Over het spoor met je paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Re: Over het spoor met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 01:02

Ik denk dat het ene paard ook een stuk gevoeliger er voor is dan de ander.

Ik zie mijn paard regelmatig met zijn neus richting draad gaan en als er stroom op staat trekt hij al terug voor hij de draad raakt. Als de stroom er af is gaat hij ook meteen het gras onder de draad afgrazen. Het paard dat samen met de mijne staat moet eerst zien dat Ino staat te eten, en dan komt ze pas. En er staat bij ons echt niet veel stroom op de draad. Ons schrikdraad werkt op een oude accu.

Ik heb ook een paard gekent die rustig onder de stroomdraad doorliep, of er met haar hoofd over heen hing, terwijl de rest van de paarden een heilige afstand bewaarde, en met een goede reden!

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 01:53

Het is al heel lang bekend dat er spanning op de rails kan staan, welke door het paard gevoeld kan worden wanneer hij/zij tegelijkertijd twee staven raakt. Dit word je inderdaad ook verteld als je theorie voor je ruiterbewijs volgt. Ook is het zo dat ProRail hier mee aan het werk is gegaan. c.q. is.

Ik begrijp dan ook niet waar Ikke dan ineens vandaan meent te halen dat dit allemaal onzin is! Misschien niet lang genoeg doorgeleerd...?? Clown
Eerst roep je dat een paard geen optater kan krijgen van het spoor en nu schaar je je ineens achter de reactie van ProRail, waarin staat dat het WEL kan... Je beweert zelfs dat je precies hetzelfde hebt gezegd! Nou ja, ik mag dan geen verstand van electriciteit hebben, maar ik kan wel goed lezen Tong uitsteken.

Het is fijn dat er iemand een keurige reactie van ProRail heeft ontvangen met tekst en uitleg, zodat er nu voor iedereen duidelijkheid over is!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:26

Oeps foutje