Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:16

lovecappie schreef:
Mijne heeft een paar wielrenners van de dijk afgetrapt _/-\o_
Ik reed netjes in de berm, gaan ze al van 20 meter afstand lopen schelden en tieren dat ik op moet rotten met die k*t knol (Pardon? :wow: )
En dan willen ze me ook nog is gaan inhalen met ze vieren ter gelijk, op een dijkje ...
Pony lief haalt uit, wat ze normaal echt nooit doet en ze raakte er 1, vallen ze zo als een domino rijtje van de dijk af _O-
Liggen ze me daar onderaan de dijk in de berm natuurlijk helemaal te schelden,
ben maar weg gegaloppeerd :')
Was op dat moment te boos om m'n excuses aan te bieden. Misschien niet netjes maarja.
Vond t eigenlijk net goed, word echt ziek van die egoïstische wielrenners altijd.

_O- geweldige poown heb je _/-\o_

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 23:56

Dat heb ik nou nooit zo gehad met wielrenners, hier zijn ze eigenlijk best wel sympathiek. Komt misschien ook omdat ze meestal niet in van die heel grote kuddes rondracen (daar zal het beslist aan liggen, kuddegedrag :j ). Die ene keer dat dat wel gebeurde zag ik ze al van verre aankomen en parkeerde paard maar in de berm en zette me toch stiekem schrap voor scheldkannonades en vernieuwende recepten met paardenvlees. In plaats daarvan kreeg ik zo'n 20 keer een blij 'Môgge!' naar m'n hoofd, o ja, en een paar keer 'Hey Paardjuh!'. Tja, dan zwaai je wel blij terug met een paar "Môgges" erbij. :)

Heb ook weleens Elvis Presley gezien in het bos. Weet nog steeds niet wie er verbaasder keek. Elvis of ik. :D
En daarna een heks met een bezem. En net toen ik echt serieus aan mijzelf begon te twijfelen een schoolklas. Of ik ook bij de speurtocht hoorde...Tja, dat dacht ik toch niet. Daarna vroegen ze of ik nog vreemde figuren had gezien. "Nou...Ik zag Elvis staan bij de brug afval uit de struiken prikken en om de bocht staat een ouwe heks de stoep te vegen, ik hoop dat jullie die bedoelen?" Maar nee, Elvis en heksen hadden ze al gehad. Nadat ik ze succes had gewenst en verder reed hoorde ik een paar kinderen wel zo mompelen "Ik vond dat eigenlijk ook wel een vreemd figuur". Zeg... >;)

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 00:28

Bij ons in de heuvels kom je er genoeg tegen ook atb'ers, als ik zie dat ze geen snelheid terug nemen of plaats maken verminder ik ook mijn snelheid niet tot stap.
Hier denken ze vaak dat de wegen van hun zijn.
We zijn allemaal weggebruikers.

paarden369

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 01:05

geweldig dit topic

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 02:16

Ik maak de gekste dingen mee met mijn lessertjes van de manege in Roden, meestal zijn het de kinderen die zo grappig uit de hoek komen dat ik me kapot lach.

Vorig jaar begon er een meisje ineens keihard te gillen, ze liep rood aan, viel bijna van haar pony. Ik schrok me rot! Wat was er aan de hand? Ze had net op haar telefoon gelezen dat haar vader kaartjes voor One direction had gekocht! Wat hebben we daar allemaal om kunnen lachen, haha.

Pasgeleden was er een man op de fiets die ons aansprak omdat we volgens hem op een fietspad reden, terwijl dit toch echt een ruiterpad is. De man was ons nog maar net gepasseerd, riep een van de meisjes net een beetje te hard: 'volgens mij is dat een alcoholist!' Een hele logische redenatie, want de man had een rode neus ;) haha. Hilarisch!
Ik hoop dat die man dat niet gehoord heeft, en zei maar netjes tegen de kinderen dat je zoiets niet kunt zeggen, en stel dat het zo zou zijn, het wel erg zielig is voor die man.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 02:41

Vorige week zaterdag; buitenrit aan het maken en de dame was hmmm een beetje de hittepetit aan het uithangen. Was voor het eerst in lange tijd dat we weer eens naar buiten gingen, dus blijkbaar vond ze het nodig het hazenhartje uit te hangen :+ .
Maar goed uiteindelijk herinnerde mevrouw weer dat ze niet een onervaren 3/4 jarige is voor het eerst op buitenrit was, maar een 17- jarige ervaren rot die genoeg buitenritten in de hoeven heeft zitten :P . Dus een lekker vlot drafje ingezet. Aan het eind van het pad ( zal zo'n 4 km lang zijn) omgedraaid om in een rustige relaxte stap naar huis te gaan. Nou niet de eerste halve km; mevrouw lopen klieren want er liepen zo'n 15 meter achter ons een groep vrouwen die aan het sporten waren; je kent het wel; beetje joggen, beetje stevig wandelen en flink kletsen :+ ....de dames zaten in die laatst genoemde fase............ >;) dacht Paulus,' dit deugt niet hoor, hey jij op mn rug luister je? Dit is niet koosjer' en maar proberen de sportieve dames in het oog te houden, kreeg er zelf bijna last van mn nek van :+

Dus ik denk :)* 'weet je wat; ik keer wel ff om en we rijden een klein stukje terug en ga ACHTER de dames rijden. Die gaan straks toch wel weer draven :+ en wij blijven lekker in stap dus probleem opgelost'. WAS een goed plan...en werkte ook....voor ong 25 meter ofzo; toen ging de hele groep midden op het fietspad staan gespreid en gingen ze rek oefeningen doen. En lekker zwaaien met de armen. Paard sprong in gedachte op code oranje geloof ik :+ en keek zeer argwanend naar die druk zwaaiende armen. Heb mn schouders maar opgehaald en dacht; kom op; gratis schriktraining :D en loodste dr er rustig en kalm langs. Paard maar snurken terwijl we de dames passeerden (het hazenhart gedeelte :+ ) maar toonde zich toch nog enigszins een leeuwenhart door het daarbij te laten :P

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:17

*like* knop aangeklikt :D

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:36

Ik bedacht me vanochtend nog iets raars.
Mijn vriendin heeft twee bijrijpaardjes dus ging ik met haar mee en galoppeerde we keihard door het bos. Heel leuk natuurlijk, maar we zagen een man en een hond voor ons, dus paarden in gehouden en over naar stap. Man ziet ons en gaat links lopen met zijn hond, wij rechts.
Wij zijn de hoek om en draven rustig verder en gaan in galop. Heel wat minuutjes later stappen we met de lange teugel en zien we opeens dat hondje van die man naast ons lopen. Wij kijken elkaar aan van, wat nu?
Wij terug lopen. Man was nergens. Dus terug naar de manege (hond liep braaf mee) halsbandje onderzocht en daar stond telefoon nummer op. Wij bellen en hij zou zijn hondje meteen ophalen. Daarna konden we best nog wel lachen.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:16

Een paar weken terug reed ik met een weidegenootje richting de heide. Op de route moeten we over een zandpad dat grenst aan achtertuinen en opritten. Dus terwijl we over dat pad reden, stopte er ineens een auto en stapte er een meisje van een jaar of 4 uit, die op ons af komt rennen. Ik dacht eerst nog dat ze waarschijnlijk aan dat zandpad woonden (waarom zou je anders spontaan je auto stilzetten?) maar papa had de auto geparkeerd speciaal zodat dochtertje de paardjes kon zien (en liefst ook aaien :o ). Toen het meisje had gevraagd of ze mocht aaien en hoe de pony's heetten, stapten ze weer in en reden verder.
Heel lief van de papa vond ik dat :j

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:01

Ik heb eergisteren weer wat meegemaakt :=
Er is bij ons bos een graspad waar je je paard helemaal kan laten gaan, alleen stond het gras wat hoger met het warme weer. Ik liet mijn paard niet helemaal los uit angst dat er misschien iets in het gras zou zitten wat ik niet op tijd zie, en net op dat moment komen er plots 3 fazanten uit opgevlogen! Paardlief trok zich er totaal niets van aan, maar ik schrok me echt een ongeluk :=

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:33

wat ik mee maak is een ruiter onder weg zien die stopt en gaat roken... en we reden tijdje achter haar zo 10 min en dan alleen maar bezig met haar telefoon.

maar ja normaal gebeuren er gekke dingen maar vandaag en gister niet zou het paard door hebben dat ik met gebroken arm aan rijden ben :p

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:33

lovecappie schreef:
Mijne heeft een paar wielrenners van de dijk afgetrapt _/-\o_
Ik reed netjes in de berm, gaan ze al van 20 meter afstand lopen schelden en tieren dat ik op moet rotten met die k*t knol (Pardon? :wow: )
En dan willen ze me ook nog is gaan inhalen met ze vieren ter gelijk, op een dijkje ...
Pony lief haalt uit, wat ze normaal echt nooit doet en ze raakte er 1, vallen ze zo als een domino rijtje van de dijk af _O-
Liggen ze me daar onderaan de dijk in de berm natuurlijk helemaal te schelden,
ben maar weg gegaloppeerd :')
Was op dat moment te boos om m'n excuses aan te bieden. Misschien niet netjes maarja.
Vond t eigenlijk net goed, word echt ziek van die egoïstische wielrenners altijd.

Dan maar niet netjes! Zijn die wielrenners dat wel dan? Nee dat is een goede les voor ze geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:42

alltimapanda schreef:
wat ik mee maak is een ruiter onder weg zien die stopt en gaat roken... en we reden tijdje achter haar zo 10 min en dan alleen maar bezig met haar telefoon.

maar ja normaal gebeuren er gekke dingen maar vandaag en gister niet zou het paard door hebben dat ik met gebroken arm aan rijden ben :p

Shame on me maar ik weet wel zeker dat ik diegene ben die je bedoeld haha _O-

Was vlakbij de grens duitsland of niet? Ik was op lange buitenrit en nam de route op met mijn telefoon en was zeg maar heel erg verdwaald dus zat te kijken hoe ik nou het beste weer terug kon rijden haha. Maar paardlief wou niet zo goed stilstaan dus had mij bedacht even paard dr bit uit te doen en pauze te nemen (was al 2 uur onderweg), en zelf een sigaretje te roken en rustig uit te vogelen hoe ik terug moest haha.

Lees ik dit topic en zie je bericht staan, kan me wel voorstellen dat het er raar uitzag :P
Maare ging het goed dan met je gebroken arm paardrijden? (zie je normaal gesproken ook niet op buitenrit trouwens ;) )

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:05

Romy1234 schreef:
alltimapanda schreef:

Was vlakbij de grens duitsland of niet? Ik was op lange buitenrit en nam de route op met mijn telefoon en was zeg maar heel erg verdwaald dus zat te kijken hoe ik nou het beste weer terug kon rijden haha. Maar paardlief wou niet zo goed stilstaan dus had mij bedacht even paard dr bit uit te doen en pauze te nemen (was al 2 uur onderweg), en zelf een sigaretje te roken en rustig uit te vogelen hoe ik terug moest haha.

Lees ik dit topic en zie je bericht staan, kan me wel voorstellen dat het er raar uitzag :P
Maare ging het goed dan met je gebroken arm paardrijden? (zie je normaal gesproken ook niet op buitenrit trouwens ;) )

Ach ik rook ook gewoon op het paard tijdens lange buitenritten hoor, niks mis mee! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:42

*maakt aanstalte om op like-knop te klikken*
*beseft dat die er niet is*
*zegt dan maar in een berichtje dat fit topic fantastisch is*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:40

Letitia1991 schreef:
Romy1234 schreef:

Ach ik rook ook gewoon op het paard tijdens lange buitenritten hoor, niks mis mee! :)

Ow ik ook wel hoor, schaam ik me ook niet voor, ik ben op een bankje gaan zitten, paard dr bit uit gedaan (handig zo een halsterhoofdstel) zodat die lekker gras kon eten, had zadeltassen bij me dus flesje drinken en een sigaretje erbij.
Paardlief kan zich soms om de kleinste dingen op laten fokken (in dit geval dat ik met mijn telefoon bezig was) dus leek me even goed een pauze in te lassen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:04

Geweldig topic :')

Ik rij zelf op een manege, en met mooi weer maken we een buitenrit. (heel mooi weer, zwemmen!)

Wewaren op buitenrit en reden op het pad naast een weg. Een pony schrok ergens van en liep de weg wat op! Gelukkig mag je er niet snel rijden. Dus een auto stopt voor de zekerheid. Pony loopt weer mooi in de rij, auto gaat langzaam begjnnen te rijden komt er een moterrijder met een rotgang! (veeeuls te snel) Moterrijder probeert nog te remmen en knalt op de achterkant van de auto :') gelukkig niet erg hard. Maarja, had hij maar niet zo snel moeten rijden! Eigen schuld, dikke bult!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:46

Romy1234 schreef:
alltimapanda schreef:

jij was die gene met het mooie paard whaha geweldig dat je me hier vind :p

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:52

Romy1234 schreef:
alltimapanda schreef:

maar hoe kon jij daar nou verdwalen dan je kon ons ook gewoon de weg vragen hoor :) haha

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:01

Ik heb ooit iets mee gemaakt wat ik ook niet meer vergeet... Zo'n 6 jaar geleden was ik samen met een vriendin een buitenrit aant maken int bos met onze paarden, opeens besloot mijn paard om te draaien en in volle galop weer richting huis te gaan (hier had hij helaas vaker last van). M'n vriendin en ik maakte zo'n beetje elke week samen een rit dus wisten dat dit niets ongewoons was....

Maar toen ik in volle galop weer de andere kant op ging en m'n paard tot stilstand probeerde te krijgen was het enige wat mijn vriendin kon schreeuwen: PAS OP VOOR DIE WC-POT!!!.....

Waarop ik ongeveer achterste voren op m'n paard zat om haar een 'waar heb je het in godsnaam over' blik te geven :')..... nou bleek dus dat er aan het einde van het pad een wc-pot in de bosjes lag die ik op de heenweg niet gezien had en zij was bang dat m'n paard ervan zou schrikken en opzij zou springen :=

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:02

iEmmaaa schreef:
Ik heb ooit iets mee gemaakt wat ik ook niet meer vergeet... Zo'n 6 jaar geleden was ik samen met een vriendin een buitenrit aant maken int bos met onze paarden, opeens besloot mijn paard om te draaien en in volle galop weer richting huis te gaan (hier had hij helaas vaker last van). M'n vriendin en ik maakte zo'n beetje elke week samen een rit dus wisten dat dit niets ongewoons was....

Maar toen ik in volle galop weer de andere kant op ging en m'n paard tot stilstand probeerde te krijgen was het enige wat mijn vriendin kon schreeuwen: PAS OP VOOR DIE WC-POT!!!.....

Waarop ik ongeveer achterste voren op m'n paard zat om haar een 'waar heb je het in godsnaam over' blik te geven :')..... nou bleek dus dat er aan het einde van het pad een wc-pot in de bosjes lag die ik op de heenweg niet gezien had en zij was bang dat m'n paard ervan zou schrikken en opzij zou springen :=

_/-\o_

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:09

Tijdje geleden was paardlief druk en alles dus ik loop er naast om hem in "bedwang" te houden.
Staan daar een paar van die skeelermensjes stil.
Paardlief was weer rustig dus ik dacht, ik kan er wel weer op..
Mooi niet dus :+
Skeeler mensjes die gingen weg skeeleren en paardlief denk ik kan harder RENNEN toen ik er half opzat (maar dan ook echt half :') )
Ik proberen in volle galop recht te zitten en beugels in te krijgen :=
Het is me gelukkig toch gelukt O:)
We hadden wel gewonnen van de skeelermensjes *\o/* :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:25

Ik blijf genieten van dit topic dat ik ieder ochtend even aanklik. Nu vanochtend iets mee gemaakt en ik moest gelijk aan dit topic denken.

Vanochtend een buitenrit gemaakt en ik heb heel erg gelachen. In mijn oortjes topic in het mooie Frankrijk ([ITP] Oortjes topic in het mooie Frankrijk ) blz. 6 staan de rest van de foto’s van de rit vanochtend met dit verhaal erbij geplaatst.
Deze foto is niet scherp maar enorm hilarisch en daarom plaats ik hem. Dit was zo’n troep van boompjes en takken waar we volgens mij onmogelijk door konden dat ik Hercule vertelde “ik maak een foto en dan moeten we helaas omdraaien want dit gaat echt niet meer. Moet eerst gaan snoeien. Jammer”.
Nu moet ik erbij vertellen dat Hercule en ik regelmatig “telepathisch” contact hebben. Vaak weet hij perfect wat ik wil of denk. “Vraag niet hoe het kan maar geniet ervan”. Dus de klik klinkt van het foto- toestel en mijnheer gaat voorwaarts. Ik had niets meer te zeggen, kon nog net foto toestel in mijn zak van mijn jas gooien en plat op Hercule gaan liggen terwijl ik riep. K.t dat kan echt niet mafkees.
Ik heb me dus vergist. Terwijl ik naast mijn paard hing kon ik hem helpen met de boompjes en takken die aan hem hingen los te duwen en trekken en met mij slap van de lach kuierde mijnheer als een tank door al dat kreupel hout met hele bossen takken en kleine boompjes achter hem aan die hij al gaande rit van zich af schopte alsof het de doodnormaalste zaak van de wereld was. Het lijkt niet zo erg op de foto, maar dat was het wel. Toen we er door waren had ik zo de slappe lach en heb hem zo geknuffeld met de woorden: “Ok, Ok, ik heb me vergist, je hebt het bewijs geleverd”. Wat hou ik toch van dit paard, mafketel.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:35

Wat een geweldig beest pien_2010 :')

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:38

pien_2010 schreef:
Ik blijf genieten van dit topic dat ik ieder ochtend even aanklik. Nu vanochtend iets mee gemaakt en ik moest gelijk aan dit topic denken.

Vanochtend een buitenrit gemaakt en ik heb heel erg gelachen. In mijn oortjes topic in het mooie Frankrijk ([ITP] Oortjes topic in het mooie Frankrijk ) blz. 6 staan de rest van de foto’s van de rit vanochtend met dit verhaal erbij geplaatst.
Deze foto is niet scherp maar enorm hilarisch en daarom plaats ik hem. Dit was zo’n troep van boompjes en takken waar we volgens mij onmogelijk door konden dat ik Hercule vertelde “ik maak een foto en dan moeten we helaas omdraaien want dit gaat echt niet meer. Moet eerst gaan snoeien. Jammer”.
Nu moet ik erbij vertellen dat Hercule en ik regelmatig “telepathisch” contact hebben. Vaak weet hij perfect wat ik wil of denk. “Vraag niet hoe het kan maar geniet ervan”. Dus de klik klinkt van het foto- toestel en mijnheer gaat voorwaarts. Ik had niets meer te zeggen, kon nog net foto toestel in mijn zak van mijn jas gooien en plat op Hercule gaan liggen terwijl ik riep. K.t dat kan echt niet mafkees.
Ik heb me dus vergist. Terwijl ik naast mijn paard hing kon ik hem helpen met de boompjes en takken die aan hem hingen los te duwen en trekken en met mij slap van de lach kuierde mijnheer als een tank door al dat kreupel hout met hele bossen takken en kleine boompjes achter hem aan die hij al gaande rit van zich af schopte alsof het de doodnormaalste zaak van de wereld was. Het lijkt niet zo erg op de foto, maar dat was het wel. Toen we er door waren had ik zo de slappe lach en heb hem zo geknuffeld met de woorden: “Ok, Ok, ik heb me vergist, je hebt het bewijs geleverd”. Wat hou ik toch van dit paard, mafketel.

[ Afbeelding ]

_/-\o_