Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:21

Vanmorgen gereden. Wou in eerste instantie buiten rijden, maar eigenaresse van leasepaard vroeg of ik haar hengst ook wou rijden. Dus ben in totaal 1,5 uur fanatiek bezig geweest in de bak. Warm!! Niet verwacht dat ik het zou warm kon hebben met 1 graad Celsius.

Komende zondag geen drukte, dus neem mooi een paar uur de tijd voor een wat langere buitenrit dan normaal. Zal eens vragen of vriendin van mij tijd en zin heeft om mee te gaan op de fiets.

Snadrem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:29

Hier eindelijk weer kunnen rijden, helaas in de bak. Heb Endomondo maar uit gelaten :') Ik heb de laatste tijd door het werk bijna niet kunnen rijden, dat was goed te merken aan Alanda. Ze was ontzettend gespannen, leek wel alsof we een jaar terug in de tijd waren :( Er is dus weer werk aan de winkel.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:10

Hier m'n trekpaard maandag weer opgepakt na een drukke week voor mij en mede daardoor een weekje vakantie voor hem ;)
Maandag, woensdag, donderdag en vandaag naar buiten geweest.

Viel me mee, was in een week maar een plaatsje gezakt (dacht dat het er wel een stuk of vijf zouden zijn op z'n minst) en nu toch weer plekje gestegen naar nr.10!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:32

Ik denk dat iedereen last heeft van drukte in combinatie met slecht weer en kortere dagen, viel mij inderdaad ook al mee dat ik vorige week misschien maar één plaats gezakt was!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:56

Tis natuurlijk wel De Tijd van het Jaar ja ;)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:16

Heb met me ene paar dagen in de bak gerden vanwege puperen beetje heel erg, en met andere idd weinig vanwege snelle donker ken alleen op en neer de dijk vede ga ik echt niet in donker,

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:56

moonforever schreef:
Heb met me ene paar dagen in de bak gerden vanwege puperen beetje heel erg, en met andere idd weinig vanwege snelle donker ken alleen op en neer de dijk vede ga ik echt niet in donker,

Ik snap niet echt veel van je berichtje?!
Wil je de (Autocorrect)fouten er even uithalen?

Degenen die vandaag hebben gereden zullen wel heeeerlijk weer hebben gehad of niet?:)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 08:36

Vond het woensdag en donderdag stuk beter! Nu beetje mistig en echt waterkoud daardoor :brr:

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 08:40

Het is ook nog vroeg. :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:45

Oh, bedoelde met 'nu' gister ;)
Vandaag stuk zachter dan afgelopen dagen. Handschoenen en muts konden net af tijdens wandelen met de hond

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 09:46

Ahh haha ik vond het al zo vroeg om te zeggen dat het koud is. :')
Volgende week regen zie ik op mijn telefoon. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:10

Jaaaa ik kan eindelijk weer een buitenrit maken vandaag! Na van maandagavond tot en met donderdag ziek te zijn geweest,bluh.

Gisteren carrouselles/meertal op stal, super gezellig en leuk.

Maar buitenrit ben ik echt aan toe <3

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:18

Ik moet vandaag helaas werken, morgen staat er wel weer een lekker ritje op de planning! Veel plezier iedereen die vandaag gaat rijden!

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:31

Ik ga zo eens kijken of het een beetje te doen is op de kar :brr:

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:21

Het is lekker vandaag hoor! Zonnetje erbij, weinig wind :) Ik wilde gaan wandelen aangezien ik nog altijd niet kan rijden, maar vandaag stond m'n paard weer benauwd sinds ruim een jaar ofzo dus ik heb hem maar vrij gegeven. Ik baal er echt van, we gingen zó goed en nu is het al 20 dagen ellende en ondertussen ben ik al 5 plaatsen gezakt |( (belangrijk detail ook :') )

Somebitch, klopt. Volgende week geven ze weer meer regen af, maar ook iets warmere temperaturen :)

Blingh, gelukkig ben je weer beter! Van een buitenrit kan een mens zo opknappen hè :D

Chouchou, klopt wel ja, al vind ik dat we nog niet mogen klagen met het weer van afgelopen week, toch? :) Het had ook al kunnen sneeuwen of keihard vriezen bij wijze van :P

Snadrem, jammer dat Alanda zoveel spanning had! Hopelijk is ze snel weer rustiger/minder gespannen :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 19:23

*\o/* Ik ben blij, vandaag voor het eerst weer een stapritje gemaakt met mijn kneusje.
Eigenlijk zou hij nog niet goed moeten kunnen zijn, maar hij loopt alweer een aantal dagen goed dus we gaan gewoon rustig even aankijken.
Dat ik nu op plek 2 sta kan me ook echt niet schelen haha

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:40

Dais_ schreef:
Snadrem, jammer dat Alanda zoveel spanning had! Hopelijk is ze snel weer rustiger/minder gespannen :)

Ik hoop het ook. Er was vandaag weer geen houden aan. Het rijden in de bak leek even goed te gaan, maar ze heeft gewoon veel te veel energie nu. Ik ben even het bos in geweest om een galoprondje te maken, zodat ze zich zelf even leeg kon rennen. Endomondo kon ik niet aan zetten, ik had mijn handen namelijk vol aan Alanda :') Heb het rondje dus achteraf ingetekend.

Het heeft weinig geholpen alleen, ze was nog steeds helemaal hyper toen we terug op stal waren. Met de zweetdeken op stal gezet zodat ze kon opdrogen, maar ze heeft alleen maar rondjes lopen draaien op stal dus na een half uur was ze alleen maar nog natter geworden (en had ze haar kop weer open liggen omdat ze ergens onderweg de muur van de stal was tegen gekomen -O- ). Ben nog maar een tijdje met haar aan de hand gaan stappen en grondwerken tot ze weer rustig en droog was.

Morgen en overmorgen gaan we maar even met de vlam in de pijp flinke ritten maken, dan kan ze even uitrazen en dan hoop ik dat ze in combinatie met minder krachtvoer weer een beetje tot zichzelf komt... En ze krijgt dus voorlopig geen vakantie meer, want daar kan ze kennelijk niet zo goed mee om gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:52

Ritje van 10 km gemaakt, lekker op het gemakske. Gelunched met frietjes bij de Klinkert en vanuit daar weer naar stal. Was fijn <3

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:53

Hier ook weer tien km in een prachtig bos gereden. :))

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:02

Blingh schreef:
Ritje van 10 km gemaakt, lekker op het gemakske. Gelunched met frietjes bij de Klinkert en vanuit daar weer naar stal. Was fijn <3

Oeh das lekker met dit koude weer!

Net ook weer een klein rondje gemaakt voor t donker, was weer fijn!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:08

In navolging op mijn vorige bericht:

Ik kon net halsoverkop terug naar stal. Werd gebeld door mijn pensionhouder dat Alanda een slokdarm-verstopping had. Dat verklaarde meteen haar idiote gedrag op stal toen straks! Een stalgenoot had haar nadat ik met haar was wezen rijden nog een appeltje in haar voerbak gegeven, ik denk dat die klem heeft gezeten.

Ze stond zeiknat van het zweet op stal net, slokdarm keihard en dik en ze wilde steeds gaan liggen. Ik zag het even heel somber in. In de binnenbak is ze gaan liggen en heb ik bij haar gezeten. Ze was heel aanhankelijk en voelde zich ook duidelijk niet lekker. Vervolgens hoestte ze een paar keer flink, probeerde ze een paar keer te slikken, en ineens kwam er weer leven in mijn paard. Tegen de tijd dat de veearts er was, was de verstopping voorbij *\o/* Godzijdank, een zelfhelend paard! *\o/* Voor de zekerheid heeft ze nog wel wat buscopan gehad, en mag ze tot morgenochtend geen voer, maar toen ik net vertrok was er niets aan het handje en wilde mevrouw eigenlijk gewoon weer eten. :Y)

En als klap op de vuurpijl mag de flinke rit die voor morgen op de planning stond ook gewoon doorgaan van de veearts. Phieuw! Ik was even bang dat het even helemaal verkeerd zou gaan... Gelukkig viel het mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:10

Hè Sandra dat is schrikken zeg! Lijkt wel een scène uit Sneeuwwitje, gelukkig heb jij een knap paard!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:15

Wat akelig zeg, bah, vooral dat je op dat moment niks kunt doen :(:) . Gelukkig met goede afloop!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:17

Grit schreef:
Wat akelig zeg, bah, vooral dat je op dat moment niks kunt doen :(:) .

Inderdaad, ze stond als een dood vogeltje zeiknat van het zweet op stal, zo sneu.. je ziet dat ze zich ontzettend beroerd voelt en je kan er alleen maar zijn, maar niks doen. Ze leek het wel prettig te vinden dat ik er was volgens mij, want ze kroop met haar hoofd tegen me aan toen ik naast haar ging zitten op de grond, en toen ze later weer op was gestaan bleef ze me ook steeds op zoeken. Blij dat ik dan toch nog iets voor haar kon betekenen!

Blingh, inderdaad net sneeuwwitje! Al heeft Alanda pas naderhand een kusje gekregen :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:37

Jeetje dat is schrikken... en gelukkig valt het mee