Westernweek El Rancho de Verano - 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Re: Westernweek El Rancho de Verano - 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:35

Ik zal gaan, maar ga niet meer, had afgezegd.

daniquend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:13

Oww waarom had je afgezegd ? Wel leuk om zo in contact te komen !
Ik heb al 2,5 jaar niet meer intensief dressuur gereden wel af en toe een buitenrit op het paard van mijn nicht dus word weer effies wennen maar dat komt vast goed! Paardrijden is net als fietsen verleer je nooit...

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:23

Hahaha nee klopt inderdaad hihi. Nja had afgezegd omdat mijn gevoel ging knagen. Ik wou graag op gewoon kamp, mja net te oud etc, dus dan maar westernkamp terwijl ik er niet over na had gedacht en maar zo zei dat ik dat wel wou, omdat ik dan toch wel daar ben. Had ik dus beter eerst goed kunnen nadenken.
Ik ga nu wel de 27e als week 4 van ponykamp zelf is afgelopen met aantal meiden van vorig jaar de afscheidsrit doen en eventueel gaan we volgend jaar met z'n allen naar Western.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:28

Ik zal me nog een keer melden.
Ik ben Martine, 22 jaar en studeer in Gent. Door studie geen tijd en geld voor (verzorg/manege)paard. Soms ga ik wel eens met een vriendin mee naar haar paarden en via bokt hou ik zo mijn hobby in tact. ;)
Ik zal dus ook weer even moeten wennen, maar dat was vorig jaar ook het probleem niet.
Wat willen jullie nog meer weten?

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 19:57

X
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 22:55, in het totaal 2 keer bewerkt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:03

Sorry dat ik zomaar tussen kom maar een tip! Doe een spijkerbroek aan met platte naden op het binnenbeen anders rij je je benen stuk!

Veel plezier allemaal!

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:22

Haha scheelt weer, kunnen we elkaar steunen met onze spierpijn. Ik rijd vaak ook nog wel langer, dus zal er niet snel last van hebben denk ik.
Maar aan het einde van de week sowieso wel :')

Ik heb nog nooit op een westernzadel gereden, dus dat lijkt me wel tof! Qua broek doe ik denk ik gewoon mijn paardrijbroek aan, want ik heb mijn benen al wel eens kapot gereden met spijkerbroeken. Daar heb ik niet zo heel veel zin in. Verder heb ik nog niet bedacht wat voor schoenen ik meeneem :+

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:34

Ik vond het vorig jaar eigenlijk heel erg meevallen kwa spierpijn. Denk dat dat komt omdat je die spieren steeds opnieuw gebruikt. Ik heb normaal ook heel snel spierpijn, maar heb nu alleen een trekkerig gevoel gehad.
Ik neem ook een aantal rijbroeken mee en rij met wandelschoenen. En kwa zadel kies ik dit jaar denk ik weer voor engels. Kon echt niet zitten in zo'n westernzadel, vond 'm bikkelhard. Maar kan ook aan dat specifieke zadel liggen, ik heb er anderen niet over gehoord.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 20:46

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 20:55

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:00

Ik ben paar jaar terug ook geweest, een weekendje! heb het echt heeeerlijk gehad daar, ze hebben echt super paarden en je mag zelf aangeven wat voor paard je wilt, ze zeggen je eerst wat ze voor je in gedachten hebben en kun je zeggen of je het daarmee eens bent..ik ben klein dus voor mij hadden ze een kleine witte pittige pony in gedachten...uuhm doe mij maar een lekker groot breed paard!
uiteindelijk had ik als kleinste van de groep het grootste, breedste paard hahaha!
maar is echt een SUPER omgeving, heerlijke sfeer daar en fijne mensen! echt een aanrader!
had trouwens geen spierpijn, heb een afwijking aan mijn heupen en zelfs daar geen last van gehad!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:20

ZiekieLove schreef:
Ik ben paar jaar terug ook geweest, een weekendje! heb het echt heeeerlijk gehad daar, ze hebben echt super paarden en je mag zelf aangeven wat voor paard je wilt, ze zeggen je eerst wat ze voor je in gedachten hebben en kun je zeggen of je het daarmee eens bent..ik ben klein dus voor mij hadden ze een kleine witte pittige pony in gedachten...uuhm doe mij maar een lekker groot breed paard!
uiteindelijk had ik als kleinste van de groep het grootste, breedste paard hahaha!
maar is echt een SUPER omgeving, heerlijke sfeer daar en fijne mensen! echt een aanrader!
had trouwens geen spierpijn, heb een afwijking aan mijn heupen en zelfs daar geen last van gehad!

had je toen Berend of Duke haha die zijn breed Berend is echt gigantische

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:25

Hahaha dan hadden ze FIFA voor jou denk ik hihi

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:26

_Liz89_ schreef:
__Martine__ schreef:
Ik vond het vorig jaar eigenlijk heel erg meevallen kwa spierpijn. Denk dat dat komt omdat je die spieren steeds opnieuw gebruikt. Ik heb normaal ook heel snel spierpijn, maar heb nu alleen een trekkerig gevoel gehad.
Ik neem ook een aantal rijbroeken mee en rij met wandelschoenen. En kwa zadel kies ik dit jaar denk ik weer voor engels. Kon echt niet zitten in zo'n westernzadel, vond 'm bikkelhard. Maar kan ook aan dat specifieke zadel liggen, ik heb er anderen niet over gehoord.

Oh, dat hoop ik dan maar, hihi.. Ik ben jaren geleden met een vriendin een week wezen paardrijden. Ook lange tochten, maar kan me helaas niet meer herinneren hoe het met de spierpijn was, haha.
Ik heb ook maar één keertje in een westernzadel gezeten, en vond het wel fijn. Maar inderdaad, kan misschien net dat ene zadel zijn geweest, dat heb je met Engelse zadels ook wel :) Misschien dat je eerst het westernzadel kan proberen? En als het weer niks is, kan je altijd nog wisselen.
Jij bent dus vorig jaar ook geweest? Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er op zondag en vrijdag ook nog ritten worden gemaakt? Zondag avond misschien?
Daar kan je me vast wel antwoord op geven :P

Misschien dat ik inderdaad eerst western probeer nog een keer.
Ik ben inderdaad vorig jaar ook geweest. Zondag maak je ook al een (kennismakings)rit en vrijdagochend is er ook nog een afsluitende rit, dus je rijdt echt elke dag. Volgens mij hadden we woensdag en donderdag de dagtochten.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 22:53

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:29

animalwoman schreef:
ZiekieLove schreef:

had je toen Berend of Duke haha die zijn breed Berend is echt gigantische

ik had Berend hahahaha!!! zal s kijke of ik nog een foto kan vinden, zag er echt niet uit maar wat een heerlijk beest(A)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 23:42

Ik heb hem ook gereden tijdens het westernweekend haha

Sabien88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:03

hoi!!
Nicht/vriendin van danique meld zich hier!! haha ik ben sabine 24 jaar.
Ik heb een eigen paard, Bo een draver van 5 jaar. Ik ben volop bezig met trainen van hem. verder maak ik elke week wel minimaal 1 buitenrit met hem. Doordat ik hem nog te jong vind en nog niet sterk genoeg neem ik hem niet mee op de vakantie. vind ik oneerlijk.
Dus dat word een ander paard proberen, ik ben benieuwd! heb er wel veel zin in!!

Nog een handige tip: draag naadloos ondergoed, je krijgt er anders echt blaren van... Neem spieroflor en calendulan zalf mee.

Ik zit nog erg in twijfel over t zadel. ben toch bang dat ik western niks vind en dan zit je daar die hele rit nog op... rijd t erg anders in draf en galop enz?

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 12:06

X
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:57

Leuk om zo al wat van mensen te lezen die ook meegaan! :)

Ik heb geen idee of ik een westernzadel wat vind, maar dat probeer ik wel gewoon uit. Anders kan je vast nog wel wisselen. Het zit wat ruimer? Haha dat zegt me echt niks. :+

Ja ik wil ook foto's zien! Ik hoop trouwens ook wel dat het een beetje mooi weer wordt, geen regen..

Sabien88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:11

Haha ik denk dat er wel meer mensen ouder zullen zijn. Volgens mijn is de groep aardig groot, op filmpje op youtube ervan te zien. Ik dacht dat t ook vol was? Hoe zijn de paarden daar?

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:16

Dat denk ik inderdaad ook. Volgens mij behoor ik juist bij de jongste mensen haha :)
Ja op de site staat dat het vol is! Maar ja, wat is vol?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:37

Ik heb een dag met westernzadel gereden en ik mocht erna ook wel ruilen dat is geen probleem hoor

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:38

En zal ongeveer 20 personen in een groep zitten

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:17

_Liz89_ schreef:
Ja klopt, wo en do inderdaad. Staat ook op de site :)
En verder... pff, ik zie het allemaal wel! :D Ik weet alleen nu al dat ik waarschijnlijk de slappe lach ga krijgen met het linedancen :')

Haha hier heb ik overheen gelezen. Ik heb totaal geen danstalent dus dat wordt sowieso hilarisch :')