Voorpret en planning voor onze huifkarvakantie 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:37

Fijne tuigjes hebben de honden gekregen zeg! +:)+

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 21:39

Leuk, nog meer mensen die van de voorpret meegenieten! Al gaat hier de voorpret langzaam over in voorstress. De mensen die de vorige vakanties gevolgd hebben weten ondertussen wel dat ik daar heel goed in ben haha.....
terpentijn schreef:
Héérlijke mutsen! Die komen oorspronkelijk uit een warm land, dus geen wonder dat ze nu effe denken: de groeten wij blijven nu even binnen.

En dan hebben ze hun pyama nog niet eens aan.. :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:40

Ik vroeg mij iets af hé. Niet als kritiek maar gewoon.

Als jullie de paarden laten draven, rennen de honden dan gewoon mee? Kan me voorstellen dat galop niet handig is aan de kar.

Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
Het zijn natuurlijk renhonden, dat weet ik maar kan me voorstellen dat ze wel iets belemmerd worden

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 21:45

JesdaJinn schreef:
Ik vroeg mij iets af hé. Niet als kritiek maar gewoon.

Als jullie de paarden laten draven, rennen de honden dan gewoon mee? Kan me voorstellen dat galop niet handig is aan de kar.

Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
Het zijn natuurlijk renhonden, dat weet ik maar kan me voorstellen dat ze wel iets belemmerd worden

Met de kar stappen we bijna alleen maar, met soms een drafje.. Maar onder het zadel gaan de honden natuurlijk ook mee, en zitten ze ook vast.. En echt, als ik gallopeer met Katinka, gebeurd het vaak dat de honden nog draven... Zo hard kunnen ze.. In een wedstrijdje zouden ze de paarden lachend verslaan..

En ze vinden het heerlijk om zo mee te lopen naast de kar/paard. Op de kar zitten ze te piepen, daarom dat we ze er toen maar naast knoopten, en toen was het goed. :D

En voor het geval dat je je afvraagt, waarom kunnen ze niet los mee... Het zijn echte jagers, en zodra ze los zijn hebben ze geen oog meer voor mij, en verdwijnen ze het bos in om tikkertje te spelen met de reeën. :=

JesdaJinn

Re: Voorpret en planning voor onze huifkarvakantie 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:11

Dat van die jagers hoor ik wel eens vaker. Dacht namelijk al dat ze vast met een reden vast zaten.

Vroeg het me gewoon af. Deze honden zijn er opgebouwd om te rennen dus naast de kar kan me voorstellen dat ze het heerlijk vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:47

Is vakantie voor ze! Een ren vakantie haha

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:38

Uit onderzoek is gebleken:
2 dikke eenpersoons dekbedden passen in 1 hoes. En strak opgerold past het in de hoes van de slaapzak :+ Heb ineens een stuk meer vertrouwen in de nachten *\o/* :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:42

22&23 mei komen we jullie vast wel tegen in het DFW, wij gaan een weekje daar op vakantie.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 11:47

Wendy_Komen schreef:
Uit onderzoek is gebleken:
2 dikke eenpersoons dekbedden passen in 1 hoes. En strak opgerold past het in de hoes van de slaapzak :+ Heb ineens een stuk meer vertrouwen in de nachten *\o/* :D

Mietje.. :P

Letsdunit schreef:
22&23 mei komen we jullie vast wel tegen in het DFW, wij gaan een weekje daar op vakantie.

Waar overnachten jullie?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:50

Ponies staan bij de Alberthoeve en wij hebben de Tolboom, tegenover de Alberthoeve stukje het bos in

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:03

Wat leuk dit, ik ga ook volgen. Ik woon zelf in Ruinen en ben wel bekend met het Dwingelderveld en het Echtensebos. Niet zozeer te paard, maar wel te voet en te fiets.

Echtensebos valt heel erg mee, staan heel veel bordjes dat je er niet in mag, maar paarden worden er overal gedoogd. De laatste keer dat ik er te paard kwam is al meer dan 2 jaar geleden. Toen werden de ruiterpaden al niet meer onderhouden en nu zullen ze wel helemaal niet meer begaanbaar zijn. Maar daar hebben jullie toch niks aan met huifkar.

Heel veel plezier alvast! En ik ga genieten van alles er om heen :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 19:26

Letsdunit: Klinkt ook erg leuk!

linoleum (wat een aparte naam ): Echtense bos blijkt dus voor menners wel opengesteld te zijn, maar je moet wel net weten welke balken er los liggen. Ik heb van de boswachter aldaar een handig kaartje via de mail gehad met daarop de losse balken.. Geukkig maar, ik was al bang dat ik op de doorgaande weg moest blijven daar..

Gelukkig kan ik beter mennen dan autorijden.. Ik reed toen ik thuiskwam met mijn auto tegen die van Gerard aan die al op de oprit stond... %) := gevolg; ik er nog een deuk bij (jaja ik weet het ^) ) en Gerard zijn auto een paar dikke krassen en een kapot knipperlicht.. Ik had een excuus, de huifkar stond in de weg.. :D :D (sorry Gerard.. Y;( )

Hier mensen ervaring met het over wild- en vee-roosters gaan d.m.v. een stuk vloerbedekking erop leggen? Wij hebben nog een stuk van de kunstgras (groene vloerbedekking :D) en willen dat ervoor gebruiken.. Maar ik vroeg me af of dat dik genoeg is.. We moeten 3 roosters over, het klaphek ernaast is vrees ik niet breed genoeg voor de wagen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:51

Laat ze een paar keer over dat tapijt heenlopen, als de gaten erin vallen is het niet geschikt <<)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:59

Hmm, geen ervaring met wildroosters, hier zitten er overal hekken naast.

Even offtopic, heb je Joy en Mayflower nog? :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 20:25

Dat was ik sowieso van plan Waratje, al was het maar zodat ze het kennen. Anders sta ik straks voor een wildrooster en gaan de dames niet verder :D

Hier zitten er ook hekken naast, prugelpiet, maar ik vond ze er maar klein uitzien toen we de route aan het verkennen waren. Vrees dat ze niet veel breder zijn dan de kar..

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:25

Aaaah man wat leuk. Hondjes kijken beetje bescheten in de regen

lekker op een warm kussen slapen met pyama

wendy komop zeg 2 dekbedden pffffd

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:30

Hahaha, Maartje (Callum), ik ben zielug in mijn eentje in een tentje. Dus ja, ben bang het koud te hebben. :brr: :brr: :brr: Dus dan maar voor de zekerheid een dubbel dekbed hahahaha :o O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:31

Kunnen de honden niet lekker warm bij je in je tentje kruipen? :=

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 21:32

Zie dit topic nu pas, maar super gaaf idee! Zal jullie ook blijven volgen :D

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:49

Hahahahahaha geef je groot gelijk wendy. Koud is niks. Neem je geen honden mee. Lekker warm in je tentje

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:56

O jee! Ik kom er laat bij dit jaar! Maar ik wil ook weer mee genieten!

Volgend jaar een iets groter rondje en dan kan je bij ons in de tuin logeren :D

Als Echten niet gelukt is (???) kan ik vast wel wat regelen met mijn ouders in Koekange.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 08:23

Als ik had geweten dat je zo`n koukleum bent had ik ook zo`n mooie roze giraffe pyjama voor jou laten maken Wendy :D :D

Nog een groter rondje PardoesJessi.. Ik zou wel willen, maar ik denk dat Gerard een maximum heeft qua dagen dat hij zijn Sony Playstation kan missen.. En om nou een tv + playstation in te gaan bouwen in de kar.. (gelukkig leest Gerard niet mee, straks breng ik hem nog op ideeën).. Eerst maar eens zien hoe 2 weken bevallen. Voor hetzelfde geld zijn we het na 10 dagen zat.. Hahahahah NOT :D Alle overnachtingsplekken voor dit jaar zijn geregeld, de route is bepaald... dus het is nu gewoon aftellen en stressen dat ik niet iets heeel belangrijks vergeet mee te nemen. :D

@prugelpiet: Nee, Mayflower is toen ze oud genoeg was verhuisd naar een heel lief baasje in Noord Holland. Ze heet nu Haley, heb wel een foto van september 2014 van haar (hier is ze dus ongeveer 1,5 jaar oud):
Afbeelding

En Joy heb ik vorig jaar verkocht naar een top stekkie in Friesland. Nu krijgt ze de 1 op 1 aandacht die ze verdient.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:41

Hahahahahahahaha wendy in pyama die wil ik eigenlijk wel zien :D :+ }>

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:01

Wow mayflower is veranderd wat word ze mooi. Jammer dat je joy niet meer hebt.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:47

Hoe groot is mayflower nu ongeveer. Vind het zo een onwijze gave merrie