Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:32

Ik doe ook niet mee aan die challenge hoor,komt toch altijd anders uit dan ik me voor neem :j
En zet geen apps meer op mijn mobiel

Gister wilde ik wandelen, maar vond het zo koud dat ik er op ben geklommen
Afbeelding
:P

woensdag herkansing,ben dan de hele dag vrij

Onali

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:42

Ik zal mn wandelingen onder langeafstand wandelingen zetten vannacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:43

En erop is beter dan wandelen? :P

Hier ook 2 dagen wat in de longeerpiste gekeuteld, wel buiten maar mogelijkheid tot snel naar binnen als het genoeg was :+ Maar mis het wandelen toch al wel, dus hopelijk voel ik mij morgen goed genoeg om toch een rondje te doen ...

@ Mira283 : je moet even zien voor de app Endomondo als je het rechtstreeks wil registeren. Als je een andere manier hebt (bv. een gps-horloge) kan je het ook gewoon achteraf via de website toevoegen.

@ Onali : je moet Walking (Fitness)/Fitness Walking (het staat op verschillende manieren) of Nordic Walking (is voor de nederlandse versie) gebruiken, anders gaat het niet meetellen ;)

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:45

[***] schreef:
Wauw xjessiesl, dat ziet er een heel paard uit! Een mooie zeg! Kijken de mensen je niet raar aan als je met zo'n grote hond op stap bent? :P

Hier vallen de reacties trouwens heel goed mee, mensen kijken soms wel eens maar heb nog geen opmerkingen gehad .. en heb het idee dat het verkeer ook meer rekening met je houdt als je naast je paard loopt dan wanneer je erop zit (iets met het idee dat het misschien nog een jong paard is ofzo?). Nu hebben we daar hier over het algemeen sowieso niet over te klagen, maar het valt mij wel op. Dus nog een voordeel van wandelen, haha.

Dankjewel! Haha ja, ze kijken meestal wel even, maar is wel minder geworden de laatste tijd. Soms een opmerking van hoor je daar niet op te zitten? Verkeer hier is ook goed te doen, maar dan moet ik erbij zeggen dat Jonkvrouw ook ontzettend makkelijk is en niet snel schrikt/ergens naar kijkt.

Jonkvrouw is verder met pensioen, af en toe een ritje mennen in de zomer maar verder genieten wij lekker van het wandelen. Mij lijkt de challenge wel leuk! Alleen het gaat een uitdaging worden om het regelmatig bij te houden haha. Ik ga even kijken naar de app.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:46

Ah dan die inderdaad :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:48

Dank je [***]! Hier ook niet gewandeld, lekker foto's gemaakt buiten. Een van de paddocks was leeg daar een beetje vrijheidsdressuur gedaan met een stuiterbal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:50

Fijn xjessiesl :) Hoe oud is Jonkvrouw eigenlijk? En welk ras?

Zeker doen de challenge :j Is echt leuk. Maar het is geen verplichting, en als je het een keer vergeet.. ach, wat maakt het uit. Als je de route & tijd nog weet kan je die trouwens achteraf intekenen. Maar ik heb ook wel eens momenten dat ik last minute beslis en het gewoon vergeet aan te zetten, hoewel ik me dit jaar heb voorgenomen er echt op te letten :P

Foto's maken is ook leuk Mira :j Hier had ik ook zo'n stuiterbal vandaag, dus weet niet of een wandeling wel goed zou gegaan zijn .. hoewel het bij hem vaak wel plaatsgebonden is.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:56

Wat een leuk topic. Wij wandelen iedere zondag door de bossen. Vriend met hond en ik met mijn pony. Heerlijk ontspannen. Vanmiddag hebben we een ronde van anderhalf uur gedaan. Heb er nog wel even zonder zadel opgezeten maar dat was hooguit 10 minuten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:08

Wat leuk! Lekker gezellig zo met z'n allen :)
Wat voor pony heb je? En welkom!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:14

Ik heb een fjord! Hij vindt het wandelen echt leuk. Kijkt lekker rond met zijn oortjes naar voren. Onder het zadel kan hij zichzelf nog wel eens sterk maken maar wandelend is hij super ontspannen.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:27

Hoi! Mag ik mij ook melden hier? Ik heb een shet waar ik heel graag mee ga wandelen. Maar hij is zo wild enthousiast dat het gevaarlijk is om alleen te gaan met hem :') Paar weken geleden nog een ongeluk gehad, oeps. Iemand hier ook ervaring mee?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:36

Er op was wel warmer dan wandelen!
Nee het waaide zo langs de weg,had echt even geen zin om te lopen :brr:

Ohw heftig puck! sjee wat is er gebeurd dan?
Appie is al oud haha, die is aan de hand buiten wel heel braaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:09

Fjordjes zijn super L_iek! Fijn dat die met wandelen zo ontspannen is.

Welkom Puck94! Veel plezier hier en hopelijk op je wandelingen. Ongelukken zijn nooit leuk, wat gebeurd er dan? Hier wel eens momenten dat hij het wat moeilijk heeft (staat een voorbeeldfilmpje in het topic) maar denk erachter te zijn waarom en de laatste lange wandeling heb ik het niet meer gehad.

Die van mij zijn ook oud, maar dat beseffen ze nog niet :P

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:30

[***] schreef:

Zeker doen de challenge :j Is echt leuk. Maar het is geen verplichting, en als je het een keer vergeet.. ach, wat maakt het uit. Als je de route & tijd nog weet kan je die trouwens achteraf intekenen. Maar ik heb ook wel eens momenten dat ik last minute beslis en het gewoon vergeet aan te zetten, hoewel ik me dit jaar heb voorgenomen er echt op te letten :P

Foto's maken is ook leuk Mira :j Hier had ik ook zo'n stuiterbal vandaag, dus weet niet of een wandeling wel goed zou gegaan zijn .. hoewel het bij hem vaak wel plaatsgebonden is.

Moest op de fotografe af draven nou dat ging knetter hard met een flinke bok sessie, en steigeren is opeens wel heel leuk :'). Dus na de ergste kou maar eens er even op uit ook met het tuig weer op. E

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:34

[***] schreef:

Jonkvrouw is een Gelders paard van 24 jaar oud als ik het goed heb. Maar volgens het KWPN lettersysteem zou ze 27 moeten zijn :+ .

Ga als ik tijd heb mezelf even verdiepen in de challenge/app.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:43

Ik ga ook eens uitpluizen hoe de app/challenge werkt.
Om een beeld bij ons te krijgen, het slachtoffer die vaak mee mag wandelen:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:08

Netjes xjessiesl!

En als er vragen zijn over de app/website/challenge dan laat maar weten, geldt natuurlijk ook voor jou L_iek ;) En leuke fjord!

Starship

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:41

Ik wil ook wat vaker gaan wandelen met mijn oude verzorgpony! Ik kan er in principe ook gewoon op rijden, dan wel stappend, maar ik vind wandelen toch iets leuker! Ook goed voor mijn vreselijk slechte conditie :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:45

Haha, ik ben gister nog even wezen wandelen..maar met een fris dressuurpaard in de frisse wind en de kerk die uitging net op het moment dat wij er langs liepen {overal mensen, auto's, fietsers} was dat niet zo'n succes.

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:27

[***] schreef:
Fjordjes zijn super L_iek! Fijn dat die met wandelen zo ontspannen is.

Welkom Puck94! Veel plezier hier en hopelijk op je wandelingen. Ongelukken zijn nooit leuk, wat gebeurd er dan? Hier wel eens momenten dat hij het wat moeilijk heeft (staat een voorbeeldfilmpje in het topic) maar denk erachter te zijn waarom en de laatste lange wandeling heb ik het niet meer gehad.

Die van mij zijn ook oud, maar dat beseffen ze nog niet :P

Dankjewel!

Heb je filmpje even opgezocht. Mooi druk paardje inderdaad! Maar hij lijkt nog aardig bij je te blijven toch? Jij lijkt wel heel rustig te blijven in elk geval.

Paar weken geleden waren we van stal veranderd en toen dacht ik na een paar dagen al wel even een klein stukje met mijn pony en de verzorgster te kunnen gaan wandelen. Er kwam een mountainbiker achter hem langs en daar schrok hij ontzettend van, gelukkig hielden we hem samen vast anders was hij losgeschoten. Hij sprong de super natte berm in, waardoor ik uitgleed en op de grond belande. En hij probeerde over mij heen te rennen waardoor ik dus overal getrapt werd. Hij was zo ontzettend in paniek, echt sneu. De mountainbiker kwam gelukkig helpen en trok de pony van mij af. Pony zakte echt trillend door z'n beentjes en lag daar op de grond te shaken. Uiteindelijk had hij niks, ik had echt alles gekneusd en blauw :')

Dat omschrijft ook wel perfect waar wij tegenaan lopen. Hij kan opeens ontzettend veel spanning opbouwen en dan raakt hij het bijna niet meer kwijt. Of hij raakt het uiteindelijk wel kwijt en is dan helemaal kapot moe van de spanning en adrenaline waardoor hij echt niet meer wil lopen haha. Áls hij dan in de spanning zit en het op een lopen zit is hij ook echt bijna niet te houden, waardoor ik dus niet alleen met hem op pad kan/durf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 20:58

Hij blijft nog goed bij mij ja. Zit ook werk in ;) En rustig blijven is het enige wat je kan doen, hoe meer energie je zelf hebt (boos, gespannen, bang, gefrustreerd, ... ) hoe erger het allemaal wordt.

Klinkt naar zo'n ongeluk, heb ik helaas in het verleden ook wel meegemaakt. Denk je van "ik spring er maar af, kan ik tenminste niet meer vallen" maar dat bleek dus niet zo te zijn :')

Weet niet of je echt tips wil, maar de sleutel ligt bij die spanning, een manier vinden om dat opbouwen te beperken/te laten afvloeien, want éénmaal zo ver gevorderd ben je eigenlijk te laat. Als je wat meer info wil hoe ik het heb "opgelost" (want opgelost is het nooit, maar kan er beter mee om) mag je altijd een pb doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:34

Ik heb het met de mods even erover gehad en zij vonden het prima om een nieuw topic te maken zodat het meer een verzameltopic wordt dan mijn oorspronkelijke vraag. Dus bij deze, het nieuwe topic voor al onze wandelavonturen ;)

[BRT] Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Zie jullie hopelijk daar!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:40

+:)+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:58

Veel plezier met de challenge! :)
ik haak helaas af.
Ik track mijn wandelingen gewoon onder wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:03

Je weet dat je ook activiteiten dubbel kan zetten?
Dus dat je ze zowel onder wandelen als onder Nordic Walking hebt staan?

Je mag in het andere topic trouwens ook meepraten zonder de challenge hoor, is gewoon het algemene wandeltopic ;) Vandaar ook dat ik niks van de challenge in de titel heb staan.