Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:15

Ik rijd vrijwel altijd alleen buiten, ik vind het heel rustgevend als ik alleen met m'n pony in de natuur ben. Even m'n verstand op nul en lekker door de bossen sjokken, heerlijk!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:17

[***] schreef:
Hoe denken jullie over het alleen buitenrijden?
Iets wat jullie regelmatig doen of doe je het nooit omdat je het te gevaarlijk vindt (wat als er iets gebeurd.. ).
Hoe zit het bij jullie?
Gaan jullie regelmatig alleen naar buiten of totaal niet?
Ik rij alleen maar buiten.
Soms met iemand,maar meestal alleen.
In het bos,op de weg,op de hei,what ever..
Het is wel zo,dat hoe vaker je het doet,hoe normaler en makkelijker het gaat worden.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:19

Ik rijd regelmatig alleen buiten. Dat komt ook omdat ik een stuk over de weg moet voordat ik bij de bak ben.
Natuurlijk hangt het van je paard af of je alleen buiten kan rijden, het blijft een kudde dier, maar ik denk wel dat je het zel wel kan leren!

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:22

ik ging ook vaak alleen naar buiten telefoon mee en gaan.
maar je moet wel je paardje vertrouwen anders zoek je de prblemen alleen maar op, raad dus aan om het niet te doen als je er geen goed gevoel bij hebt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:22

Ik rijd zo goed als altijd in mijn eentje buiten, wel mijn mobiel bij dan. Ik zou wel een zweepje meenemen, ik had hem eerst nooit omdat ik het niet nodig vond bij bij mijn haflinger maar (toen was ik toevallig met mijn vader, die lopend, de bossen in) toen lag er een boomstam (ik denk dat ze daar van schrok) en ze draaide zich razendsnel om en galoppeerde weg. weer omgedraait weer terug gereden en weer hetzelfde uiteindelijk heeft mijn vader haar aan de teugel gepakt en is ze er wel langs gelopen (het was naar mijn mening gewoon aanstel) sindsdien neem ik een zweepje mee (niet om haar daar flink mee af te rossen) maar om haar een tikje te geven als dit nodig is én het ding is ook nog eens handig als er toevallig een of andere griezel in de buurt is kun je die een flinke mep verkopen (ik bedoel niet dat je iemand met een eng gezicht een mep moet geven maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel, anders heb je dalijk nog een aanklacht aan je broek hangen) ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt (zo'n griezel dus) en ik rijd toch al een flink aantal jaren in mijn eentje.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:59

ik snap ook wel dat sommige mensen het eng vinden hoor. maar meestal als je het een paar keer hebt gedaa word het steeds leuker, alleen ik vind het niet leuk om altijd in mijn eentje te rijden. dus ik vind regelmatig iemand die mee wil.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:03

Ik rij bijna altijd alleen, heerlijk, samen met mn paardje heb ik geen enkele behoefte aan geklets. Gevaarlijk? Tja, .. blijf dan lekker heel stil in je huisje zitten, weet je zeker dat je gillend gek wordt! Duivel

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:17

Natuurlijk is het misschien leuk om in je eentje te rijden, maar je weet maar nooit of er iets gebeurt?
Beter het zekere voor het onzekere vind ik dan Knipoog

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:57

Ik rijdt ook bijna altijd alleen buiten... Maar toch wel vaak in een bos of park waar ook mensen rondlopen dus als er wat gebeurd zijn er vaak mensen in de buurt die me kunnen helpen. Gelukkig is er nog nooit iets ergs gebeurd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:47

Mijn paard is echt héél veel rustiger over de weg als hij alleen is.
Levensgevaarlijk vind ik het dus absoluut niet.
In mijn ogen vind ik het met die van mij gevaarlijker om met meerdere te gaan.
Het blijven kuddedieren, als de een gaat wil de ander vaak mee.
Schrikt de een, dan schrikt de ander.
Ze lopen te kloten, elkaar op te naaien, en als de een iets eng vind, oeeef, dan vind de ander het opeens ook vréselijk dodelijk.
Maar goed, mijn paard & zijn stalmaatje zijn dan ook echt muts & fluts.
Verschild een beetje per paard.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:51

heeij Haha!..
ik rijd meestal alleen buiten (met me vorige verzorg pony)
dat vind ik heerlijk,, lekker alleen met je pony Lachen
maar nu heb ik inmiddels een andere verzorg pony en die kan (die wil) alleen een buitenrit maken als de moeder van de eigenaar van me verzorg pony mee gaat op de fiets(hoop dat jullie het nog snappen Tong uitsteken)
kneem wel altijd me mobiel mee,, en dr is ook nog nooit wat gebeurt

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:13

Ik rij vrijwel altijd alleen buiten Lachen Als ik er vanaf val rent mn paard gewoon weer terug naar stal en dan weten ze daar ook dat ik eraf lig..
Voor de zekerheid heb ik ook altijd nog m'n mobiel mee.
Denk niet dat in je eentje rijden gevaarlijker is. Met een groep ben je vaak aan het praten enzo, en dus toch minder op je paard en de omgeving gefocust. Meerdere paarden zitten elkaar vaak ook een beetje op te fokken. (als er eentje ergens van schrikt, vinden ze het allemaal opeens eng. Als er eentje gaat rennen, gaan ze er allemaal achteraan)

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 14:20

Lisa_Melody schreef:
Ik rij vrijwel altijd alleen buiten Lachen Als ik er vanaf val rent mn paard gewoon weer terug naar stal en dan weten ze daar ook dat ik eraf lig..
Denk niet dat in je eentje rijden gevaarlijker is. Met een groep ben je vaak aan het praten enzo, en dus toch minder op je paard en de omgeving gefocust. Meerdere paarden zitten elkaar vaak ook een beetje op te fokken. (als er eentje ergens van schrikt, vinden ze het allemaal opeens eng. Als er eentje gaat rennen, gaan ze er allemaal achteraan)

ieieieh moet je toch niet aan denken! Dat je paard naar huis rent! Dat is pas gevaarlijk!
Ik viel laatst buiten van mijn paard (voor het eerst) en toen stopte hij gelukkig 3 meter verder op.
Ik rijd ook altijd alleen buiten. Ik heb gewoon niemand om mee buiten te rijden.
Zijn zelfvertrouwen is veel meer toegenomen sinds ik buiten rijd, en ook is hij rustiger in de bak.

Chilly_Dana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:24

ej,

ik ga altijd alleen naar buiten! maakt me niet uit ik ga ook zovaak zonder zadel naar buiten met alleen een hoofdstel. mijn paard is ook echt verkeersmak ookal kan die altijd ergens van schrikken. maar ik ken hem al heel lang dus ik weet dat goedkomt maar je kan ook met der aan de hand naar buiten gaan alleen een keer proberen en neem gewoon altijd je mobiel mee enzo als jij echt je pony vertrouwt komt het wel goed en als je eng vind stap dan gewoon af.

groetjes

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:28

Ik rijd ook meestal lekker alleen buiten.. even lekker weg met je paardje toch?? Knipoog

edit.. Typo..

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:35

Dat moet kunnen.Ik rijd zelf elke dag buiten wij hebben geen rij bak alleen ene longeer bak.
Alleen je loopt de risico dat als je er af valt dat je pony weg rent.( meestal is dat wel de richting naar huis).

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:39

Ik doe het af en toe.
Ik neem mijn mobiel mee (ik laat eens bellen voor ik vertrek en als ik terug ben van een wandeling, zo is moederlief gerustgesteld Lachen )
En ik heb wel veiligheidsbeugels zodat ik niet blijf hangen

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:40

ik rij soms alleen en soms met een groep buiten.
Heb laatst zelfs alleen door het bos gereden in het pikkedonker.
Was vollemaanrit maar paardje liep slecht dus moest afhaken.
Ik vertrouw op dat moment gewoon op me paardje , ik zag niets maar wist dat als er iets zou zijn zij wel zou reageren Lachen

en daarnaast denk ik altijd maar zo , met een fiets of auto kan je ook iets gebeuren als je alleen bent !

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:41

Met m'n vorige paard reed ik altijd alleen buiten. Met Romeo doe ik het nooit. Wandelen met de pony's doe ik trouwens ook meestal alleen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:48

ik ga ook vaak alleen rijden, maakt me echt niet uit.
gaat het niet met een paard, dan ga ik gewoon weer terug. ik doe daar nooit zo moeilijk over. ik neem wel eigelijk altij me telefoon mee, ook al heb je daar niet veel aan int bos!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:34

Moet zeggen dat die van mij alleen rustiger is als ik alleen ga buiten rijden. Vandaag nog samen met een stalgenoot buiten wezen rijden, maar mijn fjord ging er vandoor en gooide mij er bijna vanaf. En de vorige keer toen ik alleen was helemaal niks aan het handje en heerlijk gereden.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:54

Zaterdag met zn 2e buitengereden, vandaag alleen.
Alleen is ie altijd veel rustiger dan als er anderen bij zijn!
Vind alleen urenlang door de duinen rijden dus ideaal!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:16

Marcella schreef:
Moet zeggen dat die van mij alleen rustiger is als ik alleen ga buiten rijden. Vandaag nog samen met een stalgenoot buiten wezen rijden, maar mijn fjord ging er vandoor en gooide mij er bijna vanaf. En de vorige keer toen ik alleen was helemaal niks aan het handje en heerlijk gereden.

oeps.... Bloos
jullie reden een stukje voor mij alleen ben ik bij de rotonde gedraaid.
ivm vuurwerk ga ik niet verder momenteel.
vond jullie er al zo relexed bij rijden met losse teugeltjes...dacht nog bij mezelf;dat zou ik zelf nu niet doen.
nou ja...gelukkig ben je blijven zitten...kwam vast door je barefoot Haha!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:31

Suusiej schreef:
Lisa_Melody schreef:

ieieieh moet je toch niet aan denken! Dat je paard naar huis rent! Dat is pas gevaarlijk!

Valt mee hoor.. Tong uitsteken Ik rij altijd langs een dijk waar verder geen verkeer is ofzo.

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:38

Ik vind dat het wel kan Knipoog..

ik rijd meestal met een groep buiten maar heel af en toe alleen..

en ik merk wel dat als ik alleen met der ga / of ging nu kan het niet meer omdat ze een peesblessure heeft en dus moet rusten Boos! ..
dat ze toen beter liep dan met een hele groep..
ik had met haar wel het probleem dat ze altijd voorop moest lopen en de leider wilde zijn.. ik hield der buiten bijna niet .. zelfs niet met martingaal Bloos!..

en als ik dan alleen ging kon ik zelfs zonder zadel crossen en stopte ze meteen wanneer ik wilde Haha!
dus het ligt zeker aan het paard .. maaar ik vind het dus niet levensgevaarlijk Knipoog,,
en natuurlijk altijd je telefoon meenemen Clown..