Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 01:12

Leuk!! Ik vind het er altijd zo leuk uit zien dat ik in staat zou zijn een wagen en een Shetlander te kopen.

Het is soms maar goed dat ik geen cent te makken heb :')

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 01:16

:D snadrem, scheelt ze vreten niet zo veel.
op het logeeradres vroegen ze al wat ze 's ochtend moesten hebben..... :') wij lachen...ohhh gooi er maar een plukje hooi in dat is genoeg _O-

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:41

Het schiet bij mij nog steeds niet zo op in de challenge… Paardje blijft maar tobben met z'n gezondheid en hoeven dus we staan nog steeds op iets van 3 km, ga ik toch maar kijken naar hoefschoenen, ik las hier over een aantal tevreden gebruikers van hoefschoenen, hopelijk kunnen we daarmee toch weer eens buitenritjes maken!

Met m'n jonkie heb ik pas onze eerste 500 m. buiten afgelegd maar dat vind ik nou niet echt de moeite om helemaal Endomondo voor aan te zetten (buiten dat was ik zo zenuwachtig - ben echt een schijterd langs de weg :+ dat ik er dan ook niet aan denk haha)

Ik probeer wel steeds het topic bij te lezen en erg leuk om al jullie buitenrij verhalen te lezen! en zo te lezen ben ik gelukkig niet de enige die buitenrijden nog een beetje spannend vind haha :Y)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:51

Ben ondertussen lid van de challenge, binnengekomen op plaats 50 met 140.34km *\o/* !
Rij 1x per week, soms meer, met verzorgpony buiten. Rondje duin, strand en bos is al gauw 15km. Daarnaast rij ik af en toe nog een buitenrit bij de manege, in de zomer is dit wekelijks ipv les binnen. Zal er aan proberen te denken om zondag ook mijn horloge om te doen!

Dit zijn verzorgpony en ik :D:
Afbeelding

Hier ook het overzichtje van de rit van gister:
Afbeelding

Afbeelding

En 2 filmpjes:

Laatst bijgewerkt door Danseresje op 17-12-13 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:00

Ik doe nu ook mee! Zondag al lekker gereden en vanavond staat er een volle maan rit op het programma :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:06

horsies5 schreef:
Ik doe nu ook mee! Zondag al lekker gereden en vanavond staat er een volle maan rit op het programma :D

Wauw gaaf!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:46

Snadrem schreef:
Hier zijn we ook weer lekker naar buiten geweest. Alanda was weer wat meer haar oude zelf: weer een stuk rustiger dan de afgelopen dagen. Het energie overschot is weer even een beetje weg gewerkt :D Vandaag hebben we ruim 35 kilometer gereden.

[ Afbeelding ]

Even een foto gemaakt van Alanda haar afgetrainde lijf. Op stal hoor ik wel eens dat ze haar mager vinden, maar ik vind het zelf wel mooi eigenlijk zo. Niets teveel, mooi gespierd, ze glimt als een spiegel en ze heeft zoveel energie dat ik niet denk dat ze iets tekort komt. Gewoon gebouwd als een atleet :) Maar ik was wel benieuwd naar de meningen hier, is ze te mager of kan dit wel zo?
[ Afbeelding ]

Heb je weleens een dikke marathonloper of endurance paard gezien? :D
Ze ziet er super uit.

Je zou alleen nog naar de voeding/elektrolyten/vetpercentage voer kunnen kijken als je denkt dat daar nog aanpassingen nodig zijn.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:48

Ik vind alanda er ook mooi uitzien hoor!
Maar als ze op stal allemaal dresuurpaarden rijden, die paarden hebben een hele andere spieropbouw.
Daardoor lijken ze ook totaal anders.
marathonlopers zijn altijd dunne ielige personen maar lopen kunnen ze! terwijl sprinters juist veel meer spieren hebben, kijk bijvoorbeeld naar Usain bolt , die heeft enorme armspieren.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:47

Iedereen hier druk met andere dingen? Ik ook, afgelopen zondag laatste ritje gedaan en kan zaterdag pas weer, stomme deadlines van studie :(

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:55

Dais, kan m'n vinger er nog niet opleggen. Osteo wordt gebeld voor een check-up en verder even aankijken. Hij heeft energie zat, dikke praatjes vanochtend tijdens m'n rit.
Lijkt af en toe snotneus te krijgen, maar zet niet door (net z'n vrouwtje!) dus blijf t beetje rustig aan doen.
Vanochtend toch lekker opt gemakje 10km gereden en daarmee echt de top 10 in gedoken! Plaats 9 staan we nu, leuk!

Hoe was de volle maan rit?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:08

Chouchou schreef:
Iedereen hier druk met andere dingen? Ik ook, afgelopen zondag laatste ritje gedaan en kan zaterdag pas weer, stomme deadlines van studie :(

Jep, ook deadlines voor m'n masterthesis, na 3 januari wordt het eventjes wat rustiger maar 10 januari start alweer de blok voor de examens. Stond vorige week op plaats 38 maar vrees dat 'k al wel weer gezakt zal zijn... van het weekend nog eens een ritje proberen maken!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:14

ik zak behoorlijk van plaats denk ik
ik rij nu niet heel veel en als ik rijd heb ik les of springen dus dan staat mijn endomondo niet aan
hopelijk kan ik het binnenkort weer bijspijkeren :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:19

Haha, maar één plaats gezakt zie ik net. Iedereen zal wat meer binnenzitten in de wintertijd :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:19

Geen deadlines, maar gisteren geen tijd, vandaag rijdt eigenaresse en vrijdag heb ik les, en 3 dagen achter elkaar intensief vind ik nog te veel van het goede

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:33

Hier ook hard aan de studie en studie ontwijkend gedrag :P .
Ik hoop deze week nog even een ritje te maken, maar met een weekend vol verjaardagen en kerst op komst kunnen dan goed wandel- of baksessies worden.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:39

Vandaag weer een lekker en leuk ritje gemaakt. Rondjes lijken hetzelfde, maar volgens mij nog geen 1 hetzelfde :+
Ipv foto filmpje erbij. Excuses alvast voor het bewegende beeld! Is gewoon met telefoon.
Zeker het stukje in draf, ik ben aan het lichtrijden :')

Afbeelding

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:46

Leuk filmpje Nessa :) Als het een beetje weer is ga ik denk ik morgen nog wel een stapritje doen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:58

Leuk rondje! Mijn rondjes zijn wel redelijk vaak het zelfde. :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:16

Het gebied waar ik nu in rij is erg klein.
Ik probeer altijd 10+ km te rijden.
Maar dan wel in andere routes. Anders vind ik het saai.
Nu ga ik echt bedenken hoe ik ga rijden.

In de duinen doe ik dat niet.
Dan rij ik meestal maar wat.
Daar is het groot genoeg voor

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:20

Ik rij ook vaak hetzelfde. Kan eigenlijk alle kanten wel uit hier. Maar er zijn een paar favoriete weggetjes hier, dus die komen vaak voorbij! Wel wat variatie en welke kant om en soms een hoekje erbij aan of eraf. Maar de 'basis' wel vaak hetzelfde. Maakt ook niet uit, vermaak me zo ook erg goed.
Van het voorjaar, als de dikke buik van paardje niet meer zo in de weg zit, dan maar weer op zoek naar leuke plekjes wat verder weg!

Deze week alleen zondag naar buiten. Vandaag in bak bezig geweest en vrijdag maar eens uitgebreid wassen. Kijken of mevrouw nog wit is onder alle viezigheid :+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:34

Ja in de lente kan ik weer los in de duinen.
Vermaak mij ook wel hoor!
Deze week niet meer rijden helaas. Druk druk druk. En inhaalmoment heb ik ook niet, druk druk druk.
Ja zaterdag. Maar dan is Bonny druk druk druk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:36

Ik rijd in het noorderbos als ik een uurtje of korter heb, anders ga ik naar de duinen! Maar ik ben er dan ook zo met mijn turMo :+

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 20:47

Ik rijd ook vaak hetzelfde rondje, al zijn er een paar variaties van dat rondje mogelijk. Tot nu toe verveelt het nog niet :Y)
Vandaag mn draver weer mee op pad genomen. Haar hoefschoenen hebben nu een bontrandje en dat lijkt te werken. Ze had er in ieder geval zin in :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:26

Jaan81 schreef:
Dais, kan m'n vinger er nog niet opleggen. Osteo wordt gebeld voor een check-up en verder even aankijken. Hij heeft energie zat, dikke praatjes vanochtend tijdens m'n rit.
Lijkt af en toe snotneus te krijgen, maar zet niet door (net z'n vrouwtje!) dus blijf t beetje rustig aan doen.
Vanochtend toch lekker opt gemakje 10km gereden en daarmee echt de top 10 in gedoken! Plaats 9 staan we nu, leuk!

Hoe was de volle maan rit?

Lief dat je er naar vraagt!
Het was erg geslaagd.. paard was onwijs braaf :j
16 jan gaan we mss weer.. maar dan met wat stalgenootjes nog :)

Gefeliciteerd met jullie 10e plek *\o/*

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:41

Leuk filmpje Nessa! Volgens mij heeft jouw paard het prima naar z'n zin :D