[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:01

Ik ben een stille meelezer, maar jeetje ik ben zo jaloers op jullie
mooie uitrij gebieden ! :D Ik rij ook graag buiten maar ik moet sowieso
altijd alleen aangezien ik op een stal sta waar mensen het liefst 7 dagen
per week in de binnenbak dressuren -O- Vandaag een sneeuwritje gemaakt
van 3 kwartier over de dijk hier.

Jammer dat er hier in de buurt (kop van Noord Holland) geen rij maatjes
te vinden zijn. Want in je eentje maar het bos, doen jullie dat? Mijn paard is
het bos ook helemaal niet gewend.. Ik zou sowieso verdwalen denk ik :+

XxLMMxX

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:11

Waar in Noord holland sta je dan?
Ik sta ook in de kop van Noord Holland.
Gelukkig 1 stalgenootje waarmee ik regelmatig samen kan. Geniet van de ritjes.
Verder vaak alleen.
De rest aan t dressuren, en veel oudere paarden waar eigenlijk amper op gereden wordt.
Verdwalen ben ik ook goed in hoor....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:20

xApple schreef:

Yep; ik ben met regelmaat in m'n uppie in het bos te vinden. Mijn paard gaat dan helemaal los (als ik die ruimte biedt) die vindt dat geweldig.
Verdwalen doe ik niet zo aan, maar ik ken het bos hier intussen wel zodanig dat ik niet echt meer verloren rijdt. Bovendien is het gebied niet zo groot en voorzien van voldoende kenmerken om niet volledig van het padje te gaan.

Hier even door de sneeuw door het bos gestapt. Had met beleid ook best harder gekund, maar ik was dit keer niet alleen.

Mocht je ooit in een leuk bos willen rijden, stuur gerust een PB.......

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:21

Zie dat ik toch niet de enige ben die veel alleen gaat rijden. Hier wonen allemaal langslapers. Ik ben een vroege vogel.
Heb zelf ook al zeker 2 maanden niet meer greden. Vanwege het %#@*&^& weer. Ben echt de winter om aan het kijken. Hoop maandag op pad te kunnen. Mijn man gaat met dochtertje Lekker de carnaval in maandag. Dinsdag lekker zwemmen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:24

Ik ben ook een mooiweerruiter. Met regen stap ik niet op.
Afgelopen weken minder gereden.
Toch nog wat leuke ritjes gehad.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:24

Ik ga meestal ook alleen, als ik het van anderen moet hebben komt er maar weinig van ;)
Al ben ik nog nooit in mijn eentje naar een bos geweest dat ik totaal niet kende, nu weet ik ook niet bij elk pad waar ik uitkomt maar ik herken het op een gegeven moment wel weer.
En je creëert toch vaak een beetje vaste rondjes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:32

Josien_ schreef:
Ik ga meestal ook alleen, als ik het van anderen moet hebben komt er maar weinig van ;)
Al ben ik nog nooit in mijn eentje naar een bos geweest dat ik totaal niet kende, nu weet ik ook niet bij elk pad waar ik uitkomt maar ik herken het op een gegeven moment wel weer.
En je creëert toch vaak een beetje vaste rondjes.

Nou nee, toen ik nog aan datzelfde bos stond als jij, reed ik vaak maar een eind heen; lette totaal niet op hoe of wat en als ik dan weer naar huis wilde, ging ik me weleens verdiepen in waar ik nu terecht was gekomen. Dat bos is niet zo groot dat je er niet in een goed half uur dwars doorheen kunt, dus ach. Nu was het in mijn tijd wel zo dat we overal reden; ik heb begrepen dat dat niet meer helemaal is toegestaan.

In "mijn" huidige bosje mag je ook overal rijden, maar dat bosje is ook maar goed 2 x 2km, dus echt verloren rijden doe je er niet.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:37

Haha, jij deed het allemaal anders dan ik he Ikke :P !
Ik ben toch echt een beetje van de vaste rondjes, moet echt bewust denken van "en nu rijd ik eens zomaar ergens heen". Dat doe ik soms wel delen van de route maar vaak heb ik wel iets in mijn hoofd ;)
Ligt er een beetje aan waar je heen rijdt en hoe hard hoe snel je er doorheen bent. Ben zelf meestal wel zo'n 1,5 uur weg.

Er zijn idd wat dingen waar je nu over na moet denken zoals paden volg hard grind waar de paarden enorm gevoelig op lopen. Dan moet je soms omrijden oid.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:45

Josien_ schreef:
Haha, jij deed het allemaal anders dan ik he Ikke :P !
Ik ben toch echt een beetje van de vaste rondjes, moet echt bewust denken van "en nu rijd ik eens zomaar ergens heen". Dat doe ik soms wel delen van de route maar vaak heb ik wel iets in mijn hoofd ;)
Ligt er een beetje aan waar je heen rijdt en hoe hard hoe snel je er doorheen bent. Ben zelf meestal wel zo'n 1,5 uur weg.

Er zijn idd wat dingen waar je nu over na moet denken zoals paden volg hard grind waar de paarden enorm gevoelig op lopen. Dan moet je soms omrijden oid.

Je kunt in dat bos ook prima 1,5 uur wegblijven, zelfs zonder serieus te slingeren. Als ik een kort rondje ging, uurtje of zo, kwam ik ook nooit verder het bos in dan de Huisvenweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:53

Hahah, ik rijd al een aantal jaren in 'mijn bosje(Veluwezoom)",en verdwaal nog steeds wel eens.
Al ken ik de meeste grote paden wel goed.

Al bijna maand niet meer gereden ivm hoest pony.
Het begint gelukkig nu wat los te komen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:54

XxLMMxX schreef:
Waar in Noord holland sta je dan?
Ik sta ook in de kop van Noord Holland.
Gelukkig 1 stalgenootje waarmee ik regelmatig samen kan. Geniet van de ritjes.
Verder vaak alleen.
De rest aan t dressuren, en veel oudere paarden waar eigenlijk amper op gereden wordt.
Verdwalen ben ik ook goed in hoor....

Ik sta in Hensbroek, ik heb wel een trailer maar in je uppie vind ik het
Ook een beetje link aangezien mijn pony nog geen bos gewend is
en ik ook niet.. Maar ik vind het zo leuk om te doen, zoals vanmiddag hebben ik en mijn
pony zoo genoten :)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:20

Ik moet het mijn paard nog leren om alleen op pad te gaan. De kleine stukjes die wel al gedaan hebben, doet ze wel goed! En met een ander paard erbij loopt ze overal naar toe :')

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:21

Met de kar kan ik er ook niet alleen op uit, dan loopt ie gewoon niet :+ Gewoon wandelen doe ik altijd in mijn eentje met ponylief :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:59

ikke schreef:
xApple schreef:

Yep; ik ben met regelmaat in m'n uppie in het bos te vinden. Mijn paard gaat dan helemaal los (als ik die ruimte biedt) die vindt dat geweldig.
Verdwalen doe ik niet zo aan, maar ik ken het bos hier intussen wel zodanig dat ik niet echt meer verloren rijdt. Bovendien is het gebied niet zo groot en voorzien van voldoende kenmerken om niet volledig van het padje te gaan.

Hier even door de sneeuw door het bos gestapt. Had met beleid ook best harder gekund, maar ik was dit keer niet alleen.

Mocht je ooit in een leuk bos willen rijden, stuur gerust een PB.......

Bedankt voor je aanbod, maar je woont wel erg ver weg :D
Zo jammer dat nou juist daar de mooie plekjes zijn...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:09

Ik hoop dat ik binnenkort het trainen op alleen naar buiten kunnen gaan ook weer op kan pakken.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:44

Kom ik even jullie topic binnenvallen. Was aan 't zoeken op 'hartslagmeter' en toen kwam ik hier terecht. (een paar pagina's terug).
Aangezien ik mega a-technisch ben :o en echt geen verstand heb van alles wat met digitale cijfers werkt, stel ik jullie de vraag.

Heb de dressuur dit jaar verbannen en ben terug te vinden op de bospaden. Ga ook weer actief starten in de endurance. Dus de oude vertrouwde hartslagmeter is een paar maanden geleden weer te voorschijn gehaald. Een paar nieuwe batterijen heeft het ding goed gedaan, want hij werkt weer :j Alleen het lichtje is overleden, al heb je daar overdag niet zoveel last van.

Het is een V-max basic http://www.goedhard.nl/N_frame.html?htt ... 2_9-1.html zo eentje dus.
Hij leest hartslag, heeft een boven en onderwaarde en geeft de klok weer.

10 jaar terug was dat alles wat ik nodig had, want toen mocht je in klasse I nog niet met meter rijden en in klasse II hoefde ik niet meer te weten dan de hartslag. Nu is het dus wel wat veranderd en wil ik graag meer kunnen achterhalen, aangezien ik een beetje simpel wordt om steeds al m'n routes op afstandmeten.nl in te vullen :roll:, en je dan achteraf pas weet hoe hard je gereden hebt.

Ik zou dus graag een horloge willen hebben die hartslag meet, gereden afstand, snelheid evt. GPS, want verdwaal nogal vaak :Y) . Het zou helemaal mooi zijn als ik dit kan uploaden op de computer om later nog eens te analyseren.

Kan iemand mij vertellen wat ik 't beste kan aanschaffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 21:48

Psydoxy,wat jij zoekt zou ik ook ideaal vinden...
Ben erg benieuwd.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:02

Garmin heeft daar wel wat speeltjes voor. Ik red het zelf prima met een telefoonapp en hartslagmeter. Kijk ook eens op de site van V-max, dan krijg je ook wel een idee :j

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:18

Hilli schreef:
Garmin heeft daar wel wat speeltjes voor. Ik red het zelf prima met een telefoonapp en hartslagmeter. Kijk ook eens op de site van V-max, dan krijg je ook wel een idee :j

Welke app is dat ?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:26

Hmm, ben even op de website van V-max aan 't kijken. https://v-maxequineheartratemonitors.com/Products.html

Nu heb ik dus de basic kit. Als ik 't goed begrijp (a-techneut :Y) ) zou ik een Garmin hartslag meter kunnen kopen met de functies die ik wil en dan met de juiste settings in het horloge contact kunnen maken met de electrode en blok transmiter die ik al heb..... :o?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:37

Wat een leuk topic is dit toch! Ik lees af en toe wat mee en toch maar besloten om me hier aan te melden en mee te kletsen :j

Ben ook niet zo van het dressuren, het enige dat wij leuk vinden in de bak is springen en dan gewoon lekker laag :o Straks als het seizoen weer begint, crossen we ook nog, we hebben een zeer groot oefen cross terrein bij stal.

Wat betreft de app vraag, ik gebruik altijd My Tracks. Kan daarzelf het best mee uit de voeten, lekker simpel.

En ik vraag me af of de electrode is aan te sluiten op een Garmin. Of dat je niet apart een electrode van Garmin moet hebben :$
En zo'n goedkoop horloge van de Aldi? Hoor diverse hardlopers die daar erg blij mee zijn.

Misschien een zeer suffe vraag, maar hebben de buitenrijders hier nog les? Ik zit daar een beetje mee. Heb 1x per maand les, daar heb ik dan veel aan, alleen ik doe er verder weinig mee omdat ik vrij weinig in de bak te vinden ben en buiten altijd recreatief rij.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:44

Het probleem met mijn telefoon is, dat hij altijd gaat zeggen............ ga naar buiten om gps signaal op te vangen, als ik al buiten sta >;) werkt dus niet.

Dit kabeltje mis ik nog Afbeelding, en is los verkrijgbaar en niet duur.

Heb op het moment geen les meer. Vind het geen toegevoegde waarde. Probeer wel 1x per week een uurtje in mijn paddock rond te hobbelen. Gewoon wat gymnastiseren en rechtrichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:48

Ik heb wel les, meestal wel 1x per maand...
(academische rijkunst,wat hier op bokt altijd zo heerlijk wordt afgezeken... :j

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:49

Hallo vreters :D , mag ik mij hier ook melden?
Na altijd dressuur te hebben gereden nu de endurance uitgevonden.
Dit jaar worden onze 1e officiële wedstrijd km's gereden ( hopelijk) dus maak dus wekelijks ook wat km's in een oersaaie omgeving -O- -O-

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 22:54

Oh, da's ook niet handig zo'n foon. Al een verschillende apps gebruikt? Endomundo bv of Sportypal. En wat verder van huis afgestaan om te zoeken naar een gps signaal?

Als het hartslagprobleem op te lossen is met dat kabeltje, is dat wel erg fijn en niet duur. Ben totaal niet thuis in die hartslagdingen voor paarden :o Komt misschien nog wel. Hoe bevestig je dat dan en waar bij heb paard :o?

Naar zoiets neig ik ook, geen les, wel 1x per week iets doen om paard wat lenig te houden etc. Voornamelijk als ik alleen 's avonds naar mijn paard kan omdat ik overdag werk. Als ik overdag kom, rij ik het liefst buiten.

Zijn er nog meer km-vreters of buitenrijders in de Flevopolder? Heb de bossen bij L'stad nu wel gezien en vind het wel leuk ergens anders te rijden in de omgeving. Ben sinds een paar maanden in het bezit van een trailer en sinds vorige week een trailerlaadtraining gehad dus we zijn er klaar voor om op pad te gaan :j *\o/*

Edit: jij toch wel 1x per maand les DC. Tsjaa, geen ervaring met AR dus ik kan en wil dan ook niet oordelen. Als het voor jou werkt, dan is dat toch prima!

Endurance heb ik ook aangedacht, maar met een Tink wordt dat wel wat lastig