Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMariellee

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 22:33

Ehm ... Ik denk dat ik hem/haar wel even zou laten aaien, als dit ook mogelijk is én als het paard rustig is ..

Lisa_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 05:27

Bij ons bij de plas komen er wel eens kindertjes naar ons toe. Die lopen dan meestal op blote voetjes. Dat vind ik toch een beetje link. Het paard op zich is rustig en zal zich niet echt storen aan de kindertjes die vol bewondering van hem zijn. Het is alleen wel een lomperik af en toe. Dus liever niet, maar een aai in het voorbijgaan als ze schoenen aanhebben, daar maak ik niet zo'n probleem van.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:36

Bij mij ligt het er ook erg aan, mijn paard is echt dol op kindjes!! t pete-kindje van mn vriend was laatst komen kijken maar ze vond hem eng dus hij mocht niet snuffelen, vond ie niet zo leuk.. maar toen het kindje weg was was hij helemaal over de rooie! allemaal hinneken en druk doen! hij snapte er niets van waar het kindje nu opeens was gebleven!! maar dat doet ie dus ook met andere kindjes! heb het al vaker mee gemaakt dat ie dit doet!

maar goed, zo langs de straat, als kinderen in een kinderwagen zitten of als ze zelf staan ofzo dan heb ik zoiets van nee ik wil het niet.. unique die kan nog wel eens doordrammen en gewoon doorlopen, een kind kan dan niet snel wegspringen, als de ouders het kind vast hebben maakt het me niet veel uit.. ik waarschuw ze dan wel even dat het een dier is dus altijd alert blijven!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:16

als het leuke kinderen zijn even stoppen en laten aaien. als t bijdehante kidneren zijn doorrijden en doen of ik het niet hoor. en als ik wel moet reageren zou ik dan zeggen dat ie bijt ofzo Haha!.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:31

Meestal gillen ze: PAARDJEEEEE, kijk mama paardjee.
En dan zie je die oud3e altijd lachen haha Clown. Als ze aan het wandelen zijn en die kiddo's staan zo te kijken laat ik ze wel even aaien Lachen.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:34

Als ze vlakbij zijn en schattig dna wel Haha!

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:38

ik laat altijd even aaien hoor.
ik weet nog hoe leuk ik dat vond toen ik 5 was Lachen

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:12

Dat ligt aan mijn bui en die van het paard waar ik op zit Lachen
Soms heb ik er gewoon geen zin in, en bij een druk paard vind ik het gevaarlijk.
Wat ik trouwens wel altijd brutaal vind, zijn die kinderen die dan vragen: 'mag ik op het paard?'. Van die kleine kindjes tot een jaar of 4 is dat wel schattig, maar als ze een jaar of 8 zijn vind ik dat echt ronduit brutaal.
Bij kleine kinderen vraag ik altijd aan de ouders of ze het kind op willen tillen als ze willen aaien, die kleine kinderen rond de benen vind ik zo eng.

TwistedGames

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:32

Ik had een spierwitte pony, dus elke keer met kids, "paard van sinterklaas!!!" kan dan moeilijk nee zeggen Knipoog

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:35

Dat had ik laatst met mijn verzorgpaard, ze heeft het niet op stil staan, maar toch heb ik ja gezegd, we waren op een stukje gras en ze kon dan gelijk even grazen. Ik kreeg gelijk een heel interview "heb je wel eens wedstrijden gewonnen? Hoe oud is je paard? Is het een merrie(vrouwtje Tong uitsteken )?" enzo, leuk voor die kindjes maar van mij hoeft het niet zo. Toen ik wegliep gingen ze de stippen op d'r kont nog tellen, hihi, ze waren de tel kwijt bij 8.

Ik kan trouwens heel moeilijk nee zeggen Koe .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:54

Ik stop dan altijd even. Is toch heerlijk voor die kids? Ik had het vorig weekend nog. Alleen schrok het jongetje toen mijn paard ineens brieste Nagelbijten / Gniffelen Heeeel eng Clown

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:06

Wanneer mijn paard rustig is, mogen ze haar altijd aaien, anders laat ik weten dat een volgende keer beter uitkomt. Ik vind het gewoonweg vreemd wanneer kinderen niet reageren, dat gebeurt ook Clown .

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:08

Ik stop (als de situatie er naar is)!!Goede en gratis PR voor de ruitersport!!

Greetz mexxiemaal

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:11

suus_ schreef:
Meestal gillen ze: PAARDJEEEEE, kijk mama paardjee.
En dan zie je die oud3e altijd lachen haha Clown. Als ze aan het wandelen zijn en die kiddo's staan zo te kijken laat ik ze wel even aaien Lachen.

Kiddo's ROFL

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:15

Het ligt er aan waar ik rijd en hoe druk het is!
We rijden altijd 1 a 2 keer in de week een rondje door het dorp!
En ja, daar kom je wel eens kinderen tegen! Knipoog Zij zijn groot en ik is klein!

Gelukkig zijn onze paarden het gewend, en blijven ze altijd keurig netjes staan!
De kinderen duiken toch altijd weg zodra de paarden hun hoofd naar ze toedraaien!
Die van van mij is 1.64m en die van een vriendin 1.84m! Whoosh! Nagelbijten / Gniffelen Ja

Maar het ligt er zeker aan hoe dicht bij de kinderen zijn, en op wat voor manier ze het vragen! Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:48

Als ik toch al aan het stappen ben en het is op een beetje een rustige plek, mogen ze rustig even aaien enzo. Af en toe zijn er van die kids die er dan ook op willen (of eigenlijk vaker ouders die hun kids wel ff op het paard willen hebben), daar begin ik natuurlijk niet aan. Maar aaien mag. Als ik ze in draf of galop passeer of gewoon op een stuk waar stil gaan staan niet handig is, groet ik ze gewoon vriendelijk.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:10

Vaak even laten aaien, maar ligt ook wel aan het moment, als ik aan het stappen ben stop ik vaak wel, maar als ik draaf of op een gevaarlijk stuk weg ben stop ik niet Lachen

Mutjei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:35

Hoe leuk en lief die kindjes ook zijn, ik doe het niet!!!!!! Als je paard schrikt is het altijd jouw schuld en kun jij voor de schade opdraaien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 15:23

Ik rij door. Bayo vindt het niet prettig om door vreemden geaaid te worden. Bovendien ben ik dan met hem aan het werk en stilstaan voor voorbijgangers wil ik hem liever niet aanleren.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 08:04

ik vind het altijd zo sneu als er dan een kind in een kinderzitje op de fiest zit en de ouders kletsen met elkaar en dat kind zit maar te stuiteren 'Pai pai pai!!' en ze reageren niet

We gaan weleens naar de klimduin in Schoorl omdat we daar langskomen als we de duinen ingaan en drinken we weleens wat op zo'n terrasje daar. Dat kan alleen als het niet te druk is, anders wil de hele klimduin paardje aaien Clown

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 08:18

Ik stond een keer uit te rusten bij een restaurant om een ijsje te eten. Komt er een moeder naar me toe om te vragen of ik daar stond om de kinderen er een rondje op te laten rijden... Clown

boswatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 08:19

van mij moge de kinders aaien met of zonder schoenen de ouders lette daar wel op zo niet dan doe ik het wel mijn pony is een watje en een hittpetit maar bij kinderen wordt ze superrustig wat normaal is dacht ik paarden weten meestal dat het kinderen zijn dan reageren ze anders dan bij volwassen braver bij kinderen voor de duidelijk heid dat het mijn ervaring is maar dat geld misschien niet voor alle paarden gr boswatje

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 08:25

Ik heb nooit een keus of ze mogen aaien of niet.. Want ik verzorg een mini-shetlander & dan komen ze zo lang mogelijk achter me aan rennen tot dat ze hem hebben mogen aaien!

Loni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:16

paard dat gewend is aan mensen en rustig is wel,

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:32

Ik rijdt door. Ik houdt er niet van als vreemde mensen aan mijn paarden zitten. Mijn paard vertrouw ik wel, maar de medemens vertrouw ik niet. Als er kids op bezoek komen mogen ze best even paardjes aaien, maar met toestemming en toezicht en dat weten ze ook allemaal.

Daarbij, hij zal maar wel eens bijten omdat the kid in kwestie iets te onvoorzichtig is, dan ben ik verantwoordelijk, dus vreemde mensen komen niet bij mijn paard in de buurt. Hij zak nooit bijten, maar het is een dier en daar zit nooit 100 % garantie op