Nou, een bijzondere dag vandaag..
Die gisteren eigenlijk al begon, wat een onweer en een water hebben we gehad vannacht.. Ik kwam maar slecht in slaap, en was dus om 6 uur ook alweer klaar wakker.. Netjes gewacht tot 7 uur
voordat ik Gerard wakker maakte 
Ik kon lekker aan de havermout, en daarna naar Dwingeloo voor de boodschappen. Alwaar we 1 van de dingen waar we voor heen gingen, een afwasborstel, weer vergaten te kopen.
Daarna de paarden opgezadeld voor wat een heerlijke dagrit had moeten worden inclusief lekkere broodjes die we gesmeerd hadden. Het begon goed, zonnetje scheen, lekkere temperaturen, en prachtige ruiterpaden... Op een moment steken we de weg over, en wat we zien, geen ruiterpadbordjes meer... Wel poorten die open kunnen, maar mogen we er door? Dan toch maar weer terug, ook geen borden... Ik heb het bord "niet buiten de ruiterpaden rijden" volgens mij vaker gezien dan een gewoon ruiterpad bord.. Hoe moet ik dan weten waar ik wel en niet mag rijden.. Niet lang daarna komen we bij een verharde weg, die we dan maar besluiten te volgen, in de hoop de route weer op te pikken.. En toen kwam alles tegelijk.. 
Mijn pa die belde om te vragen hoe het allemaal was, een berg machines die aan het werk waren en op en naast de weg stonden/reden en waar ik met 1 hand tussendoor aan het manoeuvreren was.. en het herkenbare geluid van een loszittend ijzer... poedersuiker!
Een lange rit werd hem dus niet meer, en omdat we op een mooie plek aangekomen waren besloten we om dan maar eerst een broodje te eten, hoefsmid te bellen en dan rustig over de zandpaden terug te rijden..
We trokken veel bekijks van de langskomende fietsers, die het schijnbaar net zo lastig hadden als ons; "Nee daar kunnen we niet langs Wim, volgens mij is dat een wandelpad.. Maar waar moeten we heen dan?"
Ik had de voicemail van mijn hoefsmid ingesproken, en we zijn net 100 meter weer onderweg, bordje "telefoons uit i.v.m. radiotelescoop" Tja, wat is belangrijker, dat mijn hoefsmid mij terug kan bellen, of dat ze het ontstaan van de ruimte ontdekken??
Hoef niet te zeggen wat ik gedaan heb denk ik. 
Zoals ik eerder vandaag al schreef heb ik daarna mijn hoefsmid gesproken, en een andere komt nu morgenochtend (vanavond kwam niet uit, en mij maakt het niet zoveel uit, ijzer zit nog met 3 nagels stevig vast).
Nog even lekker voor de wagen kunnen zitten, maar toen begon het toch langzaam aan te regenen.. Eenmaal in de wagen, vielen mijn ogen dicht en heb ik een uurtje ofzo lekker geslapen.. Totdat ik wakker werd van het geluid van mijn fotocamera die aanging "pling".. En ik met een "nee ik wil niet op de foto" wegdook onder het tafellaken. Maar weer wakker, geen zin om in de wagen te blijven hangen, het regende niet zo hard meer, dus kom, we gaan fietsen! (what was I thinking....).
Het kleine rondje fietsen werd een groooot rondje (ik dacht dat we eerder naar links konden
maar we hebben wel een mooie selfi gemaakt midden op de Dwingeloose heide (in de pisregen). Op het laatste stukje stopte het trouwens met rustig regenen... en begon het te gieten.. Zoo jammer.. Maar wel erg leuk, was erg rustig in het bos (wat raar
) en achteraf kunnen we er wel weer om lachen..
En om op te warmen net heerlijke pannenkoeken gebakken, met zo`n "slechts water toevoegen en schudden fles". Nou degene die hem zo geschud krijgt dat er geen klontjes meer inzitten verdient een medaille. Maar wel lekker 
Nou nog een paar foto`s.. Eerst eentje van gisteravond.. zijn ze niet schattig??

En voor vertrek, Gerard met zijn toepasselijke t-shirt 

Mijn "nee ik wil niet op de foto actie"

En als laatste onze regen-selfi:

Morgenochtend dus eerst de hoefsmid, en als ik buienradar mag geloven daarna een regenrit naar oude willem..