[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:48

leuke foto adnariM.

Idd,het is flinke plaksneeuw...in de wei lagen ook mooie klompen die uit hoeven gevallen waren..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:51

Inderdaad een beetje plaksneeuw, kreeg tijdens het rijden ook steeds kluiten tegen m'n benen die dan weer uit de hoeven vlogen ;)
Hond deed uitvallen naar de paarden, zowel aan de voorkant als bij de achterbenen. Heb ik nog nooit zo meegemaakt, meestal stoppen honden als je het paard op ze richt maar deze bleef doorgaan.

Mooi opfokplekje, Psydoxy. :j

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:54

Aangezien er in de buurt nogal veel carnavalsoptochten zijn, heb ik maar in de buitenbak gereden.
Bodem was gelukkig prima, heb gewoon alles kunnen doen in de sneeuw. In de wei hebben we baby haasjes gevonden (zal zo de foto uploaden), beetje begin van de lente!

Daarna de hond van de buurvrouw geleend en een flink stuk gewandeld :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 00:57

Wauw, gave foto's psydoxy! Ga je ook vaak langs bij de opfok?

Wat een apart bultje op de neus inderdaad DC.

hetlevenwint: echt waar? Heb nog nooit meegemaakt dat mensen ongemakkelijk werden als er een ánder zonder bit reed. Wél dat mijn bloem op side-pull standje uitgemaakt wordt voor martelwerktuig omdat mensen denken dat het een heel zwaar bit is 'vanwege al dat ijzer' (en dus helemaal niet goed kijken en niet zien dat het bitloos is) :')

Hier op de Veluwe is ook écht weer veel sneeuw gevallen, maar rijden ging perfect. En wat was het mooi op de heide! Pony's nergens last van. Heb met 2 stalgenootjes een rondje van een km of 15 gereden en daarbij het grootste gedeelte gewoon flink door kunnen draven. Inderdaad wel allemaal pony's op blote voeten.
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 01:18

Ja echt, maar nu de gene van dinsdag heeft er geen problemen mee :).

Is hier nu ook aan het sneeuwen hopelijk is het niet te erg dat ik de rit dinsdag moet uitstellen, zou jammer zijn.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 09:09

Ik kan je foto niet zien, adnariM.

Psydoxy, wat een paradijsje waar je paard mag opgroeien! Zo'n wei zou ik voor mijn paard ook wel willen...

Raya, bij jou lag er zo te zien ook een lekkere laag sneeuw. En lijkt me een heel fijn zadel wat je hebt! Werkt dat goed, boomloos met die schapenvacht er onder?

Voor mij zit de sneeuwpret er weer even op :( Ik moet weer maandag t/m vrijdag werken, dus de eerste keer dat ik weer overdag naar buiten kan is pas in het weekend. En dan zal het waarschijnlijk wel weer regenen :(

Ach ja. Ik geniet nog maar even na van de foto die mijn rijmaatje gisteren nog doorstuurde :') Ik leek wel een skileraar met die helm en die zonnebril, haha!
Afbeelding
(of een mijnwerker, met die lamp op mijn kop... dat was dus het lichtje van de camera dat ik had aangezet in plaats van de filmmodus _O- )

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:27

wij zijn er gisteren en tot nu toe vandaag goed ervan af gekomen dus ga poging wagen vanmiddag ondanks gemene wind. als de sneeuw tenminste weg blijft.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:26

Snadrem schreef:
(of een mijnwerker, met die lamp op mijn kop... dat was dus het lichtje van de camera dat ik had aangezet in plaats van de filmmodus _O- )

:')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:42

Yes gaat de goede kant op met mijn nek. Morgen en een woensdag 2 uurtje proberen te werken en dan weer 's middags fysio. Ben benieuwd hoe dit gaat, want dan kan ik misschien ook weer een keertje kijken om een buitenritje te maken.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 21:12

Goed dat het al wat beter gaat Marcella.

Morgen is het zover die gene komt met trailer.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:22

Zo te lezen heb je er helemaal zin in hetlevenwint.....

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:38

Snadrem schreef:
Raya, bij jou lag er zo te zien ook een lekkere laag sneeuw. En lijkt me een heel fijn zadel wat je hebt! Werkt dat goed, boomloos met die schapenvacht er onder?

Ja, enkeldiep ploegen hier hoor, wel 15 cm op sommige plekken! Zadel is super vind ik. Je zit er lekker in, en tegelijkertijd is het heel ongedwongen.
Het is een boomloos met kussens, in principe hoeft er geen vacht of speciaal dekje onder.
Ik heb het wel, omdat Bailey erg gevoelig is voor randjes, synthetisch materiaal en warmte onder het zadel. Had eerst schaap, nu rendier. Rendier is dikker en voert het zweet nog beter af.

Ik heb vandaag grondwerk met de pony's gedaan, ook leuk :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:49

Heb er zeker zin in maar vind het ook spannend. Is de eerste keer dat ik iemand begeleid tijdens een rit die hier totaal niks kent van baan of hoe het er uit ziet. :)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:13

En hoe is je ritje geweest hetlevenwint.

Vandaag het rondje rechtsom over de heide gemaakt............ zonder staken *\o/*, dat deed ie daarvoor al. Dat paard is heeft een obsessie voor de A67. Weet niet waarom maar hij wil altijd daar heen :roll:

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:15

Gelukkig gaat het weer wat beter Marcella.

Is het bij jullie ook zo verschrikkelijk koud? Tis dat pony lekker buiten staat zonder mijn aandacht tot en met morgen, maar anders had ik het echt koud gehad tijdens het wandelen :brr:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:17

Marcella schreef:
Yes gaat de goede kant op met mijn nek. Morgen en een woensdag 2 uurtje proberen te werken en dan weer 's middags fysio. Ben benieuwd hoe dit gaat, want dan kan ik misschien ook weer een keertje kijken om een buitenritje te maken.

Viel vandaag dus vies tegen met werken, maar kijk wel wat de fysio zegt morgen. -O-

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:14

Psydoxy schreef:
Een echte KWPNer, vrij zeldzaam. :+

Apache x Metall

Je endurancepaard in spe? :D
Denk dat menig KWPN fokker/eigenaar/ruiter daar niets van zou snappen :))
Die afstamming hoort toch in de dressuurring :? Maar goed dat een paard zelf niet weet waar hij volgens ons voor is geboren :')

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:17

Zie een hoop sneeuwfoto's! Hier ook nog niet voldoende sneeuw weg gedooid. Hopelijk schiet dat voor het weekend nog op. Ik MOET inmiddels wel echt gaan trainen. We starten eind maart een 120km in Frankrijk dus dan moeten er wel weer wat km in de benen zitten. Ga zelfs al wat middagen vrij nemen zodat ik door de weeks ook het bos in kan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:18

Djilna schreef:
Psydoxy schreef:
Een echte KWPNer, vrij zeldzaam. :+

Apache x Metall

Je endurancepaard in spe? :D
Denk dat menig KWPN fokker/eigenaar/ruiter daar niets van zou snappen :))
Die afstamming hoort toch in de dressuurring :? Maar goed dat een paard zelf niet weet waar hij volgens ons voor is geboren :')

Hoezo? Ik maak ook met een Epilotje het bos onveilig, niet geheel tot ongenoegen van het paard......

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:20

Djilna schreef:
Zie een hoop sneeuwfoto's! Hier ook nog niet voldoende sneeuw weg gedooid. Hopelijk schiet dat voor het weekend nog op. Ik MOET inmiddels wel echt gaan trainen. We starten eind maart een 120km in Frankrijk dus dan moeten er wel weer wat km in de benen zitten. Ga zelfs al wat middagen vrij nemen zodat ik door de weeks ook het bos in kan.

120km zo dan! Hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:30

Ikke, ik bedoel ook juist dat dat prima kan ;) Vandaar dat ik zeg dat het maar goed is dat een paard zichzelf niet bewust is van waar hij volgens mensen voor gefokt is. Maar dat er zat mensen zullen zijn die zeggen dat dat 'zonde' is vanwege de bloedvoering. Waste of talent ;)

Dancer, als het goed is zo'n 7 a 8 uur. Bedoeling is om zo'n 15km/h te rijden gemiddeld. Vorig jaar heb ik een 122km met 16,4 km/h gereden. 3 rondes bijna helemaal gegaloppeerd (17,08 tot 17,7km/h)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:35

Djilna schreef:
Ikke, ik bedoel ook juist dat dat prima kan ;) Vandaar dat ik zeg dat het maar goed is dat een paard zichzelf niet bewust is van waar hij volgens mensen voor gefokt is. Maar dat er zat mensen zullen zijn die zeggen dat dat 'zonde' is vanwege de bloedvoering. Waste of talent ;)

Tja, ooit was die van mij ook bedacht voor een sportcarriere. Allerlei omstandigheden staken daar een stokje voor en nu is het een dressuurend boscrosspaard :D
Er zijn mensen die dat zonde vinden. Ik ben blij met dit paard :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:37

Ach, als baasje en paard samen maar gelukkig zijn, toch?

Mijn haflinger heeft al een carriere van 18 jaar manegepony achter zijn kiezen. En nu is hij met prepensioen en maken we bosritten van 20+ km :)
Genieten doen we samen zeker! En dat is het belangrijkste. Hij is topfit en rust roest, dus ik laat m niet teveel rusten :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:40

Marije_jiplover schreef:
Ach, als baasje en paard samen maar gelukkig zijn, toch?

Mijn haflinger heeft al een carriere van 18 jaar manegepony achter zijn kiezen. En nu is hij met prepensioen en maken we bosritten van 20+ km :)
Genieten doen we samen zeker! En dat is het belangrijkste. Hij is topfit en rust roest, dus ik laat m niet teveel rusten :)

Nee, dat blijkt :D :D :D

Ik heb de indruk dat mijn paard happy is. De manier waarop ie zich vanmorgen weer eens uit de voeten maakte en maar alvast weggalopeerde omdat ik dat toch wel zou gaan vragen en dan vooral de kop die ie erbij trekt, volgens mij is ie best wel happy......

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:48

Psydoxy schreef:
En hoe is je ritje geweest hetlevenwint.

Lief dat je het vraagt :) . Nou ik heb Jack in die 1jaar een half dat ik 'm heb nog nooit zo aan het klieren geweten :') . Ook een cursus "sierlijk van je paard af rollen" gekregen (meneer schrok < ik zat voor m'n zadel < meneer duikt naar beneden om te eten < ik rol er af).
Maar goed naast zijn geklier wel een goede rit gehad :j .

Ahja die heeft nog een excuus... die kan het op puberen steken :') .

Was ik alleen geweest had ik meneer gewoon laten draven als die klierde maar was met 2 dus de eerst volgende rit mag die tempo verwachten ~~}> (als die terug kliert).