Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myxlea

Re: Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 20:50

Hmm, meningen verdeeld dus... Zal eens kijken of ik uberhaupt iets kan vinden en anders neem ik deze tent gewoon mee...

@simodi, nou in het begin wel haha, maar dat is meer omdat ik een schijterd in het donker ben haha. Máár ik denk eigenlijk dat het wel los loopt, want het is super lang licht en na zo'n lange dag wandelen duik je ook op tijd je bed in en als ik eenmaal lekker slaap komt het wel goed' Daarnaast heb ik ook zoiets van, tsja, waar zou ik ook bang voor moeten zijn eigenlijk. Ik bedoel tegenwoordig in deze maatschappij en mediavorm worden alle negatieve aspecten vaak groot uitgelicht, maar over hoeveel % van de mensen hebben we het nu als we het hebben over creepy mensen met niet zulke fijne bedoelingen? Dat zijn er héél weinig.... Of was dat niet waar je op doelde? :D

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:14

Bel obelink eens, zij weten veel en hebben een zeer uitgebreid assortiment.
Qua drukverdeler zou je ook een dichtbehaarde schapenvacht kunnen nemen of eens kijken bij de endurance kant, daar word veel ingespeeld op drukverdeling

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:16

Eigenlijk denk ik dat je je tentje weinig nodig zult hebben ;)
Overal waar je met je paardje terecht kan, is immers minstens wel een stal of schuur aanwezig (als men je al niet binnen nodigt...)?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:32

Shirley schreef:
Eigenlijk denk ik dat je je tentje weinig nodig zult hebben ;)
Overal waar je met je paardje terecht kan, is immers minstens wel een stal of schuur aanwezig (als men je al niet binnen nodigt...)?

Dat denk ik inderdaad ook!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 21:38

Ja denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt Shirley, ik twijfelde zelf al of ik hem überhaupt mee zou nemen, maar na een aantal van deze regendagen dacht ik jaa... je weet maar nooit :').

Nog even iets tussendoor, ik heb van een aantal mensen via pb/mail/facebook de vraag gekregen of zij ook op enige manier financieel een eigen bijdrage zouden kunnen doen aan mijn tocht. Omdat ze het een heel mooi idee vonden, iets wilden bijdragen en dat niet konden door een slaapplek aan te bieden oid, en enkele ook na het horen van het verhaal aan het bijdragen voor het creëeren van een mooie gedenkplek voor mijn broertje. De verzekering dekt helaas niks, en op deze manier zouden ze wat willen bijdragen aan het creëeren van een gedenkplek. Ik was er eerst een beetje beduusd van, maar omdat er meerdere mensen naar vroegen heb ik in overleg met mijn bank hiervoor een kortlopende rekening geopend waarop mensen hun eigen bijdrage zouden kunnen overmaken. Aangezien ik er nog berichten van kreeg, dacht ik het hier misschien in het topic te posten. Mochten er mensen zijn die zelf graag een vrijwillige financiele bijdrage zouden willen leveren dan kan dat naar: NL03 ABNA 0498 4239 48 tnv. L.F. van Weert.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 21:39

Heeft iemand trouwens nog enig idee wat hele belangrijke dingen zijn die ik absoluut niet moet vergeten? Ik wil eigenlijk zo min mogelijk meenemen behalve dat wat nodig is.... Maar zijn er dingen die ik niet moet vergeten wat ik ook niet in huis zou hebben? Ik heb zojuist een opvouwbare emmer besteld, en dacht zelf dat dat toch wel een van de dingen was die ik niet in huis zou hebben die wel mee zou moeten :))

Nog iets meer dan een week..... :D :D

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:46

wauw wat een super mooi idee! Is er een pagina waar ik je kan volgen of gewoon dit topic?
Heel veel succes en vooral genieten

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 21:49

Ik ga binnen een week een blog openen om het ook op bij te houden, maar ik zal het ook gewoon hier in het topic bijhouden! :D. Eventueel als dat handig zou zijn voor mensen zou een facebookpagina ook kunnen, maar in ieder geval een blog en hier! :)

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:52

Leuk! Ik denk dat veel mensen je gaan volgen! :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:52

Niet vergeten: EHBO kit, zonnebrand en after sun. En genoeg water in een fles of camelback. En een Zwitsers zakmes oid is altijd handig :)

Is het al gelukt om je route te plannen?

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:54

Wat een prachtig initiatief. Ik ga je reisje zeker volgen. Geniet er van, het is een once-in-a-lifetime mogelijkheid!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 21:57

Handig! EHBO kit heb inderdaad aangeschaft, alleen nog niet iets voor paard oid... Zwitsers zakmes is inderdaad ook nog een handige!

Route plannen is gelukt! Soort van... ongeveer :D. We gaan een stukje ook op de bonnefooi, of eigenlijk meer als in, hoe ik echt ga lopen wil ik pas een of twee dagen van te voren plannen.. De grootste struggles (rivieren) heb ik in ieder geval opgelost, en hoop ik met de trailer te kunnen kruisen na het zien van de bruggen met eigen ogen haha :)). En een beetje inspelende op mijn ponytje.

Het is ongeveer van Diepenveen - Hoenderloo - Heteren - Rivieren over - Heesch - HeeswijkDinter - Cromvoirt - Loonse en Drunense Duinen - Made - Zundert - ? - Morkhoven - ? - Dan wat grens België/Zeeland - richting Breskens

En natuurlijk rustdagen tussendoor, om de drie dagen ongeveer!

Zoals je kunt zien is het laatste deel van mijn route nog erg flexibel haha, wil mij daar ook nog niet te veel op vast pinnen en nog een beetje speling hebben.. :)
Laatst bijgewerkt door myxlea op 22-06-15 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:01

Een telefoonlader op zonne-energie. Tijdens zo'n reis moet je niet met een leeg toestel komen te staan vind ik.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 22:05

Handig! Die had mijn papa inderdaad ooit, maar die zijn we in die hectische periode kwijtgeraakt, dus ben nu op zak met twee draagbare opladers, van die batterijen. Al wil ik wel graag overdag eigenlijk sowieso mijn internet/telefoon uitdoen... dus zou wel al batterij moeten besparen :).

Afbeelding

Vandaag relaxed meneer in ieder geval nog in de voortuin samen met zijn logé soortgenoot van deze week :D.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:11

Is zo'n zonnepaneeltje niks?
Kun je ook je zaklamp mee opladen.

Lieve foto <3

Tinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:16

myxlea schreef:
Het is ongeveer van Diepenveen - Hoenderloo - Heteren - Rivieren over - Heesch - HeeswijkDinter - Cromvoirt - Loonse en Drunense Duinen - Made - Zundert - ? - Morkhoven - ? - Dan wat grens België/Zeeland - richting Breskens

En natuurlijk rustdagen tussendoor, om de drie dagen ongeveer!

Zoals je kunt zien is het laatste deel van mijn route nog erg flexibel haha, wil mij daar ook nog niet te veel op vast pinnen en nog een beetje speling hebben.. :)

Ik volg je topic al even en vind het knap wat je gaat doen :) maar ik heb een vraagje over je route. (ben zelf van België, dus ken niet zo veel nederlandse dorpen/steden). Er staat dat je door Morkhoven gaat, maar is er in Nederland ook een dorp dat zo noemt?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:19

Van harry's horse geloof ik zijn er EHBO kids voor paarden. Vergeet geen hoefkrabber, tandenborstel, Reserve schoenen?
Een kaart of gps (alleen batterij-probleem)

Via ebay kan ik even kijken voor goedkope powerbanks, action heeft ze vanaf 5 euro.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 06:25

mirriezz schreef:
Niet vergeten: EHBO kit, zonnebrand en after sun. En genoeg water in een fles of camelback. En een Zwitsers zakmes oid is altijd handig :)

Is het al gelukt om je route te plannen?

Hee, dit is Nederland hè. Een kraan op elke straathoek en meestal nog meer. Als je zo'n half-litertje neemt en die elke ochtend vult met vers water, heb je daar genoeg aan en zo niet, vul je onderweg even bij of koop je een nieuw flesje in de supermarkt.

Zo'n powerpackje is wel handig maar neem een goede. Kost een paar centen, heb je ook wat. Zo'n waka-waka is erg goed en handig, zit ook een krachtige zaklamp op.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 07:14

X_Michelle_X schreef:
Van harry's horse geloof ik zijn er EHBO kids voor paarden. Vergeet geen hoefkrabber, tandenborstel, Reserve schoenen?
Een kaart of gps (alleen batterij-probleem)

Via ebay kan ik even kijken voor goedkope powerbanks, action heeft ze vanaf 5 euro.

Dit is echt niet nodig om mee te nemen hoor! Aan een goed zakmes heb je genoeg, hoevenkrabber zit er vaak wel aan en anders vind je daar altijd wel manieren voor.

Reserve schoenen koop je gewoon als je die nodig hebt, neem een oude nokia mee (die gaan letterlijk 5 dagen mee als het niet langer is) om te bellen in nood.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:10

Kun je op internet geen checklisten vinden voor mensen die een trektocht gaan maken?

Eigenlijk zou je een lijst voor jezelf en eentje voor je paard moeten maken, dan weet je zeker dat je voor beide niets vergeet.
Voor jezelf kun je nog wel dingen kopen onderwerg die je vergeten bent, voor je paard is dat lastiger. Dus denk aan hoevenkrabber, drinkemmer, tekentang, wondverzorging etc.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 15:13

Hmm een zonnepaneeltje? Daar heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk haha ik zal eens even gaan kijken!

Bedankt voor de handige tips allemaal, ga ik zeker meenemen! Checklist ben ik inderdaad mee bezig, en die is wel ongeveer compleet denk ik...

Morkhoven is inderdaad België waar ik ga passeren :D.

Ik heb zojuist ook dit zadeldek besteld, want heb vandaag voor het eerst de zadeltassen vast gehad en dat was wel héél spannend (lees rennen/vliegen) haha. Dus voor het geval dat... Alleen kreeg ik net een mailtje van agradi dat de levertijd verlengd is en waarschijnlijk gaan ze dus niet op tijd zijn -O-

Afbeelding

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:29

Balen dat de levertijd verlengd is... Kan iemand 'm misschien onderweg bij je brengen?

Riannepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:18

Ik zou ook genoeg droge kleren meenenem, voor het geval dat... :D

OnTheRocks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:38

Misschien is het al gezegd, maar stel dat je onderweg iets tekort hebt, kan je het ook laten opsturen naar een adres van iemand iets verder op je route... (of als je dingen bij je hebt die je toch niet nodig blijkt te hebben kan je ze opsturen naar je thuis).
Als je bv wat kledij of andere niet dringende zaken nodig hebt... Kunnen je ouders misschien wel wat opsturen. Even een oproepje hier en er is vast iemand die daarbij kan helpen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:41

myxlea schreef:
Hmm een zonnepaneeltje? Daar heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk haha ik zal eens even gaan kijken!

Bedankt voor de handige tips allemaal, ga ik zeker meenemen! Checklist ben ik inderdaad mee bezig, en die is wel ongeveer compleet denk ik...

Morkhoven is inderdaad België waar ik ga passeren :D.

Ik heb zojuist ook dit zadeldek besteld, want heb vandaag voor het eerst de zadeltassen vast gehad en dat was wel héél spannend (lees rennen/vliegen) haha. Dus voor het geval dat... Alleen kreeg ik net een mailtje van agradi dat de levertijd verlengd is en waarschijnlijk gaan ze dus niet op tijd zijn -O-

http://nl.waka-waka.com/producten/?gcli ... wgod8LMA0w
Dit zijn die zonnepaneellampjes met accupack. Zoals gezegd, ze kosten een paar losse centen maar ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat ze de moeite waard zijn.
Hebben je ouders Nuon als energieleverancier? Voor Nuon-klanten zijn ze goedkoper te krijgen via het Nuon Exclusief plan. https://www.nuonexclusief.nl/punten/det ... ight-grijs

Riannepaard schreef:
Ik zou ook genoeg droge kleren meenenem, voor het geval dat... :D

En waar ga jij al die kleding dan wegbergen? Bovendien stinkt alles na twee dagen naar paard; maar je geen enkele illusie dat je nog een frisse draad aan je lijf hebt.