[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:51

Heerlijke ritjes gemaakt allemaal vandaag zo te zien..

Ik heb een rondje met de ijslander van mijn stalgenote gedaan,was lekker relaxed..
Bitloos en met barebackpad,lekker stappen en soms stukje draf.
Genieten.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:09

DarkChrystal lekker aan 't genieten geweest met de ijsco :brr:

Judith is even aan 't chillen tussen de examens door. Wat een tempo op sneeuw :wow:

XxLMMxX had vandaag dressuurdagje.

Solleke_Noah heeft haar handen vol gehad }> Waar heb je ergens gereden? Ziet er behoorlijk heuvelachtig uit van bovenaf.

Snadrem volgende keer op 't goede knopje drukken, helm filmpjes zijn leuk :):) en er ligt inderdaad veel meer sneeuw bij jullie.

Waratje ook al lekker een rondje wezen genieten.

hetlevenwint heeft last van 'paard wanna be' :D

Dancer nog een weekje school en dan lekker vakantie.

Zujuist even m'n rondje op afstandmeten gezet. Was toch een 25 km met een snelheid van 8,87 p.u.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:11

Dat is een lekker rondje zeg!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:13

Lekker het bos in, kan hier jammer genoeg bijna niet. Ga in April wel eens naar een bos (tinker rit) en proberen eens te paard een dagtocht te maken naar een bos hier 15/20km verderop.

Morgen met Jack nog eens gaan rijden en dinsdag komt er iemand met de trailer naar hier om samen te gaan rijden :). Ga haar nog moeten vragen of ze iets tegen bitloos heeft ik stop anders het bitje er wel even in (ik rij zowel met als zonder bit). Er zijn nu eenmaal mensen die hun totaal niet op het gemak voelen als het ander paard bitloos mee is :) .
Laatst bijgewerkt door Lori op 10-02-13 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:14

Psydoxy schreef:
Zujuist even m'n rondje op afstandmeten gezet. Was toch een 25 km met een snelheid van 8,87 p.u.

Ah, sta jij daar. Leuk plekje.
Mag je tegenwoordig weer gewoon rijden in dat bos of moet je je aan ruiterpaden houden?
Toendertijd dat ik daar weleens kwam (niet zo vaak) kon je gewoon overal rijden, niks aan het handje. Later is daar een hoop gemuts over geweest en daarna hoorde ik weer dat je overal mocht rijden (alleen was ik toen al verhuisd)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:16

Judith: lekker tempo! Wij hebben er dubbel zo lang over gedaan, en minder km's :')

Darkchrystal: lekker relaxen, ijslanders zijn echt cool he :)

Psydoxy: ruime rit heb je gemaakt! Rij je ook endurance misschien?

Het is bij ons wel vrij heuvelachtig (toch in vergelijking met Nederland). We zitten middenin de Hagelandse heuvels, dat zijn de stukken bos die je op de kaart ziet. Een soort mini Ardennen, maar minder groot en minder hoog :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:18

hetlevenwint schreef:
Lekker het bos in, kan hier jammer genoeg bijna niet. Ga in April wel eens naar een bos (tinker rit) en proberen eens te paard een dagtocht te maken naar een bos hier 15/20km verderop.

Morgen met Jack nog eens gaan rijden en dinsdag komt er iemand met de trailer naar hier om samen te gaan rijden :). Ga haar nog moeten vragen of ze iets tegen bitloos heeft ik stop anders het bitje er wel even in (ik rij zowel met als zonder bit). Er zijn nu eenmaal mensen die hun totaal niet op het gemak voelen als het ander paard bitloos mee is :) .

Echt? Heb ik nu nog nooit gehoord :D Wel mensen die zich ongemakkelijk voelen om een bitloos paard te rijden, heb twee paarden dus soms rijdt er iemand met één van de twee mee en da's dan bitloos, sommige mensen zitten dan helemaal verkrampt met de teugels erg kort: 'ik weet niet hoe ik bitloos moet sturen' :(:)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:23

De start is vanaf de parkeerplaats :D, woon hier wel vlak bij. Breez heeft geen ijzers en dan moet ik toch wel veel over asfalt en de rondweg over om op deze parkeerplaats te komen, zo gaat 't ook prima.

Nou, je dient wel op de paden te blijven (al was ik vandaag wel een beetje stout ;) ). Vroeger reed ik daar ook altijd en overal, sinds ik een paar maanden geleden de boswachter ben tegengekomen let ik toch wel beter op. Was trouwens tussen de Lieropse bossen en Strabrachtse heide. Net 200 meter van 't ruiterpad af. >;) Hij was goed goed gezind dit dag, maar toch :o

Ga jullie trouwens even spammen, had leuke foto's vanuit de opfok van m'n endurance paard is spe _O-
Die met 't halster, anders is ze niet te vangen :roll:

Afbeelding

Afbeelding

En de hele club............... wat is 't daar toch een paardenparadijs <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:25

Links is links, rechts is rechts. Beide is Ho. :+

Ik zit hier in plat Groningen en gelukkig waren de wegen sneeuwvrij gemaakt. Combineer dat met twee paarden die eindelijk weer eens echt lekker buiten rijden ipv het rondje stap/draf. En je hebt toch nog wel een tempo. Gemiddeld 10,8 km per uur gereden, dus wel iets meer dan een uur onder weg geweest.

Leuk paardje hier boven! Wat voor een ras is het? :)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:27

Een echte KWPNer, vrij zeldzaam. :+

Apache x Metall

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:28

Haha, ja er zijn mensen die echt bang zijn dat hun mede- ruiter (ik in dat geval) het paard niet onder controle heeft zonder bit :'). Nu heb er geen probleem mee als ze liever heeft dat ik een bitje in drop hoor. Nu net berichtje gekregen dat het haar niet uitmaakt dusja normaal lekker zonder bit dan :P .

Nu morgen ook gaan kilometer vreten en dinsdag ook *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:29

Psydoxy schreef:
Een echte KWPNer, vrij zeldzaam. :+

Zo, wel een bijzondere dus! Mag je zuinig op zijn. :+

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:35

Nog eentje dan ;), omdat ze zo zeldzaam zijn.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:37

Leuke foto!!

Wbt bitloos, ik zou de mijne op den duur graag (weer)bitloos rijden.
Heb met hem geprobeerd(kaptoom,indian bosal,touwhalster,meroth)maar hij vind/vond druk op de neus niet altijd zo fijn.
Heeft ook een gekke bult op zijn neus zitten,net zoals veel spaanse paarden dat hebben(hij is Hongaars..god knows wat er met hem gebeurd is ooit).
Rijd hem in de bak met kaptoom.

Afbeelding

hier zie je het wel een beetje...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-02-13 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:41

Psydoxy schreef:
De start is vanaf de parkeerplaats :D, woon hier wel vlak bij. Breez heeft geen ijzers en dan moet ik toch wel veel over asfalt en de rondweg over om op deze parkeerplaats te komen, zo gaat 't ook prima.

Nou, je dient wel op de paden te blijven (al was ik vandaag wel een beetje stout ;) ). Vroeger reed ik daar ook altijd en overal, sinds ik een paar maanden geleden de boswachter ben tegengekomen let ik toch wel beter op. Was trouwens tussen de Lieropse bossen en Strabrachtse heide. Net 200 meter van 't ruiterpad af. >;) Hij was goed goed gezind dit dag, maar toch :o

Oh, ja, daar is een parkeerplaats.
In het bos tussen Lierop en Strabrecht zijn ze altijd al vrij streng geweest.
In het bos richting Someren (waar jij de route ingetekend hebt) mocht je altijd vrij rijden, tot ze daar de boel gingen verbouwen.
In het Keelven heb ik nog wel gezwommen (het gat van Roels heette dat in de volksmond) met mijn ouwe sok, toen daar nog niet zo moeilijk over werd gedaan.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:48

Inderdaad een apart 'bultje' op de neus darkchrystal.

Zwemmen met paard gaat daar nog steeds ikke. *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:56

Psydoxy schreef:
Inderdaad een apart 'bultje' op de neus darkchrystal.

Zwemmen met paard gaat daar nog steeds ikke. *\o/*

oh ja? Dat is een poos niet mogelijk geweest. Goed om te weten. Het is een leuke plas water in een mooi bos.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:02

Leuk zwemmen.
Mijne is bang voor golven.
Water zelf vindt ze heerlijk.
Hier geen water in de buurt.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:09

Jullie boffen maar met de uitrijmogelijkheden hoor.

Hoe oud is ze Psydoxy. Leuke foto´s !

Die van mij had vandaag vrij na een rit op/rond de Ginkelse Heide gister van 16 km.
Moest iets meer worden en ook met een hoger tempo alleen waren er stukken zo slecht met sneeuw en ijs dat we veel moesten stappen.

Gelukkig zitten we al op 15 km draven achtereen. Dus zitten mooi op schema voor de 1e wedstrijd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:14

@ Attitude: jij hebt het strand toch ook redelijk binnen bereik zitten? Ok, moet je wel met de trailer naar Oostvoorne, maar kan toch wel?

Ik woon tegenwoordig op de Veluwe en het is hier echt schitterend uitrijden, maar het strand mis ik wel een beetje hoor!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:23

Hier ligt weer een berg sneeuw, dus weinig kunnen doen. Oud stalgenootje nodigde mij uit voor een ritje op hun paard (ijzerloos) dus ik heb vandaag eindelijk weer eens te paard gezeten en heerlijk genoten! Afbeelding

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:25

Marije_jiplover schreef:
@ Attitude: jij hebt het strand toch ook redelijk binnen bereik zitten? Ok, moet je wel met de trailer naar Oostvoorne, maar kan toch wel?

Ik woon tegenwoordig op de Veluwe en het is hier echt schitterend uitrijden, maar het strand mis ik wel een beetje hoor!

Ja op 40 minuten met de trailer ongeveer, dus wel aan te rijden inderdaad.
Voordeel is wel dat we nog kunnen afwisselen, oostvoorne of monster is op redelijk gelijke afstand.
Laatst bijgewerkt door Attitude op 10-02-13 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:26

Hier vandaag gewoon door het bos gedraafd. Inderdaad zonder ijzers (paard kan gelukkig zonder). Er is hier toch zeker 15cm sneeuw gevallen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:28

Het viel mij vandaag al wandelend in het bos op, dat zelfs de 'wilde' ijslanders ijsklompjes onder de hoeven hadden met de sneeuw vandaag.
De pony die ik heb aangehaald en later verder liep, liep echt op sneeuwhakken te wiebelen. Het is erge plaksneeuw dit keer.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:40

Jee, wat een sneeuw adnariM :wow: