[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RiannaB

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:48

Mooie lengte! In de zomer zijn vlechten wel lekker inderdaad.

Mijn paard heeft ook best volle manen, die wil ik ook weer laten groeien. Kijken hoe ver we komen.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:01

Wij hebben vanavond op de strabrechtse heide ook weer een prachtige rit gemaakt, en zelfs Schotse hooglanders gespot *\o/* zo'n gave beesten, al was ves niet erg onder de indruk

Ze staan hier trouwens wel achter een draadje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:11

Mooie foto's! Ook met het licht van de avondzon erbij!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:12

Prachtig! Het zijn schitterende dieren :j
Maar een draadje is wel prettig :=
Ik ben een keer per ongeluk midden in de kudde terecht gekomen. Ze deden niks en Jim vond ze niet heel eng. Maar ik voelde me er niet heel lekker onder :=
Ik heb er nog foto's van. Zal ze morgen eens opzoeken.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:14

Wij hebben er in vlieland ook door heen gereden inderdaad... Ze zijn wel echt heel vredig wat ik er van zag. Maar ik ken je gevoel van toch wat ongemak, zijn best intimiderend...

Al vond ik het wel erg gaaf ze hier te zien, had ze hier nog nooit eerder gezien!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:19

De Trekkers zijn semi-boomloos trouwens, zitten wel kussens onder. Ik denk dat de foto van de Ultimate Luxury wat vertekend, aangezien het me nooit opgevallen is dat de zitting 'bol' is. Het zadel zit anders trouwens geweldig en die teruggesneden zweetbladen storen me absoluut niet. De wrong is ook zeer fijn. (Geen idee of ik die er toen heb ingestoken) Die is fijner dan van de Pro Endurance (bovenste zadel op de foto & het filmpje) aangezien het zachter is en iets minder 'dwingend'. Ik moet wel zeggen dat dit zadel je wel in de goede houding zet, althans, dat heb ik gemerkt met meerdere ruiters.

Ja, qua galoppaden mag ik wel niet klagen ivm de lange stroken gras.. :) Zo heb ik mijn favoriete pad op nog geen 10 minuten van huis uit. Héérlijk crossen doen we daar :D Koetjes zijn voor mijn ruin al geen optie, haha. Hij is er werkelijk doodsbang van := Helaas woon ik hier ook tussen de boerderijen, dus jonge koeien overal. Daarom kom ik al even niet meer met hem buiten, aangezien ik van 0 wil beginnen met vertrouwen opbouwen etc.

Hier een stukje van vorige zomer. Excuus voor in 't trekken van haar mond (ben ik inmiddels ook vanaf gestapt ivm bitloos ;) ), mevrouw wou naar huis :P

En een ouder filmpje, lager op hetzelfde pad.

Normaal gezien vlechtte ik ook altijd de manen in de zomer, maar tegenwoordig ben ik beetje lui :P En ik borstel best lang dus zit vaak met wat tijdgebrek aangezien buitenritvrienden dan al klaar zijn. Mijn ruin staat constant in vlechten, zonder raken ze enorm in de knoop. Hij heeft dan wel manen tot aan zijn schouder..

Wat een prachtige rit Renee! Erg mooie foto's!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:18

Wij zijn op stal gezegend met een drafbaan,een heerlijk stukje polder midden in de randstad.

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 07:56

Heerlijk zo'n galop pad! Wij hebben een paar hele brede bermen, heerlijk!
Drafbaan lijkt me ook niet verkeerd :D

Zadel klinkt wel erg goed Jackytje :j
Ik ken ze verder niet, maar als ik ooit eens helemaal ga buitenrijden is dat wel een interessante optie. Voorlopig vinden we western ook nog veel te leuk :D

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:01

Leuke filmpjes Jackytje! Lijkt me erg leuk, zo'n pad.

Oeh gaaf, zo'n drafbaan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:18

Dit was onze Schotse Hooglander actie. Toen ik het pad op ging had ik ze niet zien liggen. Ze lagen allemaal verscholen tussen de struikjes :=
Dit was de 1e die we tegenkwamen. Al snel stonden er een paar op en kwamen steeds dichterbij. Ik scheet echt 7 kleuren :')
Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:27

Haha, ze liggen daar inderdaad wel heel onopvallend. Lijkt mij ook best spannend hoor, om zulke beesten tegen te komen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:48

Wat een belevenis met zulke megakoeien! Doe mij onze reetjes dan maar, wel zo veilig :P

Ons eerste "echte" buitenritje na bijna 5 maanden blessure ellende zit er weer op! Paard vond het ge-wel-dig:

De Blijste Oren van Bokt :+ :D
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 21:50

Wat fijn dat je weer op stap kan Vientje! *\o/*

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:06

Hier 2 dagen geleden weer een heerlijke rit gemaakt van zo'n 25km. Weer mocht ik de GoPro op en dit keer had ik de eer om een filmpje te maken. Tinky en ik waren deze dag 4 jaar samen en ze heeft me vele cadeautjes gegeven (o.a. hoe geweldig ze was op kop, dat ik haar individueel kon sturen, ...)

Deze route was trouwens ook in mijn omgeving. :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:19

Fijn dat je weer kan rijden, Vientje!

Mooie omgeving hoor, Jacky! Leuk filmpje! Dat kusje in het begin :P Gaaf zo tussen de maisvelden door en mooie uitzichten! Mooi landschap hebben jullie daar.

Wij hebben gister samen met een oud klasgenootje (die de weg kent) 13 km gereden in bijna 3 uur. Onze langste rit met de meeste kilometers tot nu toe. :D De rit ging vooral door de duinen, wat overigens best zwaar was. Heuveltje op, heuveltje naar beneden, over mulle zandpaden. En mijn paard en ik hebben voor het eerst samen het strand gezien! *\%/* We zijn alleen niet echt het strand op geweest, ik heb alleen even gekeken en een foto gemaakt. We waren er op een tijd dat je daar niet met je paard het strand op mag en we wilden er ook niet nog een langer rondje van maken. Misschien volgende keer wel de allereerste keer met m'n paard het strand op :D :D

In een ander topic had ik al 2 foto's geplaatst, ik zal ze hier ook even zetten.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:27

Geprobeerd m'n vorige bericht te wijzigen, maar m'n telefoon werkt nooit mee als ik later nog iets bij de tekst probeer te plakken. Dus dan maar even in een nieuw berichtje:

Afbeelding
:D :D :D

Afbeelding

Birdieh83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:55

Afbeelding

Wij zijn vorige week maar weer eens naar het Solse Gat gereden. Heerlijk!

Oh en al die koeien.. ik moet er niet aan denken! Vorige keer dat ik een stier (achter een hek en stilstaand) zag moest ik afstappen omdat ik Schimpie er niet langs kreeg!

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:17

Mooie plek, Birdie!

Wij hebben gister trouwens ook nog koeien gezien onderweg. Eentje lag vlak langs het pad, maar de paarden gingen er braaf (maar wel met een boog :P) langs. Staat ook nog op de film trouwens. Zodra ik tijd heb zal ik weer even een kort filmpje van de rit maken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:44

Oh die duinen. Heerlijk! <3

Wij hebben gisterochtend vroeg een ritje gemaakt, voor de wereld wakker werd. Zo voelde het tenminste :D
Afbeelding

Afbeelding

Dit wordt een mooi zonnebloemveld. Een paar stonden al in bloei. Prachtig!
Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:24

Wat een prachtige fotos weer!
Ik ben op het moment meer bij de deur bezig met lange teugelen en aan de hand werken enzo. Misschien morgen weer een buitenritje.

Birdieh83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:14

@amanda: dat zijn de mooiste ritten! voordat de rest van de wereld wakker is. Heerlijk die stilte :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:28

Lekker duin en strand en de polder in de vroege ochtend.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:28

Birdieh83 schreef:
@amanda: dat zijn de mooiste ritten! voordat de rest van de wereld wakker is. Heerlijk die stilte :)

Ja vind ik ook!
Alleen jammer dat dat zo vroeg moet :+
In de winter gaat dat nog wel, zeker als het pas om 8 uur/half 9 licht wordt.
Maar in de zomer moet je er dan eigenlijk wel om 6 uur/half 7 op zitten :=

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:16

Hier kom ik regelmatig koeien tegen met paard, fiets en te voet. Ze doen in principe niks (als ze geen jongen hebben) hoor :') alleen ik zou ze niet aaien noch voeren. Soms gaan ze ook voor je aan de kant. Maar ik moet zeggen.. voel me veiliger op het paard dan op de grond.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:05

Bedankt Rianna, haha en ja, voor vertrek moet vriendlief toch eens een kusje krijgen hé ;)
Heerlijk dat strand en de duinen. Is alweer een lange tijd geleden dat ik op het strand ben geweest te paard. Is voor ons dan ook een 2 uur durende trailerrit, natuurlijk.

Solse Gat ziet er ook super uit!

Ochtendritjes, zalig zijn die. Helaas ben ik niet zo'n ochtendmens :') Wel mooie foto's Amanda!