buitenrijclubje friesland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petra1970181

Re: buitenrijclubje friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:26

vertel?

(__)? bakje koffie voor je en begin maar met je blunders haha

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:32

Eind van de maand gaat ik wisselen van stal. Paard kom dan in Tytsjerk te staan.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:36

vraag me af of er bv groeps ruimtes zijn waar je met paarden heen kan? weet iemand dat? of campings waar je met je paard aan kan komen of zoiets?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 16:29

petra, dat kan op meerdere plaatsen

paardenprovincie.nl is het volgens mij. alle opties voor drenthe

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:38

oke dankje wel ga ik daar eens even neuzen

madam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:24

hahah inderdaad ... slurp... bakje koffie opdrinken

nou ik had laatst in de les dat ik het helemaal verkeerd verstond en dus een hele andere oefening deed dan waar ik opdracht toe kreeg haha lekker onnozel.
verder wel eens van het paard afgevallen van de andere kant terwijl iemand mij een voetje gaf om mij er op te helpen . en mij er dus overheen tilde hahaha. voelde me erg dom op dat moment .

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:36

Ach dat hebben we allemaal, mijn instructeur vroeg 3 weken geleden een wijken vanaf de c en ik zet hem in de appyement stelling.
Zegt ie.. je moet wijken hoor, uhhh ja... uhhh .. halt.
HOE ging dat ook alweer.. denk denk denk, welke kant moest het hoofd nu uit.

uhhh naar recht als ie voor het rechterbeen moet wijken....

Heb er ongeveer 5 minuten over gedaan om nou te bedenken hoe in welke krul ik mijn knol moet trekken....

Heerlijk blonT... _O-

Ach ik lag er dit weekend ook weer naast hoor net zo makkelijk... bok bok bok en gelukkig was het zacht zand.

Ik ben echt een kluns met mijn knol. Maar een lol dat we hebben

madam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:57

hahah
wat leg je dat weer leuk uit hahah
in de noemer lol met je knol haha
ik heb er nog niet naast gelegen ,
maar we hebben ook nog niet geprobeerd om achter uit te gaan
dat kan hij niet dan komt hij omhoog .

ach laatst waren we aan het buiten rijden
en toen begon hij te dribbelen en te snuiven en ik al om me heen kijken wat er nou zo spannend was
bleek toen we omgedraaid waren er liep een kalf achter ons aan in een weiland naast ons haha
hij vond het zo spannend dat hij er van knorde was wel geinig gehoor.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:48

lekker koude koffie...van 8.26
lol met me knol heb ik maar mn kid van 8 stond bij de bak te kijken hoe ik het paard t halster om deed de bak was nat en sopte lekker ik op me klompen plastiek je kent ze wel....voet zakt weg en paard zet zn voet er boven op denk nou ken ik 2 dingen doen of gaan schelden(ken nie he kid stond er ook) of ik haal langzaam me voet door de blubber en dan ziet ze het niet..........dus paard bleef staan ik zachtjes trekken aan me voet HE HE los........zeg ze(8 jaar oud) dat ging mis he ma! ik zeg nog hoe zo ?nou hij stond op je voet!(kids grrr)dacht eigenlijk wil ik er wel even op (kid was aan het speelen met n meisje van pension dus uit het zicht gzd) klim op t paard oke ging lekker zat er op voor 5 minuten denk snel dr weer af........wil er af glijden....ging niet zo goed belande op me kont onder t paard dus ik denk weg wezen na t zien van 4 voeten schuif achter uit kijk dat paard me aan begint te hihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii doen(t was verek of ie me uit lachte!) of was denk je van 2 mensen die komen kijken ik haal t paard en wil hem vast zetten moest hem eerst om keren was nog al smal.......zeggen ze in koor kan ie niet achter uit dan??(euh jah dat deed ie wel maar daar had ik dus niet aan gedacht %) ik n beginner?jep dat blijkt!)
of euhm n hoofdstel besteld alle riempjes los ik thuis al aan de puzzel.........verek hou n riempje over nou ja het zal..........op naar t paard hoofdstel mee en n klein riempje zegt me kid na dat ik stom sta te kijken naar dat riempje das n sper?riempje dus ik kijk dr aan n wat??nou ma die mot voor zn neus riem en dat houd zn bit op ze plek 8)7 zij leest boeken ik dus nie,dus wat ligt er naast mijn bed voor straks te lezen?? juist n paardenboek de lol met me knol woord er niet minder om maar o jee dat gaat nog wat woorden :D

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:55

Oja, blunders, daar weet ik ook wel wat van :o
Het is wel al wat jaren geleden, ik was denk ik een jaar of 16. Ik had privéles en was heel geconcentreerd bezig. Het lukte niet of mijn pony deed iets wat niet mocht, bokje misschien. Dus ik roep serieus op een heel strenge toon: 'Dat mag niet van mama!!'
Euh, wat zei ik nou..? :D Rest van de les weinig meer kunnen doen vanwege slappe knieën/lach.

madam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 20:42

@ benteamy whahaha ik zie het al helemaal voor me.
kan me voorstellen dat je niks meer kon van de slappe lach hahaha.

@ petra oh ja das een blunder waarvan je denkt waarom kijken ze nou net de andere kant niet even op hahaha met die klomp.

nou je bent niet de enige die wel eens stom heeft staan kijken hoor naar onderdelen.
heb laatst voor het eerst een martigaal gebruikt men oh men wat stond ik vreemd te kijken hoe dat ding om moest hahaha google is mijn grote vriend haha terwijl ik toch al vanaf me zesde rijd ben nu 21
hmmm dan doe ik toch wat verkeerd denk ik. ( denk denk )

soms denk ik ook wel eens dat paarden hun baasjes uitlachen
nouja die van mij kan heel schaap achtig kijken hahaha
sta je voor hem met een snoepje moet hij buiging maken staat die echt zo . moet dat ....hahah
ik wens je vanavond heel veel plezier met je paarden boek

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:43

heb gelezen van 22,00 tot 3 lijkt wel of ik op school zit haha ach niet alles zou blijven hangen maaar je moet ergends beginnen := alleen wat ik zocht vond ik niet meschien weeten jullie dat?kan t paard zo gek op kids zijn dat ie daar idd rekening mee houd?enkele voorbeelden kid voert hem kleine schijfjes wortel tussen haar vinger hij pakt dat met zn lip(tanden zijn dan op elkaar)als ik hem wat geef pakt ie het gewoon met zn mond (platte hand ik ben nie gek doe het niet tussen me vingers) als ik hem wil borstelen ze hoofd om hoog(bijna krukje nodig) als kid hem borsteld doet ie ze hoofd naar beneden en blijft zo gewoon staan bijna ze neus op de grond,als ik er mee loop en meneer ziet eten loopt ie er acuut heen ik duw hem dan terug want hij loopt dan voor me,als kid hem vast heeft aan touw en dr ligt eten dan blijft ie rustig en naast dr lopen, stopt ook als zij stopt nek iets om laag doet ie bij mij nie gestrekte nek en maar rond kijken ,dr hebben t laatste jaar wel kids op gereden en voor hem gezorgd,vind het geen ramp als ie dit doet maar vraag het me wel af

(en nou niet gaan typen dat paard hoef je niet te deelen met je kid die ben je dalijk gewoon kwijt _O- want dat idee heb ik namelijk al)
vanmiddag gaat me zoon mee want ik wil dus zien of ie dat ook allemaal bij hem doet)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:47

Klopt, kinderen zijn ze vaak voorzichtig mee.

Ik heb wel eens een zwaar autistisch meisje op Mando gehad en toen er een deur keihard dichtsloeg bleef het bij een trilling door zijn lijf ipv aan de kletter gaan.
Toen haar laarsje uitvielen op de grond stapte hij rustig door en er gewoon overheen, in de kou dus dan zijn ze wat frisser dan normaal.

Maar dat klopt dat ze voorzichtig zijn.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 07:52

oke ik dacht ff dat het kwam door dat er voor gezorgd was door kids of zo,zoon is net zo groot als mij als en toen ie jong was heeft n pony op ze teen gestaan en daarna n trap gekreegen is nooit meer in de buurd van n pony/paard geweest tot poos geleden kwam het paard van lieneke aan hem snuffen kid had niet door dat er n paard in dat weiland liep...angst weg en nu wil ie ook gaan lessen dus het zal dr op neer komen dan we paardje moeten deelen(leuk juist)dus ben benieuwd wat latino doet als me zoon er mee looopt straks echt uitproberen

madam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:21

`paarden kunnen ontzettend voorzichtig zijn hoor.
mijn zoontje van 2 en half gaat ook altijd mee en gister liep die in de bak en klopte me paard op de hals en
me paard liep zo achter hem aan zonder touw ofzo haha
ik vond het zo schattig gezicht ook heel voorzichtig en bleef er netjes achter lopen.
me zoontje komt net tot aan zijn boven been hahah.
veel plezier met jullie paard delen dat is erg leuk .

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 09:33

Leuk om te lezen, maar msschien kunnen we weer ontopic gaan?

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:10

Ja! weer even ontopic. Wie wil er dit weekeind een rit maken. Ik zit in de omgeving van Drachten en ga regelmatig naar het Drenst Friese Woud. Ben in het bezit van een trailer dus ergens anders is geen probleem. Lijkt mij leuk met een stel te gaan maar met zn tweeen is ook leuk. k heb ook nog wel een plekje over in de trailer.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:05

Heb in september wel weer tijd, alleen kan alleen vanaf onze camping starten, heb geen trailer..
Dus mocht je dan nog eens zin hebben

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:19

Ik heb dit weekend al een buitenrit staan van de club anders had ik wel gewild. 25 aug. is ook enjoy the ride http://www.enjoytheride-drenthe.nl/ ik zoek nog iemand die met ons groepje mee wil

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:44

Wesabo schreef:
Ja! weer even ontopic. Wie wil er dit weekeind een rit maken. Ik zit in de omgeving van Drachten en ga regelmatig naar het Drenst Friese Woud. Ben in het bezit van een trailer dus ergens anders is geen probleem. Lijkt mij leuk met een stel te gaan maar met zn tweeen is ook leuk. k heb ook nog wel een plekje over in de trailer.

He heb ik niet een heel stuk met jou opgereden in katwijk?

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:11

kim345 schreef:
Wesabo schreef:

He heb ik niet een heel stuk met jou opgereden in katwijk?

Ja, dat klopt. Had niet in de gaten dat jij dat was.

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:13

Fronika schreef:
Ik heb dit weekend al een buitenrit staan van de club anders had ik wel gewild. 25 aug. is ook enjoy the ride http://www.enjoytheride-drenthe.nl/ ik zoek nog iemand die met ons groepje mee wil

Helaas heeft mijn bijrijdster wedstrijd die dag. Anders had ik graag gewild al moet ze wel smorgens vroeg al.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:35

Zou een erg mooi excuus zijn om mee te gaan dit weekend.. zit vast aan mijn schoonouders.
Dat heb je als die westelingen naar het Noorden komen... heb je er gelijk het hele weekend last van ;-(
Ik wil graag een keer mee Wesabo... 2 Blondje op buitenrit
Leuk.!!!!!!!!

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:37

Mando schreef:
Zou een erg mooi excuus zijn om mee te gaan dit weekend.. zit vast aan mijn schoonouders.
Dat heb je als die westelingen naar het Noorden komen... heb je er gelijk het hele weekend last van ;-(
Ik wil graag een keer mee Wesabo... 2 Blondje op buitenrit
Leuk.!!!!!!!!

Doen we het eén andere keer.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:40

Doen we.. leuk.
Ik heb straks alle tijd.

Hoe bevalt je nieuwe stekkie?