Wielrenners met een buitenrit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:49

liedje89 schreef:
Het is eigenlijk nooit in me op gekomen dat iemand ooit een dressuurzweep langer dan 120 nodig zou hebben, wat doe je daar mee (behalve wielrenners meppen)?

Ze kocht hem zover ik kan lezen ook enkel om wielrenners te meppen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:57

kwita schreef:
nou dan ben ik het ruiter uitschot maar ze vragen er zelf om, de wat vriendelijke wielrenner snijdt mijn paard niet de pas af en passeert een paard ruim en dan gebeurd er niets!

het is gekomen nadat er een wielrenner hem de pas afsneed, en zijn maat hem even op de neus sloeg want er kwam een auto aan waar ze net nog even tussen moesten....

DUS wie was er hier nu uitschot!!!!!

je gebruikt grote woorden voor een situatie die je niet hebt meegemaakt, en als ze echt zo kort voorbijkomen laat ik dat echt gewoon toe. die lui denken dat ze alles mogen!!

Beetje raar dat alle wielrenners het moeten ontgelden omdat er een paar rotte appels tussen zitten ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:58

Ik kan me het wielrenner op afstand houden met de zweep wel voorstellen.

Ik reed ook vaak in de polder. Dan in de buurt een wielrenvereniging, dus veel groepen wielrenners. Mijn super brave pony heeft ook een x uitgehaald en gelukkig net na de laatste van de groep (mis dus)
Ruimte om om ons heen te gaan was er meer dan genoeg.... terwijl ze dus vlak langs ons gingen. Dan ga je idd wel aan een zweep denken. Ook voor hun veiligheid. Te dicht erlangs is gewoon gevaarlijk. Als ze afstand houden, hebben ze geen last van die zweep.

Josien_

Re: Wielrenners met een buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:00

Het idee van wat extra ruimte creëren door een zweep kan ik wel inkomen maar ze opzettelijk raken niet.
Er zijn ook genoeg auto's die asociaal passeren, daardoor probeer ik toch ook niet bij elke auto op zijn dak te tikken oid.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:05

sneeuwpop schreef:
Ik kan me het wielrenner op afstand houden met de zweep wel voorstellen.

Ik reed ook vaak in de polder. Dan in de buurt een wielrenvereniging, dus veel groepen wielrenners. Mijn super brave pony heeft ook een x uitgehaald en gelukkig net na de laatste van de groep (mis dus)
Ruimte om om ons heen te gaan was er meer dan genoeg.... terwijl ze dus vlak langs ons gingen. Dan ga je idd wel aan een zweep denken. Ook voor hun veiligheid. Te dicht erlangs is gewoon gevaarlijk. Als ze afstand houden, hebben ze geen last van die zweep.

Als je een neon roze/oranje/gele zweep kiest en en hem alleen zover uitsteekt als de ruimte die je echt ndig hebt en beschikbaar is zie ik er eerlijk gezegd ook geen kwaad in. Dan probeer je mensen uit te nodigen er omheen te fietsen ipv ze gewoon express op hun gezicht te slaan :=

@xslvna: Zijn er dan zoveel ruiters die wielrenners willen slaan dat het loont om extra lange zwepen te produceren :P

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:14

jansje73 schreef:
Tja die wielrenners denken dat heel de weg van hun is ! Toen ik vroeger veel met mijn oude spring paard ging buiten rijden moest ik een klein stukje over de weg voordat ik bij de bos was . Mijn paard was toen nog een spring in de veld en vond alles eng wat maar bewoog , laat staan die wielrenners die rakelings om je heen voorbij komen ! Wat ik ook deed of zei ze negeerde alles , tot dat ik het zo beu was !

Ik kocht een witte lange dressuur zweep en nam die mee op de buiten rit en hield die zweep in mijn linker hand zodat de zweep op de weg stak ! En als er weer een groepje wielrenners aan kwam fietsen dan hield ik de zweep horizontaal en op de hoogte van hun gezicht/helm. En dan hoorde ik tok, tok , tok, net zolang het groepjes voorbij was en ook hoorde ik auw wat was dat !

Wat voor een persoon ben jij ._.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:44

Josien_ schreef:
Het idee van wat extra ruimte creëren door een zweep kan ik wel inkomen maar ze opzettelijk raken niet.
Er zijn ook genoeg auto's die asociaal passeren, daardoor probeer ik toch ook niet bij elke auto op zijn dak te tikken oid.

maar de eerste van de groep geeft het voorbeeld en de rest volgt. Dus als de eerste er tegenaan rijdt, zullen er meer volgen. Dat is niet slaan, maar gewoon je zweep houding niet veranderen. Zou dat dan ook niet doen hoor. Ze moeten zelf (ook) opletten.
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar meer omdat het niet dagelijks gebeurde en ik er weer aan dacht wanneer er een groep aso's langs kwam. Had het dus wel kunnen doen. Bij de meeste gaat het goed, maar och....grrr

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:48

Josien_ schreef:
kwita schreef:
nou dan ben ik het ruiter uitschot maar ze vragen er zelf om, de wat vriendelijke wielrenner snijdt mijn paard niet de pas af en passeert een paard ruim en dan gebeurd er niets!

het is gekomen nadat er een wielrenner hem de pas afsneed, en zijn maat hem even op de neus sloeg want er kwam een auto aan waar ze net nog even tussen moesten....

DUS wie was er hier nu uitschot!!!!!

je gebruikt grote woorden voor een situatie die je niet hebt meegemaakt, en als ze echt zo kort voorbijkomen laat ik dat echt gewoon toe. die lui denken dat ze alles mogen!!

Beetje raar dat alle wielrenners het moeten ontgelden omdat er een paar rotte appels tussen zitten ;)

nou dat is het gekke,zoals eerder beschreven bij de normale mensen op een race fiets gebeurt er niets want die delen de weg met iemand en waarom zouden die moeten schrikken?

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:55

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:58

Oke en nu Tristan? Ik kan hier ook wel een linkje sturen met de ik haat paarden facebook, maar wat is het praktisch nut?

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:05

:') Als het oplucht.. Gewoon doen

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:08

Als je zoveel opgekrokte gevoelens hebt voor wielrenners zou ik eerder een gesprekje houden met de maatschappelijk werkster O:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:26

Nou ja, als je even zoekt op Geenstijl vind je ook wel zulke posts over ruiters en strontknollen... :roll:

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:35

kwita schreef:
Josien_ schreef:

nou dat is het gekke,zoals eerder beschreven bij de normale mensen op een race fiets gebeurt er niets want die delen de weg met iemand en waarom zouden die moeten schrikken?

Ik bedoel dat het dan niet per definitie uitschot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:17

Karl66 schreef:
@[***], trainen is voor 80% rustige duurtraining en die 20% snelheids- en krachttraining pak je voornamelijk tijdens wedstrijden. Wielrennen is geen krachtsport, maar een duursport en dat zie je in de trainingen terug.

Natuurlijk werkt een bel even goed of slecht als netje "pardon" roepen. Maar tijdens wedstrijden is een bel niet toegestaan en daardoor vinden veel toerders het stoer om geen bel te hebben. Alleen een bel is gewoon verplicht en die hoor je dus gewoon op je fiets te monteren.

Karl66, ik moet je even mijn excuus aanbieden... Ik heb dit topic besproken met mijn man (wedstrijdrenner) en hij is het helemaal met je eens! Ik heb een aantal zaken niet goed begrepen en uit zijn verband gehaald :o .

Mijn man schaamt zich met grote regelmaat voor het gedrag van een aantal (dus NIET ALLE) andere wielrenners.

Verder vindt hij dat er in dit topic ontzettend generaliserend gedaan wordt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:02

Geen probleem, alleen maar fijn dat er weer een misverstand uit de wereld is. Verder kan ik me alleen maar bij je man aansluiten over het schamen en generaliseren.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:55

xEmily schreef:
jansje73 schreef:
Tja die wielrenners denken dat heel de weg van hun is ! Toen ik vroeger veel met mijn oude spring paard ging buiten rijden moest ik een klein stukje over de weg voordat ik bij de bos was . Mijn paard was toen nog een spring in de veld en vond alles eng wat maar bewoog , laat staan die wielrenners die rakelings om je heen voorbij komen ! Wat ik ook deed of zei ze negeerde alles , tot dat ik het zo beu was !

Ik kocht een witte lange dressuur zweep en nam die mee op de buiten rit en hield die zweep in mijn linker hand zodat de zweep op de weg stak ! En als er weer een groepje wielrenners aan kwam fietsen dan hield ik de zweep horizontaal en op de hoogte van hun gezicht/helm. En dan hoorde ik tok, tok , tok, net zolang het groepjes voorbij was en ook hoorde ik auw wat was dat !

Wat voor een persoon ben jij ._.

Dat was in de periode van 1997 / 1999 toen ik nog voor een internationale springstal werkte ! Dat is dus ruim 15 jaar geleden en er zat geen meter tussen mij en de groepje. Mijn paardje was toen 3 en net een paar maanden onder het zadel.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:51

jansje73 schreef:
Dat was in de periode van 1997 / 1999 toen ik nog voor een internationale springstal werkte ! Dat is dus ruim 15 jaar geleden en er zat geen meter tussen mij en de groepje. Mijn paardje was toen 3 en net een paar maanden onder het zadel.

Dan nog.

Het feit dat jouw paard 3 jaar was en net een paar maanden onder het zadel is géén reden om wielrenners bewust te pijnigen.
Het feit dat er nog geen meter tussen jou en het groepje zat is géén reden om wielrenners bewust te pijnigen.

Dan ben je zelf net zo laag, hoe fout zij ook zijn. Maar je gaat absoluut níét mensen bewust fysiek pijn doen. Het spijt me maar ik vind dat bijna onmenselijk. Die wielrenners konden wel eens een flink ongeluk krijgen of een flinke verminking.

-O-

Edit: het ergste vind ik nog dat het lijkt alsof je trots op die daad bent, op de manier hoe je je berichtje schreef.
Ik als persoontje met een wielerfiets kan me hier alleen maar boos over maken. Dit hoort niet.

Edit2: Hoe wist je trouwens van te voren dat ze niet voldoende afstand hielden? Dat lijkt me pas als ze je aan het inhalen zijn, en niet van te voren. En zo'n dressuurzweep steekt wel erg ver uit.

Okay sorry dat moest er ff uit.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:56

Zweep kan zo ver en dichtbij gehouden worden als je wil. Dus ver uitsteken is per geval anders.

Volgens mij hield ze de zweep gewoon bewust zodat de wielrenners er omheen konden en er dus zelf tegenaan reden omdat ze niet genoeg afstand Namen. ..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:06

Een dressuurzweep is geen springzweep. En op een paard moet je echt bukken om hem horizontaal te houden ter hoogte van een persoon op racefiets? Dan kan je hem toch niet wat meer naar binnen trekken als je hem horizontaal houd?

Naja, anyway, mij lijkt het maar een nachtmerrie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:26

Ik snap hele ophef niet. Als druk is op het fietspad dan ga ik met mijn paard de weg op als die vrij is of ik parkeer hem netjes aan de kant in de berm.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:39

Fjorj schreef:
Ik snap hele ophef niet. Als druk is op het fietspad dan ga ik met mijn paard de weg op als die vrij is of ik parkeer hem netjes aan de kant in de berm.

Tja, als er een fietspad is he!? en een berm... die is hier vaak niet (ook geen voetpad), dus iedereen gewoon op de weg en dat moet kunnen, als iedereen beetje rekening houdt met elkaar.
En dat geld voor wielrenners, automobilisten, ruiters, menners, wandelaars en iedereen die zich op de weg begeeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:04

Fjorj schreef:

Maar dat is natuurlijk ook de plek waar je hoort; in de berm of op de rijbaan. Officieel hoort een paard niet op het fietspad.
(En wat jij doet is natuurlijk hartstikke netjes :j )

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:07

In de berm hoor je officieel ook niet thuis. Dan hoor je simpelweg gewoon op de rijbaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:12

Hilli schreef:
In de berm hoor je officieel ook niet thuis. Dan hoor je simpelweg gewoon op de rijbaan.

O? In de verkeersregels staat toch echt duidelijk;
Indien ruiterpad ontbreekt dienen ruiters de berm of rijbaan te gebruiken :)