Aria_zz schreef:Bv. Een criollo (Argentijns) zijn staptochten veel meer gewoon. Die kunnen het al makkelijker aan dan het gemiddelde paard van hier.
Ts, je zult zeker 3 paarden/muildieren moeten meenemen, anders is het onverantwoord. Of je loopt er de hele tijd naast, dat is ook een optie.
Je zult hoogstwaarschijnlijk paarden moeten wisselen. Jammer genoeg hebben we de herbergen van vroeger niet meer waar je paarden kon wisselen, dus kan goed zijn dat je dan een gevaarlijk/onervaren paard onder je kont krijgt.
Een eerste probleem, buiten visum etc, lijkt me nog dat de hoeven te snel zullen slijten terwijl je nog in Europa bent. Nu, misschien zijn er zandpaden te vinden, maar er is vanaf hier erg veel bestrating en niet alles staat in connectie met elkaar qua paarden paden.
Begin eerst met een rit naar compostella. Dat zijn paden waar mensen gewoon zijn dat dig soort dingen gebeuren en heb je veel rust plaatsen, dat is prima haalbaar en een fantastische reis. Als je het daarna nog ziet zitten, kun je verder kijken en heb je al vast wat ervaring. Ga daarna eventueel voor een lange tijd testen in zuid Amerika.
Over de reis zelf... Ik zou met geen enkel paard door Rusland willen reizen. Niet voor mezelf en niet voor het paard. Ik Mongolië met begeleiding een rondreis van eventueel maanden daar maken lijkt me wel iets wat je prima kunt doen.
Ja paarden lopen in het wild vaak 20-40km maar zij eten en drinken daarbij en hebben geen tuig of gewicht, maakt een erg groot verschil.
Ts, verdiep je in de endurance sport en hoe zij dingen aanpakken. Maar hou er rekening mee dat dit nog erg anders is dan trekken.
Met paardrij lessen ga je er niet komen. Moest je zelf dierenarts zijn zou ik het veiliger vinden.
En al bij al, dit doe je niet voor de paarden, dit doe je voor jezelf. Je gaat, zeker als het over zo'n lange tijd gaat, niet hetzelfde paard behouden, en een volgend paard goed moeten kunnen inschatten, dus ook daar moet je veel ervaring voor op doen over exterieur.
Lange trektochten zijn prima mogelijk hoor. Maar misschien is het verstandiger bv vanuit Kroatië etc te vertrekken en niet vanuit Nederland.
Het is een mooie droom, en zeker, dromen moet je najagen. Maar ik zou je droom bijstellen en aanpassen. Trektochten met paarden kunnen, maar er zijn limieten aan. Je kunt het allemaal wel dromen en eventueel haalbaar maken, maar dan moet je dat ook nog willen, persoonlijk vind ik het niet diervriendelijk. Ongeacht of het prima zou gaan of niet. De dieren zullen handelswaar zijn en zoals vroeger ook, gewoon een gebruiksvoorwerp om van plaats a naar plaats b te gaan, want op zo'n tocht mag je enkel praktisch nadenken. Ook wanneer je er een de keel moet oversnijden omdat ie een been breekt en er geen paardenkliniek is.
Super bedankt voor je antwoord, we zitten inderdaad niet vast om vanaf Nederland te vertrekken.
We zullen inderdaad veel naast het paard lopen zeker de helft van de dag of misschien zelfs wel langer.
Wat is de reden waarom je niet met een paard door Rusland wilt reizen? Hoop dat je me hier info over kunt geven mag ook prive.
Je zegt dat de hoeven slijten voor we europa uit zijn maar naar santiage de compestello is dit geen probleem dan?
Maar waarom zou ik niet hetzelfde paard mee kunnen nemen de hele rit? We hebben alle tijd dus als het paard moet rusten word er gerust. We willen geen overhaasten beslissingen nemen maar er zijn genoeg mensen die denken dat dit wel haalbaar is op een diervriendelijke manier.