijn paard de akker in zodat het verkeer snel door kan. Doe wel mijn best om het andere makkelijk te maken maar als ze dan per ongeluk moeten stoppen omdat het paard dom doet, pech. Zij moeten kijken, ik moet kijken. Zij hoeven niet te vertragen als ik met mijn pony loop, die gelijk een meter opschuift als ik mijn been aanleg (want ze weet hoe het gaat op uitritten, snel aan de kant), dan mag iemand van mij best met 50 km/h doorrijden, auto scooter of meute wielrenners. Als ik snel weg KAN doe ik dat, KAN dat niet dan niet. Makkelijk toch.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:47

Citaat:
ik deed mijn best

dat is toch alles waar het om gaat, een beetje geduld en doen wat je kan.