met je paard over de pond?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:37

Heb het hele topic doorgelezen en heb wel wat tips voornbij zien komen waar TS vast wel wat aan heeft. Toch heb ik een paar vraagjes want die zijn nog niet helemaal duidelijk:

Ga je nu met het paard wat niet in de trailer durft en snel schrikt en zelfs met jou erop naar beneden is gesprongen? Of met een ander paard? (Je spreekt jezelf tegen in dit topic.)

Hoe kom je erbij dat jijzelf een verzekering hebt die dit dekt? Je bent immers minderjarig. Denk je dat de WA verzekering van je ouders het dekt? Of heb je een ruiterbewijs waardoor je denkt dat je verzekerd bent?

Weet je al zeker dat het mag van de Schipper? Ik meen laatst een bordje te hebben gezien dat er geen paarden (meer) op mochten, maar misschien ben ik in de war. Ik gebruik wel meer pontjes. :Y) (Als wandelaar.)

Heb je al toestemming van de eigenaar? Ik rijd zelf een kudde haflingers bij en met twee van hen zou ik het zeker durfen alleen weet ik zeker dat de eigenaresse het geen goed idee vind en dus doe ik het niet.

Je bent nog niet in het bos na de pont. Dan krijg je nog een stuk provinciale weg waar je waarschijnlijk vanuit het oogpunt dat het veiliger zou zijn op het fietspad gaat rijden. (Ookal hoor je officieel in de berm of zelfs op de provinciale weg.) Dat fietspad is erg geliefd in de lente/zomer met oa mensen die naar hun werk gaan op de fiets, dagjes mensen, wielrenners (Die vond jij nogal vervelend, toch? want ja, die gaan zeker rakelinks langs je rijden.) Wandelaars (Er is geen voetpad.) en nog veel meer mensen. Heel druk dus. Opzich geen probleem als je een bomproef paard hebt, maar naar wat ik lees heb je die dus niet.

rustige tijdstippen zijn er niet veel in de lente/zomer.

Ik lees in dit topic verschillende verhalen dat het wel goed gegaan is, maar zelden dat dit alleen gedaan is. paarden zijn toch kuddedieren en vaak als er eentje gaat, volgt de rest. Is er een mogelijkheid dat je eht met een heel braaf bomvast paard gaat proberen? Dus met zn 2en? En kan je misschien de hulp van iemand (Eigenaresse?) inroepen die met je mee gaat?

Ik raad het je niet meteen af, maar wel om alleen te gaan. Succes en ben benieuwd wat het gaat worden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:26

Moderatoropmerking:
Ik lees dat hier (bijna) persoonlijke aanvallen zijn geplaatst, dit is uiteraard niet de bedoeling. Iemand voor iets uitmaken, is zeer onvriendelijk en niet respectvol. Graag wel gezellig houden, en laat de persoonlijke aanvallen achterwege!

daiswees

Re: met je paard over de pond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:01

Zo , ik ben terug van een rondje buiten met de pont.
Topic maakte me toch wel nieuwschierig en sinds miralda de rust zelve is vertrouw ik haar genoeg.
Dus zo besloten wij vandaag , gewoon ik en mijn paard ( geen ander paard mee) om eens over de pont te gaan.
Overtocht ging relatief soepel beetje stress in het begin daarna kalm , poep moest opgeruimd worden met een schep die daar aanwezig was.
Eenmaal in spaarnwoude geen echt lekker ruiterpad tegengekomen dus voor het bos hoef je denk ik niet heen.
Terug weg was miralda nog net zo braaf over de pont .
Kostte mij niks en ging allemaal heel goed.
Maar spaarnwoude was niks te doen ( of ik ben de juiste plek nog niet tegengekomen)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:54

Dat was wat mij toendertijd ook tegenviel idd vond het niet echt bijzonder daar. Maar hoe kwam jij erbij dat het niet mag want dat postte je eerder?

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:44

Heb het eerder geprobeerd en toen mocht het niet van de schipper maar deze keer wel.
Zal toen wel te druk zijn geweest ofso?

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:25

daiswees schreef:
Zo , ik ben terug van een rondje buiten met de pont.
Topic maakte me toch wel nieuwschierig en sinds miralda de rust zelve is vertrouw ik haar genoeg.
Dus zo besloten wij vandaag , gewoon ik en mijn paard ( geen ander paard mee) om eens over de pont te gaan.
Overtocht ging relatief soepel beetje stress in het begin daarna kalm , poep moest opgeruimd worden met een schep die daar aanwezig was.
Eenmaal in spaarnwoude geen echt lekker ruiterpad tegengekomen dus voor het bos hoef je denk ik niet heen.
Terug weg was miralda nog net zo braaf over de pont .
Kostte mij niks en ging allemaal heel goed.
Maar spaarnwoude was niks te doen ( of ik ben de juiste plek nog niet tegengekomen)

SUPER!, nou ja niet dat er geen leuk pad was, maar al dat geneuzel over de gevaren.
om simpel van te worden!
Fijn dat je de proef op de som hebt genomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:27

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:03

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:28

Ik ben bij pagina 5 gestopt met lezen. Maar een klein pontje op om een riviertje over te steken is misschien best om mee te oefenen.

Maar het Noordzeekanaal over? Nee dat zou ik niet doen. Wat wil je doen als halverwege je paard in paniek raakt?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:22

kimmie1 schreef:
Voor wie nog twijfelt om met de pond te gaan: [ITP] Bootje varen met je paard!

En dan nogmaals: Dit topic gaat over een groep paarden, dat is heel wat anders dan alleen met een paard die al bang is zoals TS haar paard!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:07

Anoniem schreef:
Er zijn wel leuke ruiterpaden in Spaarnwoude, maar dat is best ver van de pont af.
http://www.spaarnwoude.nl/v_zoeken/prin ... &n_code=71

Dat valt echt wel mee, pont af, rechtsaf de grote brug over Zijkanaal C over en dan onder de brug door en je kan lekker gaan rijden :j