Buitenrijclubje Zuid-Groningen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Buitenrijclubje Zuid-Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:32

Zou leuk zijn!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:34

jaa beide :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:22

10.30 bij TP is prima, maar ik ben de enige die die dag mee rijd daar van stal, dus bij de herberg mag ook?

Caily is de rust zelve meestal, dus van mij mag er best een druktemaker mee, hooguit neemt ze het een beetje over, kan ik ook lachen :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:22

da doen we toch gewoon bij de herberg :) dan verstoren we niet een eventuele cursus? gezellig Caily twee drachtige dames! Is die van jou ook anders dan anders qua gedrag?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 22:27

Herberg is prima. :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:31

Ik laat Caily eerst nog een keer scannen voordat ik er helemaal vanuit ga dat ze drachtig is. Heb tot op heden geen gedragsverandering kunnen ontdekken, maarja, ze is ook gewoon lekker nuchter dus had het ook niet verwacht.

Caily is op 14 dagen dracht gescant, dat is enorm vroeg. Ze is tien dagen gedekt, steeds om de dag. Als het klopt is ze pas op de laatste dag, de zesde dekking, bevrucht. Zowel hengstenhouder als ik hadden toen het idee (qua gedrag en urinekleur) dat ze al over die piek vd hengstigheid was, dus vandaar de twijfel.

Kan zijn dat ze een dubbele eisprong heeft gehad, dan is ze gewoon drachtig, maar het kan ook zijn dat ze wel al eerder bevrucht is maar het vruchtje niet meer leefde, kan zijn dat het een cyste is. Dus vandaar nog een keer scannen. Ik ga nergens vanuit, alles is iewat te mooi om waar te zijn :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:33

haha snap ik. Ik merk wel een enorme verandering dus durf er stiekem wel vanuit te gaan. Setel was ook 14 dagen drachtig bij de scan. Dat was wel 17 dagen na de laatste inseminatie en 3 weken na de eerste. ze is dus zelfs pas 3 dagen na de laatste inseminatie bevrucht geraakt dan. Maar ze is zo ontzettend aanhankelijk ineens. Maar de 26e wordt ze weer gescand :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:36

Voor Caily is dit haar vijfde dracht, vorige keren is ze ook altijd lang door gedekt, maar altijd in een keer drachtig. Maar ik weet niet of ze dan ook steeds bij de laatste dekking pas bevrucht werd. Ik heb haar nog niet hengstig gezien en ze was toen ze op 16 dagen dracht terug kwam in de kudde enorm fel naar de nieuwe ruin die erbij was gekomen dus dat geeft me een beetje hoop.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:17

Ik ben de 25e en de 1e ook van de partij met Taranto, die soms hooguit wat kan gaan piafferen op de plaats maar dat is dan ook alles. Voor de rest vind ik hem uitermate bomproof. Dan tel ik alleen niet die opvliegende eenden mee van vorige week, toen stond hij opeens aan de overkant van de weg en bleef ik nog maar net zitten (hangen)...
Ik kan zowel naar Tinkerplein als naar de Herberg komen, wat jullie willen. Zolang ik maar een beetje de ruimte heb met mijn trailer.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:18

Parkeerplaats achter de herberg is ideaal Fabienne, kan je rondrijden, hoef je ook niet te draaien :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:19

tja mijn paard reageert ook af en toe wel op iets maar ik heb haar onder controle, dus zolang ieder zhaar paard/pony onder controle heeft. en eenden zijn blijkbaar gewoon doodeng :+

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:33

Aha, daar ben ik blij mee: een parkeerplek voor dummies!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 06:50

Lijkt me erg leuk om 's mee te gaan rijden, maar omdat m'n haffie nog jong is, en wel gewend is om af en toe met met 1 ander paard mee te rijden,maar nog niet in een grote groep lijkt 't me verstandig om nog maar even af te wachten ;)
Zijn nu bezig haar (bom)proof te krijgen, en dat gaat al aardig lukken,tuurlijk , elk paard kan schrikken ook al zijn ze bomproof,maar ze schrikt nu al niet meer van eendjes en fazantjes die ineens tevoorschijn komen, maar nog wel 's van een racefietser die onverwachts achter haar langsvliegt,maar ze gaat er dan gelukkig niet vandoor,maar wil wel even opzij springen,maar tot zover gaat 't erg goed, en dat willen we zo houden :D
Binnenkort spreek ik met een paar vriendinnen af om met een paar paardjes samen te gaan rijden,maar wel eerst even in haar eigen omgeving :j
Ik wens jullie hierbij veel plezier met de rit en natuurlijk de voorbereiding ;)
Ik kom zo af en toe wel even binnenwippen in dit topic :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:11

Die van mij is ook niet gewend aan een grote groep hoor, daarom wil ik dat juist graag eens doen. :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:30

Flynn is wel gewend aan groepjes maar is heel bang voor vreemde paarden. Dus voor hem is het heel goed om met een groep vreemden op stap te moeten :))

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:30

Starlight gaat regelmatig met vreemde paardjes op buitenrit. Ze is echt een allemands vriendje :D. Alleen star is een beste meeloper... Heeft de een geen zin, Star ook niet ^) .
Maar Jorinda mogen we dan met jou meerijden naar Tinkerplein? Wij weten de weg namelijk niet :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:45

Set is ook een allemansviend en vind andere paarden heerlijk, veel leuker dan alleen! Ik rijd ook met Jorinda mee vanaf Onnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:56

Wat als je zelf niet kunt komen met een paard?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:02

Dan kom je met een ezel? :Y)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:12

er is volgens mij geen huurmogelijkheid meer als je dat bedoelt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:21

Haha een ezel zou wel tof zijn. :D Maar ik kom wel een andere keer dan.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 16:22

Ik heb geen paard over. :')

Dat is prima hoor Eline. Weg is niet zo moeilijk. :P

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:35

Je mag toch ook wel een dag? want 23 Augustus moet ik naar een beachparty waar ik heeel graag heen wil, 24e wedstrijd en 25 er ook nog bij dan.. Je mag toch ook wel alleen 1 sep.
Maar ik weet niet waar die herberg ligt dus een adres is dan ook wel heel makkelijk :P
En dan nog een vraagje haha, is het een kwestie van achterelkaar rijden of naast elkaar?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:41

Naast/achter elkaar denk ik? Ik schuif in ieder geval achteraan aan want Zanzi heeft losse achterbenen. :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 17:41

Dat zien we op het moment zelf wel toch? Neme aan dat we niet 6-breed op het zandpad gaan rijden :P En allemaal achter elkaar aan is ook onzin in het Noordlaarderbos, zolang er geen auto's langskomen. En uiteraard mag 1 dag ook.