manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:43

Dit zijn niet alleen mensen die ervaring er hebben opgedaan helaas. Ook in de gehele omgeving staat de manage erg slecht aangeschreven.

Ik vind dat je als eigenaar van een manege bepaalde verantwoordelijkheden hebt. Zeker tegenover de dieren. En die verantwoordelijkheden worden al heel heel erg lang niet serieus genomen.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:47

@ Nagoya

Om maar even in je spreekwoord te blijven, roei met meer riemen of roei niet. Als jij als manegeeigenaar het niet goed genoeg voor elkaar kan krijgen dat de paarden het goed hebben, vraag dan hulp en als het niet lukt, stop er dan mee.

Ik snap heus wel dan je eigen bedrijfje runnen echt lastig is, maar ze bestaan nu echt al een flink aantal jaar, dan moeten de kinderziektes er echt wel uit zijn. Als paarden tijdens een verbouwing even in minder geweldige stallen staan heb ik daar ook begrip voor, als het maar wordt opgelost uiteindelijk, maar dat duurt nu al zo lang.

Ik blijf erbij, mijn mening is dat ze het vast niet verkeerd bedoelen, maar dat de zaakjes nu toch wel heel snel op orde gesteld moeten worden.

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:47

kijk dames dat is wat ik nou ook bedoel
een slechte ervaring ach ja volgende keer beter
maar de manier waarop je dan word behandeld
en dat alles maar op de klant word geschroven
en je alleen maar tegen word gesproken

en het tuig voor de paardjes en de stallingen enzo
dat kan allemaal beter maar daar mag je niets van zeggen want dan ligt het weer aan de manier zoals je rijd

erg lastig allemaal hoop alleen voor alle paardjes dat het snel beter word

magiclucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:06

haallo allemaal

ja ik benook een tut want ik ben ook weer zo dom opeenvan deze nutteloze discucies te reagerenmaarja
sorry voor mijn typ fouten heb een beetje een raare laptop sorry

ik heb mijn eigen paard ook op de manege staanen ja het ziet er niet netjes uit het is geen 5 sterren stal hoeftook niet. de paarden zijn allemaal gewoon weg te vet behale als ze weer eens lekker met mensen over het strand zijn geweest die ongeveer 3 uur lang alleen maar aanhet crossen zijn.....
ja ook wij vande manege lere dagelijks dat je mensen niet meer kan vertrouwen . je wilt je klanten zoveelmogelijk vrijheid geven door ze ook zonder begeleiding weg te kunnen stuuren en hopen dat ze je paarden netjes terug brengen vaak gaat dit prima....maar er zijn ook keren dat we denken we stoppen er mee en doen het niet meer.
erg jammer natuurlijk. je er staan natuurlijk ook paarden op stal die erniet mooi uit zien die vanzichzelf als bouw niet mooi zijn of heel dun mssr ik heb ook nog nooit een stal gezien met alleen maar mooie paarden vinden jullie salinero mooi dan ik niet iig maar hij kan wel lopen.....
idd hebben wij eenslcht naam door het verleden enzelfs mijn mmoeder die op stal les geeft durfte in het begin bij een van de vorige eigenaren de stal niet in. maar nu zijn we inmiddels 4eigenaaren verder maar de naam blijf

mensen moeten ook open staan voor verandering,
ook bijhet annemen van ritten gaat het wel eens fout. mensen bellen zeggen ee hoorik kan heel goed rijden ik rij al 3 jaar paard oke leuk.alsje even goed gaat rekenen en je rijd al 3 jaar paard waarvan je zeker 10n lessen per jaar mist ofzo en je rijd een uur in de week kom je uit op gemiddelt een a twee werk weken van 40 uur

hmmmm kunnen die mensen dan nogsteeds zo goed rijden????
we komen het ook steeds weer tegen dat er mannen bellen ik wil een romantische strand rit maken met mijn vriendin overhet strand te paad oke leuk idee kunnen jullie rijden ??? nou uuh nee maar jullie hebben toch begeleiding?? ja wat dacht je dat we 3 uur door het duin en over het strand naastje paard gan mee rennen f zo ..... nou uuh nee dus ja klinnk misschien bot maar ook ik trek dat neit hoor ahahahhahahah:P
of wil je zo graag van je vriendin af pffff menden hetzijn en blijven dieren die ook hun eigen mening hebben en alseen paard denk mooi niet houd je die 600 kiloecht neit tegen. maar verhalen over fotos maken voor de dieren bescherming gaat er bij mijniet in
kijk een goed om je heen en ga eersst een ook bij anderestallen kijken voooor je een oordeel trekt en als jeverhalen hebt gehoord over hoe slecht de maneges we neit zijn kom gezellig eens langs we zijn best wel gezellig en de koffie automaat staat altijd klaar ....
ik wilhiermee niemand beledigen of zo maar ik hoordit soort verhalen zo vaak

voorbeeld v

vande week of die week er voor weet neit meer ghegeh
ging ik met min vriend naar het strand
ondergweg word ik gebeld een groep heeft problemen op het strand kun jij heen gaan ik denk ja lekker mijn romantischestrandritje weer naar de haaien mwhahaha
maar braaf als ik ben rijden wij naar bakkum toe als een stelletje bezetenen want als we er bijna zijn worde wee gebeld nelly loopt los.... wij in galop die knol zoewkken komen aan bij het strand ja we waren wel zo netjes om te stappenlangs de weg mn arme pony had et ook war heeftie ok wat kan ie wel hebben haha
nergen mensen te bekennen zoekken over al worden we gebeld nelly is net aan gekomen op stal (ondertussen waren er 2 ndere ook onderwg om te zoekken die hadden ook snel ff een paard opgezadelt en gaan zoekke) nouja wij verder met ons strandritje heerlijk gereden komen wij op stal aan zie ik de barjufvrouw:P wat een netjes woord zowat met de tranen in dr ogen naar buiten komen ?????
die vertelde dat de mensen vandie rit kwaad waren geworden er allemaal dingen wwaren gebeurt ze een gratis rit wouden alsvergoeding enbla bla bla
deze mensen waren zo aardig om te luisteren voor ze weg gingen NIET DUS en zijn aar wijk aan zee gereden dankan je idd lang zoekken in bakkum nouja paarden staan wer veilig op stal en hebben leker wat extras gehad en hopen dat dit soort ensen niet meer terug komen
wat wij pas later hoorde is dat ze nelly expres hebben LOS GELATEN omdat een vrouw op de fiets had gezegd dat kan wel ..........
ja ken zeker met een80KM wegtussen het duin en stal gelukkig is er niks gebeurt maar wie was er nou verantwoordelijk ls dat paard wel op een auto was beland?????? k denk zomaar de manege want tja de paarden zin zo wild dat je ze volgens mesne zonder verstand van paarden wel los naar huis kan laten lopen

ikhop dat jullie bij sit verhaal wel een beetje inzicht krijgen met hoe wij af en toe denken ver onze klanten wnt als je dit wekelijks aan e hand hebt word je er ook wel moe van toch of zouden jullie het wel fin vinden als er zoiets met je eigen paard gebeurt...
als dit met min paard wasgebeurt had ik ze persoonlijk hun nek omgedraait of zo het dier is weer loos daar ben jij verantwoordenlijk voor als je m huurt en niet een ander

hetis zo jammer dat al deze mensen een snel oordeel hebben wnat praten over eenn pc is ook een stuk makkelijker dan woordelijk met iemand. kom eerst zelf ervaring opdoen en als je een keer leuke begeleiding mee wilt kun je gerust mij wel een berichtje stuuren alleen niet de komende 2 weken aub dan hebik examens:P hahahah maar van de zomerheb ik alle tijd tip voorleuke paarden die braaf zijn rosa sonja sietske teddy bajer bendong pipi eigenlijk allemaal wel allleen wees wel een beetje lief voor ze:(:)

heel veel liefs en groetjes larissa
en hopelijk zie ik jullie een keer verschijnen met een vrolijk humeur en een open houding want je kunt iets alleen leuk vinden als je een beetje toe geeft toch???

XXXX

amyz

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:24

Ff serieus, zou mn pc maar snel laten maken want t leest ontzettend rot.. :P

Maarre... Ik bén meer dan eens wezen kijken... En ik ben óók meer dan eens wezen kijken op andere maneges. Ook een minder mooi gebouwd paard kan er netjes bij staan en das met de meeste paarden op manege Heemskerk gewoon niet het geval. Kunnen we lang of kort over discussiëren maar feit blijft dat de manegepaarden er allemaal (een enkeling uitgezonderd misschien) er niet best bijstaan.

En als de eigenaren serieus van die slechte naam af willen.. Zou ik eens grondig aan de gang gaan. Naamswijziging, flink renoveren, nieuwe spullen aanschaffen, ervoor zorgen dat de paarden er netjes bij staan. Vooral dat laatste eigenlijk, dat zou al een stuk schelen...

Enne, ik heb de laatste keren best een stukje toegegeven hoor.. Ok, paard waar ik op ging stond onder een veeeel te laag dak... Ok, er lag een koffiebroodje in zn voerbak... Ok, er werd wel erg makkelijk gezegd ''jullie redden het vast wel''... Prima, kunnen we nog steeds een leuke rit hebben. Maar a: viel de rit toch een beetje tegen met plotseling klierende paarden (en ik rijd al iets langer dan 3 jaar) en b: moesten we wel errug veel toegeven om er plezier van te hebben..

Nee, ga eens flink aan de slag daar als die slechte naam zo vreselijk onterecht is.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 23:42

Ooit heb ik er al eens een topic over geopend.
Met foto's erbij van een fries met erg doorgezakte rug.

Ik kwam daar samen met een vriendin, we wouden 2 paardjes huren. Eerst zouden we een uurtje in de bak rijden en vervolgens wouden we de duinen in.
Ik had al heel lang niet meer gereden en had dus gevraagd om een braaf paard.
Mij werd de fries met de doorgezakte rug aangewezen. Weigerde om op haar te rijden want het zag er niet fijn uit. Nou ze hebben me toch over weten te halen en ik begon met zadelen. Zadel lag overigens onder een dikke laag stof, die ik zelf heb moeten schoonmaken.
eenmaal in de bak leek het dier wel bezeten! Alleeeen maar rennen.. lekker als je al zo lang niet hebt gereden :P Vriendin zat echter op een brave pony dus we besloten te ruilen. Maar ook zij kon de fries niet aan. Dus zij ook weer van de fries af en ik ben gaan eisen voor een andere pony :P Mocht toen op een klein uitgevallen haflinger. Dier zou ook super braaf zijn en voorwaarts. Eerst dus even de bak ik en het dier zette geen stap vooruit!! Nou na veel pushen eindelijk wat rond gestapt en toen maar richting duin.
Eenmaal die weg over, wou ze alleen nog maar achteruit.. Ik was er goed klaar mee en had besloten door te zetten. We zijn de duinen ingekomen, maar hebben veel achteruit gereden en de haf was er ook paar keer vandoor gevlogen.
Ik was blij toen ik uiteindelijk weer terug was.. en heb het nooit meer gedaan.

Edit: dit was toen t topic
[ITP] doorgezakte rug..

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 12:13

echt het verhaal word steeds mooier
en steeds verder verdraaid echt top joh als je je """manege"""zo moet verdedigen alleen al die reacties geven alleen al aan dat dit soort dingen vaker gebeuren
en ze het heet onder de voeten krijgen anders reageren ze niet zo en gaan ze niet zo in de verdediging toch
maar goed ik ben er klaar mee
ik vin het zo ontzettend mooi dat ze er telkens weer wat bij verzinnen en er zoveel vanaf weten terwijl ze er niet bij waren
en er een meisje liep die vertelde dat toen we belde dat er een paard zonder ruiter vandoor was gegaan ze rustig aan de koffie met een peuk bleven zitten
en dat er niemand reageerde toen hij over de weg kam denderen
maar goed

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:57

weet je, als je als manege eigenaar het beste voor hebt met je paarden stuur je ze niet met wildvreemden zonder enige vorm van begeleiding het duin in.

Je brengt daarmee nl niet alleen je eigen paarden in gevaar, maar ook de mensen die er op zitten en, wat voor het gemak helemaal vergeten wordt, de andere gebruikers van het duin.

Als eigenaar zou ik me daar eerst eens zorgen over maken, die slechte naam komt niet voor niets en door dit soort reacties zal hij echt niet beter worden, daarvoor zal je acties uit moeten voeren.

magiclucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:20

ik snap niet dat jullie banjer allemaal zo moeilijk vinden ik heb m vaak meevoor begeleiding heerlijke pony

bij nood kanik zo weg rijden van de groep en de dingen doen die ik moet doen
je moet alleen niet bang zijn dat je hard gaat.

en over de dieren bescherming bellen voor dat paard met die doorgezakte rug

ja idd het zag er niet uit
maar het aard was dol gelukkig kon iederedag naar buiten
als ze er niet stond was ze bij de slager belanf=d. en de doorgezakte rug komt door het meerdere veukens krijgen er te weinigi of niet werken he=ierdoor z=worden de rug spieren heel slap en zakt de rug in gebeurt heel snel bijeen fries.
maar door het vele gebel van alle mensen bij de dieren bescherming is het paard nu weg en waarschijnlijk toch bij de slager beland erg jammer natuurlijk maar dat krijg je als mensen niet weten wat er aan de hand is
ze kunnen natuurijk ook gewoon vragen waarom maar dat gebeurt niet
het is erg jammer dat mensen alleen naar de slechte dingen kijken enniet naar de goede
mijn poys staan ook met zn 2e in eenbox maar hebbeb ruimte zat en kunnen niet zo goed zonder elkaar paarden in het wild staan ook het leifst zo dicht mmogelijk bij elkaar dat vindenze gewoon fijn

ik hoop dat mensen er iets van leren en geen kritiek op iemand specifiek hoor.. helemaalnietmaarvraag gewoon het staat echt niet stom wantik hat ook nog nooit zo erg gezien toen ze voor het eerst kwam
iedere keer leer je er alleen maar van en dat is zo leuk aan de paarden sport
allemaal ng veel aarrijplezier en ik hoop jullie allemaal nog een keeer gezellig op de manege te zien

groetjes larissa

magiclucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 23:27

amyz schreef:
Ff serieus, zou mn pc maar snel laten maken want t leest ontzettend rot.. :P

Maarre... Ik bén meer dan eens wezen kijken... En ik ben óók meer dan eens wezen kijken op andere maneges. Ook een minder mooi gebouwd paard kan er netjes bij staan en das met de meeste paarden op manege Heemskerk gewoon niet het geval. Kunnen we lang of kort over discussiëren maar feit blijft dat de manegepaarden er allemaal (een enkeling uitgezonderd misschien) er niet best bijstaan.

En als de eigenaren serieus van die slechte naam af willen.. Zou ik eens grondig aan de gang gaan. Naamswijziging, flink renoveren, nieuwe spullen aanschaffen, ervoor zorgen dat de paarden er netjes bij staan. Vooral dat laatste eigenlijk, dat zou al een stuk schelen...

Enne, ik heb de laatste keren best een stukje toegegeven hoor.. Ok, paard waar ik op ging stond onder een veeeel te laag dak... Ok, er lag een koffiebroodje in zn voerbak... Ok, er werd wel erg makkelijk gezegd ''jullie redden het vast wel''... Prima, kunnen we nog steeds een leuke rit hebben. Maar a: viel de rit toch een beetje tegen met plotseling klierende paarden (en ik rijd al iets langer dan 3 jaar) en b: moesten we wel errug veel toegeven om er plezier van te hebben..

Nee, ga eens flink aan de slag daar als die slechte naam zo vreselijk onterecht is.

nou renoveren doen ze zowiezo
maar 3 jar terug is de vorige eigenaar pas overledenenhet ligt no al gevoelig zijn vrouw en zoom nemen het over maar redden het natuurijk niet om in een paar maanden alles te verbouwen en het feit dt de paarden er niet goed uitzien ken ik toch niet bij hoor

en dat is ook deels te danken aan de mensen die niet nadenken aan het grvoel van het paard als ze over het strand heen crossen
en tuurlijk kan het allemaal beter helemaal mee eens maar er is ondertussen aardig wat verandert alleen komen de mensen niet een keer terug om het opnieuw te beken maar steken hun kop in hetzand en blijven bij wat ze voor het laatst hebben gezien

en ondertussne hebben we ook al een aantal ander manege namen gehad idd en zijn er al een stuk of wat nietuwe eigenaren geweest maar menden hebben nou eenmaal een mening en die verandert niet zo snel

nouja ik neem het ook niemand kwalijk alleen zet het gewoon niet op internet want je maakt niet allen de stal maar ook jezelf er zwart mee

groetjeeess

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:02

Als de manege echt van zijn slechte naam af wilt, moeten ze met concrete plannen komen en een speciale dag organiseren waarbij je juist mensen van hier en klanten waarbij het mis is gegaan uitnodigt.
Dit zijn juist de mensen die (misschien terecht) slecht reclame over de stal maken, als je daar vanaf wilt, moet je aan hen bewijzen dat het verbeterd is.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:33

Mh ik heb veel negatieve dingen gelezen en niet verwacht dat het zo zou zijn.
Ik ben nog nooit op deze manege geweest, en ben laatst ergens anders een strandrit wezen maken maar serieus ALLE paarden stonden er zeer netjes bij en werden zeer goed verzorgd!

Marieke___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:38

Pff, wat een discussies hier allemaal..
Ik ga me er verder niet in mengen, maar ik wil Manege Heemskerk bedanken voor de leuke strandrit die ik afgelopen Februari heb gemaakt. Verstandig onder toezicht en met prima verzorgde paarden :)

hola1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:02

Ik had besloten om maar niet meer te reageren, omdat er allemaal dingen bij werden verzonnen, of het verhaal werd omgedraaid. Nu moet ik wel enorm lachen hoor! Wat er toch allemaal weer bij is verzonnen?!Het is echt niet normaal gewoon! Ik heb dus helaas gelijk. Ik heb besloten om er maar niet meer op in te gaan. Ik laat het voor wat het is. De manege staat slecht bekend zo te lezen, dus ik mag hopen dat jullie heel snel het e.e.a. gaan veranderen! Erg sneu voor de paardjes!

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 02:00

Is de film trouwens al klaar ?

Xxxx

roxytinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:25

weet je wat nou nog het mooiste is dat ze nu in berichten aan de gang gaan beetje kinderachtig ik ben er allang klaar mee maar hier het leuke berichtje

Onderwerp: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

roxytinker schreef:
echt het verhaal word steeds mooier
en steeds verder verdraaid echt top joh als je je """manege"""zo moet verdedigen alleen al die reacties geven alleen al aan dat dit soort dingen vaker gebeuren
en ze het heet onder de voeten krijgen anders reageren ze niet zo en gaan ze niet zo in de verdediging toch
maar goed ik ben er klaar mee
ik vin het zo ontzettend mooi dat ze er telkens weer wat bij verzinnen en er zoveel vanaf weten terwijl ze er niet bij waren
en er een meisje liep die vertelde dat toen we belde dat er een paard zonder ruiter vandloor was gegaan ze rustig aan de koffie met een peuk bleven zitten
en dat er niemand reageerde toen hij over de weg kam denderen
maar goed

het is toch erg jammer dat volwassenen zoals jij je voor doen iemand zwart moet maken op een internet site erg jammer
je kunt een ander ook gewoon in zijn waarde laten....
en als het er echt zo slecht is waarom is mijn eigen paard da Z springen L3 dressuu en L eventing???
tuurlijk zijn manege paarden niet mooi als ze ze an vreemde mee geven
je dacht toch niet dat je op een super sport paard ff lekker over het strand mag raggen lijkt mij niet iig
mar ik vin ddit persoonlijk erg laag dat je zo over die manege moet reageren zij laten jou toch ook in je waarden en pratenniet over je op internet
beetje respect is ver te zoeken op deze wereld
jammer maar helaas

groetjes,
laris

Mloesblondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 12:09

hoe gaat 't met 't filmpje dames?

xx

Nagoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:04

Geen gezeik graag over filmpjes ed meiden.
Helaas hebben hun een iets wat mindere strandrit gehad, graag hadden we dat anders gezien.
Mochten ze ooit terug komen (wat waarschijnlijk niet het geval is en uiteraard begrijpbaar) dat ze dan wel een fijne rit hebben.

Tevens vind ik dat deze strijd over moet zijn. Dit maakt het er niet beter op.

Iets over de manege, we zijn bezig met een geleidelijke renovatie zodat alles toch kan blijven draaien.
Tevens heeft de renovatie een tijdje stil gestaan omdat de vorige eigenaar plots was overleden en op dat moment staat je hoofd even niet bij renoveren. Maar nu zijn ze alweer druk bezig.

Over koffiebroodjes oid; dit krijgen ze uiteraard niet elke dag dat is absoluut niet gezond hoogstends 1x in de 2 weken als het toevallig bij het brood van de bakker zit.

Tevens over de hoogte van de stallen, het is een vrij lage stal maar die kan je dus onmogelijk hoger maken hoe graag ze ook zouden willen.

Tevens stonden er een paar paarden die er slecht uitzagen zoals de fries, deze is uiteraard alweer weg. Aangezien de manege alleen paarden wil die er ook daadwerkelijk geschikt voor zijn. Ook voor sommige paarden die er staan zien er iets wat aan de dunne kant uit maar deze paarden krijgen echt genoeg te eten alleen zijn gewoon dun aangelegd zoals je ook bij mensen hebt. :)

Ik hoop dat er nu wat dingen opgehelderd zijn. Ik bedoel dit niet aanvallen oid want ik werk en sta met mn paard niet meer op de manege dus heb ook geen reden om ze te verdedigen.

Groetjes Joline

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:05

Ach er zijn een hele hoop dingen die er niet uitzien en die ik ook niet vind kunnen op deze manier, maar m'n strandrit die ik er een paar jaar geleden heb gereden (met begeleiding) was wel gewoon heel leuk, de rit op zichzelf. Alleen de rest is zo jammer, en ik denk ook dat ze alleen van hun slechte naam afkomen als het roer écht flink wordt omgegooid (want er wordt al jaren geroepen dat de boel gerenoveerd zou worden, dat was toen ik d'r was al het geval).

Nagoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:23

Ik ben het zeker met je eens dat de boel er niet pico bello uit ziet en als eigenaar had ik het ook zeker anders gedaan. Maar helaas ben ik de eigenaar niet en heb ik er dus ook weinig over te zeggen. De renovatie is geleidelijk en is nu wel op een redelijk tempo. Maar inderdaad zouden er een aantal dingen anders moeten gaan wil het van zn slechte naam afkomen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:45

Moderatoropmerking:
Dames zullen we het hier enigzins vriendelijk en respectvol houden? Het is niet de bedoeling om persoonlijke vetes openbaar uit te spelen. Indien je iets aan elkaar kwijt moet doe dat dan via PB en niet openbaar!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:11

Ik ben vandaag geweest. Ik heb een heerlijke rit gemaakt met brave paarden, die ietwat slomig waren maar wel redelijk te rijden. Bella, de Fjord die ik mee had schudde alleen de hele weg heel erg heftig met haar hoofd, maakte niet uit of ik met losse teugel reed of ze oppakte. Zij had een hoofdstel dat niet goed afgepast was, dat heb ik zelf moeten doen, ook was het bitje dat zij in had iets te klein en niet schoongemaakt voordat we kwamen. En dat kan bij een watertrens heel erg vervelend zijn voor het paard. Ook het zadel lag niet super. Ze reageerde verder wel behoorlijk op de hulpen, alleen bij de opgang naar het strand wilde ze even niet verder. Maar dat lukte met flink been eraan houden en opgesloten houden ook wel. Helaas was het strand erg druk, waardoor wij besloten rechtsomkeert te maken. Hier kan de manege natuurlijk niets aan doen, niemand verwacht strandweer in deze tijd van het jaar. Tjibbe volgde gewoon braaf Bella, ruiter vond het een heerlijk paard. Ze hebben beiden geen stap verkeerd gezet.
Hoewel ze van een bezoekje van zowel de tandarts als de hoefsmid niet slechter zouden worden en ik zou aanraden Bella een martingaal om te doen vanwege het hoofdschudden.

Wat mij nog het meeste opviel was dat we aankwamen, we betaalden en kregen onze paarden toegewezen, en daarna hebben we niemand van het personeel nog gezien. Niemand die even kwam kijken of het allemaal lukte, of je het wel goed deed, even controleerde of alles wel goed zat. Dat lijkt me toch wel een vrij essentieel punt voor een manege. Als manege-houder ken je ons niet, voor het zelfde geld was dit de eerste keer dat we op een paard zaten! Toen ik daar naar informeerde kreeg ik als antwoord dat ze zo konden zien dat wij genoeg ervaring hadden... Hoe dan? Er werd helemaal niet op ons gelet en we hadden zo het zadel achterste voren op kunnen leggen en wegrijden, of met losse riemen her en der. Proefrijden hoefde al helemaal niet, we moesten op de weg opstappen... Dit vond ik wel heel erg raar.

De stallen waren donker en oud, en niet meer van deze tijd. Er waren nog steeds stands en een paar paarden in de stands sloegen of dreigden te slaan. Er stonden in meerdere stallen meerdere shetten bij elkaar. Als voer lagen er bij terugkomst een lading broodjes in de bakken, geen biks of ander normaal krachtvoer te bekennen. Wel hooi van behoorlijke kwaliteit. Maar er moet nog heel erg veel gebeuren om het enigszins aan de moderne eisen te laten voldoen. Ik zou de manege dan ook heel hard aanraden haast te maken met de verbouwingen, een paar blikken verf te kopen en de bakranden eens grondig in de verf te zetten, het erf even goed op te ruimen en netjes te maken. Dat zou al enorm schelen in de uitstraling. Een nette schutting bij de parkeerplaats neer te zetten geeft al een hele andere indruk en dat zijn dingen die niet veel geld kosten en die je zelf kan doen als je er even de schouders onder zet. En als alles klaar en verbouwd is en netjes is onder een andere naam verder te gaan, om het verleden af te sluiten.

Wat ik me alleen wel afvraag is wat er op het strand met deze paarden gebeurt. Tjibbe en Bella stonden niet bepaald te springen om het strand op te mogen, eerder het tegendeel. En in veel andere berichten in dit topic komt ook naar voren dat de paarden niet graag het strand op gaan. Terwijl de meeste paarden juist er niet af willen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:13

Klinkt idd net als mijn ervaring ruim een jaar geleden...

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:09

Het is natuurlijk wel drukker nu dan normaal,
maar daarnaast mag je op zondag sowieso niet het strand op met paarden, het gehele jaar niet, die regels hoort een manege te kennen.

Edit: Bij wijk aan zee teminste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:50

labyrinth schreef:
Het is natuurlijk wel drukker nu dan normaal,
maar daarnaast mag je op zondag sowieso niet het strand op met paarden, het gehele jaar niet, die regels hoort een manege te kennen.

Edit: Bij wijk aan zee teminste.

Is overal zo vanaf 1 april, voor 7 uur sochtends en na 9?? uur savonds.