Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:00

heel lang geleden (beetje een beginner) zat ik op een arabier tijdens een buitenrit, :S
hij schrok en ging in rengalop ervandoor... en toen lag ik daar opeens op de grond...

layka1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:00

ik ging samen met mijn stiefvader een ritje maken en aan het eind gingen we best hard galoperen en mijn pony vond het z leuk dat ze vreugdebokjes ging maken en toen ben ik er af gevallen gelukkig stond mijn pony nog naast me .en keek me zo aan van wat doe jij nou weer ?!

maartjehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:26

Ja, toen ik wilde springe over een boomstam. Maar ik lette helemaal niet op, en mijn paardje sprong heel mooi en BOEM! Ik lag ernaast! :+

toetjero

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:04

Onze dochter ging haar tweede buitenrit maken.
Na de eerste keer in een grote groep ging ze nu alleen met twee vakantiebegeleiders mee.
Helaas wisten die de weg in het bos niet zo goed en kwamen in een gebied waar herten aan rennen waren.
Het paard van onze dochter sloeg op hol en toen viel ze er met een mooie boog vanaf.
Ze had wel haar mooiste natuurrit, maar daarna wilde ze even geen buitenrit meer..

Syanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:45

nou ik heb een geweldig verzorg paard die we drama qween noemen alles wat afwijkend is van de rest is eng.....
mja ik heb 2 hilarische dingen met haar mee gemaakt(er zijn er meer) die ik ga vertellen ik moet eerlijk zeggen dat ik bij bijde ongelukjes in een deuk lag.

verhaaltje 1:
ik reed voor de 4de keer op haar en het was oud en nieuw (ja hoor daar krijg je het al)
ik rijd ong elke keer in het bos als ik daar kom dit keer dus ook! de knallen dede over het algemeen haar weinig tot ik midde in een modderpoel stond en er een knal was mij knol (zoals ik d'r altijd noem) stond midde in de poel dus ook stil en wou geen stap mee verzetten tot de knal die er op volgde klonk ze wist nie hoe snel ze weg moest komen! en gleed uit xD mijn linker kant van mijn paard en mijzelf was bruin van de modder ik lag lekker varkentje te spelen tewijl zij snel opstond en weg galopeerde wat ook niet lang duurde want ze merkte dat er niets mee op haar rug zat en draaide zich om! lief beest dat ze is komt ze terug lopen! en kijkt naar mij die nog op de grond ligt ik weer opstappen natuurlijk en mijn rit je afmaken. het is tog ook niet te geloven hoe "eerlijk" sommige paarden kunnen zijn.

verhaaltje 2:
weer zoals gewoonlijk bosrit liep ik over een pad het bleek dat er een kikker zat die mijn knol opmerkte en schrok! heel vaag mja kikkers zijn dus blijkbaarook eng.....
zij schrok en kwam omhoog^ ik had er niet egt op gerekend want was met lange teugels aan het stappen terwijl zij omhoog kwam greep ik d'r nek bewoog het zadel onder mij vandaan.. vraag me niet hoe.... ik hing dus letterlijk aan de nek vijn mijn paard en als ze langer op d'r achterbenen had gestaan had ik losgelaten van het lachen .... ik was onderhad die acties van haar wel gewend dus dan lach je er alleen nog maar om zij had dus geen idee meer van waar ze nou bang voor was en kwam weer op de grond ik blij en steeg weer op..

met dit paard beleef je elke rit wel iets waar je dubbel om ligt! geweldig toch? je moet er wel van houden!!

marjolein01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:53

ik woon bijna naast 3 maneges en heb zelf paard aan huis.
nou komen hier dagenlijks meiden zonder cap sigaret in hun ene hand en al sms ent met een mobieltje
in hun andere hand. teugels los. maar ik heb nog nooit iemand met een fikse hoofdwond of stuk mobieltje
voorbij zien gaan. en het is toch een redelijk drukke straat.

Charlotte44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:55

Ik ben wel eens met een buitenrit samen met mijn paard gevallen. Gelukkig stond mijn paardje op en bleef rustig naast me staan kijken.
Paard heeft er niets aan overgehouden maar ik moest met een gebroken arm nog 1,5 uur terug stappen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 01:00

Ik ging vroeger heel vaak alleen naar het bos. Totdat mijn paard een keer schrok en ik eraf viel.
Ik wilde perse de teugels vasthouden zodat mijn paard niet zou wegrennen. Ik kwam toen met mijn eigen gewicht op mijn hand terecht die natuurlijk helemaal gespannen vanwege de teugels vasthouden.
Maar hierdoor had ik wel mijn hand gebroken op 2 plaatsen.
Toen moest ik nog helemaal terugrijden naar stal en dat was geen pretje.
Daarna heb ik angst overgehouden om alleen naar het bos te gaan en dat heb ik ook nooit meer gedaan.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 01:01

Ik ook een keer, zonder zadel op buitenrit, dijkje af, eigenwijze haflinger gaf paar grote bokken, ging er vandoor, en hop daar lag ik. Pony is zelf naar stal gelopen, opgevangen door mensen die daar in de buurt aan het werk waren, en paps heeft mij opgehaald.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 01:09

Helaas wel. Gelukkig niet van mijn paard, maar van een bijrijdpony die ik toen had.

Ben onderweg naar de rijhal van de rijvereniging van de pony afgevallen. Kan het me niet herinneren, dus weet niet precies wat er gebeurd is. Hoogstwaarschijnlijk zijn de singelstoten wat uitgescheurd bij een bok en is het zadel gaan schuiven. Ik was namelijk bij mensen voor de deur gevallen. Een stukje verder lag een stijgbeugel en nog een stuk verder lag het zadel met de singel nog vast en uitgescheurde singelstoten. Zadel is dus via de billen eraf geschoven en waarschijnlijk heeft ze flink gebokt toen dat gebeurde.

De mensen waar ik voor de deur viel zagen me en hebben 112 gebeld. Uiteindelijk heb ik 8 dagen in schemercoma gelegen, had ik een schedelbasisfractuur, hersenkneuzing en een gesprongen trommelvlies.

Op die pony mocht ik van mijn ouders nooit meer rijden. Pony is uiteindelijk ook verkocht, omdat we niet wisten wat er precies gebeurd was en de eigenaar zijn dochter er niet meer op durfde te laten. Ben eigenlijk nog steeds wel benieuwd waar ze nu is...

Verder ben ik sindsdien een groot voorstander van caps. Gelukkig had ik hem die dag op... Wil er niet over nadenken wat er anders gebeurd was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 01:11

Oh, ik ben er eens afgevallen. Paard schrok van hond, paard steigert in een smal baantje, echt maar een meter breed. Recht met mij de struiken in. Loopt mijn paard doodnormaal dat baantje uit en ik erachter. Loopt hij eruit, staan er mensen raar te kijken, maar ze keken nog raarder toen ik er achter kwam en vriendelijk hoi zei 8-)

stephen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:45

ik ben in de week nog min of meer spectaculair gevallen.
was naar de manege gereden waar mijn paard ervoor stond om eens goeiedag te gaan zeggen en eens een sprongetje te wagen op het parcour.
Alles ging geweldig, goed door het bos gekomen, alles zonder problemen. daar aangekomen en hem laten drinken. Heel de manege buiten om eens goedendag te zeggen en clinton nog eens te zien. Nu was het zo een mooi weer dat we gewoon allemaal buiten bleven zitten tot ik terug vertrok. Ik wou dus opstappen om terug naar huis te rijden maar mijn paard is groot en ik ben stijf :+ dus dat gaat niet altijd geheel prettig als ik mijn bankje niet heb. Stond met een voet in de stijgbeugels en wil mijn andere voet erover slagen, besluit meneer in rengalop weg te sprinten om nog een rondje door de bak te razen. In de tussentijd ik nog altijd aan het proberen mijn been over hem te slagen zodat ik hem kon stoppen, rent hij opeens naar de omheining waarvan ik weet dat hij erover kan (een goeie 1.2 meter) en blijft doorgaan. nu zat ik met het dilemma, blijven proberen erop te klimmen en met veel geluk in het zadel zitten voor hij springt of in een van de plassen (zeg gerus meren) van de zandbak te springen. Ik sprong dus in volle snelheid van hem af rol door een plas van gemakkelijk 30 cm diep en kijk omhoog. meneer was dus nooit van plan geweest om te springen en stond langs mij, me aan te kijken alsof ik een idioot was omdat ik van hem af gesprongen was ... ik had het geluk natuurlijk dat iedereen stond te kijken en mij met veel takt en medelijden uitlachten dat het niet meer schoon was ...

Kiki95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 11:16

5 jaar geleden tijdens een rijles. We waren gezellig aan het kletsen, komt de pony die achteraan liep ineens kei hard naar voren stuiven; dus de rest van de pony's dachten dat ze lekker mee mochten razen. Helft van de groep lag eraf :') . Pony's stonden ons naderhand echt aan te kijken alsof wij maar een stelletje sukkels waren, die geen zin hadden in een spelletje :P

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:36

Ja... Mijn de Fries sprong te hoog in de berm op, en toen gleden we onderuit ...

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:25

Nou mijn vorige berichtje klopte bijna niet meer, want gisteren lag ik bijna met paard en al omver... :\

Oorzaak: een stel illegale motorcrossers die op een zaterdagmiddag dwars door gezinnen met kleine kinderen op een zandvlakte, en vervolgens over de ruiterpaden heen ging racen. Ik hoorde op gegeven moment ergens verder weg motoren dus ik maak nog een grapje van hoop maar dat ze daar blijven.. 5 sec later werd het geluid toch wel erg hard (en angstaanjagend) dus wij de paarden stilgezet en gaan luisteren van welke richting ze kwamen, en geprobeerd om ons voor te bereiden, komt de 1e motor met een bloedgang het pad opscheuren (ruiterpad loopt over een soort heuvel dus ze racen omhoog) paarden helemaal over de zeik, en die vent staat ons even gewoon aan te kijken dus ik denk ok hij ziet in dat hij rustig moet doen. Maar toen gaf hij een seintje aan de andere motoren en kwamen er een stuk of 5 aan scheuren, recht op ons af. Gevolg: mijn paard helemaal over de zeik, springt de bossage in, en steigert vervolgens zo hoog dat ik haar uit haar evenwicht achterover voel vallen! Ik heb geloof ik een beetje gegild op dat moment.. zag al voor me dat ze bovenop me zou vallen.. gelukkig ging ze weer naar beneden, maar we zaten helemaal vast in de takken en struiken dus ze stond helemaal te shaken en ik probeerde los te raken.. kwamen toen nog 2 ruiters aanrijden, die hadden het gezien en die hebben gelijk de politie gebeld... maar vrees dat ze die lui niet te pakken kunnen krijgen, die zijn zo weg. :(

Maar aangezien we dus hoorden dat ze weer terugkwamen (ze reden rondjes om ons heen) zijn we snel door de bosjes het bos uit proberen te komen, en dus over de weg terug gestapt.. Wat een aso's heb je toch... :\

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:13

Ik heb het nog niet gehad maar zeg nooit nooit want tja de volgende keer ben ik aan de beurt ;D

IKZOEKSILVIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:21

Is even denken.. Ik maak namelijk altijd buitenritten en rijd nooit in de bak XP,
Ik heb alleen maar blunders vlakbij huis gemaakt of bij kennis in de bak denk ik *\o/*

maar de avonturen die je beleeft met mijn shet :') Dat wil je niet weten :P

lovejoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:51

Hahah ja,

Ik was met 3 vriendinnen op buitenrit en 1 van hun galopeerde een stukje vooruit, maar dat vond mijn pony absoluut niet oké!
Hij steigerd, en ik bleef zitten. Toen sprong hij in en weer uit de sloot :()) en steigerde nog een keer. Hij steigerde zo hoog dat ik niet meer genoeg naar voren kon zitten, en toen zijn we samen achterover gevallen.... Gelukkig hebben we er allebei niks aan over gehouden.

ik had ook een keer dat hij op hol was geslagen, en toen rende hij richting de snelweg. Ik was helemaal in paniek omdat ik hem niet kon remmen dus ben ik er uiteindelijk vlak voor de snelweg in galop afgesprongen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

xxx

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:21

lovejoris schreef:
Hij steigerde zo hoog dat ik niet meer genoeg naar voren kon zitten, en toen zijn we samen achterover gevallen.... Gelukkig hebben we er allebei niks aan over gehouden.

Dat is dus precies waar ik zaterdag zo bang voor was... Wat een geluk dat jullie er niks aan over hebben gehouden! Viel hij niet bovenop je?

lovejoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:05

Marye78 schreef:
lovejoris schreef:
Hij steigerde zo hoog dat ik niet meer genoeg naar voren kon zitten, en toen zijn we samen achterover gevallen.... Gelukkig hebben we er allebei niks aan over gehouden.

Dat is dus precies waar ik zaterdag zo bang voor was... Wat een geluk dat jullie er niks aan over hebben gehouden! Viel hij niet bovenop je?

neej d'r naast, gelukkig waren we op een zandpad.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:07

Paar jaar geleden bokte een van onze manegepony's (ironisch genoeg heet ie Sloeber := )
tijdens de Heilige Bloedprocessie in Brugge z'n ruiter eraf.
Meneer galopeerde 12km naar huis onder politiebegeleiding _O-

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:13

Ik ben er ooit heel dozig afgevallen :D

Moest onder een tak door, bukte, maar kwam te vroeg omhoog :+ Dus in een soort salto achteruit er af :')
Mijn paard stapte gewoon door alsof ik er nog op zat :+
Dus ik ben overeind geklauterd, achter paard aan gerend, bij d'r staart gepakt en zo langzaam naar voren gelopen :D

Paar jaar later kwam ik van buitenrit terug, dacht ik wel even de schuifdeur open te doen, al zittend op paard :+
Die dacht vervolgens: daar kan ik best door :D
Geen rekening houdend met mijn benen :+
Ik heb echt razendsnel beugels uit gedaan en ben echt heel kunstig op mijn benen terecht gekomen, het leek wel een circusact :')
Vond het jammer dat niemand dat gezien had :D

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:15

mltex schreef:
Nog nooit gelukkig. In de bak daarentegen...... *schraapt keel*

Moet mijn woorden intrekken, gister....in bos (dus in lekker bladerlaag zacht gevallen).
Zeg maar: aanvaring met ree gehad :')

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:23

mltex schreef:
mltex schreef:
Nog nooit gelukkig. In de bak daarentegen...... *schraapt keel*

Moet mijn woorden intrekken, gister....in bos (dus in lekker bladerlaag zacht gevallen).
Zeg maar: aanvaring met ree gehad :')

da's knap! ;)

ik ben wel eens samen met mn pony kopje onder gegaan in zee. Meneer was nog hengst en rook in de verte een hele mooie merrie.. wat doen je dan? aangalopperen. Alleen gaat dat niet zo goed als je tot je borst in het water staat. ik was nat tot op mn schouders! maar ben er wel op blijven zitten. *D

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:35

Wij hadden me een verhaal
Veel huurders op stal rijden in een les samen op zaterdag ochtend 10.00
Gezellig met zijn alle het bos in op de zaterdag ochtend!
Ik rijd voorop samen met mijn vriendinnetje (ik praat wel even met namen anders wordt het een beetje moeilijk)
Anneloes en Bram, nog jonge pony
Nou bram schrikt heel onverwacht en anneloes valt er af.. op de veluwese hei..
maar bram blijft naast mijn pony ukanho staan en alles gaat weer goed..
Ondertussen rijden we niet meer voorop maar rijdt anneloes achter de moeder van bram, miami
Mooi pad, alles gaat goed, lekker galopje dan maar!
We zijn lekker aan t galloperen en Bram wordt flink getrapt door Miami..
Bof boem bats Anneloes ligt er helaas weer af..
Bram rent naar voor maar we vangen hem al weer snel..
Laura, die al erg ervaren is stelt voor om even te ruilen van pony en paard (ook jong paard)
Anneloes gaat op totivos (Grote vos van laura)
en Laura gaat op Bram
We rijden weer verder en het gaat goed, laura voorop en ik erachter, daar achter de rest van de groep.
Bram schrikt ergens van en vliegt op een grote dikke boomstronk
Hij komt half vast te zitten en gooit laura van links naar rechts
Bram springt eraf en draaft snel weg...
Laura valt er ook af
Bram gallopeert kei en kei hard weg
Dus wij splitsen ons op en ik met nog 3/4 meisjes gaan achter bram aan maar de rest van de groep gaat ook mee en met laura gaat het verder gewoon goed!
Bram gallopeert dus door het mega bos en we raken hem kwijt..
We staan stil op een kruispunt en een meisje zegt mm waar is bram? ze ziet ergens een zwarte staart en wijst.. oo kijk daar!
Dus wij er in volle galop achter aan!
Uiteindelijk vinden we hem bij het wildrooster, met daarnaast hek. dus wij doodsbang dat hij over het wildsrooster heen springt..
Nou dat meisje dat dus ook zo stoer wees, haar pony draaft rustig naar bram en springt in draf eraf en vangt het gelukkig!
maar goed we moesten wel even laura bellen en zien te vinden.
Natuurlijk geen bereik in zo'n mega bos dus een meisje met bram en haar pony aan de hand stappend en de groep erachter aan laura zoeken..
We vinden gelukkig laura al snel en zei: Ja sorry dat ik zo laat ben, moest nog even mijn horloge zoeken', zoiets zei ze!
Op de terug weg gelijk even de manege eigenaar gebeld dat alles nu weer goed is en dat we onderweg naar huis waren..
:P
we hebben het allemaal overleefd!