Werkvakantie ranch amerika

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:07

lifaya schreef:
klinkt wel onwijs gaaf zeg :oo en wat moet je dan allemaal doen daar?

Moest :D De ranch is nu helaas een pensionstal ;(
Ik reed de paarden wat en longeerde ze, ruimde de stal op en ging winkelen en naar las vegas op kosten vd baas :D (had een hele lieve baas, helaas is ze een paar jaar geleden verongelukt ;( )
Ik reed de paarden in de IBOP en in de dressage suitability/hack (soort bestgaand rijpaard) op friezenwedstrijden en, als ik er was, fungeerde als manager op de wedstrijd/keuring.
Erg leuk als je met 20 friezen op keuring bent en ze niet uitelkaar kan, ze zijn nl. allemaal zwart :D ;)

Rennie89

Re: Werkvakantie ranch amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:10

oh wel jammer dat je het nu niet meer doet :oo maar je hebt zo te horen wel een fantastische tijd gehad!
Friezen zijn leuke paarden maar alleen de uitstraling van de hengsten vind ik echt prachtig :P

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:12

lifaya schreef:
oh wel jammer dat je het nu niet meer doet :oo maar je hebt zo te horen wel een fantastische tijd gehad!
Friezen zijn leuke paarden maar alleen de uitstraling van de hengsten vind ik echt prachtig :P

ik wil eigenlijk het niet opgeven :o het liefst ging ik er voor vast heen, maar ja, een werkvisum is nog niet zo makkelijk.
Al heb ik dit jaar wel een greencard gewonnen, helaas heb ik geen €1000,- dollar ;(

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:17

Het hangt natuurlijk ook van het soort stal; een stal die een ruiter laat overkomen om professioneel paarden te showen zal daar meer geld voor over ( kunnen) hebben dan 1 waar er geen of minder geld/ eer/ wedstrijden mee gemoeid zijn. Daarbij zal men er dan ook van uitgaan dat je als ruiter de nodige ervaring hebt en niet eerst een paar weken "getraind" moet worden.
Dan ga je daar heen voor een stukje ( levens) ervaring, een gratis verblijf in een land waar je anders misschien niet zo snel komt en gewoon een hele leuke tijd. Je leert dan zoveel dat je daar best de kosten van het ticket voor mag investeren, niet aanvallend bedoeld, maar de meesten zullen in 1e instantie verre van een volwaardige kracht zijn en daardoor dus ook eerst geld kosten, voordat ze wat op gaan leveren.

Ik zou het wel weten als ik jonger was en het geld voor de ticket bij elkaar kon krijgen; ik zou meteen weg zijn en misschien nooit meer terugkomen 8-) ( Dat is nog steeds mijn plan; nu heb ik het geld voor de tickets eigenlijk altijd wel, maar ook een eigen huis, eigen paarden en andere dieren en wordt het allemaal een stuk moeilijker ;( ;) ).

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:24

ElCid schreef:
Het hangt natuurlijk ook van het soort stal; een stal die een ruiter laat overkomen om professioneel paarden te showen zal daar meer geld voor over ( kunnen) hebben dan 1 waar er geen of minder geld/ eer/ wedstrijden mee gemoeid zijn. Daarbij zal men er dan ook van uitgaan dat je als ruiter de nodige ervaring hebt en niet eerst een paar weken "getraind" moet worden.
Dan ga je daar heen voor een stukje ( levens) ervaring, een gratis verblijf in een land waar je anders misschien niet zo snel komt en gewoon een hele leuke tijd. Je leert dan zoveel dat je daar best de kosten van het ticket voor mag investeren, niet aanvallend bedoeld, maar de meesten zullen in 1e instantie verre van een volwaardige kracht zijn en daardoor dus ook eerst geld kosten, voordat ze wat op gaan leveren.

Ik zou het wel weten als ik jonger was en het geld voor de ticket bij elkaar kon krijgen; ik zou meteen weg zijn en misschien nooit meer terugkomen 8-) ( Dat is nog steeds mijn plan; nu heb ik het geld voor de tickets eigenlijk altijd wel, maar ook een eigen huis, eigen paarden en andere dieren en wordt het allemaal een stuk moeilijker ;( ;) ).

Zoveel hebben ze niet aan mij verdiend hoor, oke, er is 1 merrie model geworden en 1 kroon en de kroonmerrie is dan wereldkampioen geworden. Maar dat heeft allemaal ook genoeg geld gekost (een weekje wedstrijd, met 8 mensen en 5 paarden ben je $10.000 lichter)

Dat laatste is ook nog steeds mijn plan!

De plekjes zijn schaars geworden, maar je kunt altijd proberen om als groom te gaan vliegen, das gratis en je krijgt (als er plek is) een ticket 1e klas terug :D
Laatst bijgewerkt door kaatjemuts op 06-01-12 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:25

probleem momenteel is alleen dat ik geen geld heb ;) het geld dat ik nu heb investeer ik in mijn rijbewijs, die ik natuurlijk nodig zal hebben in de USA. Ik heb momenteel alweer een half jaar geen baan en solliciteer me suf maar ik word nergens aangenomen, of ook maar uitgenodigd voor een gesprek. Als dit zo door gaat heb ik gewoon geen geld voor een ticket, vandaar dat ik daar dus naar op zoek ben. Als ik het geld had, geen probleem dan neem ik het eerstvolgende vliegtuig naar Amerika, maar helaas is het me momenteel niet gegund een inkomen te hebben

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:26

NewYork schreef:
libra schreef:

Eind maart tot eind juni. (eind maart omdat ze half april een grote show hebben en je fan gewend bent) en naar:
http://Www.OmElarab.com in california.

Ziet er geweldig uit daar.
Ik ga eens op onderzoek uit wat het gaat kosten.

Ongeveer 700 euro retour ;)

Valt mee, had het namelijk wat duurder verwacht.
Zou alleen een opfris cursus engels moeten hebben haha.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:31

lifaya schreef:
probleem momenteel is alleen dat ik geen geld heb ;) het geld dat ik nu heb investeer ik in mijn rijbewijs, die ik natuurlijk nodig zal hebben in de USA. Ik heb momenteel alweer een half jaar geen baan en solliciteer me suf maar ik word nergens aangenomen, of ook maar uitgenodigd voor een gesprek. Als dit zo door gaat heb ik gewoon geen geld voor een ticket, vandaar dat ik daar dus naar op zoek ben. Als ik het geld had, geen probleem dan neem ik het eerstvolgende vliegtuig naar Amerika, maar helaas is het me momenteel niet gegund een inkomen te hebben

Als je de kans krijgt moet je hem met beide handen aanpakken! :D Wie weet wat zich nog voordoet.

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 11:33

Libra, dat ben ik nu ook aan het doen. Maar de eigenaresse zei me dat ze ook wel eens mensen krijgen die echt bijna geen engels praten dus dat dat wel goed zou komen. Ze is zelf oorspronkelijk duits dus engels is ook haar 2e taal.
Ga ze volgende week even bellen. Altijd handig om alles te bespreken (:
Het is in ieder geval zeker dat ik daar heen ga.
Liefst met iemand, maar als dat niet lukt ga ik zowiezo. Wel enger in mn eentje maar ik wil zo graag! Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:38

Ik baal echt enorm, was erg graag met je mee gegaan NewYork. Lijkt me een geweldige stal!

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 12:23

Nyckle schreef:
Ik baal echt enorm, was erg graag met je mee gegaan NewYork. Lijkt me een geweldige stal!

Als het goed bevalt ga ik misschien nog wel terug! Haha!
(:

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:07

ik denk als iemand echt heel graag wil en erg gemotiveerd is, dat prijskaartje ticket geen probleem is .
En zoals Elcid al zegt je weet dan niet wat er allemaal mogelijk is .

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:31

WillieB schreef:
ik denk als iemand echt heel graag wil en erg gemotiveerd is, dat prijskaartje ticket geen probleem is .
En zoals Elcid al zegt je weet dan niet wat er allemaal mogelijk is .

Bij jullie ook Willie?

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:59

hoe bedoel je Nicole?
ik bedoel dus niet dat wij het ticket betalen, maar dat het van jezelf afhangt of je hier vandaan iets mee terug neemt .
Zowieso een heleboel ervaring !wat je leven kan verrijken.
En soms loop je zomaar tegen iemand aan die vraagt terug te komen en te blijven.....................
Maar als je die stap niet durft te wagen kan je er beter ook niet van dromen.
Dromen komen soms uit en soms moet je het een handje helpen.
Wij leveren de mogelijkheid dat tegen zeer geringe kosten uit te komen vinden. voor hen die dat een stap te ver vinden bieden we de mogelijkheid om het door middel van een betaalde vakentie eerst te onderzoeken.
Maar je moet willen investeren in je eigen leven en niet wachten tot het vanzelf gaat .
Wij bieden hier een kans die we zelf door omstandigheden nooit hebben kunnen verwezenlijken toen we jong waren ,maar ook onze droom nooit opgegeven en dus uiteindelijk toch waar gemaakt.
Ik kan teveel mensen die zeggen "dat zou ik ook wel willen" maar nooit verder zijn gekomen.
Maar ik kan er ook die die droom nog steeds koesteren ,en eens komt het er toch van.
En dat zijn diegene die die eerste stap/kans gepakt hebben.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:02

WillieB schreef:
hoe bedoel je Nicole?
ik bedoel dus niet dat wij het ticket betalen, maar dat het van jezelf afhangt of je hier vandaan iets mee terug neemt .
Zowieso een heleboel ervaring !wat je leven kan verrijken.
En soms loop je zomaar tegen iemand aan die vraagt terug te komen en te blijven.....................
Maar als je die stap niet durft te wagen kan je er beter ook niet van dromen.
Dromen komen soms uit en soms moet je het een handje helpen.
Wij leveren de mogelijkheid dat tegen zeer geringe kosten uit te komen vinden. voor hen die dat een stap te ver vinden bieden we de mogelijkheid om het door middel van een betaalde vakentie eerst te onderzoeken.
Maar je moet willen investeren in je eigen leven en niet wachten tot het vanzelf gaat .
Wij bieden hier een kans die we zelf door omstandigheden nooit hebben kunnen verwezenlijken toen we jong waren ,maar ook onze droom nooit opgegeven en dus uiteindelijk toch waar gemaakt.
Ik kan teveel mensen die zeggen "dat zou ik ook wel willen" maar nooit verder zijn gekomen.
Maar ik kan er ook die die droom nog steeds koesteren ,en eens komt het er toch van.
En dat zijn diegene die die eerste stap/kans gepakt hebben.

Ik ben ook echt wel van plan om die kant op te gaan, en ben ook totaal niet beroerd om er geld voor neer te leggen..
Zodra ik de kans zou krijgen daar om te blijven oeff ik denk echt wel dat ik blijf!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:12

Het is, zoals hierboven al eerder genoemd, ook mogelijk om als groom mee te vliegen ( o.a. via Nedpoint Quarterhorses en Oklahoma, maar ook via bedrijven hier in Nederland die op Amerika vliegen). Ticket gratis en heen en/ of terug 1e klas; erg prettig ;) Ik heb op die manier zelf mijn paard uit Amerika gehaald.
Nadeel is dat er maar op een paar plaatsen gevlogen wordt ( o.a. New York en Houston), dat is nog een flink eind van bijv. Kansas dus dat moet je dan nog per auto, openbaar vervoer of vliegtuig doen, en je moet meestal maar afwachten wanneer je heen en/ of terugvliegt. Er gaat 1 professionele groom mee en daarna nog 1 groom per 3 krat (= 3 paarden). Als er dus last minute minder paarden meegaan, wat nogal eens gebeurd, dan moet je wachten op de volgende vlucht. Als je alleen bent en niet verwacht wordt op school/ werk is dat geen probleem, maar je moet dan natuurlijk wel voor een langere periode onderdak kunnen regelen; mocht het zover komen :o .
Maar ik vond het toen erg leuk om met de paarden mee te vliegen, de 1e klas reis heen beviel ook erg goed :D. Wij zijn toen per auto door Texas naar Oklahoma gereisd en hebben onderweg nog even de World Paint show meegepikt *\o/* !

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:21

NewYork schreef:
Libra, dat ben ik nu ook aan het doen. Maar de eigenaresse zei me dat ze ook wel eens mensen krijgen die echt bijna geen engels praten dus dat dat wel goed zou komen. Ze is zelf oorspronkelijk duits dus engels is ook haar 2e taal.
Ga ze volgende week even bellen. Altijd handig om alles te bespreken (:
Het is in ieder geval zeker dat ik daar heen ga.
Liefst met iemand, maar als dat niet lukt ga ik zowiezo. Wel enger in mn eentje maar ik wil zo graag! Haha

Als ik het hier geregeld krijg wil ik wel met je mee gaan
Lijkt me geweldig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:30

Volg dit topic al een tijdje, maar dit lijkt me echt geweldig!!! Ik heb besloten wat ik na mijn studie ga doen := duurt helaas nog wel een tijdje, maar ben wel van plan om blogs etc te volgen :) Dus voor de mensen hier die weggaan, gaan jullie een blog oid bijhouden en zo ja, zou je me dan een linkje willen sturen (in dit topic of pb)?? :D

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:20

Libra. Dinsdag spreek ik af met een meisje dat mee wil, als dat klikt heb ik een reisgenootje. anders meld ik het hier, goed?
Eefje, ik ga zeker een blog bij houden. Zo tegen maart ga ik hem beginnen, de link zal ik dan hier plaatsen voor de geïnteresseerden!

Shelly1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:00

Ik heb dus beslist voor 3 maanden naar een ranch te gaan. Ik zoek eigenlijk één in Tennessee of Texas. Iemand ideeën? grtjs

Shelly1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:19

Shelly1991 schreef:
Ik heb dus beslist voor 3 maanden naar een ranch te gaan. Ik zoek eigenlijk één in Tennessee of Texas. Iemand ideeën? grtjs

Of California lijkt me ook leuk :)

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 18:19

Shelly1991 schreef:
Shelly1991 schreef:

Of California lijkt me ook leuk :)

Ik ga naar california.
Www.OmElarab.com

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:37

Shelly1991 schreef:

Kansas is ook leuk ;)

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 22:49

whaaa, morgen heb ik afgesproken met mn potentiele reismaatje. Als het klikt zsm tickets boeken!!! Ik kan echt niet wachten! mocht het niet klikken boek k mn ticket en zoek ik rustig verder. Lukt het niet, ga ik alleen. Spannend maar ik wil het het niet missen!! :D

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:26

COOL!