Enjoy the Ride 2014, wie zijn er weer van de partij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:44

Volgens mij wordt het zondag afzien in de regen!!! :(

Maar, we smelten niet, en Abra's stippen zijn waterproof dus hoppa, gaan met die banaan!

En ik denk dat de HV wel wat water kan gebruiken na het mooie weer, stofhappen is ook niet wat tenslotte.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:48

wittepit schreef:
Volgens mij wordt het zondag afzien in de regen!!! :(

Maar, we smelten niet, en Abra's stippen zijn waterproof dus hoppa, gaan met die banaan!

En ik denk dat de HV wel wat water kan gebruiken na het mooie weer, stofhappen is ook niet wat tenslotte.

Ja het wordt zondag wel afzien denk ik ook.. Ach, regenkleding aan en gaan met die banaan. Het moet toch een keer droog worden ;) En dan zul je zien, zo regenachtig als het vandaag en morgen is, zo mooi schijnt de zon op zondag. Met het Nederlandse weer weet je het maar nooit :)

Wranglerbutt

Re: Enjoy the Ride 2014, wie zijn er weer van de partij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:31

Volgens Weeronline gaat het zondag meevallen met regen op De Veluwe :) maar ik neem voor alle zekerheid toch maar een regenjas mee! :P

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:49

M'n rainlegs hangen volgens mij nog in de trailer na een verzopen weekend wolfheze afgelopen najaar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:08

ETE lijkt mij wel wat, beetje proeven aan Endurance :) Misschien moet ik maar gewoon inschrijven en hopen dat we tegen die tijd weer volop in conditie zijn samen.

Succes en veel plezier dit weekend! (was het dit weekend? Ja toch?) Hopelijk valt de regen mee. En ach, het heeft ook wel wat. Ik heb de paasrit 2 jaar terug in de regen gedaan, 20+ kilometer alleen maar stappen omdat er eentje niet helemaal rad ging lopen. Had wel wat zo in de regen :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 07:17

Ik ben zondag ook van de partij! Volg weeronline al bijna de hele week en zijn van weercijfer 4 met veel regen naar weercijfer 8 gegaan met droog weer en af en toe zonnetje. Dus hoop op het laatste!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 07:25

Wat leuk dat ik dit topic tegen kom.
2 (of 3?) jaar terug ook mee gedaan in Ermelo met mijn ruin. Dat was echt rete gaaf!
Hebben toen rond de 300,- opgehaald.
Doe komende jaren nog even niet mee, maar ben wel van plan ooit weer mee te gaan!
Mijn ruin is helaas overleden, mijn jonkie is nog niet toe aan een ETR trip.

Afbeelding

Afbeelding

Veel plezier allemaal! Geniet er van.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:11

Hey bokkers,
Ik ben morgen ook van de partij samen met DAMwolf die hier al in het topic heeft gereageerd.
We rijden de 25 km, ik kom met mijn pony Snuitje, voor ons ook de eerste keer :D!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 10:52

ik duim voor wat beter weer hoor kou niet erg maar geen regen

wij moeten er al om 9 uur erg vroeg opstaan
6 uur al :) aangezien we eerst paard van vriendin op moeten halen

word lang dagje heb er zin in tot morgen de gene die mee gaan

wij starten om 10.10 begreep ik bij mijn groep zitten alleen maar huur paarden en dan me vriendin met haar paard de andere starten later

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:27

Ik rij met een groepje als op een na laatste ergens rond 1 uur. Kreeg net te horen dat we stipt 10 uur vertrekken, dus dat valt nog mee!

Hoop ook heel hard op droog weer!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:30

oh dan scheelt het, zo vroeg hoef je dan niet op.

hier gaat echt de wekker gewoon al om 6 uur.

dus vanavond maar braaf vroeg na bed, anders word dat echt niks

we doen morgen ochtend en zonne dansje he mensen :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:38

Hoe was het vandaag??

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:57

Niekje31 schreef:
Is er hier misschien iemand die van plan is om naar de rit in Markelo te gaan op 11 mei?
Ik wil namelijk heel graag eens een keertje mee rijden met zo'n rit, maar ik heb niemand die mee kan...
Misschien dat iemand hier nog een maatje zoekt?

Hoi als je niemand hebt wil ik wel met je meerijden, ik heb ook nog niemand!
Mijn paard is een flinke doorstapper maar we crossen eigenlijk niet door het bos, wel veel drafjes en een kleine galop, we komen niet zo vaak in het bos maar ze is wel heel erg braaf en vriendelijk.

15 Juni ben ik ook van de partij in wateren!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:10

Vandaag was erg leuk! Ondanks mijn pony die zich af en toe wel erg druk maakte om niks (maar dat is gewoon km's maken). We hebben twee keer hagel gehad, maar voor de rest een erg lekker zonnetje gehad! Super geregeld en erg fijne accomodatie. Zelfs nog een paar sprongetjes in het bos kunnen maken!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:57

Ik had een mail naar de KNHS gestuurd over de site, en als het goed is werken een aantal zaken nu weer wel. Ook staan er weer nieuwe ritten tussen inderdaad. Kreeg een keurige mail terug dat er inderdaad 'wat problemen" waren, maar dat deze nu op gelost zouden moeten zijn.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:59

Ik vind nog steeds de oude enjoy the ride website het leukst/best

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:06

Ook de punten waar ik tegen aan liep als organisator zijn opgelost. De inschrijving werkt zover ik weet goed

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:27

Heel fijne rit op de Hoge Veluwe gemaakt, vandaag *\o/*
Alles was super geregeld, veel behulpzame vrijwilligers en goed aangegeven route +:)+

Afbeelding

Best mazzel gehad met het weer; alleen de laatste 20 minuten hagelde & regende het :\

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:13

M_nouska schreef:
Ik wil er super graag aan mee doen, heb alleen een wat ouder paard dus weet niet zo goed of ik dan wel mee kan doen? Doet er iemand anders mee met een paard van tegen de 18/19/20?
Het lijkt me zo leuk!!! :D

Mijn paard word in juni 20. En ik doe mee aan de rit van 19 april in Wassenaar. Mijn paard is dan wel zo goed als 20, maar wel gewoon fit. Ik rij regelmatig buiten met hem. En dat zijn geen ritten voor mietjes, hahaha!! Verder word hij ook nog wat dressuurmatig in de bak gereden, en zo af en toe een sprongetje tot 1m. Niet hoger meer zoals vroeger ivm zn ene voorbeen. (Lichte artrose)

Je moet gewoon naar je paard kijken. En kijken naar wat je nog met m doet. Word ie nog actief bereden, dan moet zo'n rit geen probleem zijn. Wel even relaxd longeren de volgende dag...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:43

Ouder paard met juiste conditie moet het wel kunnen hoor. Je hoeft geen endurance snelheden te houden, heb ook wel eens 21 km alleen maar gestapt. Duurt langer, maar was heerlijk :) Als je paard gezond is en regelmatig loopt, dan moet het we llukken.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:12

Wat een leuke ervaring! Strak georganiseerd, overal vriendelijke en behulpzame mensen, route niet te missen en ach, hagel, heb je bij thuiskomst zeker het idee een RIT gemaakt te hebben! Plus, onze merries liepen als routiniers over de hei, en ook ons derde wiebelwiel aan de wagen liep super. Blij dat we ons opgegeven hadden voor de 25km, dat lopen ze dus zonder problemen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:35

Vond het ook een heerlijke rit, was met twee echte dressuurruiters mee die inderdaad ook bijna alleen stapte (want zulke ondergrond draaf je toch niet op met al die hobbels). Maar heb me prima vermaakt, alleen jammer van die hagelbui op het eind, maar ach was erop gekleed gelukkig!

Wel leuk heb met mn GPS-horloge gereden en kan zo alle data van de rit zien (heb ik gekocht ivm enduracetraining :P). Punt waar we stil stonden was eentje gevallen met paard en al omdat ie even dacht weg te rennen voor een enjoy the ride bordje en verstrikt raakte met zn benen. Gelukkig waren beide ongedeerd! http://connect.garmin.com/activity/466486263

Zal zo nog even mn foto's uploaden :P.
Laatst bijgewerkt door evdpanne op 24-03-14 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:37

Napie schreef:
Enjoy the ride Drents Friese Wold staat nu ook op de kalender. 18 km over de zandverstuiving, heide bos en spelen in de paardenvijver. Er is daar ook een fotograaf aanwezig. Pauze onderweg met een hapje en drankje voor mens en paard

Jammer, een dag na endurance Grolloo. Dat doe ik Cas maar niet aan haha.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:50

@Evdpanne: Volgens mij stonden wij naast jullie (met de westernpaardjes ;) ), fijn dat jullie ook hebben genoten!
Er was dus niks mis met de trailer en jullie zijn goed thuisgekomen? +:)+

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:09

sommige paden waren idd vreselijk slecht

complimentje voor de vrijwilligers

moet alleen eerlijk zeggen dat ze sommige beter iets hadden kunnen verlegen.
omdat er auto's door gereden, hadden was het erg bagger, en vond de rand waar je dan over heen moest gevaarlijk .

met als resultaat dat paarden veel al struikelde.

veder super genoten van de rit alleen op het einde hagel buien gehad.