Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Trots! 
Ik rij sinds een paar weken bitloos en ik ben helemaal om! Daarbij is het ook super makkelijk dat ik m'n paard onderweg gewoon even op een stukje gras kan parkeren en hij zonder belemmering kan eten.

) tijdens de pauze op een weiland van een boer die we mochten gebruiken. Die was trouwens echt gigàntisch. Dus we waren blij dat de paarden zo netjes bij ons bleven, want vastbinden vond ik geen optie met al die prikkeldraad.

Een halsterhoofdstel kan ook wel fijn zijn ja
Mijn clubgenootje en vriendin heeft echter wel al voorgehad dat haar paard bij vaststaan gewoon de ring had kapotgetrokken. Ze moest dus nog 2 dagen met een kapot hoofdstel rijden. Daarom blijf ik een touwhalster toch net iets fijner vinden. 
Gelukkig is mijn paard wel absoluut geen hanger en is ze het o zo gewoon om stil te staan/vast te staan. Mijn ruin durft wel te hangen, daarom doe ik hem toch ook liever een stalhalster aan. En idd, beter te veel spullen dan te weinig! Hoevenkrabber heeft ons bv. ook al véél geholpen, niet persé voor de hoeven, maar bij een kapot hoofdstel, ... 
Strotouwtjes, dat zou ik nog in mijn zadeltassen moeten steken! Zo zie je maar, ervaringen delen etc. is altijd handig. Kan je alleen maar van bijleren lijkt me. Welke zadeltassen vinden jullie trouwens fijn? Ik heb er nu van Trailgear, merk uit Amerika. Zijn superfijn vind ik, alleen de ophanging is niet ideaal aan mijn Trekker ivm het pommeltassen zijn en dus over de hoorn van een westernzadel horen
Nu heb ik het vast zitten met klittenbandjes aan mijn ringetjes vooraan (want de gesp is nét te groot om er door te steken) en de stroken klittenband rond mijn pommel. Ik zal eens een foto maken van hoe ik het heb, want klinkt nu nogal vaag denk ik..

Ik heb nu dus ook een tweede Trekker gekocht, de Ultimate Luxury met A-zit, maar daar heb ik nog niet veel mee gereden.
Zadeltassen gebruik ik niet, tijdens een lange rit stouw ik een pakje sultana's in m'n broekzak
Mijn bijrijdpaard heeft een boomloos zadel en dat zit toch wel echt verrot, totaal geen steun zit eraan dus je bent meer bezig met op je paard blijven zitten (explosieve merrie met explosieve gangen
) dan met lekker ontspannen rijden, dat is wel erg jammer. Jackytje, wat een apart zadel lijkt me die onderste met van die extreem terugliggende zweetbladen? En is de zitting nou ook zo bol of zie ik dat nou verkeerd?