Femke_Tweety schreef:@Lusitana, mijn paard zit -als ik hem niet behandel- ook onder de teken. 25 per week is absoluut geen uitzondering dan. Zelfs wel eens 30 op een dag...
In het seizoen spuit ik zijn benen in met frontline spray voor honden. Ik spuit de benen redelijk nat, en laat het drogen.(werkzame stof fipronil)
Dat werkt bij mij vrij goed, zeker een week of 5. En dan spuit ik gewoon weer een keer.
Hij blijft niet 100% teekvrij, maar ongeveer 1 teek per 3 weken is wel echt heel veel beter...
Veearts gaf aan dat ik een volgende keer ook defendog zou kunnen gebruiken, dat werkt nog beter. Ervaring heb ik daar dus nog niet mee, maar de werkzame stof is permethrine, en dat is echt rotzooi. (kan voor katten dodelijk zijn) Dus ik weet nog niet of ik dat ga doen. Frontline werkt voorlopig goed genoeg hier.
Ik gebruik Ciper-pulvizoo , met werkzame stof cypermenthrin. Dat werkt ook prima. Moet je verdunnen. Ik verdun het in een frisdrankfles en doe het dan in een plantenspuit.
Dat helpt ook tegen insecten als dazen. Het hoofd doe ik gewoon met een natgesprayed washandje.
Helaas is Chico geen pony die ik niet makkelijk kan sprayen en een doekje bij zijn edele delen gaat ook niet lukken. Anders kon ik deze twee teken ook wel verwijderen. Ze zijn enorm. Niet te vergelijken met normale teken. Stel je een elleboogje van macaroni voor, maar dan zonder kromming.
Ik probeer al bij het hoeven uitkrabben stiekem die kant op te gaan, maar hij heeft het meteen door.
Maar ik geef de moed nog niet op.