liedje89 schreef:Het is eigenlijk nooit in me op gekomen dat iemand ooit een dressuurzweep langer dan 120 nodig zou hebben, wat doe je daar mee (behalve wielrenners meppen)?
Ze kocht hem zover ik kan lezen ook enkel om wielrenners te meppen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kwita schreef:nou dan ben ik het ruiter uitschot maar ze vragen er zelf om, de wat vriendelijke wielrenner snijdt mijn paard niet de pas af en passeert een paard ruim en dan gebeurd er niets!
het is gekomen nadat er een wielrenner hem de pas afsneed, en zijn maat hem even op de neus sloeg want er kwam een auto aan waar ze net nog even tussen moesten....
DUS wie was er hier nu uitschot!!!!!
je gebruikt grote woorden voor een situatie die je niet hebt meegemaakt, en als ze echt zo kort voorbijkomen laat ik dat echt gewoon toe. die lui denken dat ze alles mogen!!
sneeuwpop schreef:Ik kan me het wielrenner op afstand houden met de zweep wel voorstellen.
Ik reed ook vaak in de polder. Dan in de buurt een wielrenvereniging, dus veel groepen wielrenners. Mijn super brave pony heeft ook een x uitgehaald en gelukkig net na de laatste van de groep (mis dus)
Ruimte om om ons heen te gaan was er meer dan genoeg.... terwijl ze dus vlak langs ons gingen. Dan ga je idd wel aan een zweep denken. Ook voor hun veiligheid. Te dicht erlangs is gewoon gevaarlijk. Als ze afstand houden, hebben ze geen last van die zweep.
jansje73 schreef:Tja die wielrenners denken dat heel de weg van hun is ! Toen ik vroeger veel met mijn oude spring paard ging buiten rijden moest ik een klein stukje over de weg voordat ik bij de bos was . Mijn paard was toen nog een spring in de veld en vond alles eng wat maar bewoog , laat staan die wielrenners die rakelings om je heen voorbij komen ! Wat ik ook deed of zei ze negeerde alles , tot dat ik het zo beu was !
Ik kocht een witte lange dressuur zweep en nam die mee op de buiten rit en hield die zweep in mijn linker hand zodat de zweep op de weg stak ! En als er weer een groepje wielrenners aan kwam fietsen dan hield ik de zweep horizontaal en op de hoogte van hun gezicht/helm. En dan hoorde ik tok, tok , tok, net zolang het groepjes voorbij was en ook hoorde ik auw wat was dat !
Josien_ schreef:Het idee van wat extra ruimte creëren door een zweep kan ik wel inkomen maar ze opzettelijk raken niet.
Er zijn ook genoeg auto's die asociaal passeren, daardoor probeer ik toch ook niet bij elke auto op zijn dak te tikken oid.
Josien_ schreef:kwita schreef:nou dan ben ik het ruiter uitschot maar ze vragen er zelf om, de wat vriendelijke wielrenner snijdt mijn paard niet de pas af en passeert een paard ruim en dan gebeurd er niets!
het is gekomen nadat er een wielrenner hem de pas afsneed, en zijn maat hem even op de neus sloeg want er kwam een auto aan waar ze net nog even tussen moesten....
DUS wie was er hier nu uitschot!!!!!
je gebruikt grote woorden voor een situatie die je niet hebt meegemaakt, en als ze echt zo kort voorbijkomen laat ik dat echt gewoon toe. die lui denken dat ze alles mogen!!
Beetje raar dat alle wielrenners het moeten ontgelden omdat er een paar rotte appels tussen zitten
kwita schreef:Josien_ schreef:Beetje raar dat alle wielrenners het moeten ontgelden omdat er een paar rotte appels tussen zitten
nou dat is het gekke,zoals eerder beschreven bij de normale mensen op een race fiets gebeurt er niets want die delen de weg met iemand en waarom zouden die moeten schrikken?
Karl66 schreef:@[***], trainen is voor 80% rustige duurtraining en die 20% snelheids- en krachttraining pak je voornamelijk tijdens wedstrijden. Wielrennen is geen krachtsport, maar een duursport en dat zie je in de trainingen terug.
Natuurlijk werkt een bel even goed of slecht als netje "pardon" roepen. Maar tijdens wedstrijden is een bel niet toegestaan en daardoor vinden veel toerders het stoer om geen bel te hebben. Alleen een bel is gewoon verplicht en die hoor je dus gewoon op je fiets te monteren.
xEmily schreef:jansje73 schreef:Tja die wielrenners denken dat heel de weg van hun is ! Toen ik vroeger veel met mijn oude spring paard ging buiten rijden moest ik een klein stukje over de weg voordat ik bij de bos was . Mijn paard was toen nog een spring in de veld en vond alles eng wat maar bewoog , laat staan die wielrenners die rakelings om je heen voorbij komen ! Wat ik ook deed of zei ze negeerde alles , tot dat ik het zo beu was !
Ik kocht een witte lange dressuur zweep en nam die mee op de buiten rit en hield die zweep in mijn linker hand zodat de zweep op de weg stak ! En als er weer een groepje wielrenners aan kwam fietsen dan hield ik de zweep horizontaal en op de hoogte van hun gezicht/helm. En dan hoorde ik tok, tok , tok, net zolang het groepjes voorbij was en ook hoorde ik auw wat was dat !
Wat voor een persoon ben jij ._.
jansje73 schreef:Dat was in de periode van 1997 / 1999 toen ik nog voor een internationale springstal werkte ! Dat is dus ruim 15 jaar geleden en er zat geen meter tussen mij en de groepje. Mijn paardje was toen 3 en net een paar maanden onder het zadel.
Fjorj schreef:Ik snap hele ophef niet. Als druk is op het fietspad dan ga ik met mijn paard de weg op als die vrij is of ik parkeer hem netjes aan de kant in de berm.
Fjorj schreef:Ik snap hele ophef niet. Als druk is op het fietspad dan ga ik met mijn paard de weg op als die vrij is of ik parkeer hem netjes aan de kant in de berm.