[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:18

Wauw dat galoppad!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:47

kristelhans schreef:
En even op de anderen reageren, wat een heerlijk filmpje en wat een lekkere foto's! DFW is mooi! Onlangs weer een wedstrijd gereden daar, blijft mooi!

Wat mooie foto's! En die met de twee Fjordenkoppies bij elkaar <3 Flinke zandvlaktes!!!
Prachtig gebied, ben nog nooit op de Veluwe geweest, maar hoop er ooit ees heen te gaan (met of zonder paard)

Dank je poes(tenminste in veronderstel dat je waarschijnlijk oa het galoppad van het filmpje bedoeld :o ) We zijn hier gelukkig gezegend met een aantal mooie (lange) galoppaden. :j
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 15-06-15 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:50

Veluwe is zo mooi, eindeloos rijden! Lang leve de GPS want uit de paaltjes/markering kan ik ook niet altijd wijs worden. :') Je kunt er ook heerlijk met paard op vakantie en vaak kan dat best low budget!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:53

Idd jouw galoppad, ik ben heel heel heel erg jaloers. Paar keer tegen mijn vriend gezegd terwijl ik aan het kijken was "en ze zijn NOG bezig!" :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:56

Inderdaad, dat eindeloos galopperen ziet er gaaf uit, en zo moeiteloos ook. Die witte gaat als een speer.

Die twee fjordenkoppies bij elkaar, te lief.

Vandaag stuiterend op een blij ei door het bos gereden, we waren er een poosje niet geweest ... Waar we normaliter een rondje van 45 minuten doen met veel stappen en een drafje moest er vandaag wat energie uit in twee keer een rengalopje. Dan ben je dus na 20 minuten klaar met je rondje...

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:56

Gaaf! Die foto's van de Veluwe en dat galoppad inderdaad <3

Ik heb afgelopen winter een soort To Do lijstje gemaakt op paardengebied. Mijn diva is niet de makkelijkste en ik merk dat ik gemotiveerder naar een doel toe werk als ik een soort deadline heb :D

Dit jaar wil ik sowieso nog een keer op vakantie met mijn paard. Dat vergt natuurlijk wel voorbereiding. De Loonse en Drunense Duinen zijn een halfuurtje van ons vandaan met de trailer dus op pad!

Afbeelding
Hier waren twee roofvogels aan het cirkelen om een prooi. Op de foto lijken het net musjes :+ Maar het waren flinke jongens. Mooi tafereel!

Afbeelding

Afbeelding

Needless to say dat paardlief het naar haar zin had :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:19

En de ruiter vond het volgens mij ook wel leuk ...

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 21:42

Niet te vergeten haha. Ja de ruiter vond het fantastisch! Het begint alweer te kriebelen :D

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:06

Afbeelding

Twee weken geleden in Duitsland :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:23

Mooi Elfie! Ziet er ontspannen uit. En lekker in T-shirt!

Grappig, de oortjes en manen van jouw paard lijken wel een beetje op die van mijn paard, KimE. :D

Ik heb vandaag voor de tweede keer een bosrit gemaakt :D Meteen ons nieuwe sidepull hoofdstel kunnen 'inluiden'. We gaan vanaf nu namelijk bitloos.

Afbeelding
Mooi fotomomentje :D

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:51

Leuk! Prachtige gebieden komen er langs.

RiannaB, waarom heb je gekozen voor bitloos?

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:23

M_nouska, omdat ik van mening ben dat een bit alleen maar in de weg zit en onprettig is in z'n mond, en je ook prima zonder bit kunt rijden. Ik heb nu 2 keer met sidepull gereden en mijn paard reageert daar perfect op. Hij is ook direct relaxter met rijden.

En een leuke bijkomstigheid is dat het nog makkelijk is ook. Geen bit meer hoeven afspoelen na het rijden en ik kan m'n paard nu met een gerust hart in een stukje gras parkeren (ook handig tijdens een buitenrit) :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:55

Dit is op mijn eigen terrein (30 ha), nog vlak bij stal.

Afbeelding

Dit is als ik de poort uitga en rechtsaf geslagen ben, was voorheen onverhard, sinds anderhalf jaar geasfalteerd, eerste stuk loopt langs mijn weides.

Afbeelding

Op deze weg komen overigens alleen bewoners van het gehuchtje verderop en wordt heel zelden als doorsteek gebruikt door vreemden, dus veel verkeer kom je niet tegen. Er lopen vaak schapen omdat hun grond niet overal omheind is, dus men rijdt ook nog voorzichtig over het algemeen.

Dit is de andere van mijn 2 honden en ze staat daar een paar meter voor de afslag naar links (zandweg) die ik gewoonlijk neem. Dan kom ik verderop net voordat de weg weer omhoog gaat, ergens weer uit.

Afbeelding

Dit is dan al weer op de terugweg naar de asfaltweg. Met de andere hond...

Afbeelding

Afbeelding

Verderop heb ik aan de rechterkant dan ook weer een zandpad in een stuk natuur waar je eigenlijk eindeloos kunt rijden, tot op het strand aan toe, maar zo ver gaan we nog niet. Dat is verder ook niet bewegwijzerd ofzo, dus een kwestie van voorzichtig verkennen.

De bomen zijn kurkeik en het natuurgebied is enorm, er gaan wel wat wegen doorheen waar ze hard rijden, hoewel het niet druk is. (Kan gewoon een uur niks rijden)

(Moet je je trouwens introduceren hier, ik zie nu pas dat het een HK topic is)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:08

Lusitano, wat is het toch mooi bij jullie! Wat mij betreft hoef jij je niet voor te stellen hoor, ik kom je al een tijdje hier en daar tegen op Bokt ;) .

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:13

Dank je, ik geniet er ook met volle teugen van!
Ik ben wel Lusitana, er bestaat ook een Lusitano op bokt, lekker verwarrend...
En ja ik draai al een tijdje mee, dus veel zullen me we kennen, maar ik ben de laatste jaren niet meer zo actief geweest door de slechte verbinding na verhuizing, dus voor nieuwelingen ben ik vreemd...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:13

Oeps, naamsfoutje. Maar ik bedoelde wel jou hoor, je av. is gelukkig ook bekend bij mij.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:25

Prachtig Lusitana!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:51

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:09

poes schreef:
Idd jouw galoppad, ik ben heel heel heel erg jaloers. Paar keer tegen mijn vriend gezegd terwijl ik aan het kijken was "en ze zijn NOG bezig!" :')

Leuk dat je er zo van genoten hebt.Gisteren hebben we het in draf gedaan (dan lijkt het nog langer) :D
Hier nog een mooi pad om te galopperen. Op de Teverenerheide
(Duitsland) net bij ons over de grens.

Weer mooie foto's voorbij zien komen!wat wonen we toch in een mooi land met zo'n diverse natuur.

Lusitana, jij woont ook prachtig. Zo te zien verhuisd (sinds de tijd dat je bij de OA postte ) ?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:12

Prachtige plaatjes weer!

Gister ook weer op rit geweest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:44

Imala204 schreef:
Lusitana, jij woont ook prachtig. Zo te zien verhuisd (sinds de tijd dat je bij de OA postte ) ?

Klopt, ik zit nu in het zuiden van Portugal.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 08:54

de afgelopen week zin we een midweek met zijn drieen naar Vierhouten geweest.
Een mega heide gebied en verderop het bosgebied.
De eerste dag hebben we ontzettend veel regen op ons dak gehad en het begon ook nog te hagelen en te onweren.
Later werd het gelukkig beter maar toen de zon begon te schijnen kwamen de dazen/muggen en ander vliegend spul heel snel te voorschijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:24

Wauw Lusitana, wat prachtig daar! Vaker posten!

En het ponykamp in Vierhouten ziet er ook heerlijk uit! De Veluwe is ook altijd mooi he, verveelt nooit!

Hoe is het met de dazen bij iedereen? Het verschilt enorm per plek! Hier begint het allemaal weer, vanmiddag voor het eerst maar weer met deken naar het bos. Normaal, als ik alleen rijd, rij ik met een bloot paard omdat ik alles draaf en galoppeer als ik train en dan heb je er nauwelijks last van maar vanmiddag ga ik als 'gids' met een iets onervarener iemand dus vooral stappen en dan wil je niet zonder deken denk ik.. thuis valt het mee, we hebben een val en zwaluwen maar heb ze wel gesignaleerd, stomme beesten. :')

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 09:46

Lusitana: Gaaf zeg! Ook fijn dat de honden gewoon lekker meekunnen, kan ik ook zo van genieten!

Moonforever: Super leuke foto's! Echt genieten lijkt me.

Imala204: Ik vind je filmpjes echt leuk, mooi gebied. Nederland is inderdaad zo divers met zijn natuur.

Amalarab: Die zandpaden nodigen echt uit voor een galopje <3

Taverno: Jammer van de regen, gelukkig ben je in het bos nog een beetje beschut.

Kristelhans: Ja. Ik had ook weer last van de dazen, maar nog niet extreem. Moet nog komen denk ik. Gelukkig waaide het een beetje dus dan blijven ze ook wel weg en een stevige galop helpt altijd om ze weg te krijgen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:56

Afbeelding
Omgeving Hoenderloo. *\o/*