Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:17

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:21

Ben met een buitenrit een keer samen met m'n paard (belgische knol) gevallen, ze struikelde en ik ging mee... Heb er toen een behoorlijke hersenschuddig en een kapotte lip aan over gehouden.

Ook ben ik een keer met m'n jas aan een tak blijven haken terwijl het paard gewoon doorliep. Hang je daar... Gelukkig kon mijn mederuiter het paard vangen en mij bevrijden Haha!

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:25

Niet zo heel hard maar wel midden in een plas..
en had mijn paardje pas net dus was behoorlijk bang daarna

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:42

Ja, we waren op buitenrit na 2 weken regenachtig weer. We waren net aan het galloperen, paard van m'n instructeur ging er vandoor. Die gaf een bok, en m'n instructeur viel eraf. Alle paarden erachter gingen vol op de rem, mijne ook. Alleen mijne sprong daarna nog opzij en gaf een bok. Ik viel eraf en brak m'n arm op 3 plaatsen. Ik had ook m'n zenuw beschadigd. Een week later werd ik geopereerd aan m'n arm. Er is een plaat tegenaan gezet en er zitten 8 schroeven in. M'n arm moest alles weer gaan doen, maar dat duurde wel even. Na 2 weken gips kreeg ik een spalk die eraf kon. Dan moest ik oefeningen gaan doen met buigen en strekken. Kracht had ik nog steeds niet. Uiteindelijk is m'n arm nu weer helemaal goed. Alle gevoel is weer terug. Ik mag wel paardrijden, maar als ik nog een keer val en m'n arm breek dan is m'n zenuw door midden en is m'n arm verlamd. Omdat m'n ouders het risico te groot vinden rijd ik nu niet meer. Heel soms stap ik nog op een paardje, maar dan moet ik er wel eerst zeker van zijn dat hij heel braaf is.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:50

Ja 1 keer,vriendin & ik gingen met m'n paarden op buitenrit,ik zat op de oudste van de 2 (Delina) maar aangezien ik maar 1 hoofdstel mét bit heb,moet Delina altijd zonder bit mee op buitenrit (Giota kan je niet zonder bit rijden anders zit er geen stop op (A))
We gingen even in een grasveldje galloperen waar vers gras is,en Delina die propt zich vol met alles en nog wat ! Een echte vreetzak is ze ! Natuurlijk krijg je dan..Ik liet mevrouw even stoppen,opeens gooit ze dr hoofd omlaag en begint te grazen,ik wordt naar voren gesleurd en zit op dr nek (bijna helemaal achter dr oren Nagelbijten / Gniffelen) ik wou me er zo af laten schuiven maar dan schrok Delina,doet dr hoofd omhoog en ik wordt er overkop vanafgezwierd en belande zo *PATS !* op m'n rug op de grond..Dat deed serieus pijn maar gelukkig had ik niets :p

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:53

Ik ben niet met buitenrit gevallen maar wel in de wei..
Dat was op mn verzorgarabiertje het had net geregend en de bak was dus helemaal blubz dus de eigenaar die is 12 die kwam op het idee dat we in de wei konden rijden.. dus ik aangaloperen BAM ! Lig ik in de wei,, hij nam een bok jonge

Laatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:54

Ja, voor zo ver ik mij kan heringeren ben ik één keer gevallen tijdens een buitenrit (misschien nog wel vaker, maar dat is dan al een tijd geleden en ben ik alweer vergeten Tong uitsteken )
Ik was op ponykamp en we maakte een bos rit. We reden van een heuvel af, en ik ondersteunde mijn paard niet voldoende, toen viel ik met paard en al... Gelukkig mankeerde we beiden niks.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:10

Ik heb mijn paardje al bijna 4 jaar. Buitenrijden is iets dat we erg graag doen, dus dat hebben we inmiddels al enorm veel gedaan. We hebben bosritten gemaakt, gewoon over ruiterpaden bij ons in de buurt, langs grote wegen, door parken, van alles Lachen En nee, ik ben nog nooit gevallen op buitenrit Lachen Van andere paarden ook niet, maar daar heb ik natuurlijk wel minder mee buitengereden.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:18

ik was een keer met een meisje naar het bos, toen we gingen galoperen gingen mijn pony en de ander een wedstrijdje houden.
Ze galopeerde zo hard, toen we bij de weg aankwamen kwamen er 2 auto's aan toen dacht ik mijn paardje weg te sturen maar nee hij galopeerde zo door,
toen wende hij opeens toch naar links en daar lag ik, natuurlijk bleef ik vasthouden en werd over het asvalt gesleurd,
gelukkig zag de vrouw in de auto dat het gebeurde en is gestopt.
en een ander is met mijn pony naar stal gelopen, ik ben terug gebracht, omdat de pony in mijn buik was gaan staan.
gelukkig ben ik er met een paar bloeduitstortingen in armen en been en shcaafwonden afgekomen!
ik ga nu tegenwoordig niet meer met anderen naar het bos,
de week daarvoor had die ook al een geintje uitgehaald dat ik in de bosjes belandde.

roccco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:28

nee ik ben niet van buitenrit van paard af gevalen

ik ben dit jaar volgens mij 2 keer van m,n paard af gevalen

in de les.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:34

flinke inschattingsfout met galop gemaakt in bos, paard links ik rechts...de zandhoop in, daarna 2km achter mijn paard aan kunnen joggen Clown goed voor de conditie zullen we maar zeggen Huilen
dit was 2 jaar geleden. ben zo vaak gevallen (in 20 jaar tijd) maar eigenlijk alleen echt hard tijdens voltige,springen (op de hindernissen klappen) of met losse zadels in de bak Blond

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:34

12 april ben ik er af gevallen.
Ik ging voor het eerst met mijn paard naar buiten en we waren op een pad aan het draven (we waren met z'n 2-en) en mijn paard ging in galop. Ze galopeerde rustis dus besloot door te gaan.
Het einde van het pad naderde maar kreeg ze met geen mogelijkheid terug.
Overigens verlies ik ook nog mijn beugel en door vermoeidheid verlies ik ook mijn evenwicht.
Toen ben ik er over de kop afgeslagen. In galop dus ging best hard!
Op het moment van de val kreeg ik geen lucht en ik zou naar met mijn ogen gedraaid hebben.
Stalgenoot pakte snel mijn paard en hielp mij overeind.

We zijn terug naar stal gelopen en anderen hebben mijn paard verzorgd.
We zijn naar de huisarts geweest want ik vroeg elke minuut hetzelfde en kon niks onthouden.
Ik had dus een hersenschudding en wat kneuzingen.

De volgende dag (vrijdag de 13e) gingen we een week naar Centerparcs.
Die pech had ik ook nog!
Wat had ik een hoofdpijn die dagen erna.....

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:56

Ja, een keer. Toen zijn we samen gevallen.

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:58

ja, ben ik op het fietspas gevallen en had mijn sleutelbeen gebroken !

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:01

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:06

merel_gomez schreef:
ja, afgelopen vrijdag en een tijd terug, dus nu 2x in 5 jaar tijd Nagelbijten / Gniffelen

Van mijn pony Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:00

Heel vaak toen ik wel eens met een vriendin meeging naar haar verzorgshetlanders, lekker zonder zadel door het bos crossen en ja dan krijg je regelmatig vliegles Clown

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:26

gister nog bijna gevallen...

Meneer ging er in rengallop van door. Ik al aan 1 teugel hangen om de drijvende krijgt eruit te krijgen. Maar hij was sterker.. Dat pad kwam op een asvalt weggetje uit. Daar wou hij ineens wel luisteren naar rechtsaf waardoor hij bijna onderuit ging. Toen had ik het hard wel even goed in de keel kloppen Nagelbijten / Gniffelen

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:15

Ik ben wel vaker gevallen tijdens een buitenrit, maar een keer is mij heel goed bijgebleven. Dat was met mijn eerste pony. Ze kon buiten echt een draakje zijn. Maar meestal ook heel lief, dus ik heel eigenwijs toch naar buiten.
Kwam ik op een pad tussen 2 weilanden in. Aan de ene kant liepen paarden en aan de andere kant liepen koeien. De koeien rende van ons weg en de paarden kwamen op ons af. Ze voelde alsof ze zoals wel vaker wou gaan steigeren dus ik wil afstappen en precies op het moment dat ik het been over haar kont wil gooien begint zei met steigeren. Hoe het verder gebeurde weet ik niet, maar weet wel dat ik aan de andere kant van dat ik afstapte met m'n rug in het stroom en prikkeldraad lag en zei half bovenop me. Gelukkig had ik alleen maar wat schramen, enorme schrik en m'n t-shirt kapot dus ben zelf rustig verder naar huis gereden, maar ben nooit meer over dat pad gegaan! Nagelbijten / Gniffelen

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:16

Ik ben twee keer gevallen tijdens een buitenrit, beide keren niet hard en mijn pony's bleven gelukkig rustig.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:25

ik ben 1 keer gevallen op buitenritn met de pony van een vriendin... we waren met 3 gaan wandelen en wilden de paarden even in het water laten op het blosodomein, maar mn vriendin vroeg of ik ook even met haar pony in het water wilde gaan als de mijne er genoeg van had omdat zij der op dat moment niet zo lekker voelde en geen zin had om in het water te gaan.
Ik rij dus met haar pony het water in, maar plots draait de pony van het andere meisje dat met ons mee was zich om en trapt naar mij en de pony waar ik op zat... Pony schrikt en springt omhoog. Ik val en duik dus in het water. Op een of andere manier moet de pony op mij getrapt zijn bij het uit het water rennen, want ik had 2 mooie paarse hoefafdrukken op mn ribbenkas (en nog 1 op mn arm van die andere pony zn trap Boos! ).

Verder ben ik ook al met een gebroken voet thuis gekomen, maar zonder te vallen Vork

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:41

kynshiri schreef:
Verder ben ik ook al met een gebroken voet thuis gekomen, maar zonder te vallen Vork

zo heb ik 3 keer mijn pink gekneusd, toch knap van ons vind je niet? Knipoog

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:39

woeliej schreef:
kynshiri schreef:

zo heb ik 3 keer mijn pink gekneusd, toch knap van ons vind je niet? Knipoog

*LOL*

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 22:41

kynshiri schreef:
ik ben 1 keer gevallen op buitenritn met de pony van een vriendin... we waren met 3 gaan wandelen en wilden de paarden even in het water laten op het blosodomein, maar mn vriendin vroeg of ik ook even met haar pony in het water wilde gaan als de mijne er genoeg van had omdat zij der op dat moment niet zo lekker voelde en geen zin had om in het water te gaan.
Ik rij dus met haar pony het water in, maar plots draait de pony van het andere meisje dat met ons mee was zich om en trapt naar mij en de pony waar ik op zat... Pony schrikt en springt omhoog. Ik val en duik dus in het water. Op een of andere manier moet de pony op mij getrapt zijn bij het uit het water rennen, want ik had 2 mooie paarse hoefafdrukken op mn ribbenkas (en nog 1 op mn arm van die andere pony zn trap Boos! ).

Auw! Scheve mond
En dan nog helemaal nat waarschijnlijk ook. Niet in de winter hoop ik? Scheve mond