ikke schreef:Ik heb de indruk dat mijn paard happy is. De manier waarop ie zich vanmorgen weer eens uit de voeten maakte en maar alvast weggalopeerde omdat ik dat toch wel zou gaan vragen en dan vooral de kop die ie erbij trekt, volgens mij is ie best wel happy......
Ik zie het helemaal voor me
Daarna komt dan een tijd van puur wat 'plezier' ritjes en dan begin van het jaar weer rustig aan trainingen opbouwen voor volgend seizoen.
Bliksem heeft er minder moeite mee dan ik. Hij vindt het helemaal geweldig allemaal en verliest in zijn vakanties tussen de wesdtrijden in minder conditie dan ik. Dus ik ben maar gaan hardlopen, dat doe ik dan als hij vrij is. Een 2e paard is nog beter, maar dat kost extra geld en internationaal starten is al duur genoeg.
. Breez heeft nu 'opbouwende' training, om een goede basis conditie te krijgen en dat betekend heel veel stappen en totaal niet op tempo rijden. Klasse I mag je toch maar 13 km per uur en denk dat het een goede zaak is dat ze dat gewijzigd hebben een aantal jaren geleden. (van 15 naar 13)
.
. Maar hoop dat dit bij 1x blijft zo klieren. 

, Hoewel ik dressuur heel belangrijk vindt, moet het ook een beetje leuk blijven. Het ging na zijn eerste endurance rit ineens 10x beter in de dressuur. (Woehoee... 200+ punten
) Zocht een nieuwe instructise, toch weer wat moeilijker en meer druk erop en hij deed helemaal niks meer.......dat is niet helemaal waar....staken en steigeren 
Komt wel weer hoor als het wat mooier weer wordt.