[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:50

luckyboy5 schreef:
Hallo kilometervreters!
Ik lees regelmatig met jullie mee (in de hoop ooit een kilometervreter te worden, maar moet eerst nog het bos in durven :+ )

Ik zag laatst bij iemand speciale stijgbeugels voor endurence : met de voorkant dicht zodat je er niet doorheen kunt gaan met je voet.
Heeft iemand ervaring met deze beugels, en heeft iemand die misschien te koop, of weet ze te koop voor een redelijke prijs????

Hé! Ik heb ze gewoon bij de Divoza gekocht. Eventueel als je weer een keer door Loenen komt, het Molenhuis heeft ze ook!
Wil je luxe, moet je even op www.goedhard.nl kijken!

XxLMMxX

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:30

Ik heb heerlijk gereden vanochtend, nu weer flink aan t regenen dus geluk gehad

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:44

raya00: Hoe doe jij dat eigenlijk op de Hoge Veluwe? Betaal jij steeds € 3,- voor de keer dat je gaat of heb jij iets van een jaarkaart om daar te rijden??

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:35

XxLMMxX schreef:
Ik heb heerlijk gereden vanochtend, nu weer flink aan t regenen dus geluk gehad

Wij waren net terug van een klein ritje toen het begon te regenen. Goede timing dus.

adnariM schreef:
raya00: Hoe doe jij dat eigenlijk op de Hoge Veluwe? Betaal jij steeds € 3,- voor de keer dat je gaat of heb jij iets van een jaarkaart om daar te rijden??

Je kunt een jaarkaart kopen; kost rond de 40 euro. Per keer betaal je met paard 11,50.

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:55

Net weer een heerlijke 3 uur durende rit gemaakt. Dit keer door het Leenderbos. Heel fijn bos is dat. Superbrave paardjes dus echt genoten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:02

Wat een heerlijke rit, Raya! En je had er ook schitterend weer bij!!

Ik ben vanmorgen vroeg nog lekker een uurtje of twee lekker in het zonnetje het bos in geweest met Alanda. We gingen voor het eerst samen met een ander stalgenootje. Was voor Alanda ook meteen een goede oefening, met een ander paard dan Flos naar buiten. Het paard wat vandaag mee was had ook flink wat meer pit dan Flos, dus er werd in het begin wat afgehupst en voor spannende dingen werd opzij gesprongen. Alanda raakte er niet van uit haar doen, top-oefening dus! En bovendien nog hartstikke gezellig ook, dat kunnen we vaker doen! :D

Vanmiddag even wezen kijken bij mijn oude springinstructeur. Hij ging een slipjacht rijden in Hilvarenbeek, en zo kon ik het eens veilig meemaken (niet te paard dus :') ). Was hartstikke interessant en ik heb een hoop uitleg gekregen, erg leuk!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 18:46

Hier ook een droog bosritje gedaan. Paden waren droger dan gedacht, dus nog flinke stukken gegaloppeerd tot vreugde van zowel paardjes als wijzelf.
Het waaide wel flink :P

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:42

Fijn! Meer mensen die zo lekker gereden hebben! Ik vandaag ook weer, alleen geëindigd met hele koude ijsregen, brrrrrr! Vooral de terugweg op de fiets was geen pretje zeg.

Snadrem, goede oefening, fijn dat Alanda het zo goed deed. Interessant, zo'n slipjacht, ik ken dat eigenlijk helemaal niet.

Waratje, haha ja, filmen in galop is wel een uitdaging hoor! Ben vooral bang dat ik dat ding nog eens laat vallen, moet nog zo'n polsbandje eraan maken een keer.

adnariM, ikk heeft het inderdaad goed, ik heb een jaarkaart. Die kost rond de 56 euro. Haal ik er makkelijk uit, want naast dat ik er bijna wekelijks met paard heenga we er ook nog wel eens fietsen en dan lekker lunchen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:47

Ik heb vandaag ponylief ook weer wat lui zweet eruit laten werken, bijna 21 km gereden, met een flink heuveltjes-traject in de route.
Hij had het even nodig, hij begon van de week op een rodeo-pony te lijken :+
Na deze rit was hij toch wel moe, na het rijden stond hij op de poetsplaats zijn eten op de eten onder zijn zweetdeken en ik was aan het uitmesten. Normaal blijft hij dan een beetje mijn aandacht trekken zodra het eten op is, maar nu stond hij gewoon te slapen! Hij had niet eens door dat ik nog een keer hooi ben komen halen vlak naast hem.
Pas toen ik zijn zweetdeken voor zijn gewone deken kwam wisselen, reageerde hij weer op me :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:48

Gave rit Raya. Wat baal ik soms dat het hier niet zo mooi is :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:58

Vandaag weer saai gedaan en na afloop weer deken opgedaan en op zijn stukje met schuilstal gezet. En weet nu zeker dat die bolle van me een varken is. Hij heeft dus heerlijk in de modder liggen rollen. Misschien iets teveel gekeken naar zijn buren waar dus 2 göttinger varkentjes lopen. :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:04

Marcella schreef:
Vandaag weer saai gedaan en na afloop weer deken opgedaan en op zijn stukje met schuilstal gezet. En weet nu zeker dat die bolle van me een varken is. Hij heeft dus heerlijk in de modder liggen rollen. Misschien iets teveel gekeken naar zijn buren waar dus 2 göttinger varkentjes lopen. :+

_O- _O-
*ziet Bolle de kunst afkijken bij twee varkentjes* Ik heb beeld..... :D :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 22:07

Nou ja het zag er nog erger uit dan de 2 varkentje van zijn deken is in ieder geval niet meer te zien dat deze ooit paars was.

Ooit deze kleur.
Afbeelding

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 00:46

De meesten hebben het nog aardig droog gehouden lees ik :D
Ik ging pas vanmiddag (vertrok toen Marije_Jiplover terug kwam) en heb 2 uur lang regen gehad := In het begin baalde ik, maar later had ik het eigenlijk prima naar mijn zin. Als je dan een paar km tegen de wind en regen in galoppeert met een paard dat ondanks het weer de oren strak naar voren heeft kan ik niet anders dan ook genieten :+:
En meteen met nieuwe speeltje gereden, de garmin 310XT heeft het prima gedaan. Nog even wat instellingen veranderen en testen en dan kan ik er echt mee gaan werken :)

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:04

Marcella/ Darkchristal :
Dat ziet eruit als een hele zware / dure.
Werkt het beter dan de plastic vulling die je in je eigen beugels vast kunt maken?

MMM, Miranda , Molenhuis is tich wel duurder dan gemiddeld?
Vind jij ze wel fijn, gebruik je ze altijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 10:06

Ik vind ze erg prettig omdat ze vrij zwaar zijn.
Heb ook ooit eens lichtere(en goedkope)gehad maar die vond ik stukken minder stabiel.

Je mag de mijne wel een keertje even proberen als je wilt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 11:06

Ze zijn lichter dan mijn aluminimum gegraveerde beugels die ik eerst had. Moest in het begin wel wennen. En die plastic dingen heb ik nooit gehad dus kan daar ook niet over oordelen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:38

Ik heb ook EZrides, maar dan zonder korf.
Ik vind het superfijne beugels.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 15:22

Oh..ik wil ook, ik wil ook !
Mijn tijd komt vast nog. Paard gaat goed momenteel, zelf nog wat fitter worden en dan ga ik ook! Kijk er zo naar uit!

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:06

Ik heb EZ rides met korf, vind ik super fijn rijden!!
Maar die geven ook echt meer steun (door breder voetbed) en veren beter door een soort schuimrubber erin.

Die losse korfjes van ej uit de link heb ik ook, bevalt ook best, maar geeft niet meer steun onder je voet o.i.d, is echt alleen voor de veiligheid, omdat je voet niet kan blijven haken.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:51

Molenhuis waren ze volgens mij 2 euries duurder dan Divoza... Mijnes mag je ook wel x proberen hoor, geen probleem.

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:29

dark/miranda : ik heb al paar weken niet meer gereden ,maar als ik er weer een paar keer op heb gezeten dan mail ik eén van jullie!
Alvast bedankt voor het aanbod!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:14

Mn pony was wat aan t klieren de laatste dagen.
Vandaag voor t eerst sinds weken in mn uppie op pad.
Ik denk dat wordt wat.....
Was ze stikbraaf hihi

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:50

Fijn! Ik heb heerlijk met mijn 3 mannen 1.5 uur gewandeld. Ligt hier nog veel sneeuw in het bos, dus te link om te rijden. Hopelijk morgen... Ben benieuwd of ik het nog kan na een ruime maand hihi

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:07

Hier lag ook een laagje sneeuw, maar het was goed te rijden! Ik ben weer lekker twee uurtjes met een stalgenootje er op uit geweest :)