Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Re: Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:30

runningkawa schreef:
maar dan wel de eisen optrekken

Fatsoenlijk L nummer laten zien en een B parcours Tong uitsteken

Dan ineens zijn er minder mensen voor Haha!

Komop, wat heeft dat ding nu voor waarde?
Met 10 lessen kun je het al halen

Dan doe ik iets fout, ben al 2 keer gezakt Clown en mag zaterdag voor de 3 keer Haha!

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:39

ik vind het grote onzin.. waarom zou je moeten kunnen springen om naar t bos te gaan... mischien voor boomstammen op de weg.. en dan is het natuurlijk ook nog eens heel logisch dat western ruiters niet zo hoog hoeven als dressuur ruiters.. ik bedeol maar de bomen worden uiteraard ineens veel kleiner als ze zien dat er een western ruiter aan komt oO en zo zijn er nog veel meer dingen die niet kloppen (vind ik dan he Knipoog)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 23:41

Ik zie het wel, ik zal het gerust opnieuw halen. Ik moest iedere 2 jaar het ruiterbewijs opnieuw betalen, nooit controle op gehad, dus ik heb het niet opnieuw betaald, wat een onzin zeg!

Het geld wat ik nu per 2 jaar uitspaar kan ik later, als het verplicht mocht worden wel weer investeren. Ik heb een kuikenmak paard op de weg, dus die is zo in de pocket..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 00:22

KiWiKo schreef:
een brommer heeft geen eigen wil, een brommer doet gewoon altijd wat je zegt

Dus geen plotseling weigerende remmen of klapbanden? (komt zomaar in mij op, gelukkig geen ervaring mee)

Ik heb het ruiterbewijs gehaald toen ik 12 was. Niet voor hoeven springen trouwens.
En alle boomstammen die ik sindsdien in het bos ben tegengekomen kon ik overheen/omheen stappen of waren niet verantwoord geweest om overheen te springen, ivm de ondergrond.

Met mijn eigen paard kan ik het trouwens ook niet halen. Springt niet (mag ook niet) en loopt op een niet standaard optoming.

Een goed theorieboek met basis paardengedrag, ontwikkeling, etc. en eventueel daarbij theorieexamen is weer wel interessant. Ik mis in de standaard in de boekhandel verkrijgbare paardenboeken nl een aantal stukken basistheorie die een stuk belangrijker zijn dan een weliswaar mooie foto van een zeldzaam ponyras van een achteraf eilandje.

Het gerucht dat het verplicht wordt duikt trouwens elke paar jaar weer op. En elke keer komt er niks van terecht. Waarschijnlijk zit de SRR weer met een tekort op de begroting, daarom zijn ze ook onderdeel van de KNHS geworden.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:38

Ik vind trouwens de theorie die erbij zit ook een lachertje.
Verkeersregels, daar gaat het om maar je moest zelfs beenafwijkingen en aftekeningen herkennen.
Hoe banketstaaf we het theorie-examen vol?
Vind het inderdaad pure geldklopperij.
Ik vind het dan ook raar dat ze met de zin "Anders ben je niet verzekerd" klanten moeten winnen.
Het is al verzekerd omdat het bij je WA inzit.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:59

tamary schreef:
KiWiKo schreef:

Dus geen plotseling weigerende remmen of klapbanden? (komt zomaar in mij op, gelukkig geen ervaring mee)

Dat noemen ze gebrek aan onderhoud.........

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:20

LadyF schreef:
Ik vind trouwens de theorie die erbij zit ook een lachertje.
Verkeersregels, daar gaat het om maar je moest zelfs beenafwijkingen en aftekeningen herkennen.
.

ja inderdaad, heb je een erg ongeluk gehad/ veroorzaakt maar je weet wel wat cornage of franse stand is ROFL Huilen van het lachen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:15

KiWiKo schreef:

[/quote]
Dat noemen ze gebrek aan onderhoud.........[/quote]

Alsof een neiuwe band niet kan klappen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:02

Als een nieuwe band klapt, dan heb je serieus lomp gedaan, fatsoenlijke kwaliteit banden klappen namelijk niet zomaar.
En even voor de duidelijkheid, een klapband is iets anders dan een lekke band en een lekke band (goede kwaliteit) wordt over het algemeen veroorzaakt doordat je door iets scherps gereden bent. Is dus ook een bestuurdersfout!

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:05

Ik kan er me niet druk over maken. Heb er geen een, maar wil ze wel halen als het perse moet

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:31

Waratje schreef:
Als een nieuwe band klapt, dan heb je serieus lomp gedaan, fatsoenlijke kwaliteit banden klappen namelijk niet zomaar.
En even voor de duidelijkheid, een klapband is iets anders dan een lekke band en een lekke band (goede kwaliteit) wordt over het algemeen veroorzaakt doordat je door iets scherps gereden bent. Is dus ook een bestuurdersfout!

Nou sorry, ik zit toevallig in de banden en dat is dus niet juist wat je zegt. Een klapband kan ook te maken hebben met de warmte van de band, het niet juist monteren van een band of een productie fout van een band, dit is dus niet te beinvloeden door de bestuurder zelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:35

Jawel, lomp op de stoeprand knallen dan kun je het ook uitlokken...

Maar heb ff de vergelijking met banden en paarden niet?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:36

zei beweerd dat een scooter altijd doet wat je zegt. Ik werk de hele dag met scooters en dat is gewoon onjuist. Vandaar de reactie over de band.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:42

nou, toch een heel stuk betrouwebaarder dan een dier...
Dat er iets stuk kan gaan, dat kan...maar ik heb nog nooit op mijn brommrertje gezeten of in de auto die ineens op de rem vloog voor een plastic zakje dat voorbij waait Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:42

Binckydenice schreef:
Waratje schreef:

Nou sorry, ik zit toevallig in de banden en dat is dus niet juist wat je zegt. Een klapband kan ook te maken hebben met de warmte van de band, het niet juist monteren van een band of een productie fout van een band, dit is dus niet te beinvloeden door de bestuurder zelf...

Blijft staan dat het gebrek aan onderhoud is. Een band goed op een wiel leggen is onderhoud.
Produktiefouten in banden zijn vrij zeldzaam. Niet willen betalen voor een goede band is weer een bestuurdersprobleem.
Klapbanden en warmte is altijd terug te voeren op bandenspanning in combinatie met snelheid. Dit is dus overduidelijk een gebruikers/bestuurdersfout!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:44

Het lijkt me wel humor als het ingevoerd wordt... neem aan dat een anky en veel andere prof. ruiters met haar niet in het bezit zijn van het ruiterbewijs, die moeten dan allemaal rij-examen gaan doen Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:47

En het kapot gaan dan van een scooter?
En ja die dingen gaan ook kapot als je er niet aaan prutst dus een scooter doet niet altijd wat je wilt!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:48

[/quote]

Nou sorry, ik zit toevallig in de banden en dat is dus niet juist wat je zegt. Een klapband kan ook te maken hebben met de warmte van de band, het niet juist monteren van een band of een productie fout van een band, dit is dus niet te beinvloeden door de bestuurder zelf...[/quote]
Blijft staan dat het gebrek aan onderhoud is. Een band goed op een wiel leggen is onderhoud.
Produktiefouten in banden zijn vrij zeldzaam. Niet willen betalen voor een goede band is weer een bestuurdersprobleem.
Klapbanden en warmte is altijd terug te voeren op bandenspanning in combinatie met snelheid. Dit is dus overduidelijk een gebruikers/bestuurdersfout![/quote]

Fabricage fouten zeldzaam haha, waarom zit ik dan nog op mijn werk? Haha ik doe de hele dag niets anders dan bekijken wat ermee gebeurd is... Je hebt geen benul van hoeveel productiefouten er zijn.

Maar je gaat nu appels met peren vergelijken. Want als je je paard goed traint hoeft hij dan ook niet van een zakje te schrikken. Daar komt jou verhaal nu op neer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:48

springt jou scooter aan de kant voor een enge vrachtwagen of een stukje plastic

Ik zie het al voor mij bij het invullen van de verzekerings papieren
Mijn brommer schrok en daarom zat ik tegen de auto van meneer X

Sorry, maar dat zijn vergelijkingen van lik mijn vestje

En dat heeft maar een deel met trainen te maken
De rest is het gewoon een dier, dat zelf dingen ziet en kan reageren
itt een blikken geval als een auto of brommer
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-07 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:49

sorayalover1 schreef:
En het kapot gaan dan van een scooter?
En ja die dingen gaan ook kapot als je er niet aaan prutst dus een scooter doet niet altijd wat je wilt!

Ja, je gas kan ook blijven hangen...
Je band kan klappen.
Ja as kan breken..

Er kunnen zoveel dingen gebeuren....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:50

runningkawa schreef:
springt jou scooter aan de kant voor een enge vrachtwagen of een stukje plastic

Ik zie het al voor mij bij het invullen van de verzekerings papieren
Mijn brommer schrok en daarom zat ik tegen de auto van meneer X

Sorry, maar dat zijn vergelijkingen van lik mijn vestje

Ja, dat vindt ik ook maar ik redeneer haar woorden....

Haha die van de verzekering was wel leuk Haha!

haha maar het is niet zo dat een scooter altijd doet wat je wilt, die vergelijking vond ik niet juist...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:52

Als het paard zijn been breekt doet hij ook niet meer alles
Dat is meer het vergelijk wat word gemaakt met die van de brommer

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:52

runningkawa schreef:
maar ik heb nog nooit op mijn brommrertje gezeten of in de auto die ineens op de rem vloog voor een plastic zakje dat voorbij waait Lachen

Afbeelding ROFLAfbeelding ROFL Kruipt weer onder het buro vandaan Huilen van het lachen

Het kapot gaan van een scooter, een klapband krijgen, waar hebben we het over? Ik zie de vergelijking met een paard wat schrikt ook niet, mijn auto heeft dat soort fratsen niet, die is net als de brommer van RK, die hebben niets met voorbij waaiende zakjes, wapperende vlaggen, als er een vrachtwagen de remmen even ontlucht naast mijn auto gebeurd er niets, moet je zien wat er gebeurd als die zelfde vrachtwagenchauffeur dat naast mijn paard doet.....
Als jij je scooter naar links stuurt dan gaat hij naar links, als ik mijn paard naar links stuur en hij is het niet met mij eens dan kunnen we zomaar ineens naar rechts gaan.
Zullen we ophouden het paard met een machine te vergelijken? Dat kan namelijk niet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:54

Nouja iniedergeval vind ik dat ruiterbewijs nergens op slaan en ze roepen al zo lang dat het verplicht gaat worden. Mijn pony is werkelijk waar bijna nergens bang voor niet voor vrachtwagens.. Maar nu kwam er van de week toch een vrachtwagen aan, ik netjes in de berm hij komt hardstikke dicht voorbij me, pony schrikt springt bijna in de sloot.

Hoe dom ben je dan.. Rem dan iniedergeval af en ga aan de kant met die vrachtwagen ik ga toch ook aan de kant Verward

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:57

sorayalover1 schreef:
Nouja iniedergeval vind ik dat ruiterbewijs nergens op slaan en ze roepen al zo lang dat het verplicht gaat worden. Mijn pony is werkelijk waar bijna nergens bang voor niet voor vrachtwagens.. Maar nu kwam er van de week toch een vrachtwagen aan, ik netjes in de berm hij komt hardstikke dicht voorbij me, pony schrikt springt bijna in de sloot.

Hoe dom ben je dan.. Rem dan iniedergeval af en ga aan de kant met die vrachtwagen ik ga toch ook aan de kant Verward

Waarom vind je het nergens op slaan?

Ik vind het heel goed om ruiters en amazones te toetsen op hun kennis en vaardigheden, voordat ze het verkeer in mogen. Juist om al die gevaarlijke situaties!!