Wie rijd er op strand Noordwijk?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

D4J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:55

Hallo, wij gaan eind maart naar Noordwijk voor een weekend paardrijden. Dus ook lekker het strand op, spannend !! :)
Hebben jullie tips voor stalling met weidegang.
En klopt het dat je voor de amsterdamse waterleiding duinen een vergunning nodig hebt die je alleen kunt krijgen als je je ruiterbewijs hebt ?? Kun Je evt ook een dagvergunning kopen ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:56

_l_amanda_l_ schreef:
Niet dat ik in de buurt woon, maar als ik "strand" zie moet ik altijd even kijken 8)
Als jullie eens een dag een rit afspreken, dat je met meerdere tegelijk op het strand bent, kom ik graag kijken/fotograferen! :)) (als de sneeuw weg is)
Mag jij me de weg wijzen Nouvel ;)

:D da's goed hoor!

_Carien

Re: Wie rijd er op strand Noordwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:03

Leuk idee Amanda! :)

Volgens mij heb je een vergunning en ruiterbewijs nodig, of je moet iemand in je groep hebben die een ruiterbewijs heeft. Van het ruiterbewijs weet ik niet zeker, maar dat je een vergunning voor het AWD nodig hebt is een feit. Ik zou zo 123 niet iets weten D4J met weidegang, maar als me iets te binnen schiet dan laat ik het je weten.

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:46

Citaat:
En klopt het dat je voor de amsterdamse waterleiding duinen een vergunning nodig hebt die je alleen kunt krijgen als je je ruiterbewijs hebt ?? Kun Je evt ook een dagvergunning kopen ?

Ja, de Amsterdamse Waterleidingduinen zijn een van de gebieden in NL waar je een Ruiterbewijs nodig hebt. Daarnaast heb je een vergunning nodig, o.a. te koop bij het bezoekerscentrum van Waternet bij de ingang 'De Oase' (vlakbij de Oranjekom). Dagvergunning is mogelijk.

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:11

D4J schreef:
Hallo, wij gaan eind maart naar Noordwijk voor een weekend paardrijden. Dus ook lekker het strand op, spannend !! :)
Hebben jullie tips voor stalling met weidegang.

kijk eens bij www.rijdenaanhetstrand.nl. Vakantiehuisje met verhuur van stallen (4) en in de zomer weidegang.
Anders even contact opnemen met Linn's Hoeve, zij verzorgd ook vakantiestalling, maar geen idee of er plaats is (www.linns-hoeve.nl)

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:31

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:48

Langeveld heeft alleen geen weide (wel paddock) maar prima stal hoor voor de paarden voor vakantie! :D

D4J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:26

Oke, bedankt voor de reacties, ik ga eens rond mailen en bellen, kijken of ik iets vind.

Jammer dat je voor die vergunning het ruiterbewijs moet hebben want dat hebben mijn man en ik niet.
Het lijkt mij een mooie dagtocht om naar de Oase in vogelenzang te rijden maar dan moet je neem ik aan door dat gebied. Zoals ik het op google maps bekijk.
Eerst maar eens een kaart kopen van dat gebied en dan kijken of we een mooie route kunnen uitstippelen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:56

Als je graag een keer in het waterleidingduin wil rijden op een manegepaard (is natuurlijk minder leuk als met je eigen paard) kun je ook contact opnemen met manege Smit, die verzorgen maandelijks dagtochten naar het waterleidingduin.

Jullie zullen Major en mij voorlopig even niet tegenkomen, Major staat hefbevangen en het ziet er nog niet echt lekker uit, hij heeft ups en downs.

D4J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:04

Tja dat zullen we niet snel doen want wij wonen toch gauw op 2 / 2.5 uur rijden.
Het is dat we nu een weekendje weg gaan en graag de paarden meenemen.
en dit leek me wel een leuke afstand / tocht om te rijden. Maar we zullen daar vast meer leuke routes kunnen rijden, al is daar bijvoorbeeld op de site van enjoy the ride niets over te vinden.

Vervelend dat je paard hoefbevangen staat, hopelijk geneest hij snel, als het dan mooier weer word kun je er misschien weer opuit, succes !

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:07

Wat je ook kan doen is over het strand richting Wassenaar en dan door Meijendael, dat schijnt ook een mooie route te zijn al mag je niet het hele jaar met paarden voor Noordwijk langs.

Ik hoop ook dat Major er bovenop komt, time will tell!

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:08

Aahh antoinet wat vervelend! Beterschap voor je reus! :(:)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:09

Dankjewel :-)

Britt1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:27

@_l_amanda_l_
hele coole tekeningen op je profiel en site!

caroliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:48

@ Carien: Haha ja, ze is een Amor :))

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:54

Ik rijdt daar ook regelmatig, vroeger met mijn eigen paard, tegenwoordig zo af en toe met een 9-jarige arabische volbloed hengst die ik verzorg :)

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:55

Eens in de zoveel tijd rij ik ook op het strand,
parkeer de trailer op het parkeerterrein bij Manege Jonker en dan ga ik richting scheveningen. wel de andere kant op..
dacht dat je als je vanaf Jonker richting noordwijk maar een klein stukje mag omdat je
niet voor de boulevard mag rijden..? vandaar dat ik altijd richting scheveningen ga. echt een heerlijk stuk :)

Ik heb trouwens een vos met blonde manen, die helaas niet het water in gaat :Y)

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:56

Zijn er wel stukken strand waar je het hele jaar (dus ook in juni) rijden mag??

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:57

Inge_Zorro, die zijn er zeker :j in Noordwijkerhout bij Duindamseslag...!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:58

Voor de boulevard langs mag tussen 1 november en 1 maart :-) (of 1 april, dat ben ik even kwijt).

Het mag dus wel :-)

Bij langevelderslag mag je volgens mij het hele jaar door en verder zijn overal regelingen. In Katwijk is het bijvoorbeeld zo dat je na 19:00u 's avonds mag en op 1 bepaald stuk ook voor 9:30u 's ochtends. Daarnaast mag je ook op het strand als het onder de 18 graden is of regent.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 14:01

LovingSonja schreef:
Ik rijdt daar ook regelmatig, vroeger met mijn eigen paard, tegenwoordig zo af en toe met een 9-jarige arabische volbloed hengst die ik verzorg :)

Ben wel jaloers op je hoor haha! :D

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:10

r_oo_sj_e schreef:
Inge_Zorro, die zijn er zeker :j in Noordwijkerhout bij Duindamseslag...!

Okay! Ik ben van plan in juni een weekend naar Noordwijkerhout te gaan, maar alleen als er dan nog flinke routes zijn om te rijden en als we ook nog op het strand mogen komen! Dat kan dus wel? Toptop *\o/*

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:11

ja hoor! :j

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:21

Mijn paard gaat binnenkort verhuizen naar Noordwijkerhout en dan hoop ik ook heel snel eens naar het strand te gaan. :)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:23

Owh leuk! Waar komt ie te staan? :)