[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:59

Ben ondertussen nog even naar die hartslaghorloge's aan 't kijken. (jee wat zijn die krengen duur zeg -O- )

Wat is het verschilt tussen de Garmin Forerunner 310XT en de Garmin Forerunner 310XT HRM? En kent iemand een goede website waar ze discountjes hebben :o

Silence

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 08:58

EBay wellicht?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:15

Ik heb een keer per week les met mijn paard. Dat hebben we wel nodig ook, ze is door haar verleden niet echt een makkelijk paard. Al zou je dat dan weer niet zeggen als we lekker naar buiten gaan :) Maar ze heeft ook een bokvoet, dus ik wil haar rijtechnisch zo goed mogelijk voor elkaar hebben.

Vanmiddag weer lekker naar buiten! We gaan voor het eerst sinds weken weer eens met haar weidemaatje Flos.
@ hetbommeke: Flos is een Belgisch trekpaard, die rijdt ook gezellig ritten van tussen de 20 en 30 kilometer mee :) Ze is wel snel bezweet en we moeten meer stappen tussendoor zodat Flos haar hartslag weer wat kan dalen, maar zeker als je gewoon goed gaat trainen (steeds een beetje verder en snelheid opbouwen) kan je met een tinker dus ook echt wel op een fatsoenlijke manier lange afstandritten maken :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:39

Ik ga vanmiddag waarschijnlijk ook gaan rijden met Jack.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:42

:evaw: :evaw:
Ikke gaat even wintersporten. Eerst met zo'n volstrekt overbodige 4x4 en daarna met 1,3pk; laters.........

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:47

Vrijwilligen is altijd mogelijk. Zie het endurance forum, daar staat een oproep.
Tevens was er vorig jaar een Enjoy the Endurance in Kootwijkerbroek. Misschien dit jaar weer. Hou dan even www.pendurance.nl in de gaten. Je kan natuurlijk ook altijd mee met iemand mee om te groomen.
Op pendurance staat ook een traingsschema voor wat houvast.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 11:53

Snadrem, leuk een Belg en die zie je volgens mij al helemaal weinig in de endurance. Inderdaad rustig aan en veel stappen. Ligt er geen sneeuw bij jullie dan? Of ga je lekker door de sneeuw een ritje maken?

Ja, eigenlijk is het ook best wel mogelijk met een Tink nu ik er zo over nadenk. Ik heb van februari tm september 2012 op de Veluwe gestaan met 'm en heb toen ook tochten van 20 a 30 km gemaakt :j

Ik heb nu 1x per maand dressuur les, 1x in de 2 weken springles en als het straks weer kan ook 1x in de 2 weken crossles. Overigens springen we niet hoog hoor, maar we hebben wel lol :D

Psydoxy, ze zijn inderdaad rete duur die dingen, heb er toen naar gekeken voor hardlopen. Geen idee wat dat HRM is. Iets met techniek van gegevens overzetten naar kompu misschien? Inderdaad Ebay of goed het i-net afspeuren.

Attitude, thnx! Ga me vanmiddag even verder inlezen over endurance.

Ikke, veel plezier, voor de sneeuw hoef je niet weg ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:01

Ik heb ook een tink en daarmee maak ik ook ritten van 20/30km. Het zit 'm vooral in de kilometers opbouwen bij ieder paard. Een klasse 1 is zeer haalbaar met een tinker, ik zeg nu niet dat je bij de top van de wereld gaat zitten met een tinker maar waar een wil is is een weg :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:05

Inderdaad, hetlevenwint :)

hetbommeke, hier ligt ook een pak sneeuw, maar de paarden lopen momenteel ijzerloos (de belg het hele jaar door en die van mij alleen in de winter) dus we kunnen lekker gaan rijden :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:12

Heb op dit moment maar 1 ambitie en dat is lekker geniet met poown :j

Leuke tink heb je, ook een zwarte :D

Die van mij heeft momenteel voor ijzers en helaas geen sneeuwbeslag dus moet nog ff wachten. Rij-ze!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:21

hetlevenwint schreef:
Ik heb ook een tink en daarmee maak ik ook ritten van 20/30km. Het zit 'm vooral in de kilometers opbouwen bij ieder paard. Een klasse 1 is zeer haalbaar met een tinker, ik zeg nu niet dat je bij de top van de wereld gaat zitten met een tinker maar waar een wil is is een weg :j

Klasse 2 ook wel denk ik, er zijn toch enkele fjorden op bokt klasse 2 dacht ik?

Was het topic uit het oog verloren :) maar met de winter/examens hebben we toch geen tochten gemaakt. Vandaag terug ons eerste buitenritje gepland!

Zitten hier Belgen die TREC doen? Ik kan op de website geen kalender voor 2013 vinden (of ik kijk heel scheef, ook mogelijk!) Of weet er iemand een soort kennismakingsles in België?

Wij hebben trouwens ook 1x per week les, afwisselend dressuur en springles.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:44

Voor wie wil vrijwilligen bij de endurance, neem even contact op met Els. Zij coördineert de vrijwilligers dit jaar. Dat jan via gezelligvrijwilligen@gmail.com!

En qua ras: it's not the distance that kills the horse, but the speed. Geldt voor elk paard, maar met goed management in training en wedstrijd kun je heel veel aan. Dus 'ongeschikt' bestaat niet, altijd fijn!

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:48

Attitude schreef:
Vrijwilligen is altijd mogelijk. Zie het endurance forum, daar staat een oproep.
Tevens was er vorig jaar een Enjoy the Endurance in Kootwijkerbroek. Misschien dit jaar weer. Hou dan even http://www.pendurance.nl in de gaten. Je kan natuurlijk ook altijd mee met iemand mee om te groomen.
Op pendurance staat ook een traingsschema voor wat houvast.

Ik kan nog niks vinden over een Enjoy the Endurance voor dit jaar, iemand die het weet ?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 12:52

Geen idee of dat dit jaar nog gebeurt. Het was sowieso bij de augustus-editie van deze wedstrijd, dus dikke kans dat ze daar nog even niet mee bezig zijn.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:09

Ik heb elke week les.
Is ook het enigste uurtje van de week dat ik in de bak rijd.
Kan met de tips van de les ook buiten wel wat.
Wil nu eigenlijk vooral buitenrijden, dressuurambities zijn weg.
Wel vind ik t lessen erg leuk, dus wil ik toch blijven doen.
En ook wel goed voor pony, afentoe ff de bak.
Is ze alleen niet zo met me eens geloof ik.

Degene die in hensbroek stond met der paard, oeh ben alweer de naam kwijt, slecht ben ik daarin haha, sorry. Ik sta zo'n 10 km verderop. Bos valt nog net te doen vanuit stal, al ben je wel een tijdje onderweg. Maar ook ik ga niet in mn uppie daarheen hoor. Verdwaal standaard, en daar vind ik dat toch wel eng. Misschien aankomende zomer.

Endurance starten lijkt me ook heel gaaf! Maarja dan moet ik trainen, heb geen vervoer, vind t nu ook wel best eigenlijk.

Vanmiddag wil ik lekker een stukje zonder zadel naar buiten, vind ik zo lekker zitten:). Zonnetje schijnt lekker. Wel weer een berg sneeuw helaas. Benieuwd of pony braaf is.

Heb net nieuwe beugels, bow balance van sprenger, hoop die aankomende week nog ff te kunnen testen. Zou er bijna voor gaan zadelen straks:P.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:28

Zijn er hier goed af gekomen met de sneeuw. nauwelijks. hoop morgen lekker te kunnen gaan hobbelen in bos. misschien duitsland in kom je lekker niemand tegen. ofwel bijna niemand. eerst kijken wat het weer doet.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:26

Om als vrijwilliger naar een wedstrijd te gaan zie je 't een keer van een hele ander kant. Vorig jaar was ik bij de Tevis aanwezig. [TEN-ITP] Volunteer @ Tevis Cup, Auburn USA. Daar deed trouwens ook een Fries x nogwat mee. Het is toch een 160 km rit, dus rassen zeggen helemaal niks.

Zojuist weer een rondje gemaakt. Was eens zo verstandig om vooraf een kaart uit te printen want wou een stukje verder dan wat ik 'normaal' doe. Dan is het wel handig om wat knooppunten bij te hebben.

Nou de kaartmakers en de routeuitzetters hebben niet zo goed met elkaar gecommuniceerd, want er klopte werkelijke geen bal van :roll:
Het kwam nog niet een beetje bij elkaar in de buurt. Lekker niet handig dus.

Uiteindelijk fijn gereden, met een mega enthousiast paard :D, al wil ik nu toch wel weer heel snel een nieuw horloge dat ik wel de route kan nazoeken ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:31

Van de week komen de wandelingen op n laag pitje. Mede door school en het weer. Daarna heb ik vakantie :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:34

Net gaan rijden met Jack. Die besloot dat die een wilde arabische draver wilde worden, heeft die geprobeerd hoor :j . Alleen na 2km heeft die maar besloten dat die toch maar een hobbelpony ging blijven 8)7 _O- :') .

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 16:46

Vanmorgen/middag lekker een klein ritje door de sneeuw gemaakt. Ook een paar drafjes erbij kunnen pakken. Dames hadden er zin in. Was wel blij dat ik geen handpaard mee had, we hadden onderweg even een aanvaring met een wat foute hond en dan raak je met een handpaard echt hopeloos in de knoop. Liep allemaal goed af voor alle betrokkenen, gelukkig, denk alleen dat de hond er het laatste woord nog niet over heeft gehoord ~~}>
En het was prachtig in het bos met veel sneeuw en volop zon :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:31

Haha, ja, die arabische dravers, dat is me wat!

Hier hebben we ook een heerlijk ritje kunnen maken. Op sommige stukjes was het wat glad dankzij sporen van auto's (die hebben toch niets te zoeken in het bos, donder op met je vierwieler!), maar voor de rest was het erg goed te doen! We hebben behoorlijk wat stukjes kunnen draven en we hebben zelfs een paar keer een galopje kunnen doen! De helmcamera was ook weer van de partij :) Ik had alleen op de verkeerde knop gedrukt en er is dus helemaal niets opgenomen _-:( :x |o

Gelukkig hadden we nog twee filmpjes gemaakt met mijn telefoon, maar ik baal behoorlijk. Het was supermooi in het bos en ik hoopte toch een paar leuke plaatjes en filmpjes mee naar huis te nemen :(

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 17:49

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:04

Snadrem: Wat hebben jullie opnieuw veel sneeuw! Hier ligt echt geen vlokje!

hetlevenwint: haha, even de winter in z'n gat ;) hobbelpony is ook veel relaxter op wandeling :D

psydoxy: fijn is dat he als de route van geen kanten klopt :P zo'n gps te paard lijkt me echt zo handig!

Waratje: wat deed de hond dan? :) Bij jullie ook al zoveel sneeuw, ik ben jaloers!

Hier het allereerste ritje na de examen-pauze, ik heb het geweten }> Noah was al heel dribbelig toen we de wei uitgingen, ik dacht nog, dat beloofd. Eerst een paar km rustig gestapt, en toen maar een drafje en galopje erbij gepakt. Dat ging super, dus besloot ik ook nog even een galopje op de dijk erbij te nemen... nou, toen kreeg ik hem dus niet meer gestopt :+ Na veel trekken en vloeken paardlief terug in het gareel gekregen. De rest van de rit maar gewoon in stap afgelegd, paard was me iets te vrolijk haha.

In totaal 10 km gedaan :)

Afbeelding

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:27

Hier komt een watje haha. Dacht ga lekker zonder zadel naar buiten. Gister waren de wegen prima te doen, begon ik te twijfelen vandaag... terwijl t prima gekund had.
Pony pech want die moest in de bak aan de slag met mij.
Heerlijk ff zonder zadel gestapt, en uiteindelijk toch opgezadeld om wat punten uit de les te gaan oefenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:28

Ik ben een poosje minder actief geweest (zowel hier als met de paarden) ivm tentamens. Maar heb vandaag voor het eerst in het jaar echt kunnen rijden buiten. Normaal was een blokje om wel te doen, maar ondanks de sneeuw en de kou hebben we er vandaag 13,75 km op zitten. In een ruim uur, behoorlijk netjes dus.

Moet zeggen dat ik echt wel genoten heb van het zonnetje er bij. 8-)