Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:40

WendyBZ schreef:
Lekker drafje, dan ben je zo een eind weg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:40

Ook weer een rondje van 12 km, wat anders gereden dan normaal! Erg grappig en nuttig!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:41

Grit schreef:
WendyBZ schreef:
Lekker drafje, dan ben je zo een eind weg :D

en ze stapt 8 km/u, dan kom je nog eens ergens :+

Niet-luisterende honden zijn erg irritant ja. Ik stuur tegenwoordig paard erop af, dan zijn ze vaak zo weer terug bij de baas :=

Grit

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:44

8 km p/uur, dat is flink, dan heeft mijn paard er nog flink bij moeten draven en galopperen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:46

Vandaar dat ik ook meestal alleen rijd :+ er zijn er niet veel die haar bij houden -O-
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 15-12-13 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:49

Heerlijk drafje Wendy. :))

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:51

Ziet er lekker uit Wendy! :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:54

Vervelend inderdaad, honden die niet luisteren (en baasjes die er niks aan doen). Niet dat ik het ooit mee heb gemaakt, maar juist daarom weet ik niet wat Loulou doet als een hond echt naar haar toe komt.. Ze zal niet schrikken, maar of ze er wel naar trapt weet ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:58

Pfff... jullie maken allemaal van die lange rondjes! :D Gisteren 8.45 km in 1.28 u, en vandaag 7.42 km in 1.19 u. Heb iig wel mijn 29e plaats behouden :D Gisteren weinig tijd, en vandaag was ik met m'n jonkie op stap, en hij vind het allemaal nog zooo spannend :+ Het waaide behoorlijk, redelijk wat verkeer, maar ik maak me er altijd drukker om dan hij :o eigenlijk is ie braver dan ik denk, maar ik vind het gewoon nog altijd een beetje spannend, omdat ie soms het verkeer niet in de gaten heeft, en dan zo kan schrikken. Maar het ging vandaag weer helemaal keurig :+:

Achterna lopende honden zijn heel vervelend, heb daar op het strand ook wel eens last van, ik ga dan de hond achterna en breng hem zo bij de eigenaren terug en vraag of ze hun hond bij zich willen houden omdat mijn paard gericht mept en dat het keffertje dan echt morsdood is. Doet ze bijna nooit, maar wil het gewoon voorkomen. Dan zie je mensen ook vaak schrikken van oohja.. dat kan inderdaad ook gebeuren :oo

Leuk dat diverse mensen met hun partner of vriendin samen op de fiets op stap gaan.

Bedankt voor de tip Somebitch, ga het opslaan om te onthouden :) Vind het altijd wel handig om te weten wat handige plekjes zijn voor te parkeren enzo :j

Afbeelding

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:00

Wat een bikkels hier, met die 'kou' buiten rijden!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:00

Ik werk doordeweeks, dus ik moet mijn kilometers wel in het weekend maken :+

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:02

Ik vind het de laatste dagen eigenlijk erg meevallen :) Gewoon lekker warm aankleden en gaan met die banaan :D Had het vandaag eigenlijk al te warm :o
En Maya, 8 kilometer is voor ons ook al veel haha, ik rijd normaal 5/6 kilometer

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:04

Maar Nienke wij stappen alleen maar buiten, dan krijg je het toch wat sneller koud :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:05

Is zeker handig om te weten Maya. :))

En inderdaad ik heb liever het weer van afgelopen dagen dan van wat er deze week aan gaat komen. :o

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:07

Poess91 schreef:
Maar Nienke wij stappen alleen maar buiten, dan krijg je het toch wat sneller koud :P

Ja dat is waar, al stap ik ook 80% van de tijd op bepaalde routes omdat de grond te hard is haha

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:44

Iedereen weer fanatiek aan het rijden geweest zie ik, leuk! Ik heb mijn derde plaats even zeker gesteld met een rondje van 22 kilometer :)

Ook hier was het druk in het bos: gezinnetjes aan de wandel, andere paarden en jagers. Aan Alanda was niets te merken van de slokdarmverstopping van gisteren, die wilde alleen maar gaan, GAAN, GAAAAAN!!

Stappen tussen de 6 en 7 km per uur, draf lag de eerste 15 kilometer op ongeveer 20 km per uur := Ik ben maar gaan galopperen, dat was makkelijker uit te zitten. Beest was weer niet kapot te krijgen en moest echt even d'r ei kwijt geloof ik. Pas toen we er 15 kilometer op hadden zitten, begon ze een beetje te dimmen en konden we weer een rustiger drafje doen van rond de 15 km per uur. Toen we weer thuis waren, was ze wel bezweet maar nog steeds niet moe :') Morgen gaan we dus nog maar een keer _O- Misschien moet ik een bijrijder gaan zoeken: dan kan ze twee keer per dag, haha!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:56

Mijn paard zou best wat vlotter mogen zijn, maar jouw paard zou echt niks voor mij zijn Snadrem. Ik krijg alleen al een hyper gevoel bij het lezen van jouw berichten. Uitwaaien in een lekker tempo, heerlijk :j Maar ik heb soms ook behoefte aan een klein rondje kunnen rijden met een lang teugeltje, een relaxt paard en dan gewoon wat kuieren :z

Gelukkig is er voor elk type ruiter een passend paard :D

Maar erg fijn dat ze niks heeft overgehouden aan de verstopping +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:21

Mijn paard stapt ook ongeveer zo hard, heerlijk!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:22

Wat dat betreft vind ik Loulou ook wel prima haha, het grootste deel van de rit stappen we rustig met lang teugeltje, maar zodra ze hard mag, gaat ze ook hard. Is dan soms wel moeilijk te stoppen, maar ik vind het altijd wel lekker om zo uit te waaien. Maar als ze op haar normale tempo stapt is dat 3 à 5 km per uur. Op de terugweg stapte ze goed door en heeft ze volgens Endomondo wel 7 à 8 km gehaald in stap

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:38

Ik vind het vooral fijn als ze uit zichzelf doorlopen en je ze niet voorwaarts moet houden, maar ik wil niet continue een gehaast gevoel hebben. Op zijn tijd een wat frisser paard kan ik ook wel waarderen en ik vind het wel leuk als er zelf ook zin in hebben.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:59

8km per uur in stap :wow: mijn draver stapt zo'n 4 tot 5 km per uur :+
Vandaag ook even langs de weg gestapt voor dr benen, volgende keer ga ik er maar naast wandelen want het was koud :brr:
Jammer genoeg niet echt buiten kunnen rijden verder want de verzorgster had mn haf al gereden. Ach, komt van de week wel weer!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:30

Vandaag een kort rondje gedaan. Had in de planning staan om wat langer ritje te doen. Maar hoefsmid is geweest van de week, en paardje reageert dan de eerste weken nogal gevoelig op grind. En laten we nou net heel veel grindpaadjes in de buurt hebben. Komende week maar eens kijken of het alweer wat beter gaat!

Nog een fotootje van toen ik druk bezig was met Endomondo aanzetten :+
Afbeelding

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:32

Geinige foto :) En leuke bles/ bont-aftekening heeft je paard op zijn hoofd!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:37

Muurp schreef:
Hier was het ook druk! Veel andere ruiters.
Pony is afgelopen week geschoren, dus die had er zin in.. :))

[ Afbeelding ]

En nog een foto van z'n nieuwe coupe:

[ Afbeelding ]
Hij staat er weer errug charmant bij.. :+

Haha die achter beentjes :P

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:38

Leuk die zwarte neus inderdaad :)