[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:16

Daar sluit ik me ook bij aan :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:05

Wat een heerlijke oortjesfoto's weer in prachtige omgevingen! *\o/*

Voor mij is het weer eventjes geleden, ik maak niet heel veel foto's te paard meestal. Echter heb ik zaterdag een rit gemaakt met vrienden van zo'n 30km. Ging top! En aangezien ik achteraan reed mocht ik de GoPro op. Eigenlijk hadden we hem wat lager moeten instellen, want Tinky's oortjes zijn soms moeilijk zichtbaar. Het filmpje is best lang, maar als je doorkijkt is er op het einde ook een kleine blooper..

Ik heb stijgbeugels met leertjes over het inschuifijzertje. Helaas schuiven die er wel eens af en ik wou het dus in orde brengen. Natuurlijk doe ik dat à la Kaat op mijn paard terwijl de rest nog rijdt, dus mevrouw Tinky loopt een beetje weg en Prince (het witte paard) wou sociaal doen (?).. Daar was Tinky niet mee eens dus heeft ze gericht geschopt naar hem, waardoor ik evenwicht verloor en er bijna af lag.. (En ondertussen wolletje kwijtraakte) Oeps! Toch niet gevallen ;)

Ohja, overigens eerste keer bitloos in groep :D :D Trots!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:02

Leuk zo'n go pro filmpje Jacky! Ziet er uit als een mooi divers rijgebied :)
En lekker is het he, bitloos buitenrijden? Ik doe het ook met m'n eigen pony en ik doe niks liever meer!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:36

Is idd best divers, ja! Jammer dat het wel 20+ km rijden is voor je zo'n 'klein' bos tegenkomt. En dat het nog best veel straat is. (Al mag ik niet klagen, deze route had echt nog veel veldwegen)

Zeker fijn! Mijn ruin is bitloos beleerd, maar aangezien mijn merrie nog wel eens sterk kon zijn heb ik het met haar vaak uitgesteld. Nu heb ik met haar een lesje gehad en ik wou gewoon dat bit uit haar mond. Na de les is ze echt al stùkken fijner. Nu is het gewoon kwestie van meer en meer rijden zodat ze de druk nog meer gewoon wordt.

Donderdag terug meer richting mijn omgeving en naar mijn favoriet pad samen met dezelfde mensen. Ik mag de Go Pro terug op, dus wees maar zeker dat er terug een filmpje komt! :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:52

Oh dat is wel een tegenvaller zeg, dan moet je wel 'n flink rondje rijden wil je in het bos komen!
Q rijd ik tijdens de dressuurtrainingen wel gewoon met bitje, op buitenrit heb ik 'n lichte s-hackamore, omdat 'ie nog wel 'ns wat te enthousiast wil worden. Gelukkig hoef ik meestal niet in te grijpen en rijden we gewoon met 'n lang teugeltje rond

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:50

Leuk filmpje! Grappig, dat van dat wolletje dat je weer ophaalt en je paard zo laat staan. Gaaf paard heb je!

Leuk dat jullie ook bitloos rijden :D Ik rij sinds een paar weken bitloos en ik ben helemaal om! Daarbij is het ook super makkelijk dat ik m'n paard onderweg gewoon even op een stukje gras kan parkeren en hij zonder belemmering kan eten.
Ik rij overigens alleen maar buiten. De bak die ik kan gebruiken ligt op 10 min. stapafstand, maar mijn paard en ik vinden buitenrijden veeeel leuker dan rondjes door de bak :D

Ik was ook nog met een filmpje bezig van m'n capcamera. Vandaag onverwachts een dagje vrij, dus die kan ik vandaag wel afmaken en uploaden.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:15

Gisteravond ook weer een fijne rit gedaan een rondje van zo,n 17 km lang.
Dit keer samen met een stalgenootje.

Afbeelding

Haflingeroortjes en ijslanderoortjes :D

Afbeelding

Dit keer eens een andere route genomen, met allemaal slingerweggetjes. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:18

Deze had ik nog niet gepost, maar wij hadden vorige week bijzonder publiek tijdens onze rit.
Kudde kalfjes kwam aangedenderd. Omdat Jim het wel heel spannend vond moest hij even kijken van mij, zodat hij besefte dat het geen paardetende koetjes waren :D

Koeien met horsesense. Haflinger absoluut zonder cowsense _O-
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:26

Bedankt! Hier nog een foto van shaggy paard (zonder haar ridderoutfit :P ) tijdens de pauze op een weiland van een boer die we mochten gebruiken. Die was trouwens echt gigàntisch. Dus we waren blij dat de paarden zo netjes bij ons bleven, want vastbinden vond ik geen optie met al die prikkeldraad.
Afbeelding

Ik rijd wel af en toe nog in de bak, aangezien ik wel merk - zeker met de overstap naar bitloos - dat ik zo wel enkele dingen kan verduidelijken voor haar, zo ook voor op buitenrit. We moesten écht van 0 beginnen m.a.w haar proberen rondtesturen in de bak. En dat lukt nu wel al stukken beter. Ik rijd dan ook vaak echt niet lang. Gewoon een goed halfuurtje een positieve training en dan stop ik. Ik probeer niet door te vragen want dat heeft toch geen zin. Stapje per stapje :)

Bitloos is idd enorm handig in die zin, al had ik op buitenrit toch altijd een touwhalster onder mijn hoofdstel. Zelf als ik nu bitloos rijd doe ik het hoofdstel ook uit bij een pauze.

Leuke foto's Westerntrail! Blije koudbloedoortjes, dat zie ik graag :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:29

Ik ben een halsterhoofdstel aan het opknappen. Lijkt me ook super handig voor onderweg!
Bitloos is helaas geen optie buiten met mijn neuroot :\

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:10

Dat is idd jammer :( Een halsterhoofdstel kan ook wel fijn zijn ja :j Mijn clubgenootje en vriendin heeft echter wel al voorgehad dat haar paard bij vaststaan gewoon de ring had kapotgetrokken. Ze moest dus nog 2 dagen met een kapot hoofdstel rijden. Daarom blijf ik een touwhalster toch net iets fijner vinden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:27

Oei :=
Ik vind het vastzetten aan een touwhalster juist weer een beetje eng omdat het niet knapt als ze gaan hangen.
Ik heb wel altijd een extra hoofdstel en halster mee als ik meerdere dagen weg ga. Dus dat moet geen probleem zijn. Ben daar extreem voorzichtig in. Beter teveel spullen bij me dan te weinig :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:15

Ja, dat is wel waar :j Gelukkig is mijn paard wel absoluut geen hanger en is ze het o zo gewoon om stil te staan/vast te staan. Mijn ruin durft wel te hangen, daarom doe ik hem toch ook liever een stalhalster aan. En idd, beter te veel spullen dan te weinig! Hoevenkrabber heeft ons bv. ook al véél geholpen, niet persé voor de hoeven, maar bij een kapot hoofdstel, ...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:17

Haha, ja net als strotouwtjes. Echt onmisbaar!
De mijne kan wel eens hangen, daarom heb ik inderdaad ook een stalhalster :j
Touwhalster gebruik ik wel voor grondwerk of soms met rijden in de bak. Maar verder niet.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:21

:)* Strotouwtjes, dat zou ik nog in mijn zadeltassen moeten steken! Zo zie je maar, ervaringen delen etc. is altijd handig. Kan je alleen maar van bijleren lijkt me. Welke zadeltassen vinden jullie trouwens fijn? Ik heb er nu van Trailgear, merk uit Amerika. Zijn superfijn vind ik, alleen de ophanging is niet ideaal aan mijn Trekker ivm het pommeltassen zijn en dus over de hoorn van een westernzadel horen :P Nu heb ik het vast zitten met klittenbandjes aan mijn ringetjes vooraan (want de gesp is nét te groot om er door te steken) en de stroken klittenband rond mijn pommel. Ik zal eens een foto maken van hoe ik het heb, want klinkt nu nogal vaag denk ik..

Ik zou denk ik wel nog graag tassen voor achteraan willen ook, dat ik eens kan afwisselen en gewoon voor extra spullen voor langere ritten. Ik denk om terug voor een Trailgear te gaan, maar dan moet ik zeker weten dat de bevestiging goed is. Een simpele banaanachtertas is voor mijn Trekker dus bv een No Go en hangt absoluut niet goed vast.

Edit; dit is de tas die ik nu heb http://www.thewesternbarn.com/index.php ... uct_id=426

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:31

Ik weet niet welk merk ik heb. Maar ik heb ze voor over de knop van mijn westernzadel inderdaad. Ik zie wel voor me hoe jij ze bevestigt, maar ik ben toch blij dat ik een knop heb :D
Zijn van bruin canvas en waterdicht. En voor met 2 ringetjes, zodat ik ze met riempjes weer aan de ringen van mijn zadel kan bevestigen tegen het klapperen. Ik vind ze heel fijn :j
Ik wil nog eens leren. Als ik geld over heb :+
En tassen achteraan :j

Ik kan even geen foto vinden. Ik weet zeker dat ik er 1 heb.... Wordt vervolgd....

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:57

Filmpje! Van de bosrit van afgelopen vrijdag. :D
Wel even de kwaliteit op z'n hoogst zetten bij het kijken.

Ik ben nog niet zo'n die-hard buitenrijder. Maak ook nog niet zoveel kilometer. Ik wil nog wel een keer een goede zadeltas waar ook een flesje water enzo in kan. En misschien kijken voor een ander zadel (ik rij nu altijd op een dressuurzadel en heb snel last van m'n benen als ik er een tijd in zit). Maargoed, dat komt nog wel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:01

Bos
<3
Ik kan het filmpje hier niet kijken, hij loopt vast. Traag internet :+
Wel gezellig met die 2 paarden geloof ik.

Dit is mijn zadel. Met gelzitting :+:
Overigens train ik ook western, vandaar een westernzadel. Ander zadel wat goddelijk zat met langere ritten was de Massimo Trail. Heerlijke zachte zitting ook!
Afbeelding

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:23

Dankjewel Jackytje leuk paardje heb je. Mooi zadel heb je @Amanda.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:36

Heerlijk bos idd! Dat mis ik hier in de omgeving.. Goede ruiterpaden. Helaas, geen zandpaden hier. Vaak veldbanen of met grind. Of ja.. straat.

Lijkt me een heerlijk zadel, Amanda! Ik wou lang voor een Massimo Trail gaan idd, maar toen ik er eens op een bok op zat, vond ik hem niet heel comfortabel in mijn heupen/bovenbenen. En ze zijn ook beperkt verstelbaar. Ik ben dan uiteindelijk gevallen op een tweedehands Trekker, bleek van vrienden, dus was perfect! En echt, héééél verliefd op dat zadel <3 Ik heb nu dus ook een tweede Trekker gekocht, de Ultimate Luxury met A-zit, maar daar heb ik nog niet veel mee gereden.
Afbeelding
Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:58

Wat een prachtig bos Rianna!
Ik rijd op een Kieffer dressuurzadel haha. Heerlijk zadel, kan er uren in zitten :j Zadeltassen gebruik ik niet, tijdens een lange rit stouw ik een pakje sultana's in m'n broekzak := Mijn bijrijdpaard heeft een boomloos zadel en dat zit toch wel echt verrot, totaal geen steun zit eraan dus je bent meer bezig met op je paard blijven zitten (explosieve merrie met explosieve gangen :roll: ) dan met lekker ontspannen rijden, dat is wel erg jammer. Jackytje, wat een apart zadel lijkt me die onderste met van die extreem terugliggende zweetbladen? En is de zitting nou ook zo bol of zie ik dat nou verkeerd?

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:59

Wat een mooi zadel, Amanda! Lijkt me heerlijk zitten!

Ik zou misschien wel een zadel van Barefoot willen. Alleen een weidegenootje zei dat een boomloos zadel niet goed voor je paard z'n rug is voor lange ritten? Geen idee of dat klopt? Moet me er nog even wat meer in verdiepen..

Over die ruiterpaden. Je hebt hier flink wat kilometers aan ruiterpad door bos/duin en ik kan ook nog naar het strand als ik een wat langere rit wil maken. Het gebied is hier alleen wel erg zwaar. Mulle zandpaden en je rijd heel veel omhoog en weer naar beneden. Ik stap vooral dus heel veel en waar het pad ietsje rechter is en minder mul probeer ik wel stukjes te draven. Wat jullie hebben aan galoppaden dat heb ik hier dus weer niet. Maargoed, ik mag absoluut niet klagen ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:14

Hoe zit dat Jackytje? Ziet er comfortabel uit, maar wel anders dan anders.
Hier ook geen ruiterpaden helaas. Of ja 1, in een omheind natuurgebied waar ook schotse hooglanders lopen. Vaak op het ruiterpad :\
En je kan er maar aan 2 kanten in. Is geen rondje, gewoon een begin en een eind, dus je moet het ergens in je route inpassen. Op zich zonder koeien best een mooi stukje rijden :j

We hebben ook een paar onverharde paden. Helaas veel met grind met een acceptabele middenberm. Dit stukje is bijvoorbeeld mooi rijden. Nu stond er mais, maar er hebben ook wel eens aan weerskanten zonnebloemen gestaan. We noemen het pad dan ook Frankrijk :+
Afbeelding

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:34

Leuk, dat Frankrijk-pad!
En ik vind zo'n bos blonde manen altijd zo mooi!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:39

Het zit nu in vlechten, maar de bovenkant piekt erg los :=
Ze zijn te lang en vol om los te laten. Dat wordt veel te warm in de zomer. Dus doe ik er altijd vlechten in. Ze zitten er nu reen week in, dus zijn niet zo mooi meer. Meestal laat ik ze 2 weken zitten, dan 1 dag luchten en weer 2 weken vast

Edit. Zo hangen ze er nu bij.
Afbeelding