Werkvakantie ranch amerika

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NewYork

Re: Werkvakantie ranch amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 11:00

Jeetje wat gaat het hard opeens.
Heb niet alle namen onthouden, sorry.
Degene die me succes wenste: Dankje, ik kan niet wachten!

Mn reisgenootje heeft nu echt laten weten niet mee te gaan. heb nu contact met 2 meiden.
Maar als er hier iemand komt die het gaaf lijkt hoor ik het graag.
Wil alle kansen open houden!

Gisteren bij mn bijrijdpaard(arabier, hengst) verteld waar ik heen ga. Helemaal gaaf natuurlijk. misschien neem k wel wat voor ze mee :') Haha!

Ik kan echt niet wachten. Zou het liefste morgen op het vliegtuig stappen. Maar ik vind het ook heel spannend!
Ik hoop dat ik een reisgenootje kan vinden!

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:17

NewYork: Waar wilde je ook al weer heen gaan en welke periode?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:24

NY jammer dat je een paar maanden eerder gaat want ik wil rond Juli en dan 3 maanden want dan ben ik klaar met school

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 11:27

libra schreef:

Eind maart tot eind juni. (eind maart omdat ze half april een grote show hebben en je fan gewend bent) en naar:
Www.OmElarab.com in california.

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 11:28

Nicole schreef:
NY jammer dat je een paar maanden eerder gaat want ik wil rond Juli en dan 3 maanden want dan ben ik klaar met school

Zeker jammer!
Ik wil misschien in september weer gaan studeren dus vandaar dat ik vroeger ga. Haha (:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:33

Tjah als ze nou mijn ticket betaalde kon ik per direct mee :')

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:54

NewYork schreef:
libra schreef:

Eind maart tot eind juni. (eind maart omdat ze half april een grote show hebben en je fan gewend bent) en naar:
http://Www.OmElarab.com in california.

Ziet er geweldig uit daar.
Ik ga eens op onderzoek uit wat het gaat kosten.

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 13:18

libra schreef:
NewYork schreef:

Ziet er geweldig uit daar.
Ik ga eens op onderzoek uit wat het gaat kosten.

Ongeveer 700 euro retour ;)

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:26

NewYork schreef:
libra schreef:

Dat is zo gaaf!

Ik baal nu een beetje van mijn Australië plannen :') dit lijkt me ook super vet.
Tuurlijk wil ik heel graag naar Oz hoor :o alleen is oz zo ongeveer 10x zo duur voor mij _O- letterlijk :')
Jammer dat we toch moeten studeren en werken :roll:

Shelly1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:08

Hallo,

Ik ben Shelly, 20 jaar en woon in België. Ik zou heel graag op een ranch in Amerika gaan werken voor ongeveer 2-4 weken. Nu vroeg ik me af of jullie een site weten waar ik terecht kan. Meestal is het dan zo dat jij werkt voor kost en inwoning hé? Hopelijk kan er mee iemand hiermee helpen.

Groeten Shelly

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:09

2-4 weken is wel heel weinig vind ik :P dat is zo weer voorbij
denk ook niet dat ranches zo vaak van personeel willen wisselen. Want elke 2/4 weken weer niewe mensen is ook niet leuk...

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:22

2-4 weken is echt te weinig, je kunt dan wel als "gast" naar een ranch maar dan betaal je gewoon als elke vakantieganger. De meeste bedrijven zitten niet te wachten op iemand die ze 3 weken inwerken, die vervolgens vertrekt. Niet om negatief over te komen hoor, maar dat zouden bedrijven overal ter wereld hebben..

Wat wel leuk is, misschien een duderanch waar je als vakantieganger heengaat en misschien wat korting op je vakantie kunt krijgen door extra klusjes te doen. Hekken maken e.d. Dat doen sommige bedrijven wel.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:09

3 maanden is zo'n beetje het minimum, zoals ook al boven genoemd; als je 2 - 4 weken wil dan zal je voor de vakantie moeten betalen met soms de mogelijkheid tot kortingen als je meehelpt.
www.hfguestranch.com ; je kan eens informeren wat er mogelijk is.

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:13

Ik zit te denken om na mijn afstuderen weer een jaartje ertussenuit te pakken. Dan zou dit idd bij een van mijn opties passen :j

Shelly1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:07

Oke dan zal ik alles nog eens bekijken en eens voor 3 maanden gaan ofzo :) Alvast bedankt voor de reacties!

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 01:01

ElCid schreef:
3 maanden is zo'n beetje het minimum, zoals ook al boven genoemd; als je 2 - 4 weken wil dan zal je voor de vakantie moeten betalen met soms de mogelijkheid tot kortingen als je meehelpt.
http://www.hfguestranch.com ; je kan eens informeren wat er mogelijk is.

en dat is alleen mogelijk in de winter periode ,dus van November tot Maart.
De andere maanden zijn wij te druk met cattle work om iemand te begeleiden voor een zo korte tijd .
Wat al eerder vermeld is het neemt een paar weken om een klein beetje zelfstandig iets te kunnen doen zonder dat wij zelf er naast moeten staan.In de wintermaanden kunnen we een helpende hand gebruiken zonder heel veel duidelijk te maken en kunnen we dus iets korting geven op het verblijf ,maar ook dat is weer heel individueel ,de een is echt een hulp de ander loopt meer in de weg.
Dus van te voren iets afspreken over korting is niet mogelijk.
We hebben hier al leergeld mee betaald .

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:41

Ik ga vandaag een engelse sollicitatie schrijven. Heeft iemand toevallig een soort van voorbeeld brief voor me? Dan kan ik een beetje spieken :+

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:47

ElCid schreef:
http://www.hfguestranch.com ; je kan eens informeren wat er mogelijk is.

Toch is dat niet altijd zo, het hangt er wel vanaf naar welke ranch je gaat en met welk doel. Ik ga al een paar jaar 4 a 5 weken en de laatste 2 jaar steeds maar een weekje... ;(
Maar ik ga dan ook om friese paarden klaar te maken voor de keuring/ibop en om wat friezenwedstrijdjes te rijden (2 jaar geleden was ik wereldkampioen dressage suitability! *\o/* )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:49

maar ga jij telkens naar dezelfde ranch? want dan is het begrijpelijk dat ze het oke vinden.

Wie weet er overigens een paar westernranches waar ze de tickets wel betalen?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:53

lifaya schreef:
maar ga jij telkens naar dezelfde ranch? want dan is het begrijpelijk dat ze het oke vinden.

Inderdaad, als je eenmaal ervaring hebt kan je natuurlijk ook korter, dan hoeven ze je niet meer in te werken en kan je bij aankomst meteen aan de slag ;) !

Er zijn misschien wel ranches waar ze de tickets betalen, maar dat zal zijn als zoeken naar een speld in een hooiberg :o Als het al zo zal zijn mag je er op rekenen dat je echt hard moet werken ( ze moeten het geld dan echt terug verdienen) 8-) .
Laatst bijgewerkt door ElCid op 06-01-12 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:53

lifaya schreef:

In de friezenwereld in amerika is het 'redelijk' normaal om ff een 'dutch girl' over te vliegen om de friese paarden te rijden. De eerste keer ben ik 3 weken geweest, heb ik nog een weekje door amerika gereist en ben een paar maanden later nog ff voor een weekje terug geweest om IBOP te rijden.
ik ging idd wel altijd naar dezelfde ranch. helaas is deze er niet meer, dus ik ben op zoek naar een nieuw plekje. dus als iemand suggesties heeft :D
Laatst bijgewerkt door kaatjemuts op 06-01-12 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:55

Ik heb alleen niet echt veel ervaring met friezen, heb 1 x een 3jarige gereden en fiets wat zat dat poedersuiker :') Voelde me net een beginner, kon niet eens lichtrijden :') ik pas overigens niet echt op een trainingsstal, ik heb de laatste 5 jaar alleen recraetief gereden, al wil ik best graag bijleren :P
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 06-01-12 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:57

ElCid schreef:
lifaya schreef:

Inderdaad, als je eenmaal ervaring hebt kan je natuurlijk ook korter, dan hoeven ze je niet meer in te werken en kan je bij aankomst meteen aan de slag ;) !

Er zijn misschien wel ranches waar ze de tickets betalen, maar dat zal zijn als zoeken naar een speld in een hooiberg :o Als het al zo zal zijn mag je er op rekenen dat je echt hard moet werken ( ze moeten het geld dan echt terug verdienen) 8-) .

Ja dat begrijp ik :j het is of dat ik een wekelijkse loon krijg (hoeft niet veel te zijn, zolang het maar een beetje de kosten dekt) of dus de tickets betaald worden. Ik werk er natuurlijk voor nop :P Vind het niet vervelend om stallen te mesten, vegen, no problemo. Hekken maken, geen ervaring mee maar zal ook wel gaan heb ik het idee :P

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:59

bij mij werd het ticket (bijna) altijd vergoed en kreeg ik zo nu en dan wat zakgeld. Kreeg ik geen ticket dan vloog ik als groom mee met KLM.
Alle onkosten werden wel vergoed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:00

klinkt wel onwijs gaaf zeg :oo en wat moet je dan allemaal doen daar?